[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 04:27

@Aks/VHU: mooie stukjes!

@Poeltje: dat is wel heel jammer. Toen wij Romeo gingen halen, ook helemaal lyrisch meteen aan het bos, maar daar mocht je dus ook niet in en dat kon ook niet.
Hier heel leuke stukken bos, meteen aan huis, maar daar zijn dus geen paden, daar ga ik alleen met Liesje aan de hand doorheen :') .
Wel kleine stukjes met mooi pad, kilometers langs het water, heel veel veld en twee mooie heidegebieden op loopafstand, dus heb niet te klagen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:50

Goedemorgen
:O :brr:

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:59

Echt mooie paden! Ik heb op 3 km een dijkje waar ik met kar op kan en daar kan ik een paar honderd meter galopperen daar ben ik al blij mee hihi.

En goedemorgen!

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:19

ik ben verwend :')

en @tine; het is inderdaad brr! :) Ik zit nu alweer in een shirtje op stage, want daar is het gewoon die good old 22 graden he..
^)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:21

Goeiemorgen!

Ik hier wel geluk met de ligging van de stal: direct in en aan de Schinveldse bossen, met menroutes en ruiterroutes. Nadeel, op zondag is het er vaak héél druk met ruiters, menners, wandelaars, fietsers, mountainbikers en dagjesmensen voor de museumboerderij en natuur-infocentrum. Maar doordeweeks, is het er heerlijk (op het dazenseizoen na)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:04

voor wat ik leuk vind, zit ik ook heel goed,
liesbos op halfuurtje stappen,
polder alle kanten op...
en prinsenbeek en ettenleur als bewoonde wereld om doorheen te kachelen :)
overal mooie brede fietspaden :)) zit er prima :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:30

Ik vind zelf dat ik het best zit :D Op de Veluwe :D Paard in bos :D Naast rijbaan vereniging :D Zou niet anders willen.

Hoefsmid is vanochtend geweest om te bekappen, ze staat weer mooi op haar voetjes. Maandag gaan we weer scannen. Nu even lekker thuis met de hondjes en straks Bieb rijden.
Ben niet helemaal 100% fit, heb keelpijn en als ik iets vervelend vind, dan is het wel keelpijn... Gelukkig belde manlief me net dat ik vanavond niet hoef te werken, mijn zwager vangt het op zodat manlief ook eens een keer op tijd naar huis kan gaan, want als ik werk tot half 7 blijft hij ook altijd tot half 7. Dus oplossing; ik niet werken, dan gaat manlief hopelijk ook eerder weg :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:32

ik ben jaloers, hier alleen asfalt of moet met trailer op bad.

Vanochtend wakker geworden van geklop aan het raam. Zoontje van vriendin moet bij ons langs om naar school te gaan, maar zijn ketting was er af. Dus snel Daan wakker gemaakt, kleren aan en in de auto.
Nu moet ik hem vanmiddag ook even op halen.

Wij hebben een heel ander kind sinds de medicijnen, heerlijk

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:36

wat fijn tallechie!
En wat vervelend dat je daar zo lang voor hebt moeten aandringen eigenlijk.. Mama instinct moeten ze toch eigenlijk wel geloven..

Hmm, krijg hier net een afspraak voor overwerk door _O- Volgende week donderdagavond. Met de Huijbergse paarden driedaagse :)
Hier schijnt de zon.. Zo'n heerlijke heldere ijskoude dag
:+: it!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:40

datbegrijp ik ook nooit zo goed,
dat moeder instinkt zo aan getwijfeld word vaak.

fijn tall, hopen dat zo blijft :))

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:41

Hier geen bos en lange zandpaden.Ik rij in brede bermen.Maar klaag niet hoor.Toen ik nog in 't westen woonde was het alleen maar asfalt zelfs bijna geen berm.
En als ik echt naar het bos wil pak in de trailer.Ga nog wel eens naar het drents friese woud met de hippo's of naar de bossen bij hellendoorn omdat daar 2 hippo's met hun paarden staan.

Zo weer met de hengst naar de seawalker in hollandseveld.Goede training. Daarna mijn kar en tuig maar eens schoonmaken voor morgen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:56

Tallechie: wat super om te lezen dat het zo goed gaat met Daan. Wat een opluchting moet dat zijn
Aks: verheugd zich enorm op eventueel overwerk :j

Hier is tuig weer spik en span, bijna alles ligt klaar in de auto. Zometeen nog even langs huisarts voor injectie (B12) en dan hopelijk een paar uur slapen, want voel me niet zo heel fris en fruitig. En morgen wordt een heel lange dag.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:32

Hier even een teken van leven van mij... ben net terug uit Overijssel echter zonder Brutus... Ik wil niet te veel details op het internet zetten maar vandaag wordt hij geopereerd, daar de indicatie toch anders is dan verwacht -O- ( -:(- ) ...Ik moet nog gebeld worden vanmiddag door de DA hoe het is gegaan en als alles voorspoedig is verlopen kan ik hem dinsdag ophalen...

