[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:14

VanHuisUit schreef:
Is dat zo met die berichten in HK topics? Nooit wat van gemerkt, heb een beschamend aantal berichtjes gescoord de laatste maanden :o

Was me ook nooit opgevallen. Verder post ik niet zoveel, dus dacht dat het allemaal hiervandaan kwam. ;)

We hadden hier een goede tuigenmaker in de buurt (ca 30 km) maar die is er mee gestopt.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:35

@ tine: die persoon die mijn zilco tuig heeft bezorgd komt deze week eens kijken, hij zal wel weten wat ik best kan doen.
Ik ben ook aan het overwegen om misschien een ander hoofdstel te kopen, een leren. Ik vind de oogkleppen echt niet lekker zitten, ze mogen gerust een dikke centimeter naar achteren, ze zitten nu best dicht op zijn ogen naar mijn mening. De bakstukken duwen ook best hard tegen zijn jukbeenderen, maar ik vind de bakstukken ook erg dik (veel riempjes en gespen over elkaar).
Maar ik ga in de loop van de week eens overleggen met die vriend van me, misschien weet hij wel iets.

@ VHU: Bedankt, ik vind ook dat het borsttuig erg goed staat bij Romeo <3
Wat betreft het hoofdstel, Romeo heeft al ponymaat, dus een maat groter zou cob moeten zijn :?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:12

Misschien anders eens informeren wat het kost om er eentje op maat te laten maken. Ik heb dat laten doen bij mijn dravertje, die had ook zo'n apart hoofd (prachtig hoofdje maar goed, lastig in maat). Cobmaat was te groot, pony maat te smal. Ik heb toen voor iets van 120 Euro een heel mooi hoofdstelletje op maat laten maken. Kon zelf leer uitkiezen, mooie frontriem laten samenstellen van in elkaar gevlochten leer. Was een side-pulletje maar voor een menhoofdstel moet dat ook zeker mogelijk zijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:55

Millanka schreef:
Leuk hoor, die mensen die bieden op je spulletjes. #) Neem er helemaal een avondje voor vrij, omdat ze vandaag dan zouden komen. Nou, niks meer dus. Reageren niet eens meer op mijn mailtjes. Geen probleem als ze niet meer willen, maar wees dan ook zo beleeft om even af te mailen. :r

Ohhh hier gaan mn nekharen van overeind staan, asociaal zijn ze he!
Heb ik ook wel eens gehad, mensen die iets zouden komen ophalen. En TE vaak met bokt, mensen bieden een prijs, willen foto's en alles zien. Dus ik fotos maken, hoor je vervolgens NIKS meer van ze. Nou bedankt :x

Lacuna

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:45

JEEEEJ!!!

Ik heb mn trailertje!!!

Vandaag een hele drukke dag gehad. Vanmorgen lekker een rondje met Sunny gemend. Een vriendin wilde eens lekker mee, en Sun liet zich echt van zn beste kant zien. Normaal wil hij nog weleens boos worden als ik mn aandacht verdeel tussen hem en de bijrijder, maar vandaag kon hij het toch heel erg goed handelen :)
Toen twee grondwerklessen gegeven, en daarna in ene moeite door naar mn moeder, die moest namelijk mee om de trailer te halen. :D

Iemand nog enig idee waar ik een pakje boter kan kopen met een E-rijbewijs erbij? ;)
Nja, voorlopig heb ik dus een trailer-met-chauffeur, haha!

*blij*

Groetjes, Lacuna

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:55

VHU, wat een leuk welshje voor je wagen, is dat nou die ene waar je voor ging kijken? Ik heb dat stukje denk ik ff gemist, heb je hem gekocht? :)

Over hoofdjes, Kay heeft ook zo'n moeilijke maat. Shet te klein en pony veel te groot en grof. Hij moet dus een ruim vallende shet maat hebben, die passen super. Ideal hoofdstel shet past trouwens wel prima maar die vallen ruim..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:20

@ SL jou hoofdstel lijkt veel anders dan dat van mij. Ik heb ook pony maar het hoofdstel heeft een betere pasmaat als dat van jou.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:35

Citaat:
VHU, wat een leuk welshje voor je wagen, is dat nou die ene waar je voor ging kijken? Ik heb dat stukje denk ik ff gemist, heb je hem gekocht?

