[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:27

Da's inderdaad geen optie.
Citaat:
VHU, ach een weekje iets rustiger aan doen is voor je grote peerd ook niet erg

Nou ze wordt behoorlijk beziggehouden hoor. Ik heb standaard 2x per week menles, maar als ik niet kan, ment Peter haar. Die zet haar wel even op een andere manier aan het werk dan ik. Ik moet zelf nog zoveel leren met dressuur. Bij Peter moet ze gewoon een uur vol aan de bak, ik laat de boel regelmatig versukkelen of dan moet hij me wat uitleggen en gaan we stappen. En met longeren gaat ze aan de dubbele longe of de pessoa, is ook hard werken. Dus Rizanta moet gewoon aan de bak, geen vakantie :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:54

Leuke foto's en filmpjes van honden en paardjes, en van Diddle krijg je helemaal zomerkriebels ! :j

VHU idd zelf een weekje geen Rizanta, nu niet zelf meteen minder gaan stralen he ?! Want dat doe je idd bij haar !! :j
Wel fijn dat Rizanta wel gewoon door moet werken. ~~}> die moet echt aan de bak, haha

Wobbe lekker gewerkt ! super.......

Rivaldo is verwend met centjes en mag moois voor zichzelf kopen ! superkado's dus !!

Honden doen idd slapen in de meest vreemde houdingen, onze schapendoes slaapt graag op haar rug, met al dat haar zie je dan niet meer wat onder of boven is := >;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:14

vhu, wel fijn dat ze gewoon door gewerkt wordt als jij geen tijd hebt, luxe hoor!
Komt ze daar ook los, of staat ze de hele dag op stal?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:18

Zo ben er ook weer :D :D

En ook met Simba heb ik droog kunnen mennen en ik ben zo trots op mijn 3-jarige kanjer <3 . Sinds de dierenarts woensdag zijn hele gemene kleine haakjes van zijn tanden heeft geveild en ik een bitje met een tongboogje in heb gedaan, loopt hij écht als een zonnetje. Overgangen zijn niet meer met een huppeltje maar mooi weg en goed terug dus ik ben helemaal heppie de peppie *\o/*

@Patrick, gave strandfoto's zeg :D. Ik woon ook om de hoek van het strand, echter heb ik niet zulke leuke foto's van mijn paarden OP het strand :o
@Rivaldo, wat leuk dat je zelf gemaakte taarten goed in de smaak vielen en dat je nog gezellig hebt kunnen BBQ-en.
@VHU, ik voel vwb de komende werkweek met je mee :+ Ik mag ma/wo/do werken, dinsdag ben ik de gehele dag op pad om te lessen (eindelijk weer) dus voel me een hele slechte moeder met alleen de vrijdag nog vrij..... :o
@Nouvel en Eefielover, wat jammer dat het niet droog is geworden vandaag bij jullie :(:)
@Maisie, wat fijn dat Robijn het goed oppakte met je les. Heb je les gehad van LP?
@Lisanne, leuk filmpje
@Eefielover zo ligt mijn hond ook altijd _O-
@Naaltje, heerlijk die 'naaktfoto's' ik snak naar een zonnetje 8-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:23

ollie wat super zeg dat je kleuter het zo goed doet, daar kun je trots op zijn! +:)+

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:25

_O- Mijn zoontje is momenteel de boekjes aan het lezen van M.K. de Manvan en ligt hier helemaal in een deuk achter mij. Hier een citaat wat zoonlief net voor zit te lezen:

Als je paarden hebt moet je ze onderhouden. Daarvoor moet je eerst je hypotheek verhogen en een abonnement nemen op het maandblad 'Paard en Poen' , 'Knol en Krediet of 'Paard en Pegels' , zodat je weet hoe je financiële toekomst er uit gaat zien....

Zoonlief is 9 jaar en weet al precies hoe het hier in dit huishouden met paarden er aan toegaat _O-

_Patrick_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:27

Ollie waar woon jij ?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:28

Ollie1 schreef:
_O- Mijn zoontje is momenteel de boekjes aan het lezen van M.K. de Manvan en ligt hier helemaal in een deuk achter mij. Hier een citaat wat zoonlief net voor zit te lezen:

Als je paarden hebt moet je ze onderhouden. Daarvoor moet je eerst je hypotheek verhogen en een abonnement nemen op het maandblad 'Paard en Poen' , 'Knol en Krediet of 'Paard en Pegels' , zodat je weet hoe je financiële toekomst er uit gaat zien....

Zoonlief is 9 jaar en weet al precies hoe het hier in dit huishouden met paarden er aan toegaat _O-

_O- _O- :=

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:28

Nouvel schreef:
ollie wat super zeg dat je kleuter het zo goed doet, daar kun je trots op zijn! +:)+

Na zo'n ritje ben ik weer helemaal gelukkig :D .
De DA kwam afgelopen woensdag voor controle voor Brutus en ik vroeg of hij nog even naar Simba zijn tanden wilde kijken omdat hij al 3x zijn tong over het bit had gegooid en zo met zijn tong aan het spelen was. Hij liet het me voelen en ondanks dat het nog geen jaar geleden was dat hij behandeld was (toen hij kwam heb ik hem laten doen) had hij 2 behoorlijke scherpe randjes zitten die bij mij al onwijs pijn deden aan mijn vingers. Ik kan me goed voorstellen dat het samen met het bit ook niet lekker zat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:32

Ja Ollie 't is altijd een heel geregel. Wat voelt dat goed he als die jonge dingen het dan zo leuk gaan doen +:)+

Citaat:
vhu, wel fijn dat ze gewoon door gewerkt wordt als jij geen tijd hebt, luxe hoor! Komt ze daar ook los, of staat ze de hele dag op stal?

Rizanta gaat er elke dag van ongeveer 9.00 - ongeveer 13.00 uur uit, staat ze in de paddock. Ze heeft twee vaste maatjes waar ze dan mee staat. Ze staan wel apart maar kunnen goed kroelen over de draden heen. Meestal ga ik als ik er ben om een uur of 11.00 uur iets met haar doen, staat ze dus wat korter buiten. Als Peter/Riette haar doen doen ze dat eigenlijk altijd later in de middag. Denk dat dit een lekker ritme voor haar is want ze oogt heel tevreden, ze zit lekker in haar vel. Haar box kijkt uit op de bak, en het luik staat eigenlijk altijd open. Ze kijkt ook altijd naar buiten <3

Ze kijkt Peter en Riette ook altijd helemaal na, reageert heel sterk op ze, vind ik wel een goed teken, ze heeft denk ik echt het idee dat ze drie bazen heeft :+

Nou mensen ik ben helemaal gevloerd door dat zwemmen en rijden :O

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:37

wat heerlijk zeg dat ze zoveel buiten kan staan en zo lekker rond kan kijken, zo'n ritme zal inderdaad een tevreden gevoel geven!
gaan alle pensionpaarden daar zoveel los?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:47

Wat een heerlijk gevoel vhu dat je haar zo uit handen kan geven en dat ze toch lekker getraint wordt zoals jij dat wilt :)

Masie: lekker met robijn aan de slag gegaan, gaat het met ferro ook al wat beter met hoesten?
Ivy: Het liefst ga ik ook mennen, maar heb het zo koud gekregen door de regen.
Naaltje: Wat een heerlijke zomerse foto's :D.. heerlijk laat die dagen maar vanaf nu komen!!
Lisanne: leuk filmpje, die black foto is ook erg mooi!
Tine: hopelijk stopt het met regenen en kan je gewoon morgen lessen!
Ollie: ze vielen erg in de smaak vooral de tulband was lekker luchtig. Heb vooral makkelijke dingen gemaakt maar toch wel erg trots op het resultaat hihi :D Zo nog even muffins maken voor op mijn werk en dan duik ik me bedje in.

Paardjes hadden vandaag echt geen zin om uit hun dak te gaan in de bak en moet zeggen dat ik er ook niet veel lol in zak in die stroom regen, daarom maar mijn kast op stal lekker opgeruimt :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:47

lekker ollie, zo bezig geweest,
VHU ook al!
en nog meer wokkelhondfotos :P

net film horse-whisperer gekeken :+: blijf 'm mooi vinden :)
nu is de TV weer voor vriendje :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:52

kunnen jullie je nog herinderen dat ik het erover had dat ik niet wilde verhuizen?.. nu hebben mijn ouders een huis op het oog waarbij 2 ponystallen staan met een klein zandpaddockje. En het is ook nog is dichter bij mijn vriend en sociale netwerken hihi :P.. Mijn ouders vonden het huis al erg leuk en toen ze hem verder bekeken kwam er dit erbij. Mijn vader zou dan ook een grote hobby/werk schuur hebben, moeders een net huisje en ik een stukje voor de paardjes.. zou niet mooier kunnen nietwaar? :P

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:00

Dat zou gaaf zijn!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:01

Hahaha Ollie, die zoon van jou ;)
Horse whisperer is toch met Robert Redford :9 sorry, ben niet van de Brad Pitt generatie :o
@Rivaldo dat zou GAAF zijn :j

Citaat:
wat heerlijk zeg dat ze zoveel buiten kan staan en zo lekker rond kan kijken, zo'n ritme zal inderdaad een tevreden gevoel geven!
gaan alle pensionpaarden daar zoveel los?

Ja, als je dat zelf wil kan dat. Alles wordt voor me gedaan, mesten, binnen-buiten zetten, eventueel in stapmolen (hoeft voor mij dan niet) hoef alleen maar te komen rijden/mennen/poetsen/tutten wat ik maar wil. En als dat niet kan, kunnen zij dat ook nog doen. Behalve het tutten dan :P

Citaat:
Wat een heerlijk gevoel vhu dat je haar zo uit handen kan geven en dat ze toch lekker getraint wordt zoals jij dat wilt

Klopt, ben er zeer tevreden over. Ze weten gewoon wat ze doen, hebben er echt verstand van en we zitten op een lijn vwb hoe je omgaat met paarden. Is vrij zeldzaam dat ik tevreden ben :o , want ik ben een enorme trut wat betreft het door iemand anders laten doen van mijn paard. Het rijden wil ik gewoon zelf doen trouwens, maar met het mennen en longeren kan ik erg veel van ze leren en ben ik ervan overtuigd dat zij het ook veel beter doen dan ik :j En doordat ze dan zo goed wordt gedaan als ik er niet ben kan ik haar gewoon oppakken zoals ik wil. Ze houden me ook goed op de hoogte, hoe het is gegaan, krijg altijd als ze met haar bezig zijn geweest een mailtje of SMS'je met hoe het ging.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 27-02-11 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:01

@Rivaldo, dat zou toch helemaal super zijn ? *\o/*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:04

@laura; klinkt geweldig! :)
maar pas je wel op da thet geen postzegeltje wordt voor je ponys? omdat je het nu al over ''klein zandpaddockje'' hebt? :o

@VHU; no idea wie erin speelt :o zou ook een film met brad pitt kunnen kijken zonder door te hebben dat hij 't speelt overigens, ben daar helemaal niet mee bezig :P

Nu is Ezio Auditore op TV, maar da's een Xbox spelletje :)) dat weet ik dan weer wel :')

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:06

Dat vind je inderdaad niet snel, ik heb dat nu ook wel een beetje met mijn verzorgster, ze is lekker met ze bezig en vind het mennen na 1 keer meegaan ook fantastisch, kreeg zelf de vraag of haar tweeling zus ook een keer mee mag :D.. alleen maar gezellig.

Aan de ene kant echt super, vooral in de winter, dan staan ze lekker in een stal met uitloop. Dat is voor rivaldo (natuurlijk ook voor tum) ideaal. Mocht dit allemaal doorgaan (is nog erg onzeker) dan zou ik ze enkel in de winter thuis willen hebben en gewoon in de zomer bij mijn huidige stal, lekker op het land en heb nog nooit een stal gevonden waar ik het zo naar mijn zin heb. Ouders hadden het er ook over om er gewoon een tuin van te maken.. Moet zeggen dat dit echt aan hun is natuurlijk ;).. al denk ik dat mijn moeder het ook geweldig zou vinden als die fruttels aan huis zouden staan.. Mijn moeder is erg paardengek en reed ook zelf wel is.

Ja op de foto is het moeilijk te zien en ken ook een bokker die daar de paarden verzorgt en dat het eerst groter was. Het is zoals op de foto nu te zien al groter als mijn huidige paddock en daar staan ze maar een halve dag in. Echter lijkt me zand voor riv niet ideaal maar ik moet eerst afwachten gezien me ouders een herberekening doen bij van brugge.
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 27-02-11 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:07

@ laura dat zou cool zijn!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:29

laura, wat super zeg! *\o/*

vhu, super zeg zo'n stal, heerlijk als je met een gerust hart je paard achter kunt laten!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:50

Er is nog plek dus als er iemand bij ons wil komen staan, gezellig :+

Zo ik ben aan de wijn gegaan :7

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:52

Gaaf laura, paardjes aan huis.. Lijkt me zoo ideaal. Maar goed, brengt ook meer werk met zich mee..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:52

VanHuisUit schreef:
Er is nog plek dus als er iemand bij ons wil komen staan, gezellig :+

Zo ik ben aan de wijn gegaan :7

ja lijkt me reuzegezellig! *\o/*
maar een beetje ver weg... :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:07

nee joh is gezellig nouvel :P

wij hebben bomen hier :P :))