[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:29

Ik mag het dan eindelijk naar buiten brengen. Het is gelukt, er komt een apart startpas voor mendurance
Met deze pas kan alleen mendurance gestart worden en gaat € 35,= kosten.
De KNHS gaat alle informatie op korte termijn op hun website plaatsen en komt daarna uiteraard ook op www.mendurancesport.nl te staan.

Jorex

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:37

Goedzo! *\o/*

Ik kan nog niet meedoen met mendurance, maar ben een heel eind met het eerste deel: mijn rijbewijs. Niet dat ik met de trailer op pad zou durven alleen, neem de eerste keer zeker mijn vader of mijn vriend mee(als die laatste zijn rijbewijs ook heeft). Verder is mijn kar niet echt geschikt voor bospaden en hebben we nog geen trailer, maar alles op zijn tijd.

Ik ben nu vooral lekker aan het fietsen en de kleine manieren aan het bijbrengen. Hij zit geloof ik in de ontkenningsfase van dingen leren 'alles is eng en levensgevaarlijk' :')

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:10

NdV74 schreef:
Ik mag het dan eindelijk naar buiten brengen. Het is gelukt, er komt een apart startpas voor mendurance
De KNHS gaat alle informatie op korte termijn op hun website plaatsen en komt daarna uiteraard ook op http://www.mendurancesport.nl te staan.

Dat is goed nieuws!!! ga m meteen aanvragen als het kan, (dan moet je nog wel lid worden van een menvereniging??)

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:11

keona schreef:
Dacht ik al.hoop dat de wedstrijden die gepland zijn door gan dan hebben we er 6 en rest rij ik veel orientatieritten.en dan zie ik in 2017 wel wat ik doe.of toch andere wagen of niet ,of wel/geen startpas.we gaan het zien.
gaat komend jaar zo wie zo veel kosten we gaan geisha inspannen,daar hebben we een 2 wieler voor maar moet nieuwe bladveer op,en nog zo van alles aan het huis.ja leuk zo,n hobby

Wel n mooie hobby he :j :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:56

ff_stud schreef:
NdV74 schreef:
De KNHS gaat alle informatie op korte termijn op hun website plaatsen en komt daarna uiteraard ook op http://www.mendurancesport.nl te staan.

Dat is goed nieuws!!! ga m meteen aanvragen als het kan, (dan moet je nog wel lid worden van een menvereniging??)

Ja dat wel. Dat is niet veranderd.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:21

NdV74 schreef:

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Goed gedaan! Nu hopen dat ze enkelspan menners ook nog iets tegemoet willen komen :D Alhoewel ik er misschien zomaar een hobby bij heb gevonden vanavond :x

Afbeelding

(was try out hoor, had nog geen lange leidsel dus touwtjes geknoopt om de voorpony te kunnen sturen en mn strengen waren ook niet lang genoeg dus moet nog het eea regelen)..

overigens, kyano nu dus met normale borst + aangepaste training ennuh... hij loopt een stuk beter.... We houden dit even vol dus.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:00

Uhm kan ik nu dan nog switchen van startpas? Morgen knhs bellen maar weer

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 23:01

wat goed nieuws nicole maar mag je met gewone knhs startlicentie nog wel mendurance starten?

wat fijn dat een andere borst helpt top! leuk he tandem heb ik ook wel is gedaan maar ook de juiste dingen niet voor liggen

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:44

Ja uiteraard. Met een gewone startlicentie voor het mennen mag je in alle disciplines starten, dus ook mendurance.
Maar voor degenen die alleen mendurance starten, komt er een aparte startpas.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:44

Super goed geregeld Nicole, dat is fijn.

Ons leventje heeft niet stilgestaan de laatste drie weken. Besloten om Artist te verkopen en Pip is ook verkocht. Alles is snel gegaan maar ook zeer heftig geweest. Artist redde het niet bij ons, hij werd te heftig ondanks de training. Zijn verlatingsangst en zeer sensibele gedrag maakte het dat ik bang met rijden werd.
Nadat dat Artist was verkocht hebben we besloten om Pip ook te verkopen en met 1 menpony door te gaan. Pip is een toppony maar we willen ook graag weer rijden en ik heb het laatste jaar vaak getwijfeld of ik Pip niet moest gaan verkopen. Nu de knoop dan doorgehakt en hij is bij een fijn adres gekomen.