:j

Wilde hem toch wel graag even in tuig hebben om te weten wat voor vlees ik in de kuip heb. Voordat ik me aan hem hecht en het blijkt een draak in ht tuig }> Maar, hij had er dik een half jaar geleden voor het laatst voorgestaan ... superbraaf hoe hij het oppakte, continue die oortjes naar voren, zo leuk. Hij komt wat laconieker over als Alwyn. Ook wel lekker voor de afwisseling ;)

Ben heel blij met deze uitbreiding van de kudde! En nu komt er niets meer bij hoor, anders wordt mijn man gek }:0

@Tine, ik denk dat als je elke week naar het bos gaat of buiten rijdt, Amerigo ook een stuk rechter wordt op de duur.
@Lacuna, gefeliciteerd met de trailer. Maar kan je hem anders ook gewoon met B rjiden? Of is hij daar te zwaar voor?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:39

@ Lacuna: wat leuk dat je je trailer hebt! Pakjes boter met E-rijbewijs erbij ben ik ook nog aan het zoeken...laat je even weten als je ze hebt gevonden?
Goed dat Sun zo goed liep vandaag ;)

@ Maisie: ik vind de pasmaat ook niet zo goed van mijn hoofdstel. De bakstukken zitten te ver naar voren naar mijn mening, hierdoor komen de oogkleppen bijna in zijn ogen te zitten en duwen de bakstukken te erg tegen zijn jukbeenderen. Als ze iets naar achteren zouden zitten, zouden de oogkleppen beter zitten en dan zouden ze op de wang komen te liggen, niet zo op het "uitsteeksel" van zijn jukbeenderen.
Maar we gaan het eens bekijken wat we eraan kunnen doen.

@ VHU: super dat je nieuwe aanwinst zo goed meevalt!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:41

VHU wat leuk, het is een erg mooi dier! fijn dattie het zo goed doet.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:50

nee, helaas. Ja, of ik moet hem terug laten keuren, mijn autootje is niet zwaar genoeg.
met de "auto van mn pappa" zou het wel mogen, maar das n automaat en hij heeft m net nieuw dus de kans dat ik daarmee met mn paarden op stap mag is kleiner dan de kans om een E-rijbewijs bij een pakje boter te krijgen ;)

medische noodzaak uitgezonderd, dan krijg ik zn auto echt wel mee.

Hoofdstelproblemen. Wat fijn om te horen dat meer mensen daar last van hebben. Sun past de meeste hoofdstellen ook niet. Storm paste het hoofdstel wat bij mn nieuwe tuig zat wel, die heeft een langer en smaller hoofd. Sun zn hoofd is vrij kort en breed, dus zn ogen komen altijd in het gedrang met de oogkleppen, en een frontriem maat shet/pony van een rijhoofdstel past ook nooit. :(

Groetjes, Lacuna

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:58

Afbeelding

Mijn kar uitgeleend voor de finale van de jeugdrubriek (waren 2 deelnemers reden allebei met
dezelfde kar)

Afbeelding

Ferro natte voeten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:01

Afbeelding
En dit gaat echt loeihard

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:19

VHU: mooie foto's van je mooie nieuwe witte parel :D Doet het goed!

Ik raak nu wel een beetje in de war van jullie welshjes en namen zeg :P.. lijken allemaal zo op elkaar met een A :P

Lacuna: Wat leuk :D.. snel foto maken he :D

SL: We zijn aan het kijken maar ik wil natuurlijk weer met mijn nieuwe wagen op stap dan is het vervoersprobleem nog moeilijker. Even kijken of ik iemand kan vinden die een auto heeft met zo'n bak erachter. Dacht me oom van zijn werk even informeren :)..

