[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:43

leuk dat ze lekker liep hafjelinger.

Mooie foto's ilegra leuk met zo'n huifkar.

Ik ga douchen en slapen. Morgen om kwart voor 6 pony uit de wei vissen en dan moet ie 4 dagen zonder gras :P

We rijden rond 6 uur weg naar ermelo en dan zijn we vrijdag middag moe maar voldaan weer terug hoop ik :D

:evaw:

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:17

arme pony maisie :oo 4 dagen geen gras :)) :P
succes :D

iedereen verder lekker gemend :)
ik vond het vandaag overdag te warm (toch iets harder verbrand dan ik dacht..) ben vanavond lekker geweest :)
vrijheidsdressuur wat geoefend en geleerd
daarna erop geklommen zonder zadel/hoofdstel en nog wat rondgestuurd en gereden :))

en een begin gemaakt aan de campagne ''steek het kruiskruid de weide uit'' :')

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 00:31

Vandaag heb ik nog een ritje gemaakt met Dore; uiteindelijk zijn we een uur en 42 minuten weggeweest voor 17.6km (10.3km/h gemiddeld, dus). Handig, zo'n pols GPS. :) Ze deed het heel goed: ze was braaf, is nergens echt van weggelopen en draafde vlotjes. Er moet wel nog gewerkt worden aan de conditie, want ze had nog veel stapstukken nodig. Maar dit is dan ook de derde grotere rit sinds vorig jaar; ze wordt wel nog ohz gereden.

Verder heb ik me ingeschreven voor een mencursus tweespan. Het is de bedoeling Naresh en Dore in tweespan te krijgen, zodat ik makkelijker langere tochten kan maken. Mijn wagen is nu een beetje aan de zware kant voor een Haflinger in enkelspan...

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:19

Leuk SuSEQ!! Waar ga je op cursus?? :)

Suc6 Maisie!! :D

Haha Naal, veel plezier met onkruid trekken!! :P

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:55

Naaltje schreef:
gefeliciteerd tallechie!!

ik ben op de dag van 't aangespannen paard (?) in utrecht geweest vandaag :D als groom van 'n showteam :D

En dan kom je niet eens even meeten bij de stamboekstand :D
Ik vond het iig weer heelijk lekker tussen de karretjes, nu maar hopen dat ons spekkie er ook voor wil over 2 weekjes. Vandeweek maar eens tuig opgooien (al is het te klein waarschijnlijk).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:09

haha :)) ik ben niet bij de vrachtwagen weg geweest :oo we zijn na de 2 shows ook meteen teruggereden naar het zuidbrabantse land, we waren om half 5 terug :))

hij moest 2 shows rijden, dus tijd om rond te lopen was er tussendoor niet :')

@hafjelinger; noem het geen onkruid :)) :P dan klinkt het zo oudbollig _O-
ik heb het gedoopt tot pokkeplant, of stom gif :+
vooruitzicht is zo'n 5 kruiwagens.. *yeah*

eerst voor school naar den bosch en het onderzoekgebied in, nu wel goed insmeren _O-

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:36

Naaltje schreef:
@hafjelinger; noem het geen onkruid :)) :P dan klinkt het zo oubollig _O-
ik heb het gedoopt tot pokkeplant, of stom gif :+
vooruitzicht is zo'n 5 kruiwagens.. *yeah*

Doe zelf handschoenen aan; dat onkruid is ook giftig voor mensen...

@hafjelinger: het is elke zaterdagnamiddag te doen in Aalter (België), hier niet zo ver vandaan... 6 juni is de eerste les.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:56

ja weet ik suseq, heb van die logge werkhandschoenen van pa meegenomen vorig jaar al :j
en steek het eerst uit met een mestvork

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:34

Haha!! :+ :+ :+ :+ :+ :+

Ik heb een nieuwe zweep gekregen van mijn 'geweldige, superlieve, contragewichtige groom'!! Oftewel; Mijn vader :) Eentje van 2.10m

sharenanero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:55

zo tegenwoordig weer druk aan het koetsen,, gistere een rit van 2,5 uur. vandaag een half uurtje gereden, het was heeel erg warm. ben nog wel 's avonds gegaan.

zaterdag waarsch weer een lange rit maken. echt beter deze lange warme dagen :P

zet binnenkort wel wat foto's erop :D

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:19

Ben benieuwd naar je foto's, shareneanero!!

Weet iemand hoe dat ziet met die jeugdrubrieken met mennen?
Ik ben 13 en heb een gewone startkaart. Nu heb ik gehoord en gelezen dat er ook vn die bixiewedstrijden zijn waarbij de groom mag helpen en alles wat makelijker is. Ik hoef daar niet in mee te rijden, hoor. Maar is het nou zo dat als een wedstrijd een jeugdrubriek heeft, ik daar verplicht in moet meerijden omdat ik 13 ben? Pfff... Ik snap het geloof ik niet meer :P

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:10

op de site van knhs kijken,bixi staat er ook uitgebreid uitgelegd, dus zal het mennen er ook wel bij staan.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:50

@napie... Het bedrijf bestaat dus wel echt, dus ik hoef niet bang te zijn dat ik opgelicht word.... Ik ben nl wel heel voorzichtig met zulk soort dingen.....

