[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:42

:=
ik ben al blij als ik gewoon een rondje gestuurd krijg? :=

maargoed, dat heb ik onder het zadel ook _O-

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:59

tallechie schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerste keer mennen en rijden met mijn topper

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:02

Hallo allemaal,

ik heb een mailtje terug gehad van het bedrijf uit polen. Hijzelf heette W. Bakker, dus duidelijk een hollander. Als je weet welke kar je wilt hebben, dan spreken ze een datum met je af wanneer ze de kar komen brengen. Je moet dan 10 procent van de prijs aanbetalen, en verzendkosten van 100 euro. De rest moet bij de levering worden betaald.

Wat denken jullie hiervan? ik vind het allemaal wel redelijk goed klinken!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:38

Zoals ik al zei: ik vind Bakker niets. 1 kennis kwam daar eens op het bedrijf met een zak geld (toen hij nog in nederland zat) maar hem werd geen blik waardig gegund. Andere kennis kocht daar een kar. Die werd afgeleverd zonder het voorbord wat was afgesproken. Vervolgens zaagt hij een voorbord uit een stuk hout en zet die er onafgewerkt op. Vlag op een modderschuit.
En zoals ik eerder al zei: hij gebruikt poolse onderdelen dus je bent altijd afhankelijk van hem als er onderdelen vervangen moeten worden. Laswerk vind ik ook niet mooi.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:54

Bedankt voor jullie dressuur uitleg! :) Maar ik bedoel dat ik de zweep niet echt op haar hals leg, maar meer waar de hals begint. Net boven de borst aan de zijkant :o
Op deze manier doet ze he goed, dus waarom zou ik hier vanaf wijken? En ik vind dat je ohz en mennen niet echt kun vergelijken.

We hebben al een paardje op het oog, via internet. Een zwarte Welsh Cob ruin van 9 jaar.
http://www.paardonline.nl/pony-kopen/16 ... te-benen!-
We willen graag gaan kijken, wat denken jullie?? :)

Wauw Tallechie!! Wat een aparte verschijning heb jij!! :D Hij lijkt wel een beetje Fjorde-achtig :+

Wal_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:40

Halloo allemaaal
ik heb weer een berg nieuws !
zaterdag heb ik een wedstijd met een bonte shetlander ! heb er superzin in :D
Afbeelding
hier ben ik aan het trainen !

Doeii

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:57

Het is een fjord x tuigpaard

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 00:29

hafjelinger schreef:
We hebben al een paardje op het oog, via internet. Een zwarte Welsh Cob ruin van 9 jaar.
http://www.paardonline.nl/pony-kopen/16 ... te-benen!-
We willen graag gaan kijken, wat denken jullie?? :)

Ik heb het zo niet op Welsh cobs met die doorhangende rug; al lijkt het op die draffoto's van deze wel mee te vallen. Ik vind hem ook een zware halsaanzet bij de borst hebben, zodat je misschien een anatomisch borsttuig nodig hebt. Als je gaat kijken, let daarop en vraag of je hem mag proefrijden.

Verder zijn er wel degelijk overeenkomsten tussen ohz en mennen - je moet dezelfde oefeningen uitvoeren en de hulpen verschillen niet zo heel veel...

@tallechie: speciaal paard. Veel plezier ermee! :)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 07:18

Dat is waar SuSEQ. :o Bedankt voor je tips!!! :)

Wal_1, Leuke pony!!! :D

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:29

[quote="hafjelinger"]Bedankt voor jullie dressuur uitleg! :) Maar ik bedoel dat ik de zweep niet echt op haar hals leg, maar meer waar de hals begint. Net boven de borst aan de zijkant :o
Op deze manier doet ze he goed, dus waarom zou ik hier vanaf wijken? En ik vind dat je ohz en mennen niet echt kun vergelijken.

best hafjelinger, jou wijze woorden fascineren mij iedere keer weer! jou mening in inzicht kan menig 1 nog wat mee doen.

En dan te bedenken dat ik als ruiter en menner toch al even aan de weg timmer (15/20 jaar?) elke week prive les krijg van 2 echte professionals 1 in de dressuur/spring sport OHZ en 1 in de mensport (de laatste geeft momenteel les tijdens het menkamp op het knhs).

Maar ik zal toch maar een keer eerlijk tegen je zijn JE MOET NOG EEN HOOP LEREN! dat geeft niks je bent tenslotte pas 13! dus valt er nog een hoop te leren :)) maar jou post en je reacties snijden te vaak geen kant of wal puur door je onervarenheid. mennen en OHZ is een super combi om je paard/pony dressurmatig te trainen. doe alle bokkers een lol en denk na voordat je penny verhalen de wereld in helpt ;(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:31

had je dit niet beter in een pb kunnen zetten haarlem? vind het niet bijster vriendelijk overkomen..

hier is het weer slecht weer.. dat betekent weinig kans te oefenen met camera, en geen rijd-weer >;) (laat staan mennen..)

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:35

Napie schreef:
Zoals ik al zei: ik vind Bakker niets. 1 kennis kwam daar eens op het bedrijf met een zak geld (toen hij nog in nederland zat) maar hem werd geen blik waardig gegund. Andere kennis kocht daar een kar. Die werd afgeleverd zonder het voorbord wat was afgesproken. Vervolgens zaagt hij een voorbord uit een stuk hout en zet die er onafgewerkt op. Vlag op een modderschuit.
En zoals ik eerder al zei: hij gebruikt poolse onderdelen dus je bent altijd afhankelijk van hem als er onderdelen vervangen moeten worden. Laswerk vind ik ook niet mooi.

dank je wel voor de uitleg! ik weet genoeg :+

Ik heb gisteren ook nog even rondgevraagd, en Hado in Harskamp schijnt ook nog hele mooie occasions te hebben.... dus ik ga daar binnekort even kijken....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:37

bij ons in de buurt zit een wagen-dealer (noem je dat zo?) die volgens mij goeie wagens verkoopt en fijne service heeft. wel verkoopt ook hij poolse wagens. Hier in de buurt rijdt zowat iedereen met een wagen van hem rond
ik weet niet waar je woont? :) dit is regio Breda, NoordBrabant :)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:28

Ik weet dat ik nog veel moet leren, haarlem. Iedereen blijft leren, ook de profesionals. Maar wat ik weet, ook al is dat niet veel, daar mag ik toch best wel over praten??

Het mennen gaat goed!! :):) Ze hangt niet meer op het bit :)

Ik zag laatat in de KNHS reglementen dat je met dressuur enkelspan, zonder groom mag rijden. Het word wel geadviseert. Ik vind dit best raar! Zelf zou ik wel altijd met groom rijden. Hebben jullie ooit een enkelspan dressur groomloos zien rijden?? :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:45

Ik ga ervanuit dat dit vooral gebruikt wordt bij de kleine pony's.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:04

Wat bedoel sonjim?? Bdedoel je die toelichting uit het knhs reglement die ik net plaatste?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:13

Is dit niet bij de dressuur? Dat de groom mag voorlezen vanaf de zijlijn?
Wesh cobs vind ik wel heel mooi maar het is jammer dat ze zoveel energie stoppen in de knie aktie ipv voorwaarts te gaan. Niet de makkelijkste paarden om goed dressuur en marathon mee te rijden. Ook geestelijk zijn het echte welshen. Je kunt er niet mee in discussie en ze zijn zo snel beledigd.
Is een new forest niet iets voor jou?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:05

Napie schreef:
Is dit niet bij de dressuur? Dat de groom mag voorlezen vanaf de zijlijn?
Wesh cobs vind ik wel heel mooi maar het is jammer dat ze zoveel energie stoppen in de knie aktie ipv voorwaarts te gaan. Niet de makkelijkste paarden om goed dressuur en marathon mee te rijden. Ook geestelijk zijn het echte welshen. Je kunt er niet mee in discussie en ze zijn zo snel beledigd.
Is een new forest niet iets voor jou?

Dat is waar Napie. We zijn nog niet ervaren dus niet verstandig. Een New Forest lijkt me ook wel wat!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:34

Wij rijden de dressuur ook zonder groom. Welsh van 1.21, lees van de zijkant de proef voor

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:37

Ik heb ook zonder groom gereden hoor, dressuur en vaardigheid (mijn eerste en enige wedstrijd hoor :P )
En ik heb het programma van menkamp binnen, het is goed!! Les van Paul Versluis, Jan Bijeman en Ito Werkman :D Ik heb er zo'n zin in!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:52

Vaardigheid rijden ze bij ons allemaal zonder groom, behalve in de marathon.

Wat houdt dat menkamp in Ipsilonka? Lijkt mij ook wel leuk
ItoWerkman ken ik :-)

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:56

hafjelinger schreef:
Ik zag laatat in de KNHS reglementen dat je met dressuur enkelspan, zonder groom mag rijden. Het word wel geadviseert. Ik vind dit best raar! Zelf zou ik wel altijd met groom rijden. Hebben jullie ooit een enkelspan dressur groomloos zien rijden?? :)

Dan moet je toch echt eens beter leren lezen.

Zonder groom de dressuur en vaardigheid rijden mag absoluut niet bij een sgmw.

Alleen bij d/v wedstrijden staat ook heel duidelijk in het regelemt aangegeven.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:58

Maar je hebt gewone dressuur en vaardigheidwedstrijden en je hebt de marathon waarin vaardigheid en dressuur is verwerkt.

Bij de gewone dressuur en vaardigheid mag je wel zonder groom rijden, dit doen wij zelf ook voornamelijk binnen zodat de pony het minder zwaar heeft.

Bij de marathon mag het niet volgens mij

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:59

staat toch niet dat het over SGMW gaat Ardo_iggy?
Staat gewoon bij dressuur enkelspan. Of maakt dat geen verschil?
(heb niet heel veel verstand van het regelement)

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:00

tallechie schreef:
Maar je hebt gewone dressuur en vaardigheidwedstrijden en je hebt de marathon waarin vaardigheid en dressuur is verwerkt.

Bij de gewone dressuur en vaardigheid mag je wel zonder groom rijden, dit doen wij zelf ook voornamelijk binnen zodat de pony het minder zwaar heeft.

Bij de marathon mag het niet volgens mij

Dit zeg ik toch net.