[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

newmom

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:27

wel effe tetanus prikje halen he? als je gezicht (of waar ook) lekker over t asfalt is gesleurd, zit een hoop viezigheid in!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:42

@Poeltje :(:) , Ik had vanmiddag ook bijna iemand achterop met de auto en het scheelde écht niets. Stond stil omdat een auto af wilde slaan naar links echter had de oudere meneer niet gezien dat er auto0's stilstonden en zie nog steeds dat beeld dat zijn vrouw met haar handen voor het gezicht bij me binnen kwam zetten :oo , gelukkig had die man beste remmen voor een Peugeot :=
@Prinsjeh, weer :):) :):) :):) :):) , ik ga denken over de fotoshoot maar het is best wel een eindje weg van ons :o en nu met de huidige bezineprijzen wordt ik daar niet vrolijk van :+
@HT, wanneer krijg je je nieuwe wagen ? (of vergis ik me nu ? :o )

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:47

knappe samenvatting prinsje, ik vaar er graag op mee,
leuke tip ook, fotoshoot voor maar 10tje :)

@ollie, combineren met leuke dingen op de benefiet en shoot, compleet dagje van maken :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:58

Shoot is helaas te ver weg. Ga geen enkele reis van 3 uur er aan wagen.

Poeltje jeetje, zo heb je zomaar wat. Rustig aan.

Ht knap van je dat je het zo hebt opgelost.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:58

och poeltje.. is het voor jou nationale baaldag? Sterkte hoor, met schuiver, kaak en paard.. :(:)

Tine gaat gewoon het zz in.. wel gaaf! Klinkt nog zooo vreselijk ver weg!

Tallechie ook smakkerd gemaakt.. gelukkig valt de pijn mee, maar zal wel even schrikken zijn geweest!

Verder doe ik mn best om het bij te houden hier..pfff..
Ik had les vanavond, maar met dit vieze natte weer heb ik daar zelf ook geen zin in.. bleh! Nu dus maar verzet naar zaterdag en even 20 min gelangelijnt ( schrijf je dat zo?:P)

Oh voor degene die misschien wel naar animal event gaan, ons flyballteam geeft er demo's en ik zoek nog een leuke fotograaf ;-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:08

Heb 3 kwartier geleden alle dieren eten gegeven, zie ik net dat het vannacht nog behoorlijk gaat regenen. Moet ik de paarden maar weer binnen zien te krijgen (zal neit meevallen als ze net eten hebben gehad) Thabor heeft nl geen waterdichte deken meer. die is gesneuveld.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:18

zo...hehe....weer ff aan de site geknutselt,,

www.trailteam.nl

al het geneuzel terug gebracht tot 2 duidelijke links op de frontpage
1 voor de wedstrij onderdelen en 1 voor de fotoshoots :)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:14

tine10 schreef:
Heb 3 kwartier geleden alle dieren eten gegeven, zie ik net dat het vannacht nog behoorlijk gaat regenen. Moet ik de paarden maar weer binnen zien te krijgen (zal neit meevallen als ze net eten hebben gehad) Thabor heeft nl geen waterdichte deken meer. die is gesneuveld.

tis hier echt al de ganse dag aant regenen... word dr helemaal naar van.. blij dak zo naar bed kan haha
na t weekend word t droger.. en kouder :(

zomer.. waar blijf je???

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 21:16

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:33

newmom schreef:
tis hier echt al de ganse dag aant regenen... word dr helemaal naar van.. blij dak zo naar bed kan haha
na t weekend word t droger.. en kouder :(

zomer.. waar blijf je???

Hier nog een zomermens ^) . Maar liever koud dan regen. Kou kun je je goed tegen kleden, regen vindt altijd een bloot of lek plekje om je te pesten >;) . En altijd op donderdag de grootste regenkans.... was ook al zo toen ik 3 jaar lang donderdags op de weekmarkt geholpen heb.
Nog meer frustraties vandaag? :j (waarom hebben we geen chaggie kijkende "ja" - smiley in het assortiment?). Achteruit-bochtje-om-trailerrijden gaat nog steeds minstens de helft van alle pogingen niet goed, begrijp niet wánneer ik wát fout doe ^) .
En nog meer frustraties: ik had een mentrailer op het oog, kon alleen geen tijd en de Passat niet vrijmaken om hem op te halen. Nu is hij uiteraard verkocht, das jammer en logisch.... maaaaaar .... staat nog geen week later voor méér dan het dubbele van de oorspronkelijke VP te koop bij een trailerboer, die er niets aan heeft gedaan :oo . Papieren kloppen m.i. nog steeds niet en er is zelfs geen controlebeurt uitgevoerd (meeneemprijs). Zijn goed recht, maar wel frustrerend :(

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:35

Lees wel mee hoor.

Over ZZ starten.
Ik ga ook weer een poging wagen! As zondag, gewoon ingeschreven met Roos en vind het dood eng. Veel spannender dan mn ZZ debuut :o. Ik heb geen idee waar ik sta omdat ik al 2,5 jaar niet gedressuurd heb met Roos op wedstrijd.
We mogen nu ook ZZ vaardigheid, volgende maand voor het eerst!
[AR-ITP] Roos ZZ vaardigheid startgerechtigd!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:44

Gaaf ZZ dennis !!!!! En voor Tine natuurlijk ook echt superknap. Ik ga met Ferro ook voor ZZ vaardigheid maar ik neem hem niet zo vaak mee op wedstrijd. Heb er nu 3 staan voor de zomer. Robijn gaat de volgende keer Z vaardigheid.

Vanmiddag nog even ferro gelongeerd. Van half 6 tot half 7 gelest met Robijn. Gaat weer heel anders dus even schakelen en goed nadenken. Robijn mocht niet drammen. En dat is gelukt. Hij liep best lekker.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:45

Leuke topics, ga ze zo even bekijken.

Regen vind ik niet zo'n ramp als het maar niet giet zeg maar. Of van die buien waar je in een keer echt helemaal zeiknat van wordt :7 Ach eigenlijk rijden we altijd gewoon en ik denk soms wel eens jeetje wat koud of wat ongelovelijk warm of nat maar als je dan weer lekker met ze bezig ben geweest dan maakt dat alles wel weer goed :D

Ik word gek van mijn werk heb het weer te druk, krijg elke keer taken die ik blijkbaar niet goed overzie of men vertelt mij niet alles als ik aan zo'n taak begin -O- of ik wil het te goed doen, kan ook nog maar hoe dan ook, word er nu niet bepaald blij van :\ maar eens even afspraak maken met mijn leidinggevende :roll: en dan weer zo lekker dat dat ook weer een ander is dan waar de oorspronkelijke afspraken mee zijn gemaakt. Onderwijs & organisatie, je krijgt er soms echt punthoofd van _-:(

Poeltje wat een ellende allemaal, sterkte :(:) het is met dit weer ook af en toe echt moeilijk te zien wat een auto/brommer/fiets gaat doen :n
Gem wat baaaalen van de trailer >;)
En wat je zegt Ollie, die benzineprijzen, werkelijk zeg, dat loopt echt uit de hand. Ik rij erg veel km's en merk het echt in mijn portemonnee -O-

Maar morgen ga ik hoe dan ook wel naar 't peerd ~~}>

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:16

pfff... ja regen is gewoon driet.. je word er zo nat van en uiteindelijk heb ik geen enkele jas wie compleet waterdicht is, en t ergste is nog.. dat de kraag nat word en dan tegen je nek en keel aan komt.. gatver.. dat vind ik zo'n smerig gevoel!!

leuke topics idd!!

zit het met mennen net zo als met dressuur.. dat je met ZZ al een heel aardig stukje mennen kan zeg maar?

oeh enneh, iemand nog leuke regendekens voor de mannen hier in de aanbieding??
of een leuk adres/site waar te bestellen?
vind het nog vies tegenvallen, leuke betaalbare regendekens voor die ukkies!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:23

Het houd met mennen op bij ZZ. Dan is er verder niets meer. In samengesteld kan je tot klasse 4 dan rijd je internationaal.

