[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:33

Fennadev schreef:
Hier valt het anders nog mee met de warmte. Het was gister hooguit 12 graden en een fikse koude wind. Hij heeft dus een uurtje onder zijn zweetdeken gestaan zodat hij niet te snel afkoelde want hij was echt warm van het mennen.
Alex had het niet heet toen ik met 15 graden met hem was gaan fietsen. Hij zweet niet snel dan.

12 graden? Het is december he haha

Jorex

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:01

Ik heb het gevoel wel alsof het min 10 is met die oostenwind :brr:

Morgen heeft hij een rustdag, ik ben dan waarschijnlijk de hele dag nog bij mijn vriend.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:13

Zaterdag ochtend was het lekker warm weer. Helaas met de dikke vachten van mijn shetten kan ik droog in de wei zetten wel vergeten. Twee uur mennen betekend dus nog een paar uur werk ze droog te krijgen. Scheren rij ik weer te weinig voor.
Na de rit zaterdag direct mijn zorgen. Hij had prima gelopen. Klein beetje dunne mest onderweg. Op stal wou hij geen krachtvoer eten. Dat is vreemd maar ik dacht dat hij misschien onrustig was omdat Hero in de wei naast stal stond. Daar maar bij gezet. Samen met een plak hooi maar er staat daar ook volop gras. Twee uur later naar stal en deken gewisseld. Beide pony's bij de kudde gezet. Nickey maakte aanstalten om te rollen maar rolde niet door maar bleef liggen. Weer mijn twijfel maar hij stond vervolgens toch weer op en liep met Hero mee naar achteren. Een uur later niet rustig op de bank thuis. Land ingegaan. Hij lag waarschijnlijk maar kon dat niet goed zien want het was al donker. Laatste deken afgehaald en bij hem gaan zitten. Plassen deed hij. Winden en mesten niet. En hij was te lief en aanhankelijk. Niet zijn normale zelf. Na een uur ging hij weer liggen. Plat op de zij midden in de kudde. Meteen op stal gezet. Mest opgevangen en de vee arts gebeld. Die constateerde zandkoliek. Hij werd steeds slechter. Verhoogde temperatuur en lage hartslag. Pijnstiling en gesondeerd. Direct verbetering. Hij wou weer eten en goed gedronken. Gelukkig weer helemaal opgeknapt. Deze week Zand-weg kuurtje.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:16

Goed dat je de signalen tijdig opgevangen had, Napie! Had heel anders af kunnen lopen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:28

Fennadev schreef:
Hier valt het anders nog mee met de warmte. Het was gister hooguit 12 graden en een fikse koude wind. Hij heeft dus een uurtje onder zijn zweetdeken gestaan zodat hij niet te snel afkoelde want hij was echt warm van het mennen.

12 graden en deze week kerst haha! Dat is toch super warm!

Napie: jeetje, schrikken! Zo zie je maar hoe je op die kleine signalen moet letten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 01:13

Nou morgen als droog is ga ik weer eens inspannen,langzaam weer wat opbouwen naar maart toe voor ysselsteyn.en s,morgens nog effe rijden.heerlijk dat weer,maar zeker niet normaal.er zitten muggen bij de paarden whaaaaa

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 01:26

Krijg de schijt van knhs,en als ze niet snel veranderen ben ik zeker weg in 2017. Heb antwoord terug,volgens hun moet je een menlicentie die 12mnd geldig is en 108 euro kost en daar kun je dan kosteloos een mendurance startkaart bij aanvragen.dus van die 32euro wat word geroepen voor alleen mendurance daar komt de knhs toch echt niet mee,volgens hun moet je gewoon 108 betalen.zou toch mooi zijn als ze zelf wisten hoe en wat beetje triest dit.en je moest bij menvereniging zitten schreven ze ook.ja prima maar daar ging mijn vraag niet over,blijkbaar is bij hun dus niks bekend.hou wil je dan juiste aanvragen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:39

Keona, Stuur mij even een pbtje met wat ze precies gezegd hebben. Dan ga ik daar even achteraan.

Goed dat je er op tijd was Nanda.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:32

NdV74 schreef:
Keona, Stuur mij even een pbtje met wat ze precies gezegd hebben. Dan ga ik daar even achteraan.

Goed dat je er op tijd was Nanda.
beste Keona,

Dank je wel voor de vraag via de website.

Voor de discipline mendurance is het noodzakelijk lid te zijn via een menvereniging.

Vervolgens vraag je de menlicentie aan, deze menlicentie is 12 maanden geldig.

