[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:01

Volgens mij is hij gewoon per ongeluk meegenomen door een of andere :7 die de rotzooi op moest ruimen nadat er iets met het graven van een sleuf en een proef met de waterleiding fout was gegaan. Voor hetzelfde geld ligt die langboom gewoon ergens bij het grofvuil / afval van dat aannemersbedrijf. Maar ze zijn denk ik te beroerd om er even goed achteraan te gaan }>
Die meneer v/d Linden is echt een aardige, behulpzame man. Zou er ook zo een wagen kopen. Is volgens mij prima adres.

En je boft met je vriend hoor! Denk dat manlief als hij bij mij op de bok zou zitten zich ook overal mee zou gaan bemoeien, de tomtom mee zou nemen of zou gaan slapen, zo gedraagt hij zich meestal ook in de auto als ik rij.... voor de rest valt hij erg mee hoor :P

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 18:16

Die van mij zal dus ook never mee gaan op de wagen. Naar stal gaat hij ook nooit.

balen van je langboom vhu
Laatst bijgewerkt door tallechie op 27-07-10 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:32

Mijn vriend bemoeit zich helemaal niet, hij weet helemaal niets af van mennen. Hij weet wel dat een paard recht hoort te lopen, dat een paard zijn lichaam moet buigen in een bocht en niet als een plank moet draaien, en hij begrijpt ook heel goed dat een paard ook een dier is met gevoelens.(hiermee bedoel ik dat hij begrijpt dat een paard geen object is die je mag afrossen als hij niet naar de ruiter/menner luistert, maar dat de menner op dat moment iets verkeerd doet) Maar hij zal nooit zeggen wat ik moet doen, hij stelt me wel vragen omdat hij wil bijleren.
Het enige wat hij in het begin vaak tegen me zei was: "Pff geef eens wat gas!" Maar nu begrijpt hij wel dat Romeo eerst conditie moet opbouwen voordat hij lang gas kan geven :D En de conditie van Romeo is al aardig op punt, dus vriendlief zegt niet meer dat ik gas moet geven :Y)

In de Veluwe heeft mijn vriend me ook zeer goed geholpen, hij was de kaartlezer, en nog een goeie ook :D Zonder hem waren we zeker verloren gereden! Hoe ik dat weet? Toen een 11-jarig meisje aan het mennen was, ging ik kaartlezen. :D Ik wist precies waar we zaten(volgens mij :+ ) maar toen kreeg mijn vriend in de gaten dat we aan de andere kant van de kaart zaten :o whoeps :Y)

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 18:40

Haha sl, dan komen ze wel van pas he. Met de wegtraject let mijn vader op en als we via een kaart de wg moeten zoeken doet hij dat ook. Als ik het moet doen komt het ook niet goed.

Zaterdag gaan we waarschijnlijk een lange bosrit maken incl water

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:40

Mijn man is wel een paardenmens hoor, heeft zelf internationale cross gereden met Quincy. Maar mennen vindt hij niet leuk en zeker het meerijden niet. Hij gaat altijd mee naar wedstrijden (onder het zadel en mennen), maar vindt mennen dus niet echt leuk om te zien/doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:02

Manlief is gewoon bang voor paarden. Kan ik me nog wel wat bij voorstellen, hij is er niet mee opgegroeid. De pony's heeft hij wel wat meer mee en ik heb het idee dat hij aangespannen leuker vindt dan dat dressuurgeneuzel. Springen vond hij erg leuk, alleen heb ik dat nooit echt op een beetje niveau gedaan dat je ook leuk naar wedstrijden kunt komen kijken ofzo. Endurance was vooral erg vermoeiend voor hem, want waar o waar in dat grote bos is je vrouw ;) ik miste hem altijd bij de groompunten en hij mij :+ Hij vond dat ook te zwaar voor me, en daar had hij eigenlijk wel gelijk in..... Eerlijk is eerlijk hij steunt mij wel in mijn hobby, zij het op afstand :+

En wat vindt jouw man dan van marathon Tine? Heeft toch wel wat weg van eventiing vind ik dan zelf. Die paar samengestelde wedstrijden die ik ooit heb gereden vond ik wel geweldig hoor. Zo'n cross door het bos, galopperend paard, hindernis, oortjes erop en dan gaan, wow. En ik vind het wel erg stoer van je man dat hij eventing heeft gedaan op dat niveau 8-)

@S_L, wat grappig, van dat gasgeven!
@Tallechie, heerlijk lijkt me dat. Nu we Amigo hebben kan ik ook wat aan echtere wat langere ritten gaan denken. Eerst wat conditie opbouwen.

Vandaag grootste gedeelte van de dag naar Naturalis geweest in Leiden, is natuurhistorisch museum met de wereld aan opgezette beesten, botten, dino's en erg leuke puzzel/ontdekkingstochten voor kinderen. Was aanrader als je kinderen hebt, vond het zelf ook erg leuk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:34

Geen idee wat hij van marathon vindt eigenlijk. Maar mijn paard is aangespannen een te grote combinatie voor de marathon. Heb al eens gepolst bij instructeur, maar omdat het vaste hindernissen zijn en ik een flink paard heb en een grote wagen erachter, lijkt het hem niet haalbaar. Pony heeft nog veel te weinig ervaring voor de kar, wellicht over een jaartje ofzo. Heb er zelf trouwens totaal geen verstand van en denk ook niet dat er veel in de buurt zijn.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 20:26

Tine hoe groot is rembrandt dan. Veale is 171 en mijn wagen 140. Je moet de lijnen aanpassen en je hebt het minder breed als één ander maar het lukt wel in de dr en va moet je de punten halen

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:32

ben ik weer :) Alles even bijgelezen. Ik vind de niuewe pony van vhu echt superleuk :L

Heb net een drukke week gehad, do,vrij,ma,di diensten van 11.5 uur non stop.
Morgen nog halve dag en dan weer vrij tot dinsdag :D
Dus zal er wel weer wat meer zijn denk ik.

Morgen maar weer eens mennen :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:36

tallechie schreef:
Tine hoe groot is rembrandt dan. Veale is 171 en mijn wagen 140. Je moet de lijnen aanpassen en je hebt het minder breed als één ander maar het lukt wel in de dr en va moet je de punten halen

Rembrand is 1.68 en kar is 1.35. Tja, ik heb er geen verstand van hoor. Was wat mijn instructeur zei. Maar Eric denkt dat het sowieso te zwaar is voor mij. Maar goed, laten we eerst dressuur en vaardigheid maar eens op goed niveau zien te krijgen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:19

haay iedereen,

ik heb verschrikkelijk stresssss :| vanaf morgen 4 dagen achter elkaar op wedstrijd en zondag op vakantie, dus ik heb nogal een zware dobber, ik zag gave foto;s van maisie en jacco/ jaako? kweet ff niet meer hoe je et schrijft, ik was in zwartewaal echt al verliefd op zijn rechter voorpony, helaas is tie niet te koop haha

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:28

Ik was t topic kwijt |(
Zag hem niet meer staan tussen me eigen berichten ;(

Maar heb jullie weer gevonden :D

Heb een beetje een rot avond,
kwam om half 8 kapot thuis van me werk en hoopte de rest van de avond lekker op de bank te liggen en naar die ene leuke
film op rtl5 te kijken, een wassie te draaien en lekker te douche.

Kom ik thuis, heeft me vriend een vriend op bezoek :\
Ik maak hier nooit een probleem van hoor, maar dit is mijn enige vrije avond.
Morge moet ik tot 10 uur werken en donderdag, vrijdag, zaterdag tot half 2 snachts..

Dus ben net 2 uur bij sil geweest, daar op de grond naast Sil die lekker hooi stond te eten. Daarvoor even wat grondoefeningen gedaan. Wil hem leren kusjes te geven hahaha.
Nu thuis, maar ze zijn hier nog steeds aan t gamen...............................................
Ik ben moe :O

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:30

Haha, Marianne in de stressss, veel plezier op de wedstrijden, leuk toch, waar ga je heen? Wel baggerweer nu trouwens }> En alvast fijne vakantie dan!

@Tine, even om te pesten hoor :+ maar die man van jou gaat dan marathon he ;) En jij hebt hem dressuurmatig toch helemaal 100% voor elkaar?
Citaat:
Rembrand is 1.68 en kar is 1.35. Tja, ik heb er geen verstand van hoor. Was wat mijn instructeur zei. Maar Eric denkt dat het sowieso te zwaar is voor mij. Maar goed, laten we eerst dressuur en vaardigheid maar eens op goed niveau zien te krijgen.

