Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
en sterkte morgen met Dakota... gaat helemaal goedkomen
en dan ga ik even mijn tuig en menkar schoonmaken. Vanmiddag Brutus even vlechten. Vanavond krijg ik les van Koos de Ronde in het kader van 'Train je trainer'... helemaal leuk
de auto die ik zou kopen....die swift die toch al een kenteken bleek te hebben...heb ik afgeblazen...dealer kon geen passende oplossing bieden...dus op zoek naar een andere auto....balen...
Frensie schreef:Ik ga zometeen met Zhazha de ridgeback een proefles speuren doen, ben benieuwd of ze dat wat vindt!
een goed spoor moet 2 uur liggen voor ik kon gaan uitwerken. En tijd ontbreekt mij. Dus met de andere labrador doe ik veel revieren (zelfstandig een stuk bos afzoeken naar een slachtoffer); dat vindt hij leuk en vraagt minder concentratie dan het echte speurwerk.
ben een échte dressuurmuts
. Diep respect voor de menners die paarden tuigmak maken, door het drukke verkeer weten door te laveren en alles wat daartussen zit

Is het speuren bij jou rasgroep-gebonden? Bij ons was het toen een dober-club.. Waar we met ons allochtoontje bij moesten
Akshay schreef:Heb ik iets gemist Newmom, watvoor honden heb je?
Klinkt wel heel gaafIs het speuren bij jou rasgroep-gebonden? Bij ons was het toen een dober-club.. Waar we met ons allochtoontje bij moesten

)
. Misschien gaan we met Wiske agility doen of zoiets, iets wat zoonlief met haar kan gaan doen. We zijn nu in het stadium van netjes zitten, balletje (of iets anders) gooien, blijf, apport en weer terug, zitten en balletje los. Maar dat loslaten, blijven en zitten zie ik ook wel functioneel hoor voor als we hier op de veldjes zijn, of ze pakken een steen in de mond of iets vies of zoiets. Netjes zitten op commando, naast lopen en een beetje blijf met een paar meter ertussen gaat eigenlijk al best wel redelijk. Wis is erg bijdehand. Je hoeft het maar een paar keer te doen en ze wordt helemaal 'op je' en alert. Da's nou ook weer niet nodig (zo scherp), bij ons dan, dus veel oefenen doen we niet
. Daarvoor nog half uurtje wat losgereden in de bak. Dus 2.5 uur bezig geweest
Dus we hebben onze kilometertjes wel gemaakt. Was zo mooi in het bos, het regende niet, licht zonnetje, hier en daar zag je van die damp opstijgen. Wat kicken was dat Bente uit zichzelf door de plassen heen denderde
maar was pittig ritje (veel draf/galop) met paar wat tussenstopjes / stappen langs de weg (en het was erg druk met tractoren en vrachtwagens, dan 'schuil' ik toch graag even op een dam / verstop mezelf ver weg op de berm
).
.