[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:04

Mooi harnas Biancacoo.
Baudyh, fijn dat ze goed gingen.
Zou gaaf zijn Brenda
VHU, die moeheid is herkenbaar. Sterkte
Ava, fijn dat je dochter een fijne dag had, maar wat zal deze week zwaar voor je zijn.
Ik ben ook totall loss. Morgen nog werken en dan bijkomen. Nouja, grote klus, dus dat betekend van huis uit nog werken.....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:19

Voor wie geïnteresseerd is: Hoefnet heeft de PAVO-actie weer met medewerking van IJsbrand en Bram Chardon. Stuur een vraag in en wellicht win je een les van IJsbrand óf Bram :) .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:54

Belker en Vhu weer totall löss.

@belker; vrouw die voor ons werkt had haar dochter mee; ze moeten dan een dagje mee met het werk van 1 van de ouders. Zij komt elke dag een paar uurtjes voor de stallen en het hooi en gaat lekker met de honden op pad; droomjob!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:17

Belker en Vhu weer totall löss.

@belker; vrouw die voor ons werkt had haar dochter mee; ze moeten dan een dagje mee met het werk van 1 van de ouders. Zij komt elke dag een paar uurtjes voor de stallen en het hooi en gaat lekker met de honden op pad; droomjob!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 05:59

Vhu, hoop dat er niets ernstigs is met de knie van jullie zoon....niet leuk.
hopelijk goed geslapen allemaal.
baudyh, wat goed dat iantha goed ging in de seawalker, mooi ! Beetje vreemd mag dat jonge spul dat ook vinden natuurlijk.
belker..Vandaag nog werken,..en dan vanuit huis,..thuis kun je denk ik wel makkelijker je rust pakken... :(:)
ava, superjob is dat, leuk dat haar dochter mee kon !

Fijne dag vandaag...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 06:50

We horen volgende week wat ze zien. Dat is allemaal wel lekker snel dus dat is fijn (binnen twee weken rontgen, orthopeed en MRI).
Belker ook total loss gaat lekker hier :P nou ik heb als een blok geslapen en vandaag geen afspraken. Zo lekker met hondjes wandelen en daarna naar de pony's. Hoop Piet even voor de wagen te kunnen zetten.
Iantha klinkt me als het soort paard dat heel duidelijk laat merken dat ze iets spannend vindt maar tegelijkertijd goed haar best doet. Misschien is ze gewoon wat onzeker.

Nu maar hopen dat het minder gaat regenen dan gisteren :oo

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:40

Hopelijk valt het idd mee, Vhu xx

Mooie dag, allemaal en idd Belker probeer wat rustmomenten in te bouwen; zul je wss ook wel moeten xx

Hier slap, maar wel dapper gedoucht

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:29

Van nature is Iantha echt een lief paard. Zit geen kwaad in. Maar ze is gewoon heel erg sensibel. Staat hoog ik het bloed. Vader Patijn en moeder stamt af van een saddelbred.
Je moet haar met respect behandelen en dan is er geen probleem maar snelle handelingen word lastig. Oren zijn lastig.
Elke keer weer dus elke keer rustig praten, beetje kriebelen bij de oren en voorzichtig oor voor oor er over. Doe je het te snel krijg je er nooit meer een hoofdstel om. Gerrit vertrouwd ze echt. Die doet ook het meeste met haar hoor. Ik ben zelf altijd iets voorzichtig dus weet dat dat met haar niet handig is. Kroel wel altijd ff met voeren.
Ze raakte ff in paniek toen ze uit de seawalker moest. Omdat de man te snel op haar af kwam.
En ze daar van schrok. Knalde dat hek voor haar door samen met hem. Daarna heeft hij nog een paar rondjes met haar gelopen en was het goed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:30

Agossie was ze zo braaf ging het bijna nog mis :+

Weer bijgetankt vandaag :D . Vanochtend heerlijk gewandeld met de honden, veel foto's genomen, rustig aan gedaan. En vanmiddag naar de pony's en tussen de buien door lekker bezig geweest. Piet heeft gesleept, was pittig natuurlijk door de bagger maar hij blijft ook heel pittig doorstappen erg grappig om hem zo bezig te zien, wordt hij sterk van 8-) en Ber slobber gevoerd kon voor de rest maar weinig want ze was zooooooo ongelovelijk smerig, allemaal modder haha.