De kosten voor deze licentie zijn € 108.00

Hierna kun je de mendurance startpas aanvragen, deze pas is kosteloos.

Als je nog vragen hebt, dan horen we die graag.

Met vriendelijke groet,

Tineke Foppen

Medewerker Servicedesk

Ledenservice

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:02

Belachelijk.....

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:04

Ik ga dr achteraan hoor. Klopt niks van.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 07:44

NdV74 schreef:
Ik ga dr achteraan hoor. Klopt niks van.

Ja ik krijg altijd raar gevoel als ik met ze mail of bel.ze weten nooit waar je het over hebt,in ieder geval over mendurance nooit.snap niet zo goed dat ze niet verschillende lijnen hebben.bv dressuur,springen endurance mendurance.dat je ook iemand aan de lijn krijgt die ook weet hoe en wat.vind de knhs toch altijd een enrme war boel

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:36

Snap dat idd ook niet goed. Komt niet echt proffesioneel over.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:49

Ja ik weet dus niet wat ik nu weer moet.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:47

Iedereen hele fijne feestdagen en een liefdevol 2016 gewenst!

Hier de afgelopen tijd druk geweest en daardoor hier weinig mee gelezen. We zijn druk geweest met klussen en verhuizen, nu lekker vlak voor kerst wonen we eindelijk samen. <3

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:20

Ik heb het nu wel helemaal gehad met luchtbanden. Alweer een band plat, die zaten er net nieuw op. Geen enkele slijtage verder, nog geeneens profiel eraf. Maar dus wel de lucht eruit...

Dank je, BibiSmurf en van hetzelfde! (Dit geldt ook voor de rest van de mensen in dit topic!)

Ik heb op eerste kerstdag nog wel een ritje kunnen maken in kerstsfeer, pony kerstmuts op en een slinger om :+

Hij gaf er helemaal niks om en begon meteen aan het begin van de rit in draf weer te vragen om galop, haha. Dan maakt hij af en toe even een galopsprong ertussen door, de clown.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:30

Ik hoop dat iedereen fijne dagen gehad heeft {:)

Wat was het vandaag weer heerlijk weer! Voor het eerst weer een lange wandeling gemaakt: 6,2 km in 1uur en 15 minuten :D Dus een lekker begin gemaakt.

2016 wordt hopelijk helemaal ons jaar. We zijn nu volop bezig met onze zoektocht naar een menwagen, maar het is echt veel lastiger dan ik verwacht had. Ben zo enorm aan het twijfelen!
ECC vind ik een mooie wagen, lekker licht, maar wel erg laag. Andere wagens die ik tot nu toe gezien hebt zijn 160+ kg, dat vind ik echt veel te zwaar. Daar moet je dan nog 150 kg bij op tellen en dat vind ik niet eerlijk tegenover Sabrina.

Anyway, over 2 weekjes proefrijden met de ECC, ben heel benieuwd. Hopelijk ben ik dan om, want anders kan de zoektocht nog wel ff duren :7

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:09

LinSa schreef:
Ik hoop dat iedereen fijne dagen gehad heeft {:)

Wat was het vandaag weer heerlijk weer! Voor het eerst weer een lange wandeling gemaakt: 6,2 km in 1uur en 15 minuten :D Dus een lekker begin gemaakt.

2016 wordt hopelijk helemaal ons jaar. We zijn nu volop bezig met onze zoektocht naar een menwagen, maar het is echt veel lastiger dan ik verwacht had. Ben zo enorm aan het twijfelen!
ECC vind ik een mooie wagen, lekker licht, maar wel erg laag. Andere wagens die ik tot nu toe gezien hebt zijn 160+ kg, dat vind ik echt veel te zwaar. Daar moet je dan nog 150 kg bij op tellen en dat vind ik niet eerlijk tegenover Sabrina.

Anyway, over 2 weekjes proefrijden met de ECC, ben heel benieuwd. Hopelijk ben ik dan om, want anders kan de zoektocht nog wel ff duren :7

Misscien grotere wielen op de wagen komt die wat hoger te liggen en rolt beter.als dat mogelijk is natuurlijk.
ik heb met de pony,s nog steeds niks gedaan,heb wel nog gereden en gewandeld met veulen.ik moet de stal opruimen waar koets staat.dat word paarden stal helemaal.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:25

Hij wordt standaard geleverd met 17 inch en volgens de duitse leverancier is de bokhoogte dan 93 cm... mijn merrie is 116 cm (zoiets)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:29

LinSa schreef:
Hij wordt standaard geleverd met 17 inch en volgens de duitse leverancier is de bokhoogte dan 93 cm... mijn merrie is 116 cm (zoiets)

Dat zou hoog genoeg moeten zijn dan.mijn wagen is geloof ik bokhoogte 1m of 105cm en pony,s 125 128cm

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:41

linsa waarom vraag je toydoll niet, haar pony is is ongeveer ook zo groot en past goed voor de ECC

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:58

Heb ik contact mee :) staan in dit topic ookwat berichtjes over haar ECC, onder andere dat de ECC inderdaad laag is, maar dat zij dat juisy prettig vind. Ik heb graag overzicht, dus ik weet nog niet of ik dat zo prettig vind. Maar 9 januari reizen we af en gaan we het proberen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 08:31

Lin: je kan ook altijd voor een maat groter ECC gaan. Ik geloof officieel dat men dat mooier vind; en die is volgens mij 140 kg, dus ook nog wel te doen. Voor mij was ie te duur, en daarnaast wou ik juist echt zo licht mogelijk en vond ik de shetty met aangepast lamoen niet te laag :)
Maar ik begrijp nooit zo goed dat men die ECC van mij laag vinden. Wat vergelijk het eens met een paardencombinatie, die zitten altijd 'zo laag'.

Heb ik het trouwens wel over marathonwagens he, dressuurwagens of authentieke horen wel hoger.

Ik heb op feestboek wel 2 filmpjes van gister met Booster en Kyano. Zij zijn zo'n 1.18 ofzoiets (nooit officieel gemeten) Booster miss nog wel iets groter dan Kyano zelfs.

We hebben vaardigheid op tijd gereden op de manege als afsluiting van het jaar! Ik wou eigenlijk tandem rijden maar ik had de spullen nog niet, dus toen 2x gereden met beide pony's. Super leuk! Wat een toppers zijn het toch! <3 <3 <3 Kyaan 3,5 jaar en die doet het gewoon even, braaf en nog vlot ook. Booster voor het eerst aangespannen in binnenbak met andere combinaties, nog nooit pionnen van dichtbij bekeken, voor het eerst voor de ECC en die doet het ook meteen foutloos en in prima tijd.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:38

Toydoll schreef:
Lin: je kan ook altijd voor een maat groter ECC gaan. Ik geloof officieel dat men dat mooier vind; en die is volgens mij 140 kg, dus ook nog wel te doen. Voor mij was ie te duur, en daarnaast wou ik juist echt zo licht mogelijk en vond ik de shetty met aangepast lamoen niet te laag :)
Maar ik begrijp nooit zo goed dat men die ECC van mij laag vinden. Wat vergelijk het eens met een paardencombinatie, die zitten altijd 'zo laag'.

Heb ik het trouwens wel over marathonwagens he, dressuurwagens of authentieke horen wel hoger.

Ik heb op feestboek wel 2 filmpjes van gister met Booster en Kyano. Zij zijn zo'n 1.18 ofzoiets (nooit officieel gemeten) Booster miss nog wel iets groter dan Kyano zelfs.

We hebben vaardigheid op tijd gereden op de manege als afsluiting van het jaar! Ik wou eigenlijk tandem rijden maar ik had de spullen nog niet, dus toen 2x gereden met beide pony's. Super leuk! Wat een toppers zijn het toch! <3 <3 <3 Kyaan 3,5 jaar en die doet het gewoon even, braaf en nog vlot ook. Booster voor het eerst aangespannen in binnenbak met andere combinaties, nog nooit pionnen van dichtbij bekeken, voor het eerst voor de ECC en die doet het ook meteen foutloos en in prima tijd.

Gaaaaf! En wat goed van je pony's! Daar zit echt wel potentie in :D

Ja, aan die maat groter heb ik ook ap zitten denken. Ik rijd hier voornamelijk op asfalt en in de wei dus geen mulle zandpaden. Maar ik wil graag m'n opties openhouden wat wedstrijden etc betreft. Gisteren kwam ik een meisje tegwn met haar welsh, die had een wagen van 180 kg. Ook best pittig! Dan valt die 140 kg wel weer mee.
Boven budget? Oeps, dan ga ik even informeren wat dat moet gaan kosten... :7

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:01

Ik rij met een marathonwagen van 170 kg met mijn shetten van 100 cm. Dat zou wel wat lichter mogen, maar ze doen het er prima voor. Alleen Benno niet, maar ivm zijn blessure is dat niet raar.
Ik denk dat beide maten ECC prima zouden zijn.