[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:06

Jippie *\o/* Ik mag Gwin vanmiddag ophalen, ze hebben alle korsten weggekregen :j
Ben erg benieuwd hoe het er nu uitziet. B-)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:09

Maisie schreef:
ik rijd ook met mijn Ferro 1,22 gewoon sgmw. Niet te veel en tegen de grote pony's kan je meestal toch niet op. Was dit jaar 2e in de marathon achter een hele goede D pony.

Mijn ervaring is juist dat je wel tegen grote pony's kunt. Onze 'mini's' zijn vaak een stuk sneller door een wending. Op de lange lijnen kun je het misschien een enkele keer verliezen. Rhine, gewoon doen hoor. :)

Frensie schreef:
Jippie *\o/* Ik mag Gwin vanmiddag ophalen, ze hebben alle korsten weggekregen :j
Ben erg benieuwd hoe het er nu uitziet. B-)

Super nieuws! *\o/*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:13

súper frensie! :) fijn! :)

ik ga zo naar stal
rondje bos met muppie :D zo'n zin in :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:18

jawel je kan het wel winnen alleen rijden er hier in de omgeving een aantal vreselijk snelle grotere pony,s. Ook daar kan ik van winnen maar alleen als ze een foutje maken. Maar met een welsh kan je leuk meerijden hoor !!! Ik zou het zeker doen zijn super pony's.

Frensie fijn dat je haar op kan halen !!!
Naaltje veel plezier met rijden !

Ik ga ook naar stal. Wil ze allebei even rijden nu het droog is. Denk alleen niet dat ik al op de wei kan rijden die zal nog wel te nat zijn.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:07

Goedemorgen iedereen,

Nog even over de Boett dekens; gebruiken jullie bewust een ander merk ? Is helemaal nieuw voor me hoor, deze materie :-) Ben zelf wel Rambo fan. M'n "verzorg"shet heeft opeens zomerexceem BAH !
Gebruken jullie ook echt zo'n hoofdmasker ?

Frensie; goed nieuws, joepie !!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:26

Frensie super zeg!

Maisie en poeltje: Lente is beleerd voor de wagen, maar moet nog doorgereden worden. Tabloid is met der 103cm te klein voor marathon maar ik denk idd dat lente het wel zou moeten kunnen. Mij gaat het ook niet om het winnen maar het lijkt mij super cool zo af en toe een marathon te rijden. Dressuur en vaardigheden rij ik dan met Tabloid.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 12:44

goedemorgen

ik heb ook een niet z'n beste nacht achter de rug sliep om 2 uur nog niet en was om 8 uur weer wakker.

ik ga richting coevorden met uzma nog even boscrossen, dan de stallen doen en daarna schoonmaken, schoonmaken en schoonmaken dan inpakken en s'avonds parcour lopen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:58

Goedemiddag

Iemand vroeg hoe het met Rembrand ging: gaat gelukkig al weer beter. Bulten zijn al minder dik. Nog wel gevoelig, dus daarom nog maar een vrije dag. Manlief heeft net een stuk met hem gewandeld, zodat hij wel wat persoonlijke aandacht heeft gehad. Gezien hoe Thabor en Rembrand met elkaar omgaan, zullen ze wel ruw gespeeld hebben, want ze zijn echt nog steeds heel veel samen. Maar vannacht dus wel liggen dromen dat ik vanmorgen Rembrand dood in de wei zou vinden. Tja, dan slaap je dus niet goed.

Vanmorgen met Thabor en Amerigo naar de binnenbak geweest. Beide hebben zich echt geweldig gedragen. Ze waren naast onze rijbak op steigers en ladders allemaal reclameborden aan het ophangen. Pony knipperde misschien alleen met zijn ogen, deed er verder echt niets op. Nou, dat had ik een jaar geleden echt nog niet kunnen doen. Hij was wel sloompjes. Maar ja, hij moet tegenwoordig best hard werken (mennen met mij en rijden met zoon, gisteren weer gesprongen met zoon), dus misschien moet ik hem toch maar wat meer krachtvoer geven. Moest hem echt vooruit "slaan", en ik heb maar een half uur gereden. Daarna mocht Thabor ohz in de bak. Die vond het natuurlijk wel heel erg spannend, maar hij ging er (wel wijkend, nou ja, weten we ook dat hij dat kan haha) wel langs. Daarna in een andere bak wat sprongetjes gemaakt. Nog even oefenen voor de demonstratie van morgen.