Fijne avond allemaal.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:52

Hier blijft het ook maar plensden; hebben ook zoals altijd, maar nu wel extreem, veel en veel te veel gras... Zei vroeger altijd te weinig paarden, maar dat zeggen we maar niet meer.
Vanaf morgen gaan ze wel de nieuwe wei op.

Besloten de rijbak nu maar elke dag te slepen, we zijn al maanden aan het wachten om hem eerst te spuiten, maar het weer is er nooit naar; of veel wind of veel regen. Is echt verdrietig die prachtige rijbak.

Maar goed eerst maar weer eens zien om zelf naar huis te komen.

Vanavond fijn bezoek gehad van het gezinnetje!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:33

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:53

sterkte bij tandarts vhu....en leuke plannen voor Ber en hulp, super !!
Ava..hopelijk mag je snel naar huis, fijn bezoek gehad..heerlijk !
baudyh, iantha....die schrok van de boe-man...agos...sneu..haha..hopelijk volgende keer geen last van als ze weer in de seawalker gaat..

fijne dag allen...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:53

Wat super interessant, Vhu; spannend wat het gaat brengen voor jullie 2, maar bleek maar weer dat jullie nog niet klaar waren met elkaar; ik wend jullie heel veel geluk en succes; ik weet dat je ook zo van de kleinste dingetjes van Ber kunt genieten, maar ik wen jullie gewoon nog heel veel toe wat jullie tot diver voor onmogelijk gehouden hadden.

Ziet er nog even niet naar uit dat ik naar huis kan.
Kan er wel van balen, maar helpt ook niets en ik ben ook echt niet ok. Komt wel weer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:24

:(:) :(:) :(:) :(:) is gewoon niet leuk ava...

Hier beetje dingetjes met zoontje over school en plagerijen/pesterijen...weet niet zo goed hoe er mee om te gaan..
en de juffen....tja..krijg ik niet zo goed hoogte van wat er nu precies speelt.. :7
zoon wil er niet over praten....via telefoon zegt juf...we gaan ermee aan de slag..goed dat je even belt..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:26

Pesten is echt verschrikkelijk :(:) en is moeilijk mee om te gaan voor alle partijen :(:) sterkte!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:59

Bah, nee, hè, vreselijk, Biancao. Pffff, idd ook heel moeilijk, lijkt me. Heel dikke knuffel xxx

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:15

Komt wel weer wat meer rust hoop ik...Iedereen heeft zijn of haar tekortkomingen in de ogen van een ander.....Hoe dan ook...Daar ben je mens voor..nobody is perfect. ..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:41

Niet leuk voor je zoontje Biancacoo. Hopelijk wordt het goed opgepakt en stopt het.

Interessant VHU. Mij benieuwen wat het jullie brengt. geef je een verslag?
Ava, heel veel sterkte.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:31

Zal hier zeker verslag doen. Heb me overigens weekje vergist, is niet volgende week woensdag maar week erop.

Heb flinke kaakontsteking, voelde wel steeds wat zeuren en het werd ook wel erger, maar dacht dat is een vulling die niet meer goed is... volgende week wordt boel opengelegd, dubbele zenuwbehandeling en dan kijken of dat genoeg is qua behandeling :\
Getver dus ben al helemaal geen held >;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:45

:(:) waardeloos vhu. ..sterkte

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:05

Stomme is dat ik al een paar jaar aangaf bij mijn andere tandarts dat dat gedeelte van mijn kaak soms gevoelig is en dat ik denk dat er een kroon niet goed is opgezet. Ik had dus wel gelijk, volgens deze nieuwe tandarts, en daardoor is het onder de kroon gaan ontsteken, kroon is er ooit te diep opgezet en heeft zenuwen aangetast, en dus onder de ene kies naar rechts en naar links gaan uitzetten. Nu zit het onder drie kiezen -:(- deze tandarts zei eerst ook, nee het is je andere kies en wilde daar iets mee gaan doen, maar omdat ik zei dat ik dat niet wilde want het was al zo vaak gedaan en het helpt nooit, hebben ze nog een foto genomen van lager stuk van de kaak. En jawel daar zit hele zwarte plek, heel diep... :oo Ze schrokken er zelf ook van geloof ik.
Jammer dat ik niet in Amerika woon _-:(
Hoop wel dat die kiezen nog te redden zijn...

**sorry voor mijn lange verhaal stelt allemaal niets voor bij anderen vergeleken maar moest 't ff kwijt**

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:48

Herkenbaar vhu. Hier een horror tandarts gehad...inmiddels een nieuwe. .en ondanks mijn ontwikkelde angst voor de tandarts blij met deze tandarts. ..ik hoop dat deze tandarts het probleem echt goed oplost bij je. ..is waardeloos als je er steeds zo'n last van hebt...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:36

Eat balen VHU. Tandarts angst is wel herkenbaar. Maar wat oliebol van je kaak. Sterkte.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:48

VHU volgende keer bloed laten onderzoeken op bezinkingsgetal dit geeft aan of er een ontsteking zit.
Bij mijn man was dit duidelijk te zien en na het verwijderen (hij was hem zat had er al lang last van) was het bloed weer snel goed.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:52

VHU: balen zeg. Helaas erg herkenbaar. Heb 10 jaar met kiespijn rondgelopen, was op foto's niet te vinden, dus zat tussen mijn oren. Bleek mijn kies gewoon zo gescheurd dat dat op foto niet te zien was. Kwam wel vaker voor. Maar als iemand dan al zo lang over pijn klaagt, ga je als arts toch eens doordenken.. Niet dus. Wij zijn overgestapt naar andere arts omdat ik paar keer dingen op rekening had die niet waren gebeurd en ook niet waren overlegd. Manlief was tussendoor al naar andere gegaan vanwege klachten en die arts had veel achterstallig onderhoud gevonden, dus zie er wel tegenop dat ik straks op controle ga.....

Bianca: wat waardeloos van je zoontje, het leek op deze school zo goed te gaan.
Ava heeft tegenslagen. Waardeloos.
Baudy: arme iantha geschrokken, hopelijk gaat ze nog wat meer vertrouwen krijgen, anders wordt het leven wel moeilijk

Verder kan ik even niet terugscrollen, dus als ik je vergeten ben mag je kiezen: :(:) *\o/* -O- |o :x

Hier rare dag gehad. Moest vanmorgen invallen bij groep 4, 30 kinderen, een groep die ik nog nooit gezien had. Ze hadden sportdag. Er lag wel een lijstje met de groepjes, maar geen lijstje met namen van ouders. Heb zelf nog maar snel telefoonlijst gekopieerd voor het geval dat. Kinderen kwamen niet eerst in de klas, maar gelijk vanaf plein op pad. 30 (in praktijk 40) minuten lopen naar sportpark langs drukke wegen. Dan in sportpark met 360 kinderen. Tja, hoe moet ik weten of ik alles compleet heb. Heb steeds maar ouders laten kijken of hun groep compleet was. We liepen samen met groep 3, waar ook een invaller voor stond. Toch wel heel raar eigenlijk. Daar was wel eten en drinken voor de kinderen maar niet voor ons, dus heb hele ochtend niets gedronken (had geen geld bij me, want wilde niet met van alles lopen sjouwen en bang om kwijt te raken) Terug op school zouden de lln nog flinke klus moeten doen. Maar we waren veel later op school, ze waren moe en ik had geen zin in geklieder met ecoline. Mogen ze lekker zelf doen ;-). Toen ze om 12 uur naar huis gingen, als een malle alles afgesloten, naar de auto, in de auto geluncht, zodat ik om 13 uur een groep 5/6 kon draaien. Leuke groep maar ze dachten er wel even makkelijk vanaf te komen en hadden hun werk afgeraffeld, maar ja, ik kijk altijd direct na, dus ze hadden pech en konden het nog een keer maken. Ik sta daar morgen ook, dus heb al gezegd dat we morgen maar klassikaal aan het werk gaan ~~}>
Zometeen nog even zoonlief achter de broek zitten om te mennen met Amerigo (eigenlijk zou hij Sam ook nog moeten rijden, maar hij wilde zo graag bij een vriendje spelen, vooruit maar) en dan vanavond nog aan de slag. Gisteren op de bbq van onze school (als dank voor het klussen op een zaterdag) nog goede tips gekregen hoe te doen bij heel drukke groepen, dus dat vanavond nog uitwerken (printen, dingen plastificeren)

Zo weer heel verhaal. Sorry, ben zo megadruk, dat ik nog geen tijd had gehad om op mensen te reageren deze week.