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:16

Een zweep van 2,10 m??? Ga je tandem of 4 span rijden? Die van mij is maar 1,30 m.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:27

Ik reageer ook maar weer eens een keer :')

Vandaag maar niet gemend, weer was het er nou niet echt bepaald voor _O-

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:33

Napie schreef:
Een zweep van 2,10 m??? Ga je tandem of 4 span rijden? Die van mij is maar 1,30 m.

de mijne is 1,70 (?) ongeveer :)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:56

Naaltje schreef:
Napie schreef:

Ik moet bij haar hals kunnen, anders loopt ze over de schouder weg met dressuur. ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:19

hals red ik met de mijne nog niet
dus ik vind 2 meter helemaal zo gek niet :D

hopelijk snel weer wat beter weer zeg.. morgen ff kijken voor een betere camera ook :D

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:25

2.10M is precies goed voor ons :P

Het is vandaag al een stuk mooier weer bij ons :) Wij zoeken ook een nieuwe camera, we hebben er nu geen..

Safier, onze andere pony, een Hafje, is verkocht... Ik heb er wel vrede mee!! Daar krijgt ie het fijner, dat is zeker. Toch vind ik het wel moeilijk. Hij heeft een fijn plaatsje bij bokker Lalidan :)

En we zitten hier met een trainingsprobleem... Ik kan nérgens trainen. We hebben hier een braakliggende veldje of bak waar we in mogen. Alle akkers zijn of course in gezaaid. :(

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:07

Waarom heb je je haf eigenlijk verkocht?

Mijn zweep is geloof ik 1.80m en dat vind ik perfect. Mijn oom rijdt met eentje van nauwelijks 1.20m en als ik dan eens men, zit ik altijd te klooien met dat korte zweepje... :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:00

:)) ik heb ook zo'n korte :j die gebruik ik als longeerzweep omdat de echte longeerzwepen te zwaar zijn voor me :=

ik hoop dat het vanavond goed weer blijft! eventjes een rondje door het bosje crossen en dan nog wat kruiskruid vermoorden :)

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:52

hafjelinger schreef:
Napie schreef:

Ik moet bij haar hals kunnen, anders loopt ze over de schouder weg met dressuur. ;)[/quote]

vergis ik mij of heeft je pony een hals van een GIRAFFE (ik kijk nergens meer van op hoor) en over de schouder weg vallen, misschien opvangen met buiten of binnen hand afhankelijk welke kant op? ik heb er niet veel verstand van hoor maar heet dan ook geen Ben |(

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:08

de mijne is 1,70 (?) ongeveer :)[/quote]

Ik moet bij haar hals kunnen, anders loopt ze over de schouder weg met dressuur. ;)[/quote]

vergis ik mij of heeft je pony een hals van een GIRAFFE (ik kijk nergens meer van op hoor) en over de schouder weg vallen, misschien opvangen met buiten of binnen hand afhankelijk welke kant op? ik heb er niet veel verstand van hoor maar heet dan ook geen Ben |([/quote]

Haha, ik heet ook nog geen Bennientje :+ , maar ik blijf oefenen! Tja, hij is gewoon lang genoeg en volgens de winkel 2.10M, daar ha ik van uit.
Als ik op rechtisom op de volte rij, krijg ik wel stellig maar valt ze gewoon naar binnen. Als ik dan mijn zweep aanleg op haar hals, doet ze dat niet. Tja, het is zo. Maarja, hij is goed, dus. Hij is ook licht, ook fijn :)

SuSEQ, we hebben Safje verkocht omdat we verder wilde met menwedstrijden SGW, en daar is hij net wat te lomp voor. Safier is een buitenrijpaardje voor onder het zadel. We kunnen hem dus niet de aandacht geven die hij verdient, omdat we veel met Kels mennen. Ik heb er ook veel moeite mee om hem weg te doen, en dan ook wat tranen gelaten :o Maar hij krijgt het super fijn!!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:38

hafjelinger schreef:
Als ik op rechtsom op de volte rij, krijg ik wel stellig maar valt ze gewoon naar binnen. Als ik dan mijn zweep aanleg op haar hals, doet ze dat niet.

OHZ gebruik je je binnenbeen en je buitenteugel om dat te verhinderen. Ik leg mijn been niet in de hals van mijn paard, hoor...

Citaat:
Ik heb er ook veel moeite mee om hem weg te doen, en dan ook wat tranen gelaten :o Maar hij krijgt het super fijn!!

Misschien is het beter zo. Heb je al een andere op het oog?

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:41

Rijtechnisch gezien is met de zweep aan wijzen op de hals, of op de plaats waar je OHZ het been aanlegt mogelijk om het weg vallen tegen te gaan.
Ik zou ervoor kiezen om te proberen op te vangen met de Buitenhand en de zeep pas als tweede middel. Anders zit je constant met de zweep tegen de hals aan, automatisch steek je daarbij je hand naar voren en verlies je contact met de mond met als mogelijk gevolg wegvallen :oo

Kijk ik naar mij eigen situatie dan lukt het zelfs om aangespannen schouder voor te rijden en daarbij om te stellen als ik dat vraag, dus zowel links als rechts. Hier komt geen zweep aan te pas! om te voorkomen dat mijn paard weg valt moet ik dit met de buiten hand op vangen, doe ik dat niet loopt hij vanzelf de wending of volte in.

maar ja zoals ik al zij ik heet geen Ben V en geef al helemaal geen menles :D dus wat zwets ik nou :?
Laatst bijgewerkt door haarlem op 27-05-09 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt