[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:29

Tine top samenvatting!!

Biancacoo beterschap met je zoontje! En succes met de sterilisatie van Dakota, gaat helemaal goed komen! Bubbles hier was na 2 dagen weer zo gek als een deur.

Dennis alvast veel succes voor zondag!

Eefielover loopt Eefie weer helemaal goed?!

Tja regen, misschien niet fijn maar o zooooo belangrijk voor het gras! Kuil en stro is al duur zat!

Ik ga zometeen met Zhazha de ridgeback een proefles speuren doen, ben benieuwd of ze dat wat vindt!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:33

leuk speuren!! Vind Jess ook helemaal het einde, ik doe met haar een combi van speuren, appél en pakwerk, maar het speuren is favoriet! helemaal haar ding.
ga via fhn speuren?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:37

mogge,

@Biancacoo, beterschap voor je zoontje :(:) en sterkte morgen met Dakota... gaat helemaal goedkomen +:)+
@Dennis, gaat helemaal goedkomen komend weekend! Heb er alle vertrouwen in :):)
@Newmom, heeft mooie dekentjes gescoord bij Gem :D

Nou nog 1 bakje :9k en dan ga ik even mijn tuig en menkar schoonmaken. Vanmiddag Brutus even vlechten. Vanavond krijg ik les van Koos de Ronde in het kader van 'Train je trainer'... helemaal leuk :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:46

@Biancao: in eerste instantie alleen zand, indien nodig komt er nog iets doorheen. Ze zijn vanmorgen weer om 6 uur begonnen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:47

@Frensie: wat leuk, ben benieuwd wat ze ervan vindt.

@Ollie: dan maar even flink poetsen; veel plezier, alvast!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:29

>;) de auto die ik zou kopen....die swift die toch al een kenteken bleek te hebben...heb ik afgeblazen...dealer kon geen passende oplossing bieden...dus op zoek naar een andere auto....balen...
Ollie wat gaaf dat je les krijg van koos de ronde, super !!!! veel plezier alvast !!! top zeg !!
Avaluna....ik hoop dat het allemaal gaat lukken met jullie bak, moet het zand aangevoerd worden ??
ga weer verder werken.. ~~}>

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:44

@ Newmom; wat is fhn? :o
@ Ollie lijkt me heel leuk, train je trainer! Veel plezier!
@ Biancacoo; wat een autopech!!
@ Avaluna; lekker tijdstip, 6 uur... Hier was de tuinman er om 8 uur, maar was gelukkig al aangekleed en uit bed :D

Nou, spulletjes bij elkaar zoeken en dan eens zien of Zhazha het speuren leuk gaat vinden. Tis en blijft natuurlijk wel een arrogante ridgeback... :')

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:49

Frensie schreef:
Ik ga zometeen met Zhazha de ridgeback een proefles speuren doen, ben benieuwd of ze dat wat vindt!

Gaaaaf!!! Met onze hond ook gedaan.. 3 keer ofzo. Maar die vond het hele speurconcept wat vrijblijvender dan de clubgenoten. Wel leuk, en hij deed het ook wel. Maar niet zo gedreven als de Dobers waar hij tussen moest lopen..
Sja, 't is ook geen Dober :P

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:08

Speuren doen de buren met hun rotweilers. Lijkt me ook wel leuk.

ik bedoelde met 2e hands ook niet echt de gebruikte dekens maar meer zoals gem en vele andere op bokt die
nieuwe dekens aanbieden voor leuke prijzen. Heb er ook dus een aantal liggen met de kaartjes er nog aan maar die
wel van een bokker kopen. Tot nu toe gelukkig geen miskopen gehad. Al vallen alle merken wel wat anders.

Gaaf ollie die les die je krijgt !!

De top van Nederland daar hoor ik nog niet bij. Maar als je ziet hoe weinig Z en ZZ combinatie's er zijn in Zeeland. Wil
dit jaar ook eens proberen om de hippiade te halen.

Maar idd zoals VHU al zegt met je paard door het drukke verkeer of dubbel / tandem /4-span is ook een uitdaging. En ik vind
bijv VDB waar ola dan nu is om te beleren dus de beleerstallen ook heel knap. Daar krijgen ze natuurlijk ook van alles om te
beleren.