Ja regen is bagger. Hier ook steeds buien. Nu is het droog. Paarden hebben ook niet zo lang buiten gestaan. Ze trappen de wei kapot en ze vinden het ook niet leuk.

Dekens zou ik zo niet weten. Probeer veel 2e hands.

O ja en ik baal van mijn KNHS klopt niks van !!! Maar hoe krijg ik dat weer goed? Nog meer mensen last van?

Zo mensen ik ga slapen !!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:28

Newmom heeft dekenpb :) .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:01

VanHuisUit schreef:
Onderwijs & organisatie, je krijgt er soms echt punthoofd van _-:(

Best lef van jou :j dat je die twee zo achter elkaar durft te typen :P Ik denk soms wel eens dat dat gewoon níet samen gaat :P

Jeetje poeltje! Hopelijk valt het mee. Maar je gezicht over het asfalt, doet een helm dan niks? :oo

Net thuis van sporten, was wel lekker. Benieuwd of ik spierpijn krijg. Wel helaas wat eerder van de loopband af gegaan dan gepland, maar ik ging met m'n voet slepen :') staat zo dom (oke en rug zeer :') )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:15

:+ ja onderwijs en organisatie..... ik vind onderwijs zo leuk maar door die organisatie echt :x

Maar goed.

@Newmom het is best wel bijzonder dat wij hier 6 ZZ / ZZ to be combinaties D en/of V in het topic hebben zitten. Want dat is wel het top-niveau van Nederland (Kiss, Maisie, Ollie, Janouk, Dennis, Tine.....vergeet ik niemand nu Y;( ). Bij mennen heb je Dressuur (meestal aangeduid hier als D) en Vaardigheid (V). Daarin kun je tot maximaal ZZ. Zelfde soort telling als bij dressuur onder het zadel, alleen heb je geen L1 en L2. Bij Samengestelde menwedstrijden (in de volksmond ' de marathon', maar ook wel SGMW) kun je maximaal klasse IV (=internationaal, dus IJsbrand Chardon is klasse IV, maar mijn instructeur bijv ook) halen. Bij een SGMW heb je allerlei onderdelen: dressuur, vaardigheid, wegparcours, staptraject, hindenissen.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet zo zou zeggen dat iemand die ZZ ment 'goed' kan mennen of zoiets. Vind dat zo combinatie en plaats afhankelijk. Als ik zag bij de stalhouderij hoe ze hun paarden tussen de kermisattracties of bij trouwerijen langs de ballonnen en gillende kinderen loodsten, dat vond ik ook topsport hoor.

Zoals iedereen hier een topper is natuurlijk :+ :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 06:02

Haha dat klinkt wel stoer; een deel van de top van Nederland op bokt. :D en het klopt ook nog. ZO had ik het nog niet bekeken.

Hier even een foto spammen van Janouk onder het zadel met mij; lekker uitstappen in het bos gisteren na enjoy the ride samen met de fjord. Even geen koets voortsleuren.
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 07:15

Goedemorgen allemaal..
maisie....balen zeg !!!
Janouk, leuke foto !! wat kijkt janouk lekker....zo van hehe...dat zit er weer op...hahaha..
regen....ach ja...we hebben zo'n fantastische periode gehad qua weer, dat we niet mogen klagen, we willen met zijn allen wel hooi enzo voor de paarden, dus die regen is echt wel noodzaak...en regelen kunnen we het weer toch niet..

hier vanmorgen...lekker duf :Z , want zoontje kwam ziek naar beneden vannacht %) .... is gelukkig wel weer gaan slapen, maar moest vanmorgen overgeven... :r
zo zielig altijd.....het liefste blijf ik gewoon bij hem, maar nu heb ik wel een probleem...moet net als iedereen gewoon werken....en tja....heb geen oppas....dus....ga straks weer bellen met mijn werk en me heel naar voelen dat ik niet naar mijn werk kan......tenzij mijn moeder tijd en zin heeft om even op te passen....maar dat moet wel kunnen.. ^)
en bovendien vind het dat moeilijk om te vragen, zij hebben hun eigen problemen ook wel...
hij zit nu witjes tv te kijken..
oh..ik moet niet vergeten om de school te bellen. :=

en morgen word Dakota gesteriliseerd....wat ik echt vreselijk vind, en allerlei spoken zie dat er iets mis gaat....maar met haar wil ik niet fokken, dus dan kan ze lekker straks bij de reu in de kennel blijven..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:00

