[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 08:43

Gaaf Janouk.
VHU sterkte met het hele weekend.
Ava, heftig dit weekend, vooral geestelijk. Ondanks alles hoop ik dat je dochter een fijne verjaardag heeft en jij het gemis van meemaken een plekje kunt geven.

Bruno is een 11 jarige new forest van 1.52. Vorig jaar voor ik ziek werd als projectje gekocht.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:46

Bruno is echt mooi !
Waarom was hij een project Belker ?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:45

Hij heeft vooral tweespan indoor marathons gelopen. Onder de man en voor de wagen was hij dressuurmatig een uitdaging. Vooral het afwennen van zijn geijkte patronen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:41

Ik vind het ook een mooi maatje, Belker!

Hier dus geen vast voedsel meer voor mijn slokdarm/maag. Is ook wel weer ff wennen.
Heb vandaag een echte pyjamadag in het Z-H.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:44

Zo, dat is wennen Ava.. :) is het tijdelijk, of voor langere tijd....?
Belker. Dat zal een leuke uitdaging geweest zijn, leuk dat je nu al zover met hem bent gekomen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:04

Nee, zal we een hele tijd gaan zijn.
Vind het wel even genoeg, maar komen telkens dingen bij, zo komen we nooit aan het afwerken van de oorspronkelijke lijst toe, hahaha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:34

Zo dat is een hele stap Ava... hoop dat het je helpt in waar je mee bezig bent :(:)
Projectjes zijn zo mooi als ze naar je toekomen Belker +:)+ ik heb mijn meerjarenproject Ber waarvan ik niet wist toen ze kwam dat ze dat zou worden :P dus eerst zonder enig doel, naja enige doel was dat ze pijnloos als gezelschapspaardje kon, toen grondwerk, dat vindt ze heerlijk om te doen, en nu hoop ik er dus ooit rondjes mee in de bak te kunnen sturen :+ als zij 20 en ik 60 ben hahaha.

Janouk heerlijk aan het uitwaaien <3 Herr Anton was zeker ook nog nooit zo op buitenrit geweest misschien dat hij daarom wel helemaal :):) is.

Hier ff bijkomen tussen bedrijven door, zo nog wat boodschappen doen, ga lekker naar paar favo winkeltjes vind ik zo heerlijk, lekkere en leuke dingen kopen voor B&B en voor onszelf ;-) en dan later op de middag visite doen / eten bij vrienden. Paardjes gaat niet lukken vandaag dan loop ik mezelf voorbij. En met een type als Ber heeft dat ook totaal geen zin als ik het zo druk heb :7 dus ik laat het maar voor vandaag :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:39

Klinkt ook zonder paarden als een prima dag, Vhu!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:24

Hele stap Ava,....stap voor stap maar dan.
Vhu, naar favoriete winkeltjes is altijd leuk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:04

Ava: pff, lijkt me erg lastig. Ik hoop dat het je helpt :(:)
VHU: drukke dag gehad en nog een te gaan.
Belker heeft een leuk project.

Hier heerlijke dag achter de rug. Vanmorgen vroeg al achter de computer om te zorgen dat zoonlief er dit jaar ook weer bij de spelweek (laatste week van de zomervakantie) bij kan zijn. Daarna heerlijke bosrit gemaakt. Was alweer even geleden dus zoonlief was in het begin weer best zenuwachtig, maar het ging daarna weer heerlijk ontspannen. Bij thuiskomst paarden in de wei, geluncht en even op bed gelegen (was heel erg nodig, helaas maar even kunnen slapen). Toen met zoonlief naar de coach met paarden voor de 2e sessie. Hij begon eerst even met stukje herhalen van de 1e les en mocht daarna loswerken. Eerst zonder uitleg moest hij proberen paard in cirkel om zich heen te laten lopen en dan ook naar draf en weer terug. Ging al best aardig, maar na de uitleg ging het heel erg goed. Zo mooi om te zien hoe hij met dieren om gaat. Les van deze keer ging over hoe jouw gedrag invloed heeft op paard. Als jij rustig bent, wordt paard rustig en als jij druk bent, wordt paard ook druk. Dus opdracht voor morgen (gaan we weer op buitenrit, nu met 3 andere ruiters erbij. Zoonlief vindt dat heel erg spannend, maar is mooie oefening om toe te werken naar het ponykamp, dan rijden er nog veel meer mee tenslotte) is om rustig te blijven/worden, zodat pony dat ook blijft/wordt. Ik ben heel benieuwd ;-)
Vanavond gezellige avond gehad met gasten en nu maar snel naar bed, want morgen ook weer vol programma.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:23

Leuke training met paarden coach tine.
Daar heeft je zoon vast veel aan.

Hier al hele dag droog..nog steeds..
Lekker klein rondje gefietst, verder niet veel, want gisteren was een lange dag.

Hoop dat jullie allemaal een leuke dag gehad hebben.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:02

Hier ook nog steeds droog, dus de planten maar weer allemaal water gegeven.
Vanmorgen heerlijke buitenrit gemaakt. In het begin was zoonlief wel flink gespannen, maar later heeft hij genoten. Sam was wederom superbraaf. Toppony is het toch <3
Vanmiddag heeft iemand die bang was op eigen paard nog op Rembrand gereden. Dat ging heel goed, ze was niet bang, dus ligt vooral in de combinatie van haarzelf en haar paard. Ik heb haar maar verwezen naar die paardencoach, wellicht dat die nog kan helpen. Maar is al jarenlang probleem, dus of dat nog goed komt weet ik niet. Daarna nog in de moestuin bezig geweest. De wortels uitgedund, ik hoop dat ze het overleven. Maar goed, nu stond het te dicht op elkaar, dan wordt het ook niet wat.

Heb een handpop gekocht, dus nu flink aan het inlezen hoe dat ook alweer gebruikt moet worden. Wellicht kan ik dat binnenkort dan gebruiken in die heel drukke groep 3, je moet toch iets proberen he.
Nu eten koken en hopelijk vroeg naar bed.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:10

Fijn stukje gefietst en een buitenrit voor Tine en zoon.

Het is zo rustig; ik heb niks te melden, maar hebben we toch weer een postje; hahaha.

Feestje was erg leuk geweest, manlief had veel foto's gemaakt en doorgestuurd. Hoorde van wat ouders dat de meeste meiden al enige uren onder zeil zijn.

Ik had een slechte start van de dag, maar lijkt nu gelukkig wat beter te gaan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:25

Wat fijn dat het feest een feest was, Y)(^) de meiden grotendeels al onder zeil...haha.
en foto's aan je doorgestuurd, leuk om zo mee te kijken, lief van je man !
Gelukkig nu iets beter als vanmorgen ava. . :(:)

Zoontje heeft ook weer gezeild, de juf is onder de indruk van hem, dat hij zo handig is ermee, en het zo leuk vind.
lekker veel foto's van hem gemaakt, we moesten een bootje huren om hem te kunnen zien, ze gingen een aardig stuk het meer over, erg cool !!
Is echt een genot om naar te kijken, dat hij zo veel plezier heeft !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:05

Oh, wat leuk, Biancao; helemaal als je het zo gijn kunt volgen met een bootje.

Ik heb dus eigenlijk geen idee, wat voor weer het is; lig op de 6e verdieping en kan dus ook niet echt wat zien.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:29

Tine, wat goed van je zoon.
Hopelijk werkt de handpop straks......

VHU, hoe is het met jou na je drukke dag gisteren?

Biancacoo, nog regen gehad vandaag?

Vandaag ook een training cranio sacraal gehad. Erg interessant. De komende periode eens kijken of we Bruno weer wat relaxter kunnen krijgen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:31

Klein buitje hier,....maar schijnt in het zuiden wel weer veel regen gevallen te zijn....
Ik ben zelf niet zo van het varen en de bootjes. ..maar mn man en zoon wel...Dus. .ik doe mn best het leuk te vinden..hahaha..het is geweldig te zien hoeveel plezier zoon en man hebben.... <3
dan vergeet ik even alle andere stomme dingen....

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:33

Idd andere zien genieten is ook leuk.

Ava, je mist weinig aan het weer. 20 graden, soms zon, soms water als in we gooien een emmer leeg.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:07

Dat maakt dan toch eventjes weer veel goed; dikke knuffel, Biancao.

Linkt me wel wat zo'n training, Belker!
Ben benieuwd wat voor effect het heeft op Bruno.

Pffff, heb enorm zin om een potje te klagen, er gaat echt alles mis, heb het echt even gehad, allemaal, even geen complicaties, even geen omstellingen, nog afgezien van de ellende die we hadden, voordat we hier weer belandden...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:08

O, trouwens; ik hoor het regenen, hier, momenteel; hahaha; worden tenminste mijn planten niet vergeten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:48

Biancacoo schreef:
Klein buitje hier,....maar schijnt in het zuiden wel weer veel regen gevallen te zijn....
Ik ben zelf niet zo van het varen en de bootjes. ..maar mn man en zoon wel...Dus. .ik doe mn best het leuk te vinden..hahaha..het is geweldig te zien hoeveel plezier zoon en man hebben.... <3
dan vergeet ik even alle andere stomme dingen....

Jaaaa..... véél regen hier! En we waren op wedstrijd. Ik als groom bij 2 stalgenootjes. De eerste begon net aan de vaardigheid toen het ineens hard begon te waaien, regenen en hagelen. De bordjes van de vaardigheid flapperden één voor één op de grond, dus na de 13 waren we volledig de kluts kwijt omdat we onze route niet meer konden volgen. Parcours met omwegen uitgereden en naar de binnenhal gevlucht. Drijfnat, maar net voordat het ging onweren.

Heb vandaag trouwens de grappigste D+V wedstrijd gegroomed uit mijn carrière :D . We hebben 'smorgens zo verschrikkelijk moeten lachen dat het laatste greintje wedstrijdspanning wegdreef met de buien die er over kwamen.
Bijvoorbeeld: ooit wel eens een aanspanning gezien waar de voorlezer de hele proef voorlezend achter de aanspanning aan holde omdat het anders te zwaar was voor de pony? :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:56

Ja het regent hier nu ook gestaag door.
Pffff wat een weekend, wel gezellig en leuk, maar ben ook wel blij dat het nu achter de rug is was echt vreselijk druk. Gasten hebben het naar de zin gehad, de verjaardagen en de visite was ook leuk en gezellig, enorm veel Y)(^) en :9k :)) komende week gelukkig alleen maar een dag lesgeven en vrijdag pas weer een gast. Verwacht nog wel wat nakijk- en ontwikkelwerk maar dat is vanuit huis dus easy.

Kun je het cranio sacraal dan zelf Belker?
Vrijdag komt er een osteopaat/fysio bij Ber, maar eens kijken of die haar ook wat kan helpen als die trouwens denkt dat het helemaal mis is met nek/schouder laat ik wel foto's maken... Had net twee uurtjes tussendoor om naar stal te gaan, heelijk. Tot mijn stomme verbazing heb ik er totaal zonder drama een wormspuit ingekregen. Gelongeerd, mooie rustige rondjes om mij heen met neusje voor haar doen laag, zonder zadel of elastiek deze keer, had geen zin er van alles aan te hangen had zo weinig tijd. En hoeven bijgevijld gaat eigenlijk vrijwel normaal tegenwoordig, is toch ook wel hele overwinning. En Piet ook wormkuur maar dat boeit hem niet 8-) plus poetsbeurt, kan hij zo van genieten <3 is toch zo'n leuk pony'tje.

Verder lees ik hier leuke activiteiten, zeilende zoon bij Biancacoo, rijdende zoon van Tine, prachtig feestje van je dochter Ava, super dat het goed is gegaan.
Rest ff kwijt Y;(

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:19

kun je het zelf? Nee, maar je leert wel kijken naar bewegen, bouw, houding en je leert wat grepen en dat geeft handvaten. Ik heb dus een paard onder handen gehad, die na de behandeling veel ontspannender was dan ervoor. Hij ontspande in zijn hele lijf en stapte ook beter.
Ik hoop dat ik door deze handelingen en met de bodywraps van Linda Tellington Jones het laatste stuk spanning en stress bij Bruno weg kan halen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:34

Heel interessant Belker!
Zie het zo voor me Gem hilarisch :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:42

haha...Gem...nog nooit meegemaakt, maar zie het voor me....met zo'n drijfnat voorleespapiertje achter de aanspanning aan rennend....door de baan...ik zou compleet de kluts kwijt raken.. :+
wegvliegende vaardigheidsbordjes...door de wind...wauw... -O-
Ava hoort de regen...en is even overal klaar mee.... :(:) :(:) ....hoop en wens vandaag een lichtpuntje voor je !! liever nog groot lichtpunt !! :j
Vhu, heeft Ber een wormspuit kunnen geven ! *\o/* en longeren ging ook goed, *\o/* pietje is gewoon een toppertje..die vind alles best.
Belker gaat aan de slag met Bruno,..hoop dat het hem helpt om het laatste qua spanning ook los te gaan laten.

normale werkweek voor manlief en school voor zoon hier weer begonnen...t'is somber grijs buiten...en ik...moet dringend het huis opruimen..lijkt een orkaantje doorheen te zijn gegaan...pffffff......

Mis een boel mensen hier..
Janouk nog aan het Tirolerdroom2spanveluwerijden... <3
maisie, lanouska, ollie1, jenkins, keet, dingetje, Happytime, claud01, Ndv74, kwita, Dennis....en nog meer mensen die zich aangemeld hadden bij de opening van dit deel 8....hoe is het met jullie, en jullie paardjes...?