Zo ik ga naar de paarden. Remko heeft nachtdienst gehad dus die ligt nog te slapen. Mag ik geen herrie in huis maken en de zon
schijnt dus dan maar even lekker een rondje met Ferro en robin nog even longeren met bitje. Ga denk ik volgende week maar eens
een menhoofdstel proberen en dan kan ik er ook achter gaan lopen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:16

Hier een gediplomeerd speurhond Labrador bij de Reddingshonden. Ik vond de trainingen geweldig, maar het neemt zoveel tijd in beslag :o een goed spoor moet 2 uur liggen voor ik kon gaan uitwerken. En tijd ontbreekt mij. Dus met de andere labrador doe ik veel revieren (zelfstandig een stuk bos afzoeken naar een slachtoffer); dat vindt hij leuk en vraagt minder concentratie dan het echte speurwerk.

Hier altijd hele goede ervaringen met Agradi; eigenlijk altijd binnen 2 dagen bij mij op het erf.

Knuffel voor de zieke kinderen en de hond die gesteriliseerd wordt :(:)

Ollie veel plezier bij Koos in de les! *\o/*

De honden hebben net een rondje bos gedaan met mij en nu aan het werk; sprak zij streng tegen zichzelf. NOtulen uitwerken en in het Engels vertalen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:51

@Frensie, heel veel plezier met het speuren.. ik ben benieuwd of Zhazha het leuk vind :j
@Maisie, rijd ze ... ene ik voel me ook maar een 'simpel' mennertje die per ongeluk is gaan mennen. Lef heb ik voor geen meter :o ben een échte dressuurmuts :o . Diep respect voor de menners die paarden tuigmak maken, door het drukke verkeer weten door te laveren en alles wat daartussen zit :j
@Biancacoo, jammer dat jullie er niet uitgekomen zijn met de auto :7

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:53

Zhazha vond het speuren leuk!
Volgende week gaan we weer, en dan een half uurtje met Zhazha en een half uurtje met Bubbles, want ik denk dat die het ook heel erg leuk gaat vinden!

Nu even boterhammetjes eten en dan naar Gwin.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:57

ik heb t donderdag besteld en betaald, maar nog niks op t erf... :(

FHN : Federatie Hondensport Nederland
dan heb je nog de NBG (Nederlandse Bond Gebruikshondensportvereningen) en daar valt IPO onder, dus daar speur ik ook bij.
Maar kan ook zijn dat je speuren gaat bij bijv een particulier wie in een holle boom voorwerpen verstopt en niet direct een spoor loopt. of een sleepspoor van bijv jachthonden.. er zijn zoveel manieren om te speuren.. daar was ik benieuwd naar.

Bij IPO is het dat je zelf (later een ander) een spoor uitloopt (gewoon lopen) en onderweg wat voorwerpen neer legt wie de hond dan moet 'verwijzen' .
Wanneer ik dan met Jess mijn spoor loop dan loopt ze aan een lange lijn zo'n tien meter voor me en wanneer ze een voorwerp vind gaat ze liggen (zonder commando, dus zelfstandig) en hoort t voorwerp tussen dr voorpoten te hebben., vervolgens mag ik inlopen, voorwerp oppakken, omhoogsteken en tonen, en in mn jas opbergen en het commando 'zoek' , en we gaan weer verder op t spoor.

ik zou heel graag het speuren via FHN erbij gaan doen, de sporen zijn langer en interessanter.
maar ik train nu al 5x per week.. zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen. :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:59

Heb ik iets gemist Newmom, watvoor honden heb je? :)
Klinkt wel heel gaaf :) Is het speuren bij jou rasgroep-gebonden? Bij ons was het toen een dober-club.. Waar we met ons allochtoontje bij moesten :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:00

Bij Reddingshonden trainen wij hetzelfde als jouw beschrijving IPO.
Alleen leren wij de hond het voorwerp (kledingstukken van het slachtoffer sok/handschoen etc op te pakken en aan te geven) en te wachten op het volgende commando. De hond loopt ook in het tuig aan de lange lijn met de neus op de grond.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:01

Ollie1 schreef:
@Newmom, heeft mooie dekentjes gescoord bij Gem :D

Nog niet hoor.... eerst eens kijken of ik heb / kan krijgen wat Newmom nodig heeft qua maat :D .

Net weer BE - rijles gehad, ging goed, rijles-mees tevreden, ik tevreden *\o/* . Vertrouwen komt langzaam terug :P .

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:05

Dit was praktijkspeuren Newmom, is niet met voorwerpen. Verder weet ik nog niet precies wat het is, hahaha.

Wanneer heb je examen Gem?

