@Tine en Janouk wij dromen hier nu gewoon nog van goede punten in de B en wie weet ooit L voor de wagen maar TIne je hebt groot gelijk gewoon lekker doorgaan en genieten van het feit dat Rembrand zo'n heerlijk paard is
@Nouvel klein vraagje mennen ze nog zonder broek omdat ze nog zo gevoelig is?
Biancacoo
Geplaatst: 10-04-12 16:05
Poeltje....heeel heel veel succes en sterkte met je operatie....lijkt me echt een nachtmerrie... Tine over naar het ZZ stoer...je moet er zelf een goed gevoel over hebben, maar volgens mij kun je het met rembrand wel aan. Janouk..jullie komen ook wel in het ZZ ! Vhu..met Bente ben je net begonnen, wie weet hoe ver je komt.. ik heb net een airbrush verprutst....dat is frustrerend.....en baal ervan.....dus ga zo maar even buiten met de hondjes spelen en lekker buiten met zoontje....
Poeltje
Geplaatst: 10-04-12 17:12
Dankjulliewel!
Balen Biancacoo, veel plezier met de hondjes en je zoontje!
Ik moet even m'n gal spuwen hoor... Pony is kreupel. Gisteren heeft er een meisje opgereden en hem terug op stal gezet met z'n peesbeschermers nog om. Dit is dus de reden dat ik geen jong spul erop wil..
Biancacoo
Geplaatst: 10-04-12 17:18
Poeltje...waarom gaan ze eigenlijk zo'n breek operatie doen bij je ???? jeee. ....dat is balen zeg.. hoop dat je paardje snel weer goed loopt..
Het regent hier..ben inmiddels dus weer binnen, heb toch even de houtkachel aangedaan.. en moet dus witte kool recept vinden..heb zo'n ding gekocht, en geen idee wat ik ermee moet doen hahaha..vanavond nog maar niet eten dus..
@poeltje; dat is *** zeg!.. Jong spul op m'n paard vind ik niet erg, maar wel onder toezicht
Nouvel
Geplaatst: 10-04-12 17:24
even poeltje heel veel sterkte wensen...
verder natuurlijk ook iedereen sterkte die dan nodig heeft...
tine stoer naar ZZ, wow!
baincacoo werk verpruts, zonde zeg...
de rest inmiddels aardig doorgelezen... sorry voor mijn niet op alles, of op bijna niets, reageren...
bedankt voor jullie leuke reakties op de filmpjes! vhu, ze rijden daar eigenlijk alles zonder broek, dan zijn ze inderdaad ook wat minder kriebelig als ze net betuigd zijn... als je het wil doen ze er wel gewoon een broek om hoor... bij de eigenaar zal ze in het tweespan gaan, dan hoeft ze ook geen broek om...
tine10
Geplaatst: 10-04-12 17:33
Overgang naar ZZ duurt nog even hoor, pas in september. Denk dat ik dan ook wel rond de 25 wp heb, dus moet dan ook al bijna. Ik rij eigenlijk de klasses bijna helemaal uit voor ik overga. Wil altijd pas over als ik denk dat ik in nieuwe klasse ook goede punten kan rijden. Kan vast ook wel eerder, maar ik vind dit wel prettig zo. Is beter voor zelfvertrouwen.
Vandaag relaxte middag gehad. HEb ook nog uurtje geslapen, terwijl zoon naar filmpje zat te kijken. Daarna lekker op bank zelf tv gekeken terwijl zoon hele middag in tuin heeft gespeeld.
maar uh, als je daarvan 15kg afvalt.... mogen ze mijn kaak ook wel verzetten.. hahah nee, geen grappige operatie, een vriendin van me heeft t ook ooit eens gehad. sterkte iig!
janouk
Geplaatst: 10-04-12 18:18
Mijn favoriete recepten staan op www.odin.nl. geselecteerd op groente
Ollie1
Geplaatst: 10-04-12 18:30
@Poeltje sterkte met de operatie... lijkt me geen pretje @Tine persoonlijk vind ik de proeven van het ZZ fijner te rijden als het Z, dus lekker overstappen inderdaad. Probeer je je in het Z of ZZ te selecteren voor de Hippiade omdat je de overstap in september wilt maken ? @Nouvel, ziet er super uit de filmpjes... 22 april hebben wij bij onze vereniging een clinic van Berry. Ik ben benieuwd @Aks, super dat je een speciale stoel krijgt.... @Biancacoo, jammer van je airbrush... maar het kan de beste overkomen toch ? @VHU, lekker vooruitzicht voor morgen... ik hoef ook pas vrijdag weer te werken heerlijk! @Avaluna, gaaf een nieuwe bak
Vanochtend heerlijk gelongeerd. Bruutje liep écht lekker te sjouwen en komt momenteel steeds beter in zijn velletje
Ik vond het zz ook makkelijker voorlezen dan het z.
Net nog even met dribbel bij de dierenarts geweest. Had een teek en voor controle van zijn huid. We moeten vlees op maken en dan gaan we proberen weer op voeding over te gaan.
spierpijn valt nog mee gelukkig, begin rug wel te voelen, dagelijkse dingen gaan natuurlijk wel door. Dus vanavond niet meer zo veel doen. Moet morgen weer werken
tine10
Geplaatst: 10-04-12 18:40
Ollie, ik ga er neit vanuit dat ik naar Hippiade mag, dus na de outdoor kampioenschappen van het district ga ik over. Tenzij ik natuurlijk wel door mag, dan blijf ik nog even in Z, tot na de Hippiade Ik zal de ZZ proeven eens gaan lezen.
Tallechie: fijn dat spierpijn meevalt. Meestal is het de dag erna (dus morgen) pas het ergst. Wil je niet ontmoedigen hoor.
Poeltje: sterkte met operatie
Nog even een vraagje, hier werd laatst gesproken over lijnzaadolie (of zonnebloemolie). Jullie geven dat om vacht mooier te laten worden, beter door verharing heen te laten komen. Hoeveel/hoevaak wordt dit gegeven? Denk dat ik ook maar eens iets ga proberen. Ze komen zo slecht door vacht heen/het groeit niet. Amerigo en Rembrand hebben dit jaar heel veel kale plekken. Niet eerder zo gehad.
Tine ik ben daar ook bang voor, maar zal morgen weer naar stage moeten, helaas.
Ikgeef zonnebloemolie aan veale. Hij krijgt 2 x daags biks en beide keren komt er een scheutje olie door heen. Dit is om beter door de vacht te komen, maar krijgen er ook energie van.
Iemand nog tips voor tuig? Liefst helemaal compleet. Heb webtech gezien, maar die mist een hoofdstel, maar die van mij is ook aan vervanging toe
VanHuisUit
Geplaatst: 10-04-12 18:45
Poeltje...moet eerlijk zeggen dat ik het zelf (ik was toen iets van 30 denk ik ) ook een keer per ongeluk heb gedaan. Paard hield er twee witte streepjes van over zo zunt.... en zo stom
Yoghurt met muesli eet ik bijna dagelijks succes op de sportschool! Hier piept een pup
aks ja, want had niet in de gaten dat het een teek was. En sowieso ga ik voor een teek naar de dierenarts, ik krijg die krengen er nooit uit. Dit kost bij ons geen geld.
ah, ik dacht dat je misschien nare ervaringen had gehad met lyme ofzo ik pluk ze zelf. Dids heeft er ook elke week wel eentje Of ik zelf
@VHU; viel niet tegen, bakkie yoghurt met muesli
Heb zelf een keer strijkjes vergeten af te doen bij dids. Toen was ik thuis, met de fiets, en ben ik omgedraaid en teruggefietst door de zeikende regen om ze af te gaan doen
Zo nu ga ik Paps en mams komen eerst de auto showen
Gem
Geplaatst: 10-04-12 18:50
Hier elke ochtend muesli van de Lidl (met noten, tropisch fruit, pitten, zaden) met optimel . Ik kan geen beter ontbijt bedenken, behalve dan met kerst en pasen .
tine10
Geplaatst: 10-04-12 18:59
Ik doe vaak tussen de middag cruesli (met noten) met yoghurt en banaan
Biancacoo balen van airbrush verprutst, is 't niet meer te redden? (geen idee eigenlijk of je bv in laagjes kunt werken en zo weer kunt corrigeren?)
