VHU, wat lastig zeg. Ik snap echt dat je ze niet wilt laten vallen. Ik hoop dat je eruit komt met het werk.
Hier gisteren de laatste voorlopige zonnestralen gepakt met een wandeling in tweespan in het Drents Friese Wold tussen de regenbuien door. Even een korte ronde van een uur gedaan. Ik ben best tevreden met hoe ze uiteindelijk lekker naast elkaar liepen. Al wil Alex sneller en Jorie die drukt gerust Alex opzij als ie iets eng vindt. Gelukkig zit er voor de wagen een stang tussen, maar voor nu lopen ze echt buik aan buik.
Vandaag blijf ik lekker binnen en dan pak ik morgen Alex weer op voor de sulky. Het weer is dan een soort van oké/beste dag van de week. Verder is het ineens weer herfst nu qua regen. Maar hij zal toch zijn 3 keer per week minimaal moeten lopen.
tine10
Geplaatst: 04-04-22 12:20
VHU, moeilijk. Je wilt voor jezelf kiezen, maar die mensen ook niet laten vallen.
Verder geen leuke dingen te melden. Fijne dag allemaal
tine10
Geplaatst: 06-04-22 14:57
We gaan een nieuwe uitdaging aan, dit keer een vest. Maar wel in andere kleuren dan het model. Dit wordt best spannend, want nadat je hem helemaal klaar hebt met rondbreinaalden, moet je hem dus door knippen.
Tine voor het knippen eerst met de naaimachine zigzaggen of naaien zodat de steken niet gaan rafelen.. Vind het moedig van je. Persoonlijk kan ik niet met rondbreinaalden omgaan. Voorheen veel gebreid maar nu willen de handjes niet zo meer.
VanHuisUit
Geplaatst: 06-04-22 18:00
Wordt vast weer super mooi Tine!
Super goed bezig Jorex! Vroeger heb ik dat ook af en toe gedaan met mijn spannetje Alwyn en Snuitje. Snuitje was een enorme held, Alwyn niet zo, die sleepte er altijd een beetje achteraan dus ik herken wat je zegt Alwyn is trouwens wel een hele dappere pony geworden dus er is zeker hoop
Goed gesprek gehad met manager en collega. Niet dat dingen zijn opgelost maar het is prettig om te weten dat je gesteund wordt.
tine10
Geplaatst: 06-04-22 18:19
Fijn VHU, dat je een goed gesprek hebt gehad, hopelijk geeft het je wat rust! Marga, ja je moet inderdaad met naaimachine eerst stikken, maar dan hoop ik dat hij meewerkt, heb soms ruzie, dan gaat hij proppen, dat moet ik niet hebben met mijn breiwerk....
Net weer heerlijke dressuurles gehad met Thor. Hij doet zo zijn best, ondanks mijn brakke lichaam. In de training zijn we een heel eind op weg voor de L2. Vandaag had het meisje dat momenteel op Phantom rijdt examen voor haar instructeursdiploma, dus ik moest al vroeg op pad met de trailer naar Zwolle. Maar het was niet voor niets, ze is met heel mooie resultaten geslaagd. Ze gaat nog door voor vervolgopleiding, dus voorlopig blijft ze, als het in zoonliefs schema past, op Phantom rijden. Zij geeft mij springles met Thor en dat gaat steeds beter. Zo leuk.
happytime
Geplaatst: 06-04-22 19:54
Leuk project dat vest zag op een site een noorse trui met hondenpotenafdruk erin verwerkt,mooi voor biancacoo Ik heb een noorse trui gekregen van mijn vriend inderdaad lekker warm.
@VHU, ik merk zeker dat Jorie volwassen wordt nu in zijn koppie. Hij heeft ook echt geleerd van de trail in januari om eerst te gaan denken en dan te doen. Maar vooral galop doet ie nog voordat ie denkt en langs de weg kan ik minder snel veilig een volte inzetten dan in de bak. Maar ik denk dat ze het vooral in tweespan wel leuk gaan doen. Ooit wil ik Epe in tweespan gaan doen ook. En misschien ga ik 's ochtends wel even een rondje stappen met hem in het bos voor de wagen. Wie weet, het vertrouwen groeit nu en dat is het belangrijkste.
@tine, succes met je nieuwe project!
Gisteren een koud en nat ritje gehad met Alex. Ditmaal het regendekentje er maar over gelegd. Ik hoop dat de beloftes van volgende week waar zijn. En vanmiddag fysio gehad en voorlopig ben ik motorisch weer goed volgens hem. Maar dan moeten de lespony's van de manege wel ophouden met mij ernaast te gooien. Lag er meteen vanavond weer naast. Er waaide een stoel om, daar reageerde een ander paard licht op, die zag het namelijk direct gebeuren. Mijn grapjas sprong daarna volle bak opzij en draaide zich tijdens die sprong om. En toen lag ik. Nu een stijve heup. Hij kwam wel aan mij snuffelen. Dat was niet zijn bedoeling. Hij was de rest van de les ook voorzichtig met mij. Wel een lekkere galop gedaan met hem en uiteindelijk goed gereden. Ik vind hem wel een leuke pony, hij is een beetje als een grote shetlander qua bouw en gedrag. Dus dat past ook wel bij mij.
Wat ben ik blij dat we naast een heerlijke paddock paradise toch ook heel fijne, ruime stallen hebben. Wat een regen/hagel/wind... Paarden en geiten blijven voorlopig nog maar even op stal. Ik ben doorweekt geraakt bij het graven van geultjes in de wei. Nu snel warme douche en naar het werk.
VanHuisUit
Geplaatst: 07-04-22 11:26
Jorex wat jammer dat je er vanaf gekukeld bent vind het wel knap dat je er steeds weer op stapt hoor! En tja omvallende stoelen is ook wel erg eng natuurlijk
Maar wat een wind en regen inderdaad afgelopen 24 uur... kan me goed voorstellen dat je erg blij bent met de fijne stallen en je beestenspul ook Tine!
Geweldig verhaal van de ramen Janouk
Biancacoo
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-22 13:58
Haha ht Jorex..auwch...balen dat je gevallen bent Tine..een vest lijkt mij ook geweldig ..maar dat knippen.. nope...ik heb ook geen naaimachine.. Vhu...alles weer wat rustiger in je hoofd ?? Janouk..het raam weer thuis
VanHuisUit
Geplaatst: 07-04-22 14:11
Nee dat knippen lijkt me ook wat! Ik heb wel eens vesten gebreid maar dan op gewone naalden, dan heb je gewoon twee voorpanden. Maar het gaat vast wel goed komen
Een cliënt is overleden, bleek gisteren... dus probleem is er niet meer (erg om het zo neer te typen, ben blij dat ik deze persoon nog een tijd goed hebben kunnen begeleiden..), andere zit iets van schot in en een derde persoon wordt binnenkort opgenomen... maar de erkenning vanuit de organisatie dat het pittige vraagstukken zijn scheelt al heel wat hoor in mijn beleving. Dan weet ik dat het klopt dat ik me zorgen maak.
Zo het zonnetje schijnt hier zowaar, zo ff lekker naar buiten!
tine10
Geplaatst: 07-04-22 17:00
Hier nog steeds heel veel wind en regen. Ben het echt zat. VHU fijn dat er toch iets van erkenning is.
VanHuisUit
Geplaatst: 07-04-22 17:30
Ja gelukkig wel ja. Denk dat ze anders alle zorg- en welzijn- sociaal werkers wel op konden doeken eerlijk gezegd.
Hier ook rampzalig weer nu
Biancacoo
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-22 15:30
Vhu, gelukkig sta je er niet alleen voor, ik hoop dat er goede hulp voor deze mensen komt..... Zoveel mooie dingen in het leven, geniet van kleine dingen,....Vandaag..sta ik weer stil bij het verliezen van onze lieve vriendin Avaluna... 5 jaar geleden... Ze had nog zoveel plannen..zoveel leuke dingen te doen Mis haar.....
Gem
Geplaatst: 09-04-22 08:57
Wat is de tijd toch snel gegaan. Ava heeft niets meegemaakt van het coronagebeuren, zijn van die momenten dat je je bedenkt dat de tijd vliegt. Zo ook mijn schoonvader, we beseffen steeds hoe lang hij er al niet meer is: hij heeft de millenniumwissel net niet meegemaakt.
happytime
Geplaatst: 09-04-22 14:06
5 jaar alweer dat we ava moeten missen tijd vliegt om
Heel veel sterkte nog. Pfft tijd gaat vlot. Ook alweer bijna 5 jaar dat mijn favo band hun leadzanger moet missen. Die was anders gisteren jarig geweest. Dus daar stond ik gisteren even bij stil.
Verder gewoon gisteren Alex opgepakt. Valt mij op dat ie gemiddeld genomen steeds sneller de 15 km loopt. Dus hij krijgt meer conditie. Vandaag naar de IKEA geweest en ik ben niet helemaal fit nu. Was erg druk daar. Wel geslaagd, ik krijg een eigen bureau.
Biancacoo
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-22 19:33
Vanmiddag in de hagelbuien lekker gewandeld, tussennde buien door een paar spechten gezien, bonte spechten en een zwarte en een groene specht gehoord, blijft toch een van m'n favoriete vogelsoorten.. Jorex, supergoed zo de conditie van je paardje !!
Belker
Geplaatst: 09-04-22 20:30
Wij hebben gisteren slecht nieuws gehad. Jones heeft maligne lymfoom, oftewel leukemie. Gezien haar leeftijd en al langere tijd pijnstillers ivm arthrose en spondylose, gaan we niet behandelen. We zijn al de hele dag aan het janken. Ons gouden meisje.