Ik heb vannacht slecht geslapen en ben brak %) en voel me nog lichtelijk onbestemd... hopelijk krijg ik zo een telefoontje :o

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:38

owjee ollie, heel veel sterkte :(:) :(:) :(:)

mijn pb staat voor je open hoor :(:)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:45

Jemig Ollie, heel veel sterkte! Echt balen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:56

Ach Ollie wat naar voor Brutus en jou :(:) en dus toch anders dan wat er in eerste instantie was dat is helemaal balen natuurlijk. Zie je weer eens hoe goed jouw moederinstinct is voor jouw Bruutje. Nou ik hoop voor je dat dit is wat hij nodig had en dat jouw mannetje straks weer zonder pijn is. Sterkte....

Bente is verkocht. Kwam vandaag zo'n onbevangen jonge meid voor kijken, een met gevoel voor 't peerd en netjes rijden. Ze reed zo met Bente weg, 't zag er prachtig uit. Bente liet nog wat 'Bente-dingen' zien, wat gestuiter maar ze trok zich er niets van aan loste het netjes op en Bente zag er tijdens en na het rijden fijn uit. Ik had haar het paard zo wel mee willen geven, het klikte echt. Zo mooi om te zien. Ze wil er mee gaan dressuren en buiten rijden, nou super toch. Als het goed is breng ik haar zondag weg. Vind het jammer, is wel een tijdperk dat zo afgesloten wordt maar met zo'n nieuw baasje is het gewoon OK.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:00

@VHU, wat fijn dat je een geschikt baasje voor Bente hebt kunnen vinden... en dan toch zo snel al... het zal inderdaad dubbel voelen...maar je 'voelt' dat het zo goed is :j en dan kun je dit hoofdstuk een plekje gaan geven....

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:03

ollie dikke :(:) hopelijk is brutus snel de oude

vhu dat is snel gegaan :(:) klinkt als een lief nieuw baasje..

verder een :wave: van mij kant

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:05

Wow snel VHU, maar als het gevoel goed is, is het goed..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:13

Er was erg veel belangstelling voor Bente, anders zouden er morgen en overmorgen ook alweer mensen komen te kijken. Ik ben heel kritisch en eerlijk geweest over de mail en wie er dan langs zou kunnen komen. En wilde het liefst iemand die erop ging rijden ipv mennen. Denk als mensen dan komen kijken ze ook wel weten wat ze kunnen verwachten. Ze paste gewoon ook heel mooi op haar, beetje zo'n tenger type maar dan stuk kleiner dan ik.

Maar goed het is nog geen zondag, je weet het maar nooit, maar als het klopt, is ze dus verkocht.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:31

Ollie sterkte...het is niks als je beestje zo op een kiliniek staat.Hopelijk komt alles goed.

Wow vhu dat heb je snel gedaan.Hopelijk gaat het inderdaad door.Klinkt goed.

Kar is gewassen en paard ook nu nog ff me tuig langs lopen en vanavond nog ff vlechten.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:51

VHU dat snel gegaan.

Ollie jeetje, sterkte, hopelijk is hij weer snel bij je

Baudy misschien zie ik je morgen nog

Hier planning wederom in de soep. Ouders zouden hier tussen 13 en 14 zijn,mar wordt nu half 5.
Dus ipv vanmiddag naar stal word vanavond, mar kan dan niet meer rijden

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:00

mag ik mij hier aanmelden? weet niet of ik het al eens eerder had gedaan.

ik heb een welsh mountain merrie van 8 jaar oud (word in juni 9) die ik aangespannen rijd en vooral veel lekker buiten.

Afbeelding

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:23

@ollie; :(:) ben je al gebeld?

@VHU; wauw da's snel! Maar fijn denk ik, uit je bericht klinkt een hoop rust :)

@inowa; wat een práchtige fotos!!

Zo ik ben al thuis. Eventjes in Breda naar een bedrijf geweest voor stage :) beste man gaat voorzieningen voor paarden ontwikkelen bij zijn bedrijf!!! :D

Nu gauw verder voor school. Maar eerst hout halen en kacheltje stoken! :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:27

dankjewel,had via facebook een shoot gewonnen van een vriendin die tevens fotograaf is een dorp hier verder haha.

winoa heb ik als 2,5 jarige zelf beleerd voor de wagen maar afgezien van af en toe eens inspannen( 2 x per jaar) deed ze niks meer.
sinds zomer 2012 ben ik haar steeds meer gaan inspannen en nu loopt ze wekelijks 1 of 2 x.