Het is wel even wennen met 1 pony, ik vind het ook wel even erg prettig. Barney krijgt alle aandacht en ik hoef me niet in tien delen te splitsen. We zijn rustig op zoek naar een rijpaard maar dat zal niet meevallen omdat ik door het verhaal van Artist wat angstiger ben geworden en we willen een paar waar Martin ook op kan rijden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:38

Nou knhs niet te berijken,krijg je voice mail dat je tussen 10 en half 6 moet bellen.nou hoelaat is het nu dan knhs.
wat zoek je barny paard dat ook in de koets kan?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:45

Zo barney dat is even een omschakeling! Ik snap je goed hoor. Succes met het zoeken van de speld in de hooiberg!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:00

Goed nieuws nicole!
Kan je een startpas alleen met ingang van het nieuwe jaar aanvragen of jaarrond?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:13

Denk dat hetzelfde wordt als de andere passen. Maar die info komt binnenkort op de KNHS-site.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:28

NdV74 schreef:
Denk dat hetzelfde wordt als de andere passen. Maar die info komt binnenkort op de KNHS-site.

Wel optijd zeg,je moet voor dec zeggen wat je wilt met je startpas.dan is geen optie mendurance en dan nu als je dus telaat bent met die andere opzeggen omdat er nog geen mendurancepas zou komen.ben ik benieuwd wat ze gaan doen.want ik heb ze gemaild want telefonische ging niet

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:18

Ik ben nu veeeel te voorbarig, maar krijg spontaan zin om een startpas aan te vragen haha. Etten-leur is mooi dichtbij voor ons en heeft leuke wedstrijdjes. Maar met een beetje mazzel kunnen we in het voorjaar het mennen weer oppakken, geen idee hoe het dan gaat lopen en hoeveel tijdik heb om te trainen. We gaan het zien:D

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:33

Bjarney, ik zag waar Pip terecht is gekomen, erg leuk hoor zo pony's gaan daar niet weg als het gevoel niet goed is. :)
Sterkte verder. Jammer dat t met de andere niet klikte!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:55

Vandaag bij Piet en Ria Vermaat geweest omdat ons Fjord Andor aangeboden is om te kopen. Super spannend en leuk, we hebben de laatste mnd veel stress en verdriet gehad en de bibbers zitten er ook in. Andor voldoet aan ons hele wensen lijstje, het is een ruin van elf, betuigd en bereden in de L1 en mag nu naar L2, super verkeersmak en erg ervaren. We zijn er erg blij mee en we gaan hem de 27e ophalen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:42

Gefeliciteerd met jullie aanwinst. Daar gaan jullie vast veel plezier van/mee hebben.
Fjordpower!! :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:56

Oh, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst. Klinkt als een hele leuke fjord.

Ik heb vandaag Alex eindelijk na een lange rust door de banden weer ingespannen gehad. Ik heb hem nog nooit zo makkelijk zien zweten, hij was het natuurlijk niet meer gewend. Arme shetlander, zijn hele hoofdje onder het zweet :+
Ook zijn borst zat onder het zweet en voor de rest viel het mee, maar hij heeft wel lekker mogen afkoelen onder zijn boktdeken. Ik ben er nu ook achter dat Jorie gelukkig geen dekens opeet.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 03:39

Gefeliciteerd Barney!! Ben benieuwd naar fotos!

Fennadev: het is ook belachelijk warm! Zelfs mijn deels geschoren pony had het super warm. Heb het deken dus ook maar afgelaten. Nergens voor nodig. Het lijkt wel voorjaar XD

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 07:36

Barney1978 schreef:
Vandaag bij Piet en Ria Vermaat geweest omdat ons Fjord Andor aangeboden is om te kopen. Super spannend en leuk, we hebben de laatste mnd veel stress en verdriet gehad en de bibbers zitten er ook in. Andor voldoet aan ons hele wensen lijstje, het is een ruin van elf, betuigd en bereden in de L1 en mag nu naar L2, super verkeersmak en erg ervaren. We zijn er erg blij mee en we gaan hem de 27e ophalen.

Is dit de fjord die ook mendurance reed.deze mensen rijden nu met draver.of heb ik andere voor

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:32

Nee, je hebt de juiste mensen voor Keona.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:14

Hier valt het anders nog mee met de warmte. Het was gister hooguit 12 graden en een fikse koude wind. Hij heeft dus een uurtje onder zijn zweetdeken gestaan zodat hij niet te snel afkoelde want hij was echt warm van het mennen.
Alex had het niet heet toen ik met 15 graden met hem was gaan fietsen. Hij zweet niet snel dan.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:52

Klopt Keona, dat zijn deze mensen.