Maisie: stoere foto's van die wedstrijden.. leuk dat die kids ook al zo vroeg meedoen :D

Riv en tum hebben precies dezelfde maat met hoofdstel hoef hem nooit te verstellen echt zo handig :D

Vandaag gingen mn mannetjes met 2 grote paarden de bak in. 1 daarvan is een ruintje en wil altijd graag spelen, daar stonden ze altijd mee samen maar nu staat hij met merries die niet willen spelen. Dus de heren konden weer lekker stoeien. Tum die trok zich er niets van aan die ging gewoon tussen de bakrand grazen :Y)

Daarna de mannen heerlijk gepoetst en was al dat haar van riv zo zat dat ik ging proberen om messetjes deels te wisselen met elkaar een bokker had dat gezegt dat dat ook wel is wil lukken. Ik had weer het idee dat het niet zou lukken maar verdomd ze had nog gelijk ook :P.. Riv is nu lekker kaal en morgen even lekker bijwerken.

Toen nog een half uurtje met ze gewandeld :D Morgen gaan we een grote rit maken met nog een span shetties :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:16

VanHuisUit schreef:
Citaat:
@Tine, ik denk dat als je elke week naar het bos gaat of buiten rijdt, Amerigo ook een stuk rechter wordt op de duur.

Dat zal best schelen, maar krijg manlief echt niet zo gek dat we iedere week een buitenrit gaan maken. Hij vindt het niet zo leuk achterop (voorop ook niet :D ), heeft het koud, verveeld zich, enzovoorts. Dus ben al lang blij dat we nu 2 weekenden achter elkaar hebben gedaan.

Sowieso hebben we op de zaterdagochtend zwemles van onze zoon, en ik heb ook nog gemiddeld 2x per maand een wedstrijd. Als je dan ook nog klusjes wilt doen (kan alleen maar in het weekend, door de week is hij er vaak niet), tja, dan hou je weinig tijd over.

Ik heb wel al heel veel andere mensen gevraagd, maar niemand wil mee. ;(

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:46

@ Laura: kale Rivaldo, wil ik wel zien ;)

@ tine: VHU heeft gelijk, het scheelt inderdaad als je elke week naar het bos gaat. Ik ben niet in het bezit van een bak, dus ik ben verplicht om in het bos te rijden. Ons huis grenst aan een groot bos, dus dat is best wel handig. Maar toch mis ik soms wel een bak om in te rijden.
Het feit is wel dat Romeo nu wel recht is, toch als ik ermee rijd. In de Veluwe heeft een meisje van 10 jaar met Romeo gereden, Romeo liep voortdurend met zijn hoofd naar links. Meisje had de leidsels helemaal gelijk, maar toch deed ze iets niet goed. Ik had geen zin om alles in het Frans uit te leggen :o , ze wil ook niet goed kunnen mennen, ze wou gewoon dolgraag even sturen.

Wat jammer dat niemand met je mee wil. Maar dat komt meestal toevallig. Ik heb altijd lopen zeuren dat ik geen groom had, maar nu is er zelfs iemand die ook in de winter met me mee wil :D Dat heeft ze toch gezegd...nu nog hopen dat het waar is wat ze zegt :+

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:51

Anders zoek je een bijrijdster of verzorgster :P en die neem je dan mee hahaha.

Ik heb ook altijd problemen met sil en maten, hij heeft bijvoorbeeld een pony hoofdstel, waarvan er gaatjes bij geprikt zijn en zijn keelriem in een knoop zit :P
Maar gok toch dat shet te klein zou zijn.
En oom mijn mentuig is alles op zijn kleinst, met gaatjes erbij. Maar daarbij twijfel ik wel of ik niet beter een shet tuig kan hebben.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:55

@ Jenkins: een bijrijdster, daar heb ik ook lang over getwijfeld. Dit wil ik eerlijk gezegd niet omdat ik best mijn mannetje kan staan, ik geniet ervan om de stal/wei uit te mesten terwijl Romeo me komt plagen en probeert de kruiwagen om te gooien, of om hem te borstelen, te voeren, op te tuigen, het tuig/de wagen te poetsen,... Ik heb dus geen verzorgster nodig, ik heb alleen iemand nodig die met me mee komt als ik dat vraag.

Maarja, zo praat ik nu... Binnen een onbepaalde tijd is Romeo beleerd ohz en dan heb ik wel iemand nodig die op hem wil rijden. Misschien verander ik dan van mening. :Y)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 11:17

Leuke foto's Maisie.

