Bedankt allemaal. We zijn er ook echt kapot van. Je weet dat er iets niet klopt, merkt de achteruitgang, maar hoopt op alleen ouderdom. Dit is echt rotnieuws.
janouk
Geplaatst: 10-04-22 18:20
Belker, sterkte
VanHuisUit
Geplaatst: 11-04-22 18:40
Ach Ava, dat klopt ze was me zomaar ontschoten...
Jeetje zeg Belker wat ontzettend naar. Zo'n geweldige hond. Het zijn echt je maatjes he, die honden, heb hier Wis als die zover is, hoop dat het nog heel lang duurt, maar dan ga ik ook compleet stuk, moet er niet aan denken... heel veel sterkte xx
Ach jee belker het is dus slecht nieuws week geloof ik. Ik vind vanmorgen een dood veulen in de stal. Een maand te vroeg geboren. Mooi zwart merrie veulen was het. En dat terwijl ik aan het waken ben bij een andere merrie. Ik denk dat er iets niet goed was met de placenta. Maar flink chagrijnig ervan. Gerrit nog met griep thuis dus alles komt op mijn dak. Hopelijk komt er vannacht een gezond veulen en dan bij slapen en kop d’r veur en door. Gelukkig heeft de hengsten houder een levend veulen garantie. Wat in houd dat terug dekken met dezelfde hengst maar 200 euro kost ipv 1100. Dat gaan we dus straks maar doen. Maar eerst Diantha lekker vertroetelen want die is zielig nu
Wat naar Baudyh! Ik ga duimen voor een prachtig veulen vannacht En dikke knuffels voor Diantha.
VanHuisUit
Geplaatst: 13-04-22 21:58
He verdorie Baudyh wat zonde. En kan me goed voorstellen dat jullie hier wel ff ziek van zijn ja. Wij hebben het vroeger toen ik nog thuis woonde, een keer gehad bij onze shetlanders. Veulen leek goed en ook vrijwel voldragen maar was wel overleden.
tine10
Geplaatst: 13-04-22 22:05
Baudy, wat vreselijk. Dikke knuffel voor Diantha en sterkte met waken komende nacht. Hopelijk morgen een mooi en gezond veulen.
Baudyh,heftig bij de 1 waken en de ander verliest er 1 maar toch een knap veulen,hoeveel merries moeten er nog veulen krijgen?
Biancacoo
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-22 17:24
Zo jammer Baudyh van het merrieveulen... Hopelijk is Diantha niet te erg van slag.... Toch geluk met jullie nieuwe hengstveulen !! Beterschap voor Gerrit, en jij Sterkte !!
Maandag 2e Paasdag gaat 'onze' Madness voor het eerst koersen. De trainer heeft gekozen voor zijn debuut op Alkmaar, in de Topkip TCT Satellietkoers voor driejarige paarden. Gedoteerd € 3.300,-- met € 1.350 voor de winnaar.
Heel apart, in de koers gaan nog twee half broertjes en een half zusje van Madness met dezelfde vader van start. Een familie koers dus.
Geen idee hoe Madness het gaat doen tegen leeftijdsgenoten. Hartstikke spannend.
@baudy ik vind dit broertje van Red zo mooi. ( Toch van Red?)
Biancacoo
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-22 19:42
Janouk, gaaf dat Madness gaat starten !! Spannend
baudyh
Geplaatst: 14-04-22 20:39
janouk schreef:
@baudy ik vind dit broertje van Red zo mooi. ( Toch van Red?)
Ja klopt volle broer van red Gold van vorig jaar. Hij moet nog een beetje uitvouwen maar deze is ook weer goed gelukt.
Jorex
Geplaatst: 14-04-22 21:08
Janouk wat gaaf zeg!
Hier staat Alex wat ribbig. Hij heeft helaas besloten zijn nette vetlaagje in te leveren aan de zomervacht en zijn gekregen spieren. Dus die staat weer aan de seniores priores. Hij is gelukkig qua energie tijdens onze ritten nog goed, maar hij mag niet nog meer kwijtraken. Hun hooi is niet bijster goede kwaliteit nu ook. Hij krijgt nu ongeveer 500 gram van zijn muesli en 500-600 gram van de SP, wat ongeveer de helft van zijn voerbehoefte is. Dus hopelijk trekt hij snel wat bij. Hij heeft wel een gespierde bilpartij en een strak buikje ontwikkelt. Hij loopt ook steeds netter over de rug. Nu alleen zijn vet weer terug toveren. Ik heb ook de topsport weer in de bestelling staan, daar deed hij het in het verleden ook goed op als extraatje qua eiwitten. Hij is en blijft lastig op gewicht te houden, pure bietenpulp laat hij staan qua product. Er hoeft ook maar een gram teveel luzerne in te zitten en zijn staart is weer de banketstaaf. Hetzelfde geldt ook voor suikers. Hij zit nu overigens iedere keer als ik zijn flank voel propvol, dus ik denk dat ik ook niet meer dan dit erin kan gooien. Ja 100 gram van zijn gewone muesli vervangen door de topsport voor de eiwitten.
Wat je ook eens kan proberen is gemicroniseerd lijnzaad. Ik koop dat op www.purepaardenvoeding.nl . Je moet zeker uit kijken, hij zit ook niet lekker in zijn spieren ivm het werk wat je met hem doet. Komende weken zou ik niet alleen meer/anders voeren maar ook met de training er goed op in spelen. Minder lang, minder intensief, conditie zijn ze niet zomaar kwijt.
Baudyh, wat een prachtig veulen weer.
Ik vond Banjer de afgelopen weken niet helemaal goed in zijn hum. Zorgen zorgen. Dinsdag toch het scheerapparaat gepakt en zijn isolatielaag eraf geschoren. Hoppa het lijkt erop dat ik mijn doerak weer terug heb. Gelukkig dus alleen warmte en geen hb of ir aanvallen (hij is bijna 2 jaar zonder gedoe nu)