Nu ga ik snel naar bed. Straks nog met zoon naar zwemles en judoles. Daarna nog paard wassen, vlechten en zadel en dergelijke netjes maken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:56

Vanochtend heerlijk bij kunnen slapen, hele planning lukt nu niet meer, maar viel om van de slaap.

Dit is de eerste keer dat ik het tuig niet ga poetsen voor wedstrijd, heb hem vorige week wel gelijk schoongemaakt, dus valt wel mee.

Net weer met Dribbel bij de da geweest. Hij lijkt nog ergens allergisch voor, dus weer een bloedtest gedaan op kosten van de da. Da weet het ook niet meer. Ik wil niet zo maar opgeven, maar dit is niet leuk meer en da wil dat hij beter wordt dus rest van de onderzoeken is gratis. Arme hond is gewoon ontzettend ziek en dat is niet leuk om te zien.

Net ook met de kinderopvang gebeld. Daan heeft daar heel lang geslapen, dat wil ook wel als je 's nachts niet slaapt. Ze probeert hem nu vanmiddag wakker te houden. hij heeft echt last van zijn tanden. Nog een klein stukje dan zijn ze er door.

Tine ik zie dat jij in tolbert L gaat. zijn we concurrentie :-) Veale loopt momenteel voor geen meter, maar goed we zullen zien. (dressuurmatig bedoel ik dan)

Ik ga nog even snel een verslag uit typen, straks komen mijn ouders en tegen half 4 gaan we richting zuidwolde om te verkennen, we eten onderweg en gaan gelijk veale wassen. Weersverwachtingen zijn goed.

Gisteren trouwens Bicci ontmoet met haar team. Ze waren in de manege in Roden en heb voor hun gekookt. Alles is op gegaan. Goed teken.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:58

Wat sneu Tallechie voor je hond ! Is hij al lang ziek ?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:00

In november wordt hij twee en het speelt al vanaf 6 maanden. Hij blijkt allergisch te zijn voor huisstofmijt en daarvoor zijn we nu met een therapie bezig. maar ik vond het alleen maar slechter gaan, dus gaan nogmaals een allergie test doen, om te kijken als we wat over het hoofd zien. Voeding, beweging e.d. is allemaal aangepast en dat zou goed moeten zijn.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:17

Ben ook weer terug.

Heb een rondje gedaan met Ferro. Hij was braaf. Ook nog zn manen een beetje ingekort. Daarna robijn gelongeerd met touwtjes.
Hij vind dat nog moeilijk en gaat dan hoog lopen met veel spanning. Vandaag zakte hij er af en toe lekker in en ook meer
ontspanning dus daar ben ik heel blij mee.

Ook mn bus nog gewassen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:04

Ben ik weer.

@ Maisie: lekker bezig geweest met paardjes.
@ Tallechie: wat ellendig van Dribbel. Wel fijn dat da zo mee werkt. Ik heb ooit een hond gehad die allergisch was voor mensen (handig, waren we allergisch voor elkaar, want ik ben allergisch voor honden), was helaas niet te behandelen, maar ja, heb ik het ook wel over 15 jaar terug ofzo. Inmiddels is er al zoveel verbeterd. Heee, we zijn geen concurenten hoor, maar mededingers. Van mij heb je weinig te vrezen. Wat leuk dat het gelukt is om voor Bicci te koken. Hadden ze het goed naar hun zin en verliep tocht naar wens?

Nou, ik ga zo door naar zwembad en judoles.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:06

Ik val ook nog even binnen. Ik lees wel braaf mee maar heb weinig te melden.
Rhine: wil even op jou welsh in de marathon onderwerp inpikken. Als je marathons wil gaan rijden, moet het ook wel een beetje in het karakter van je welsh zitten. Mijn Welshje heeft dat karakter helemaal niet. Die zou ik er bij wijze van spreken moeten doorslaan (en daar hebben we beiden geen plezier van). Andere karaktertjes, blijven doorgaan. Dus kijk ook zeker naar wat ze doet als ze een beetje moe wordt voor de kar. Wordt ze slomer, of blijft ze doorgaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:32

Hier ben ik ook weer redelijk afgedraaid na een toch best wel vermoeiende week :O Moet zo nog met zoonlief naar sportveld en cadeau kopen voor manlief want die is morgen jarig plus boodschappen doen -O-
Maar 't is weekend :D

Geen puf voor uitgebreid reageren maar, Rhine wat betreft karakter: daar doen ze het op, Snuit versloeg in de mini marathon alle pony's t/m D maat op snelheid en wendbaarheid (hij heeft bijv drie jaar op een rij de Twente Cup gewonnen, da's niet niets). Voor de rest heb ik geen ervaring (zelf) met SGMW. Zie wel dat de pony's van mijn instructeur toen A'tjes waren toen hij NK werd en hij rijdt nu met pony's rond de 1.30....doen het prima.

@Frensie +:)+ @Tallechie en Tine veel succes (en Tallechie ach wat naar voor je hondje :(:) ) @Naaltje veel plezier en ....
oja xxSCWxx (vind dat je zo'n moeilijke naam hebt, sorry :+ ) je mag altijd een keer (of vaker :D ) met me mee, leuk en ik kom ook graag een keertje bij jou langs hoor. Als je pony bokt nadat je hem corrigeert moet je gewoon doorgaan met corrigeren, als je ophoudt wint ze. Dus bok, jij geeft tik, bok, jij geeft tik en dan bokt ze de hele wereld maar bij elkaar, ze moet voorwaarts en niet bokken. Klein monstertje ^)

Nou ik ga verder met mijn 'schema' :evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:41

@Tine wat een nare droom zeg ...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:45

Wat sneu voor je doggie Tallechie ! Ik moet nog 2 uur werken maar bleehhhhh wat een saaie baan is dit zeg pffffffff

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:03

Zooo paardje is weer thuis!
Ze mag nog even niet op gras, dus heb haar in de paddock gezet. Die is natuurlijk heel nat en ze ging als een gek rondrennen en daarna nog lekker rollen. Even een uurtje laten staan en toen binnengehaald en beentje weer zorgvuldig afgedroogd en ingesmeerd. Liever niet in de blubber, maar kan echt even niet anders. Ze hebben het beentje geschoren, dus het is zo droog te krijgen.

Morgen ben ik vrijwilliger tijdens de endurance in Otterlo, gezellig :) Had liever zelf meegedaan... maar dat kan nu echt even niet met mijn polsen en met paardlief.

Nu even op bed liggen met tv aan, even bijkomen

VHU alvast gefeliciteerd met je man!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:26

Hier gaat alles fout. Auto is stuk en alwyn kan niet meer aan de stik staan. Hij zat vanochtend vast. we gaan nu zondag zijn land klaar goed gaatmaken in de hoop dat het

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:50

Stik, wat is stik ?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:10

een stok denk ik, met een touw eraan?

@tine; fijn dat het beter gaat. En pony beetje moe :(:) erm ding :D

@vhu; gefeliciteerd met man! :)

@IngridM; ik gebruik een ander model deken dan de boett omdat die een rotte pasvorm hebben vind ik. Ik heb een fjordje. Dus qua lengte genoeg aan 165. Maar omdat hij een dieper ingezette hals heeft moet ik 175, anders past het niet. Waardoor de deken na wat uitrekken een poepzak wordt.. rot dus.. De boel zakt uit etc.
De SIH heeft hij nu heel het seizoen op. Blijft fijn liggen, is robuust (tot hij in flarden aan je paard hangt en je 'm dus toch moet laten repareren :') ) en hij werkt fijn :)

Zo, terug uit 't bos! :) Ging goed. Veel gestapt, beetje gedraafd, galopje gedaan.
Lief poniedier

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:51

@VHU, noem me maar Corien dan hahahaha. Maar Rijsbergen is dus in Zundert?? :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:52

@corien; kom ik weer, als geboren zundertse

Het begrip gemeente,
Zundert, is een plaats. En dus ook een gemeente
ook de dorpen, rijsbergen, achtmaal, wernhout, klein zundert horen onder de gemeente Zundert
Dus Rijsbergen is in Rijsbergen gemeente zundert
:)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:53

Maisie welke maat tuig hebben jouw pony's?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:26

Bedankt Naaltje, voor je Boett uitleg :-)