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:06

Akshay schreef:
Heb ik iets gemist Newmom, watvoor honden heb je? :)
Klinkt wel heel gaaf :) Is het speuren bij jou rasgroep-gebonden? Bij ons was het toen een dober-club.. Waar we met ons allochtoontje bij moesten :+

Ik train bij een duitse herder club.. en ben de enige met een witte herder hahaha dus moet wel bijbenen,
mijn witjes is niet zo dapper met pakwerk, maar wil wel graag, dus duurt iets langer voor ze daarin volgroeid zal zijn.

en dan heb ik nog een kachelhond, onze podenco Vito.. liever lui dan moe :D

Afbeelding
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:11

Frensie: 23 april. Volgende week woensdag nog een keer een dubbel lesuur, en daarna zou het moeten lukken. Achteruit-bochtje om ging best aardig vandaag; ik had mezelf thuis een te hoog doel gesteld volgens de instructeur. Thuis wil ik de trailer nl meteen netjes binnen 25 - 30 cm van de stoeprand parkeren, maar dat is voor "straatje keren" helemaal niet nodig zei hij. (the story of my life: te hoge doelen stellen :o )

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:15

oefening baart kunst Gem, tis een kwestie van blijven doen.
maar t gaat je vast wel lukken joh!! valt reuze mee, zo streng zijn ze niet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:55

Wat een leuke hondenverhalen & ultra stoer zeg zo'n pakwerkende hond 8-) . Misschien gaan we met Wiske agility doen of zoiets, iets wat zoonlief met haar kan gaan doen. We zijn nu in het stadium van netjes zitten, balletje (of iets anders) gooien, blijf, apport en weer terug, zitten en balletje los. Maar dat loslaten, blijven en zitten zie ik ook wel functioneel hoor voor als we hier op de veldjes zijn, of ze pakken een steen in de mond of iets vies of zoiets. Netjes zitten op commando, naast lopen en een beetje blijf met een paar meter ertussen gaat eigenlijk al best wel redelijk. Wis is erg bijdehand. Je hoeft het maar een paar keer te doen en ze wordt helemaal 'op je' en alert. Da's nou ook weer niet nodig (zo scherp), bij ons dan, dus veel oefenen doen we niet :+

Ollie veel plezier bij je lesavond, wat leuk!

Ben redelijk kapot want vanochtend dikke 25 km gereden in zo'n 2 uur :) . Daarvoor nog half uurtje wat losgereden in de bak. Dus 2.5 uur bezig geweest :D Dus we hebben onze kilometertjes wel gemaakt. Was zo mooi in het bos, het regende niet, licht zonnetje, hier en daar zag je van die damp opstijgen. Wat kicken was dat Bente uit zichzelf door de plassen heen denderde *\o/* maar was pittig ritje (veel draf/galop) met paar wat tussenstopjes / stappen langs de weg (en het was erg druk met tractoren en vrachtwagens, dan 'schuil' ik toch graag even op een dam / verstop mezelf ver weg op de berm ^) ).

Met Agradi geen ervaring, bestel dekens meestal bij paardendrogist, ook uitstekende ervaringen met Gem trouwens :j .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:37

Zelfde dekens waren bij Agradi 10 euro goedkoper dan bij Paardendrogist. Tja, als ik 4 dekens nodig heb gaat dat wel hard :$ Gem zag ik ook mooie dekens bij, maar te laat, want toen had ik al besteld. Volgende keer beter (en gezien levensverwachting van dekens hier duurt dat neit zo heel lang -O- )

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:44

Agility is leuk met de honden. Mijn zoon wilde graag wat anders en heeft een proefles Flyball gedaan. Heel fijn }> }>
De hond vond er niets aan. Je drukt met je poot op het pedaal en voila daar is je beloning. Hij leek het niet te snappen.
Maar helaas.........hij had het heel goed begrepen. Dat bleek namelijk thuis.
Hij had al die tijd nooit uitgevonden hoe de vuilnisbak in de keuken openging. Maar nu wel. Hij rende uit de auto het huis in (en toeval of niet) hij rende naar de vuilnisbak. Keek aandachtig en mijn zoon zie; volgens mij snapt hij het nu. En inderdaad meneer Baloe drukte op het pedaal en daar was de beloning. De pedaalemmer ging open en hij had vrije toegang tot het vuilnis. GRRRRRRRRRRR :(

Ik heb een paar dagen besteed aan het afleren, maar helaas de beloning was te groot en de verleiding te groot als wij weg waren. Van ellende maar een andere vuilnisemmer gekocht, die geen pedaal heeft.

Geen flyball meer voor onze honden. :(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:46

Hahaha wat een slimme hond! Speuren is dan iets onschuldiger ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:51

@Janouk: gut, toch geen Labrador, toevallig _O-