Poeltje staat zware operatie te wachten met 6 weken stiekjes Zou bij mij ook moeten gebeuren ivm niet goed scharnierend kaakgewricht, maar nog niet kunnen besluiten om te laten doen... alhoewel die -15 kilo erg goed zou uitkomen
Tine over lijnzaad, ik begreep in de dierenwinkel laatst dat als je niet snel met zo'n fles doet, de kans op blauwalg weer aanwezig is, dus als je 't af en toe doet kon je beter lijnzaadbrokjes doen, daar kan geen blauwalg in komen. Weet niet of 't verkooptruc was, maar ik heb dus de lijnzaadbrokjes (zo'n soort gelig zakje, prijs viel mee, geloof 8 euro ofzo en heb die zak al vanaf eind november, doe elke dag schepje)
VHU haha grappig over m'n letterlijke kater ipv de figuurlijke En voor hoofdpijn, leuke foto van Wiske achterin de auto
Nouvel, moet filmpjes nog bekijken (moet weer op de andere laptop ivm mijn te fanatieke opruimwoede jaar geleden op m'n eigen laptop waarbij ik noodzakelijke software heb verwijderd om filmpjes te bekijken... nooit gelukt om te herstellen met downloads ofzo...) Maar is Ola dat witte paard waar je eerder ook zulke fijne foto's van had???
Tallechie, gelukkig valt de spierpijn mee, ook jouw filmpjes moet ik ander keertje nog bekijken (hihi, zie mijn uitleg hierboven bij Nouvel)
en wie ben ik allemaal vergeten... sorry, was ruim 4 blz bij te lezen, niet alles onthouden
Ik had zo'n dagje dat ik mezelf druk aan het maken was over dingetjes, niks belangrijks, maar kost hoop energie. Daarna even op stapels werk gestort om hoofd even ergens anders bij te houden (baas weer blij )
Moet zo weg, afspraak, dus geen Mick vanavond, heel misschien lukt even een aai geven nog voor sluitingstijd, anders doe ik dat in gedachten, heb 'm gelukkig vanochtend al gezien.
Heb me bij de benefiet van Bic ook aangemeld voor de fotoshoot (tip ) met Mick en mij aangespannen aan het werk, ben benieuwd
Net een ongeluk gehad. Reed op m'n scooter bij een stoplicht vandaan, kwam een auto van een parkeerplaats af die al half op de baan stond en langzaam reed. Dacht dat ze me over het hoofd gezien had, dus kneep uit reactie m'n remmen in. Heb toen een schuiver gemaakt van 3m met m'n gezicht op de grond tegen de auto aan. Erg fijn dat het geregend had.. auw! Nu ontzettend veel last van m'n knie en gezicht..
(oh sorry... kon t niet laten... flauw grapje bedoel t goed)
happytime
Geplaatst: 10-04-12 19:23
aks gaat heeel hard sporten....veel plezier poeltje ga ik heel veel sterkte wensen met de kaakoperatie (en straks bejaardenprakjes maken in de blender en lekker opslurpen met een rietje) Ola-wat een mooi paard voor de wagen, en zag ik simba de sportpony niet voorbij komen hoe gaat het met tallechie na haar smakkerd op de wagen verder alles kwijt vandaag sun beetje dressuur gement en vond het wel een tijd om tiamo in te spannen..... 2wieler erachter en ff wandelen,tjeetje dacht nog: die welshjes zijn beleerd geboren tot meneertje mij niet meer zag na een bochtje....helemaal flippen(heel hard draven) op de volte 3 meter(zoooheeey die sulky oxer kan kort draaien)maar helaas voor tiamootje: de kar ging er niet af....dus toen hij stilstond maar weer rondjes gestapt tot hij rustig was en toen : Klaar! vervolg volgende keer,nu mag hij het ff verwerken