Lastige keuze Jenkins. Het is een heel verschil met je huidige wagen. Ik gok dat je bij Kraay ook wel dingen kan om laten bouwen (want het is een wagen uit eigen fabriek), maar kijkende naar de wagens vraag ik mij af of het ook echt nodig is om er bv. een buis op te zetten. En dan bedoel ik nodig als in "anders kan je er niet mee wegrijden".
Wat mij wel opvalt is dat het stoeltje van de Leica een stukje hoger zit dan die bij de twee Cavalier wagens. Ik weet niet hoe groot je bent, maar ik zou dat ook wel belangrijk aspect vinden. Laat je vooral niet tegenhouden door de afstand waar de wagen op dit moment staat. Die afstand hoef je niet elke dag te overbruggen, je dagelijkse rijplezier is veel belangrijker.
Verder kan je ook nog kijken hoe "waarde vast" een wagen blijft. Ik weet niet hoe dat bij Cavalier zit, maar ik weet wel dat een Leica nauwelijks in waarde daalt (mits je er natuurlijk netjes mee omgaat).
Tip voor het testrijden, pak ook een hobbelig stukje mee, in plaats van alleen maar een mooie vlakgetrokken zandplaat. Zeker omdat je van het buiten rijden bent, want daar kom je ook niet altijd de optimale bodem tegen (dan voel je pas echt de werking van de vering).
@Tine balen van mowgli. Hopelijk valt het mee.
Ik heb net een afspraak ingepland bij de osteopaat voor Sam. Kijken of bepaalde problemen bij het rijden (vastzetten op links in de rug maar ook bij het bit en de stress momenten) aan andere lichamelijke/inwendige dingen gerelateerd zijn. We laten hem sowieso al masseren (Happy Athlete techniek) en dat helpt al flink, maar we hopen hiermee net een stapje verder te komen.
janouk
Geplaatst: 05-02-14 06:38
Goedemorgen allemaal
pffffffffff wat gaan jullie hard zeg.
Jenkins; wel gaaf; op zoek naar een andere wagen. Er is zoveel keuze. Wij rijden al jaren met luchtvering en dat bevalt super. Verder heb ik er zo weinig verstand van, dat ik geen advies ga geven.
Ik zie de groene kikkerwagen op de voorpagina compleet met de varkens
tine10
Geplaatst: 05-02-14 08:47
Goedemorgen
Jenkins: enige wat ik nog wel kan zeggen is dat Maurits/Cavalier goede service levert. Verder.... mag je lekker zelf kiezen hahaha Marjola: hopelijk helpt de osteopaat
Bianca: ik denk dat de honden onderling te ruig hebben gespeeld of dat hij te druk bezig is geweest met mollenjacht. Ziet er zo sneu uit, zo'n grote hond die kreupelt. Al dat gewicht komt nu op de andere poten aan.
Vanmorgen al even getraind met Lika en ze deed het weer super.
Biancacoo
Geplaatst: 05-02-14 11:19
Jenkins. ik vind beide wagens erg mooi ! de leica op de foto heeft een rvs rand, dat zal niet bij de prijs die genoemd is inzitten...dat kost vaak fors meer.. de cavalier lijkt langer..maar dat komt waarschijnlijk door de kleinere wielen ?? lastige keuze, idd met allebei proefrijden,kijken welke het beste bevalt en dan beslissen denk ik. succes.
Tine, ik hoop dat Mowgli snel opknapt dan..en hoop dat je je wagen en tuig weer snel thuis hebt. Marjola, ik hoop dat de osteo helpt. janouk, hoe gaat het eigenlijk nu met image, rijden jullie nog zo af en toe met haar ? hoe vind ze dat ? vhu, ik hoop dat je net zulk mooi weer hebt als ik hier nu nog heb.
Hier vroeg zoontje vanmorgen of we met de hondjes gingen trainen, de leerkrachten hebben een studiedag, dus heeft hij vrij. heerlijk, we hebben genoten ! de hondjes hadden er echt zin in, en de snelheid er goed in zitten ! toppers ! zoontje vind het dus echt leuk, morgen krijgen ze nu dus vrij, en vrijdag ook, misschien dat ik ze 1 voor 1 mee neem een rondje fietsen, even de pootjes strekken..
verder..geen nieuws..een fijn moeder zoon dagje..en wil nog even werken aan schilderij...opdrachtje voor iemand, maar...dat is nogal een bijzondere opdracht..en best moeilijk..dus hoop dat het lukt....
avaluna
Geplaatst: 05-02-14 11:40
@Biancao: oh, wat gezellig zo met je zoontje . Hier komt straks een vriendinnetje mee, kan ik rustig uitmesten e.d. .
@Jenkins: ben benieuwd hoe het testrijden bevalt.
@Tine: arme Mowgli
@Claud: wat een heerlijke pony is het toch en leuk zo'n filmpje .
Zo pianoles gehad, zo even hooi geven en even door het huis flitsen, vanmiddag even naar de winkel, vanavond filmen op voltige voor spreekbeurt van dochter en misschien dat ze daarna nog rijdt, als papa en mama dat nog redden . Ze had vanmorgen iig flinke spierpijn van de les van gisteren , even geen springen meer, maar zitten, zitten en nog eens zitten . Gisteren hebben ze alle drie wat gedaan, dus dat was een goede dag, voor mij, dan, minder voor de vakantiegangers, hier.
De lente is in de lucht: de schapen zijn helemaal maf vandaag. Dit zijn de maffe lammetjes van vorig jaar, die door het huis renden. Nu zouden ze normale schapen moeten zijn, maar niet gelukt.
claud01
Geplaatst: 05-02-14 13:30
VHU, veel plezier vandaag met Ollie. Hier is het mooi blauw en het zonnetje schijnt. Hopelijk bij jullie ook!
Tine, een weekje is nog te overzien. Balen dat het voor je wagen zo ver weg is voor jullie, zou dan inderdaad wel fijn zijn als je er op kunt wachten. Hopelijk gaat het met Mowgli snel weer beter.
Jenkins, leuke foto. Je bak staat in brand
Marjola laat de osteo komen voor Sam. Hopelijk helpt het.
Biancacoo samen met zoonlief de hondjes getraind. Fijn dat je zoon er ook zo van geniet.
Ava al pianoles gehad en vanavond de voltige filmen voor de spreekbeurt.
Janouk, de schaapjes hadden er zin in! Ze gaan met alle 4 de benen van de vloer!
Keus van de wagen is moeilijk. Mijn huidige wagen heb ik van MP geplukt (wel bij een wagenmeneer)
Marjola, komt Heleen voor Sam? Ik moet haar nog even mailen voor mijn 2 grootste.
VanHuisUit
Geplaatst: 05-02-14 14:11
het is inderdaad weer prachtig weer, ook hier Heerlijk ontspannen ritje met Ollie gedaan ze liep echt wist precies wat het baasje nodig had.
Wiske gewoon meegenomen naar stal, die kan dan in de box als ik bezig ben. Vind ze ook niet erg zeker niet als ik brokjes door de box strooi waar ze naar op zoek kan
Jenkins, ik weet niet of je persé nu wat wilt, maar wat doorzoeken op marktplaats naar goede 2e 3e hands kan soms toch nog weer honderden Euro's schelen
Jij bent druk Avaluna osteo bij Sam, zal hij vast wel lekker vinden @Ips misschien heb ik iets gemist, dan excuses maar hoe is het met Pris? Hier zo langs crematorium as van Mies ophalen en dan verstrooien met zoonlief.
VanHuisUit
Geplaatst: 05-02-14 14:58
OK as is pas morgen beschikbaar. Maar even wat anders verzinnen voor vandaag dan.
tine10
Geplaatst: 05-02-14 15:46
Nou, we weten misschien de reden waarom Thabor zo er vandoor was. Waarschijnlijk is de binnensingel aan de rechterkant losgegaan (deze wordt nu gerepareerd). Er is daar namelijk geen draad meer te vinden. Wel stom van Thabor dat hij dan niet meer wil luisteren naar het bit. Wat denken jullie? Toch nog een keer proberen met hem?
En ik vind het knap L..llig dat ik dat niet heb gemerkt met het poetsen van het tuig.
Biancacoo
Geplaatst: 05-02-14 18:34
Tine, heb je leerolie gebruikt ? Dat lost het stiksel op. Blijft een feit dat thabor nu 2x op hol is gegaan, ik zou het niet meer doen, vertrouwen in hem heb je voor de wagen niet... Maar ik ben een scheiterd...
Als jij goed van vertrouwen was zou ik het doen, maar dat ben je niet. Dus in jou geval zou ik het niet doen.
tine10
Geplaatst: 05-02-14 19:12
Het tuig is al bijna 10 jaar oud. Plek is denk ik gesleten, omdat daar de strengen langs liggen. Ik onderhoud mijn tuig altijd met zadelzeep en zadelvet.
Tine, of misschien kun je hem wegbrengen? Ik zou het zelf namelijk niet meer durven. En uit jouw verhalen blijkt ook wel dat jij inderdaad niet zelfverzekerd rond rijd met hem.
VHU, lief dat je het vraagt. Pris gaat tja goed? Nee niet goed, maar ook niet slecht. Erg moeilijk. Ze scharrelt rond. Ze word niet slechter. Maar ze is niet goed, ze draaft nog niet en maakt nog geen bokkesprongen dus we zijn er nog niet.
_Marjola
Geplaatst: 05-02-14 20:27
@Janouk wat een hyperactieve schaapjes! Woesh! @avaluna jullie hebben het er maar druk mee om je dochter op het juiste moment naar de juiste les te brengen! @Ips Heleen komt inderdaad langs voor Sam Volgens mij staat bijna heel NH bij haar op de stoep Jammer dat er nog zo weinig verbetering bij Pris is te zien. @Tine dat is wel pech hebben met je tuig, zeg. Verder geen mening over het opnieuw mennen van Thabor. Vind het lastig om die inschatting vanaf een schermpje te maken, aangezien ik het paard (en zijn gedrag/houding/gevoeligheid voor stress) niet persoonlijk ken. Ik denk dat jij en je man gezamenlijk daar het beste een besluit over kunnen nemen. @Biancacoo misschien een blonde opmerking van mij maar ik wist niet dat leerolie stiksel oplost. Al heb ik er nauwelijks mee gewerkt, meestal gebruiken wij (zadel)zeep voor het schoonmaken. En nu met het kunststof tuig alleen water.
Vandaag kleine paardenboodschapjes gedaan en gelijk een paar waardebonnen besteed. Het is eigenlijk een rotklusje, maar je hebt die spullen toch net wel nodig: elastiekjes, sokken en nieuwe thermolaarzen. Ik had bij mijn vorige paar de voering stuk gelopen, dus na het parcours lopen van afgelopen weekend had ik opeens een vervelende blaar. Dus tijd voor een nieuw paar.
avaluna
Geplaatst: 05-02-14 20:31
@vhu: .
@ips: ik ga het even voor je navragen, hoorde van iemand die met bepaalde, ik meen homeopathische druppels, die eigenlijk bedoeld zijn voor mensen met reuma. Ik wil ze zelf ook gewoon in huis hebben omdat opaatje hb gevoelig is. Misschien iets om eens te proberen.
Anonymous86
Geplaatst: 05-02-14 20:55
Ik heb net mijn eerste eigen tuigonderlegger gemaakt Heb de sulky even iets veiliger gemaakt door er een reflectie op te maken en een lampje voor s avonds
@Ips: Wat is er met Pris?
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 05-02-14 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Biancacoo
Geplaatst: 05-02-14 20:59
Marjola, ja..leerolie dat verzadigd de stiksels..daardoor verteren die binnen een paar jaar helemaal weg.. mijn man is zadel/tuigenmaker, en had daar heel vaak mee te maken. zadelzeep is veel beter ! en schoenpoets is veel beter
Avaluna, goed bezig, en druk met piano, paarden en dochter ! leuk voltige filmen, veel plezier.
Ips...pris nog niet goed..ik heb helaas geen tip's voor je..
Gem
Geplaatst: 05-02-14 21:21
Goeienavond! Ik ben momenteel meer bijlezer dan reactie-gever hoor, pik er zo af en toe even een post uit om op te reageren..
Jenkins, ik hoop nog eens een mooie Leica te hebben, en wat VHU ook al zegt: ze zijn behoorlijk waardevast. Vind ze tweedehands ook altijd nog een boel geld kosten.
Ledervet, ik heb momenteel een potje Excellent, ben niet zo merkvast. Vind het wel fijn spul, niet zo zacht, dus je smeert het wat dunner op.
Gisteren met de stalhulp het wiel van de wagen gehaald, binnenband eruit, lek proberen te vinden..... niks! Dacht dat het dan misschien het ventiel zou zijn. Opgepompt, mee naar huis genomen (er gaat sowieso toch een nieuwe binnenband om) en de band ligt na een nacht nog steeds keihard in mijn auto . Word ik een beetje moe van... hij is toch 2 x half leeg gelopen?
@Gem al dat werk houdt je weer van de straat zullen we maar zeggen. Maar mooi dat je de oorzaak hebt gevonden!
VanHuisUit
Geplaatst: 05-02-14 22:27
ben aangenomen bij de Universiteit ben zoooooo blij
@Tine wat er ook gebeurt, een menpaard moet een rem hebben. En is het dan niet direct dan in ieder geval binnen een paar meter. Of zodra druk eraf gaat naar halthouden. Overigens kan het zo zijn dat de binnensingel los is geschoten door het op hol slaan? Zou heel goed kunnen zodra er zo'n druk komt bij het omslaan / meetrekken van omgeslagen wagen? Als je zelf niet dapper bent (of gewoon verstandig, het is maar hoe je het noemt he ) en je wilt hem toch voor de wagen, waarom zou je dat dan willen?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-02-14 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt