[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:29

ik heb overigens geen ervaring met het merk boett!
wel met ivanhoe en de goedkopere versies van het model :)!
boett zelf vond ik te duur met voorgaande ervaringen :o De ivanhoe was na 1 maand trouwens al totall loss :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:28

Nou, Thabor staat in gevlochten op stal. Ben benieuwd wat er morgen van over is :D De andere 2 staan ook op stal, wil hem niet alleen op stal laten overnachten.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:16

Ik kom weer even :wave:

@Frensie, wat fijn dat je paardje weer thuis is en dat ze alle korsten weg hebben kunnen krijgen. Hopelijk slaat de behandeling aan en is de mok verleden tijd
@Tine, heel veel succes en plezier morgen, hopenlijk zitten de vlechtjes er morgen nog in bij Thabor
@Tallechie, het zit allemaal even niet mee :(:)
@IngridM, mijn mening ik zweer bij alle dekens van Horseware, of dat nou de Hoody of de andere vliegendekens betreft. Naar mijn mening kunnen deze dekens met hals ook goed als exceemdeken gebruikt worden.

Hier zitten we nog in een emotionele roallercoaster.... en zijn aan de laatste fase begonnen. De ene dag en nacht gaat het goed en de andere dag kan ik alleen maar janken en niet slapen... en blijf je maar malen waarom......Ik heb zoonlief maar uitgelegd dat de mooiste bloemen als eerste worden geplukt ;(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:18

:(:) voor jou ollie :(:)

hier echt een rotavond ;(
vriendje zou al thuis zijn. Heeft nog niet gegeten

voel me best een beetje in de steek gelaten... ^)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:20

@Naaltje, thanks! tjsa mannen :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:24

:wave:

extra dagje moeten werken vandaag, daarna gauw eten koken en spook doen...
toen was dagje weer om... :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:31

Ach Ollie wat naar allemaal en inderdaad zo onbegrijpelijk :(:) ;(
Naaltje mannen hebben soms behoefte aan hun grot ... soms samen met andere mannen of alleen....tja, laat maar denk ik dan, trekt wel weer bij :roll:
Tallechie gaas kan hij in ieder geval niet doorheen, bij ons stond hij ook achter gaas & planken, maar wist dus ook niet dat hij zo enorm uitbrak want dat gebeurde bij ons niet. We hadden ook een stukje op de wei waar alleen drie lijntjes stonden met schriklint, daar ging hij ook echt niet onderdoor of doorheen (Freddy wel heel soms). Dus denk / hoop echt ook nog steeds dat het met de sterkte van het schrikdraad te maken heeft. Als je er gaas omheen doet, moet het opgelost zijn. Vind het erg vervelend voor je!

Ik ben met dekens ook echt een horseware en bucas fan. Amigo vind ik trouwens ook fijne dekens. Heb voor Bente alleen maar dekens die te groot zijn := had ook een nieuwe gekocht maat 1.90 maar ze heeft gewoon 1.75/1.85 max...haha. Voorlopig heeft ze mooi vachtje, wordt wel wat donkerder maar is nog niet dik, even kijken of we moeten scheren / wat er op moet van de winter.

Nou eindelijk rustig achter de laptop/tv/glaasje wijn even bijkomen .... :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:34

:wave:

ik ben even in een meeleesstand beland jongens! Het is allemaal heel druk en als ik eenmaal begin met kletsen is het veel te gezellig hier :D Dus ik ben niet verdwenen, het gaat ook goed, maar even beetje minder op de laptop te vinden. Las wel heel goed nieuws voor Frensie met Gwin, super!!! En Rhine een nieuwe pony en ik zag nog een supergave bonte voorbijkomen, was dat nou die van Rhine of voor iemand anders??? Sorry dat is even weggezakt :o
De avonden worden erg kort nu het zo vroeg donker wordt, altijd even balen die omschakeling vind ik :D

Nou, roep gerust als je iets wilt weten/kwijt wilt, ik ben niet van de aardbodem verdwenen :D

Trustuh vast :evaw:

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:39

@VHU, Amigo is de goedkopere lijn van Horseware ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:40

ollie heel veel sterkte... :(:)

ik ben nog steeds Dominick fan... :j
Horseware vind ik ook super, maar de bilkoordjes niet voor een witte merrie... :+

Fifi heeft ook maat 190 van Horseware, en van Dominick 195, die vallen ietsje kleiner

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:43

@ prinsjeH die bonte had ik gepost maar mag geen 3e pony. Man vroeg wat ik er dan mee ging doen.

Ik zeg nou nu is ze 2 lekker van de winter op stal beetje leren kennen volgend voorjaar beleren kijken of het wat is/ kan worden dan de keuze maken na de zomer wie er weg gaat of de merrie of robijn. Dan heb ik inmiddels robijn in de M dressuur hoop ik en een jonge pony hoef je niet intesief te trainen.

@ rhine mijn pony's zijn iets kleiner heb maat pony tuig voor Ferro dat is de grootste en grofste van de 2.

O ja dekens ik vind amigo fijne dekens heb een amigo mio die gebruik ik als vliegendeken. Ferro heeft daar maat 160 van.
Ook vind ik de dekens van BR goed passen op mijn pony's. En dan nu de QHP alleen heb ik daar een paar jaar geleden een
winterdeken van gehad met een bagger pasvorm.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:00

Ik wilde hier even leuk nieuws vertellen, maar slik, tjee, Ollie... ik wist niet precies wat er aan de hand was, maar had wel een vermoeden, dat nu helaas bevestigd is, ik vind het zó ontzettend erg voor jullie, over die bloemen is voor mij nog eens bijzonder slikken, want dat doet mij ook aan een groot en veel te vroeg verlies denken. Ik weet niet goed wat ik moet/kan zeggen, maar wil je wel even, voor wat het waard is zo aan de pc laten weten dat ik hoop dat jullie alle kracht, liefde en schouders krijgen die jullie nodig hebben :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:01

@Ollie aha vandaar.
Heb ooit een keer een BR regendeken gehad was ook hele fijne deken en lag erg goed. Maar de horseware en amigo en bucas kun je kopen via de paardendrogist (of Ollie :+ ) vind dat wel erg makkelijk en ik weet wat voor kwaliteit het is.
@Nouvel dat zijn snelle dagjes :+
@Rhine mijn stalhouder heeft nu pony's maat plm 1.30 en die heeft ook Ideal maat pony tuigen. Snuit past daar ook in trouwens.

Morgen eindelijk weer even lekker naar 't peerd (nou ja valt nog wel mee, maar twee dagen niet lijkt bij mij altijd een eeuwigheid haha). Hoop dat het fijn weer is en dat ik naar het bos durf te gaan of stukje over de weg stappen (ga rijden). Wagentje van Snuit wordt komende week gemaakt. Mis het dan echt hoor de buitenritjes met die pony.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:31

Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes... :j .

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:10

ollie: onwijs veel sterkte :(:)
maisie: grote maat nog voor ferro,maat pony met tuig,sunrise heeft maat shet op de kleinste maat :j
vandaag rond gehobbeld op horse event,leuke clinics gezien,weer wat geleerd(daar kwamen we ook voor)
jas gescoord,menbit voor tiamo en heeel veeel leesvoer ;) maar was leuke dag

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 07:38

Maisie ik denk dat lente in maat shetland past, haar deken maat is 135 maar in een ruime 127 past ze ook in :=

Sterkte ollie :(:)

Hier verlopig enkel zweetdekens en eventueel een eczeemdeken.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 07:40

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 07:43

Suc6 janouk!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 07:45

succes janouk

goeiemorgen
wordt weer goed weer vandaag he >;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 08:01

Goedemorgen
@Ollie: heel veel sterkte.
@ Janouk: mooie tijden. Duurt nog een week maar alvast succes
@ HT op horse event geweest

Ik ben ook erg gecharmeerd van Amigo. Liggen heel fijn hier, heb ik voor Amerigo en Rembrand. HH vind ik ook fijne dekens.
Amerigo heeft maat 135, Rembrand 215 en Thabor (nog 205)

Nou, ik ga Rembrand en Amerigo naar de wei brengen. Thabor heeft de boel netjes laten zitten, dus die pak ik zo in en moet ik op de trailer zien te krijgen in mijn uppie. Manlief is namelijk naar de vereniging, om te helpen het geluid te installeren. De VHV viert nl haar zoveelste jaar bestaan op ons manegeterrein, en heel uitgebreid. Zelfs Adelinde Cornelissen komt om smiddags meerdere clinics te geven. Daarna dus door voor onze demonstratie op monumetendag.

Iedereen een fijne dag/succes op wedstrijd

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 08:26

janouk schreef:
http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=232& ... le=11&men=

Spannend, de starttijd is fijn om 11.30 u en de eventuele barrage is om 14.15u. :j
Alleen het parcours lopen kan alleen tussen 8 en 9. Minder :(:)

Dat parcours lopen is minder zo vroeg :(:) . Mijn starttijden zijn ook gunstig (als ik kan :o ) ik sta om 14.00 en 14.30 uur.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 08:28

En ook goedemorgen!
HEt is droog....'mijn' mannen zijn naar het hockeyveld....dus.... :D

@Tine wordt Thabor niet helemaal gek wanneer hij zijn maatjes naar de wei ziet vertrekken en hijzelf achterblijft en dan de trailer in moet?
@Ollie mijn schoonmoeder heeft een paar jaar geleden gedurende een half jaar in het ziekenhuis gelegen waarbij ze verschillende keren op de IC heeft gelegen ik vond het zulke slopende weken / maanden voor iedereen. Heel triest allemaal |(

Janouk volgende week hippiade, wij hebben volgende week onze eerste oefenwedstrijd d/v. Vooral als ik aan dat laatste (vaardigheid) denk word ik al helemaal zenuwachtig...kan vast het parcours absoluut niet onthouden, raakte met springen ook heel vaak de weg kwijt :x en bij vdh lijken al die poortjes op elkaar....

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 08:36

@VHU, de dokter heeft aangegeven dat het bij ons niet zo lang meer zal duren en inderdaad we zijn erg moe want die onzekerheid en emoties vreten energie :o .... en heel veel succes jij volgende week. Helemaal leuk je 1e oefenwedstrijd *\o/* . Ik zou me gewoon concentreren op de dressuur en de vaardigheid als funoefen-rondje meenemen. Dat heb ik de laatste x ook bijn Simba gedaan, moest af en toe nog een extra volte draaien :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:33

;( dat sloopt je inderdaad...

Voor de vaardigheid vind ik het ook zo spannend omdat ze als er een pion onder de wagen doorkomt of wat blijft hangen nu 1x behoorlijk heftig in de stress is geschoten....dus eigenlijk moet ik dat op gaan zoeken en gaan oefenen....maar heb het nog niet gedurfd eerlijk gezegd, scheitluis dat ik er ben ^)

Nu wil ik maandag even les afspreken dat we het toch gaan doen, dat ik dus bewust aantal pionnen ondersteboven rij en dan proberen Bente (en mezelf := ) relaxed te houden. Dat met die pion onder de wagen door is de 3e of 4e keer gebeurd dat ik met haar mende nu is ze al een stuk rustiger in haar reacties (of eigenlijk vertrouw ik haar veel meer waardoor ik gewoon mijn hand naar voren doe haar geruststellend toespreek en dan is ze na een of twee passen alweer normaal) dus misschien valt het vreselijk mee maar goed, zie er een beetje tegenop om het op te zoeken.... maar wil er ook niet in de wedstrijd mee geconfronteerd worden (want ik ga er niet vanuit dat ik foutloos rij hahaha).

Ik heb de afgelopen keren in de bak en op het terrein ook bewust de wat ongelijke / hotserige stukken opgezocht zodat alles goed rammelt en op en neer gaat en ze daaraan went. Daar trekt ze zich inmiddels niets meer van aan en ook door diepe plassen e.d. doet ze gewoon met wagen erachter dus heb zo het idee dat het erg mee gaat vallen.

Maar weet het niet zeker := ^)

De stalhouder heeft me gewoon opgegeven ook voor vaardigheid dus ik kan er niet meer onderuit.... :+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-09-11 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:37

Goedemorgen,

vwb exceemdekens; eigenaresse vd shet gaat misschien de rambo sweetitch hoody kopen, die ken ik als vliegendeken en is heel fijn!
Ik zal de Ivanhoe afraden hihi
En Ollie, ik ben ook zeker Horseware/Rambo fan, zulke fijne dekens !!

Ellis heeft extra gewerkt; moet dat dan omdat een collega ziek is ?

Maaike weer lekker naar de paardjes vandaag :-)

Verder wens ik Ollie nogmaals heel erg veel sterkte !!

Straks ga ik naar m'n "verzorg" shet (klinkt zo stom als je 37 bent haha) en dan gaan we met vriendin samen gezellig met het wagentje weg, zin in !!!! Hij heet Diddle maar we noemen hem P.Diddie :-)