Hulp op de kar heb ik ook niet vaak. Mijn ouders komen 1 a 2 x in de week, 1 x heb ik les en 1 x rijd ik voor mij zelf. Verder rijdt een vriendin veale 1x in de week en de rest is altijd lastig. Met het mooie weer komen mijn ouders vaker, maar op stal heb ik eigenlijk nooit geen hulp. Iedereen zegt wel van ik wil mee maar als het puntje bij paaltje komt is er nooit iemand.

Ik ben moe!!! Heb zo slecht geslapen en ze zijn bij ons met de straat bezig.. niks aan

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:25

Op zich snap ik het ergens ook wel. Als iemand mij zou vragen van joh wil je mee, gaan we buiten rijden paar keer in de week dan zou ik nu al kunnen zeggen dat ik daar na 2 keer helemaal geen zin meer in heb. Het is totaal mijn passie niet om te rijden, zou me dood vervelen en me niet veilig voelen. Maar op de kar zou ik zo een paar keer in de week een rit van een paar uur graag willen doen zonder dat het me maar een beetje verveel.

Blijkbaar is mennen gewoon niet zo populair, mensen vinden het lang niet zo leuk als dat ze op het beestje kunnen rijden, in plaats van erachter. Een groom vinden is zover ik heb gehoord ook uitzonderlijk moeilijk (en dat geld ook voor betrouwbare bijrijdsters.)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:49

tallechie: je bent niet de enige die moe is....vannacht lopen spoken en nu hoofdpijn en ontzettend moe (en dan straks nog sporten...zucht)
lucuna: gaaf je eigen trailer,gewoon terug laten keuren als je niet zoveel hoeft te trekken, heb ik ook gedaan met mijn 2-paardstrailer,kost maar een paar tientjes.
tja dat iedereen zegt dat ze mee willen ken ik...en dan niet meegaan!
ik kan gelukkig met sunrise alles zelf,maar is wel gezelliger en veiliger met iemand ernaast.
gisteren wezen shoppen bij epplejeck (is tot 31 juli geen btw) scheelt een hoop, allebei de ponys een nieuwe fleecedeken gekregen(wilde alles bordeaux, maar is geen mode-kleur, dus nu maar hard rose met grijs :D )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:54

Een goede bijrijder vinden is ook een groot probleem hoor. We wonen nogal buitenaf, dus tot nu toe vond iedereen het veel te ver rijden om hier te komen.

Zit ik al niet op te wachten, maar als het goed is komt binnenkort dat meisje dat laatst niet kwam opdagen nog een keer langs. Maar zij is 15 en dat vind ik toch best jong om op te kunnen steunen als het mis zou gaan. Bovendien "zit" ik doorgaans ook nog met een kind erbij. Dat maakt het allemaal toch wat lastiger. En ik ga echt niet zonder groom op pad.

Vwb tuig: heb hier op Welsh shetmaat en dat is nog aan de ruime kant! ;(

Vanmorgen weer 2 uur priveles gehad. Beide heren liepen heel fijn. Jaja, het wordt nog wel wat. Helaas heeft mijn instructeur de maand augustus vakantie. Das wel erg jammer, want 21 augustus zijn de regiokampioenschappen. Moet ik het toch maar zelf voor elkaar zien te krijgen. Kijken of ik de agenda met instructrice gelijk kan krijgen.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:54

Gefeliciteerd met je trailer Lacuna. Zo'n E-rijbewijs is wel een uitgave, maar je hebt er altijd wel wat aan. Zo wil mijn vriend het niet halen omdat ik m al heb (en ik toch beter kan rijden := )
Mooie foto's Maisie!! Leuk hoor, zo'n jeugdrubriek.. Jochie had er zo te zien ook echt plezier in.
Wat fijn VHU dat Amigo het zo leuk doet!
Tine die groomproblemen heeft.. Jammer dat ze niet staan te springen om met je mee te gaan. Bij mij ook niet hoor. Rij heel vaak alleen, maar dan rij ik ook in de wei. Als ik een ritje wil maken gaat mijn moeder wel mee, maar dat is niet zo vaak.
En hoe doe je dat met je instructeur en instructrice? Lijkt me heel moeilijk om van 2 mensen les te krijgen: ze letten allebei op andere dingen.
Tallechie die slecht heeft geslapen.. Hier nog een. De laatste tijd is het wel heel extreem: kan niet in slaap komen en áls ik eenmaal slaap, ben ik gerust om 4 uur een paar uur wakker. Als dan de wekker weer gaat kan ik er niet uitkomen. Ben gelukkig niet de enige, heb het in mijn omgeving meerdere mensen horen zeggen.

Hoofdstelproblemen heb ik ook. Het tuig is maat shet, past prima. Wel gaatjes moeten bijmaken. Heb ook veiligheidsligtogen van Ideal erbij gehaald. Maar het hoofdstel zat nooit zo fijn. Heel strak. Ik heb nu een compleet hoofdstel zonder oogkleppen & extra bakstukken met halve oogkleppen ook van Ideal gehaald, en daar de frontriem en neusriem van mijn oude hoofdstel opgedaan. Hij zit nu super. Maar als ik naar rijhoofdstellen ga kijken dan is dat ook altijd een ramp. Er is blijkbaar maat Shet en maat Shet. Wat een verschil. Heb er nog steeds geen een gevonden die past. Dus dan maar met mijn men-hoofdstel.

Straks weer even longeren. Zal Jan zo ook eens bellen, vergeet het steeds. En IvysToeter ik probeer les van hem te houden, maar ik moet het zelf betalen. Mijn vriend is daar niet zo blij mee als ik dat iedere 2 weken doe bijvoorbeeld. Maar nu is het er eigenlijk nog niet van gekomen.
Heb me ingeschreven voor een oefenmarathon in Bussloo, hier in de buurt. Vorig jaar met Rein meegedaan, was érg leuk. Wil nu eigenlijk zelf ook graag meedoen, als Jenna weer in orde is en weer normaal doet voor de wagen. Zo niet, dan houd het op. Heb al gezien dat er in mijn rubriek al 12 meedoen. Ik zei dat tegen mn vriend en hij zei juist: 'Ja en? In Heeten heb je toch ook gewonnen, van de 13?' Ja, maar dit is mét dressuur... :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:43

Gave foto's Maisie, wat fijn dat Ferro weer goed is.
Ik ben super blij met 'mijn' groom Tamara. Ze komt altijd haar afspraken na en ik echt heel goed met de pony's. Ze komt zo eens in de week / twee weken en dan kunnen we dingen doen die ik in mijn eentje niet aandurf. Dus met Alwyn en de wagen, of nu dus met Amigo en de wagen en straks dus tweespan. Als ik haar niet had getroffen weet ik niet hoe ik het allemaal had moeten doen. Heb al een paar keer met andere mensen afgesproken, die lijkt het dan zo leuk, maar toch op een of andere manier komt dat dan niet echt op gang.... maar goed hoe dan ook heb in ieder geval iemand :D

En Tine, voordat mijn man bij mij op de wagen gaat.... denk dat de kans groter is dat we de miljoen winnen in de staatsloterij :+

Nou ik heb echt de hele tuin bijna omgespit :Y) op zoek naar mijn tweespanboom maar echt nergens meer te vinden. Heb officiele klacht ingediend bij het bedrijf dat daar bezig is geweest, maar geen idee of daar wat mee gedaan wordt. Ben heel goed geholpen door v/d Linden uit Kaatsheuvel want die hadden nog een Dutch wagen staan en ik mag daar de langboom van overnemen, ga hem morgen ophalen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:50

@ VHU: v/d Linden uit Kaatsheuvel, daar heb ik mijn Dutch wagen gehaald, heb er 4 uur voor in de auto gezeten :Y)
Ik vind het heel vreemd dat die langboom verdwenen is. Als hij gestolen is, wat ben je nou met een langboom? :?

Ik lees dat de mannen liever niet de wagen op gaan? Jeetje, dan heb ik het best wel getroffen met die van mij! Tijdens de training voor de Veluwe is hij iedere dag met me mee geweest :D En dan is hij ook nog eens mee geweest naar de Veluwe, terwijl hij eigenlijk niets met paarden heeft.