Meid ik vind het al superknap dat je uberhaupt met zo'n groot paard, grote wagen op stap gaat en van alles doet. Net zo goed als ik dat zo stoer vind van Tallechie 8-)

@Yuri, bedankt voor het compliment. Denk wel dat Alwyn en Amigo nu twee ongelovelijk vieze schimmeltjes zijn geworden met dit hondenweer }:0

@Jenkins, ach ja mannen soms zijn ze :Z Die van mij zit nu in Houston/USA, dus weinig last van (als hij niet midden in de nacht belt :+ )

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 22:39

Dan zou je het nog makkelijker hebben dan mij :-)

De breedtes staan op 4 span en moet je er met je enkelspan er dus makkelijk door kunnen. Ik merk wel dat mijn wagen wat breder is en ik dus sneller vast zit in de zin van dat ik de bocht niet kan halen, maar dan moet je gewoon andere lijnen lopen.

Mijn vader is hierbij groom van mij, die heeft eerder ook altijd gecrosst.

Denk wel dat Rembrandt het kan, je hebt hem in de dressuur en vaardigheid goed voor elkaar en daar moet je je punten op halen.
Een oefenmarathon is vaak 1 dag dat is wel te doen. Denk dat een officiële inderdaad te zwaar voor je is. Eerste dag is namelijk dressuur en vaardigheid en verkennen en zondag de marathon. Je hebt dan 2 lange dagen, want het begint meestal om 9.00 tot een uur of 17.00.
Met de marathon is het wel zo dat iedereen bij de prijsuitreiking blijft of je moet wat bijzonders hebben

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 22:40

Daarom rijdt ik dit jaar ook geen marathons meer, die van mij weet precies wat er moet gebeuren en daarom heb ik dus besloten eerst de dressuur en de vaardigheid beter en constanter te maken

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:51

Fijn dat je weer een langboom hebt vhu! Mijn wagen komt ook oorspronkelijk bij die meneer vandan :)

Tallechie: hoe bevalt je nieuwe wagen?

SL: handig zo'n vriend.. mijn ex zei altijd dat hij mee ging maar neej hoor had hij niet voor me over :)

Vandaag heerlijk een rit van 2 uur gemaakt. Ik had mijn handen vol aan rivaldo. We gingen achter de span shetten aan maar rivaldo loopt gewoon veel sneller en moest hem dan ook veel inhouden. Uiteindelijk liep hij rustig relax nagevelijk achter hun aan :D.. Top knol :D.. (na zo'n rit was mijn batterij echt op)

Tum heb ik een aai over zijn bol gegeven :)... die mag morgen samen met riv en een meisje lekker crossen in de bak :D

Ik heb niet echt een foto gemaakt van riv hihi :P.. hij ziet er weer helemaal fris uit... met dat pak haar en viezigheid elke keer leek hij zo droevig :P

Morgen moeten jullie mij maar even herinderen dat ik mijn instructeur moet bellen voor het 2 span les met tum erbij :o ik vergeet het elke keer weer

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:03

@ marianne tis jacco. Hij rijd op de foto met het 4-span welshen van zn pa. Zelf heeft ie een 4-span hackneys en zn vriendin een dubbelspan welshjes. Maar die voorpony is een enorme kwijlpony.

Ik ga ook slapen. Morgen voor t werk naar barendrecht en dan s'avonds les.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 23:06

Marianne Succes

Laura heb er nu 1 keer mee gereden, maar dat ging super.
Zaterdag gaan we dus naa rhet bos en water, dan ga ik hem gelijk uittesten. Zal fototoestel meenemen

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:09

die vriend is er nog steeds :\
moet iets verzinnen om m weg te jagen :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:13

Ik ben daar ook niet zo goed in jenkins :P..

Leuk hoor :D.. we willen natuurlijk graag foto's zien van je nieuwe wagen :D

Ik was langzaam opzoek naar dekens voor tum en heb er al 1 gevonden :D Nu nog een regendeken :D

Afbeelding

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:20

leuke deken laura!

Ik wil Sil dit jaar ook geschoren hebben en een deken om. Maar gezien dit de eerste keer is met dekens voor mij, heb ik er geen verstand van. :P
Iemand tips?

Hoeveel gram bijv? en merk?
Ik d8 eerst bij EJ te gaan kijken morgen, vanwege de btw vrjie dage. maar die kwaliteit is niet super toch?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:29

btw vrije dagen? zegt me niets :P

Het is altijd handig een regendeken te hebben en een 200 grams deken (dit kan ook een staldeken zijn).. met de erge kou vond ik het wel fijn om de 300 erop te kunnen gooien.