Goedemorgen

Bianca: sterkte met je zoon. Hopelijk vind je een oplossing en anders maar zelf ziek. Je moet wat he? Komt vast goed met Dakota hoor.
Janouk: ziet er goed uit.
VHU: ZZ is inderdaad het einde bij mennen. Zo jammer. Ik vind van mezelf niet dat ik heel goed kan mennen. Ik doe natuurlijk wel mijn best, maar ik vind iemand met 4-span of idd zoals je schrijft die stalhouder veel knapper. Helaas durf ik de sgmw niet aan met mijn eigen gezondheid. Wie weet ooit nog. Druk op het werk.
Aks: lekker gesport
Maisie: bij mij klopt mijn knhs ook niet helemaal. Ik wacht het nog even af, denk dat het bij het omzetten wat mis is gegaan. Bij stuk ohz klopt het wel. En anders even bellen of mailen. Dan zoeken ze het wel uit. Knap ZZ vaardigheid, ik krijg het niet eens voor elkaar met pony om in de M een wp te halen :o Lastig he, van die paarden die zo verschillend te rijden zijn. Heb ik hier ook. Ze zijn wel allemaal heel licht in de mond, maar verder moet ik Amerigo en Rembrand zo anders mennen. Is soms wel erg omschakelen.
Newmom: ik heb eergisteren dekens besteld bij Agradi. Je moet wel geduld hebben, want de bezorgtijden laten nog wel eens te wensen over. Maar ze waren een stuk goedkoper dan Divoza en paardendrogist. Tweedehands vind ik altijd wat moeilijker. Heb laatste keer van Tallechie overgenomen, maar die ken ik. Ik heb gelijk vliegendekens voor de paarden en een winterdeken voor Thabor gekocht. Maar die regendeken wil ik wel snel hebben, want is nu heel gedoe met dekens met die regen. Nu heb ik genoeg (niet waterdichte) dekens voor hem, maar ik blijf wisselen en ze drogen niet zo snel
Dennis: Stoer hoor dat je weer met Roos gaat starten.
Gem: sterkte met de frustraties
Lanouska: ik kijk later, moet nu zoon naar school gaan brengen.

Regen vind ik op zich ook niet zo erg, als je maar eenmaal lekker bezig bent, vergeet je die regen vaak wel. Behalve dan van die echte buien. Voor het land is de regen erg goed. Want het was echt kurkdroog.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:11

@Poeltje: :(:)

@Biancao: knuf voor jou, je zoontje en Dakota :(:)

Nou, hoop dat het even droog blijft, met mijn bak in de maak, zo als het nu uit ziet wordt het niks met het zand erin...

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:16

ah... dus zo zit dat met het mennen, thanks voor de uitleg VHU !
best stoer dat ik hier als super super beginner met twee kleine monstertjes met de topsporters van Bokt mee praat!!! :D YEAH!!

Dekens worden geregeld!! pbtje van de allerbeste Gem! en wat een leuke dekens, en niet duur, een 2e handsje is vaak net zo duur of duurder... yes!

agradi.. ik heb daar enkelspan tuig besteld... had wel verwacht dat ie met een weekje binnen zou zijn... niet dus??

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:18

zoontje is bij mijn ouders,die hoefden pas vanmiddag weg, dus voor vandaag in ieder geval geregeld !
avaluna, spannend zo met jullie bak, wat voor bodem komt erin, alleen zand of nog iets erdoor heen ?
was niet maisie balen, maar poeltje die een schuiver maakte...solly...
maisie problemen bij de knhs....tja...wanneer niet zou ik zeggen, daar is altijd wat loos..
Tine mooie samenvatting.
en ik kijk ook later naar je topic lanouska...want ik moet aan het werk.. :j

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:20

Naar als kindjes ziek zijn.. beterschap ermee!!