ik ben al blij als ik gewoon een rondje gestuurd krijg?

maargoed, dat heb ik onder het zadel ook

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tallechie schreef:
hafjelinger schreef:We hebben al een paardje op het oog, via internet. Een zwarte Welsh Cob ruin van 9 jaar.
http://www.paardonline.nl/pony-kopen/16 ... te-benen!-
We willen graag gaan kijken, wat denken jullie??
Napie schreef:Zoals ik al zei: ik vind Bakker niets. 1 kennis kwam daar eens op het bedrijf met een zak geld (toen hij nog in nederland zat) maar hem werd geen blik waardig gegund. Andere kennis kocht daar een kar. Die werd afgeleverd zonder het voorbord wat was afgesproken. Vervolgens zaagt hij een voorbord uit een stuk hout en zet die er onafgewerkt op. Vlag op een modderschuit.
En zoals ik eerder al zei: hij gebruikt poolse onderdelen dus je bent altijd afhankelijk van hem als er onderdelen vervangen moeten worden. Laswerk vind ik ook niet mooi.
Napie schreef:Is dit niet bij de dressuur? Dat de groom mag voorlezen vanaf de zijlijn?
Wesh cobs vind ik wel heel mooi maar het is jammer dat ze zoveel energie stoppen in de knie aktie ipv voorwaarts te gaan. Niet de makkelijkste paarden om goed dressuur en marathon mee te rijden. Ook geestelijk zijn het echte welshen. Je kunt er niet mee in discussie en ze zijn zo snel beledigd.
Is een new forest niet iets voor jou?
hafjelinger schreef:Ik zag laatat in de KNHS reglementen dat je met dressuur enkelspan, zonder groom mag rijden. Het word wel geadviseert. Ik vind dit best raar! Zelf zou ik wel altijd met groom rijden. Hebben jullie ooit een enkelspan dressur groomloos zien rijden??
tallechie schreef:Maar je hebt gewone dressuur en vaardigheidwedstrijden en je hebt de marathon waarin vaardigheid en dressuur is verwerkt.
Bij de gewone dressuur en vaardigheid mag je wel zonder groom rijden, dit doen wij zelf ook voornamelijk binnen zodat de pony het minder zwaar heeft.
Bij de marathon mag het niet volgens mij