Ik vond het echt leuk om riv te scheren was mijn eerste keer :D Zou het zo voor andere willen doen hihi :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:44

Goedemorgen!
Net al bij de pony's geweest, het was vanacht zulk hondenweer hier, niet normaal. En ze liepen nog op de wei. Omdat ik niet zo'n groot stuk wei heb doe ik ze liever met enorme regen op de paddock. Dus vanochtend om 5.30 uur opgestaan, was toch wakker. Hele stelletje stond heerlijk dicht bij elkaar, heb stap maar gewaagd en ze met z'n drietjes in de paddock gezet. Durfde dat eerst nog niet, omdat de ruimte dan toch kleiner is, op de stal helemaal, maar ik heb het idee dat onze kleine man Simba het heft weer goed in handen heeft. Simba trapt, bijt of jaagt niet, als iedereen maar naar hem 'luistert'. Alwyn vindt dat allang best, maar Amigo had natuurlijk toch wel het idee dat hij zo'n klein mannetje weg kon jagen of in ieder geval bij zijn vriend Alwyn vandaan kon houden. Dat idee heeft hij nu maar opgegeven :Y) ze gingen met z'n drietjes naast elkaar staan eten bij de hooibak/hooinet, op 'slagvolgorde', Sim op links, Alwyn in het midden, Amigo op rechts. Heb ze gewoon heel veel hooi gegeven, hebben ze wat te doen.

Voordeel van de regen was wel weer dat ik weer keurige schone paardjes had :D

Dekens, hoezo :+ Heb bij Amigo een goede winterdeken meegekregen en heb toen bij mijn tweewieler van die mensen ook een dekentje voor een mini meegekregen maar heb zelf dus nog helemaal geen dekens voor pony's. Afgelopen winter stond ook alles zonder deken. Op de stalhouderij staat ook altijd alles zonder deken. En mijn paarden stonden ook altijd zonder deken, behalve die waar ik wel heel veel wedstrijden mee reed, die schoor ik en kregen een 200 grams op. Omdat dat stelletje bij mij bij elkaar in de paddock staat en Simba en Freddy nogal veel spelen en bijten / aan elkaar hangen lijkt het mij ook geen succes als ik er een een deken omdoe.

Maar misschien als ik met Amigo wedstrijden wil gaan doen dat het wel handig is, dan zou ik hem scheren en dek op. Maar als het niet perse hoeft, dus als hij zich goed blijft voelen en hij zweet niet te erg / droogt weer goed op begin ik niet aan die ellende.

Zo vandaag dus langboom ophalen in Kaatsheuvel...en daar is ook de Efteling. Echt iets voor mij, maar niet heus. Maar we gaan er maar wel heen, hebben we dat dit jaar ook weer gehad }:0

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:10

Dekens heb ik wel hoor.
Een hele batterij fleece zweetdekens, 1 wollen zweetdeken, 1 0-gr regendeken en een men-vliegendeken :)
Nu net voor de beide paardjes 2 dezelfde fleecedekens gekocht, kunnen ze in setje op transport, haha.
en twee dezelfde halsters en twee dezelfde sets transportbeschermers...

Oh oh, ik lees hier weer verhalen dat het moeilijk is om een groom te vinden. Mag je raden, mijn bijrijdster heeft me van de week laten weten dat ze van november tot en met maart Sun niet kan doen.... AAAAAHHHHH!!!!! Paniek!
Dus de jacht op een goede bij-menster is weer geopend. *zucht*

Vandaag een lekker paardendagje. Eerst straks twee minipaardjes verder aan het tuig laten wennen. Dan lekker naar Sunny en Rob, en eind van de middag een vriendin helpen met haar tinker voor de wagen :)

Groetjes, lacuna

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:25

Jongens wat gaan jullie weer snel.

Ik lees over scheren en dekens: Heb ik het einde van de zomer gemist? Ik heb 2 regendekens, die heeft men oude shetlander deze winter (afwisselend) opgehad omdat ze toch afzag met -20°. Petra stap ik in de winter gewoon langer droog en krijgt eventueel een fleece dekentje op voor het laatste zweet.

Ik lees over marathons met grote paarden. Gewoon doen. Je ziet hier in België ook 4 span trekpaarden (Palm wagen) door de hindernissen rijden. Gewoon langere lijnen rijden.

En ik lees over vriend/partner/man die niet/wel meewil. Die van mij heeft 2 keer op de kar gezeten: 1 keer om te oefenen en 1 keer voor onze trouw. Het zegt hem echt niets. Hoewel hij me wel helpt als ik dat vraag: de boel verhuizen, pony's eten geven en binnen zetten als ik pas laat thuis ben,...
Maar ik probeer het niet te vaak te vragen: het is mijn hobby dus moet ik hem er niet te vaak mee lastig vallen.

Niks met de pony's gedaan. Te druk op de bouw: de trap moet volledig gezandstraald worden.