[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:39

Nou 't is gebeurd. En als een echte husky was Mies het er totaal niet mee eens. Ze wilde dus niet slapen, bleef gewoon rechtop zitten ook na drie spuiten. Toen uiteindelijk heb ik haar in de houdgreep genomen, voetje geschoren en direct afgemaakt. Met een paar enorme wolvenhuilen vertrok ze.
Wat een karakter en wat een leven zat er in dat dier zeg niet normaal.
't Was een prachtige en heel bijzondere hond, zowel uiterlijk al innerlijk.
Ons dagelijkse momentje voor onszelf
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:54

Husky.. Optima forma...

R.i.p. mischa...

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:57

Wat lijkt me dat moeilijk Vhu... Onwijs veel sterkte. Voor mij wacht dat besluit ook binnenkort vrees ik (maar ja jacky is al 16,5)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:46

Bedankt voor al jullie berichtjes, ook op facebook.
Ips onze hond voor Mies is 19 geworden, was ook zo'n taaie terrier.
Wiske is gelukkig wonderbaarlijk rustig.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:24

VHU: :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:12

@VHU: allemaal prachtige leeftijden voor een prachtige honden, dat maakt het misschien gemakkelijker om te accepteren, maar het verdriet absoluut niet minder :(:) :(:) :(:)

@Ips: :(:)
Laatst bijgewerkt door avaluna op 03-02-14 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:15

VHU: heel veel sterkte. Heb hier ook een herder gehad die niet wilde gaan. Ik vond dat erg moeilijk. Heel veel knuffels voor jullie allemaal!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:17

Ips..wat een mooie leeftijd zeg 16,5 jaar..jeetje !
Voor een terrier vind ik 19 onvoorstelbaar zeg..en voor een husky is 12 ook best een respectabele leeftijd ..

Fijn dat Wiske rustig is..is ze ook mee geweest met het afscheid..

Ik heb vanmorgen een blok eikenhout op mijn teen laten vallen...auwwwwwwwwww..domme actie.. :o?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:38

Wiske hadden we hier gelaten, met bot :Y) had al wel het vermoeden dat Mies niet zou willen, maar dat ze zo zou gaan joelen had ik niet verwacht, was naar of raar, weet het eigenlijk niet. De DA was er in ieder geval ook van slag van. We hebben het vroeger toen ik nog thuis was ook gehad met Max, onze geweldige herder. Ben ik toen niet bij geweest maar mijn moeder heeft me dat later verteld.

Onze vorige hond, Tex, hebben we in een groepje laten cremeren, maar Mies mag apart, die had het niet zo op met z'n allen, dus dat hoeft dan op het laatst ook niet. Klinkt misschien stom maar goed :o woensdag halen we de as op en zoonlief wil dat graag verstrooien op het favoriete uitlaatplekje van Mies. Denk dat het dan wel goed een plek krijgt bij Han. Hij had vandaag op school verteld dat Mies dood ging en alle kinderen uit zijn klas van slag, want die kennen die hond ook allemaal. We wonen naast de school, iedereen ziet ons elke dag wandelen.
Gelukkig hadden ze een uitstapje naar een andere school (kennismaken met het VO).

Nou nu maar eten maken :Y)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:42

@VHU: fijn dat Wiske er rustig onder lijkt te zijn en ik vind het erg mooi dat jullie haar "alleen" laten cremeren... Goed dat zoon zelf aangeeft hoe hij het wilt met uitstrooien, dat zal zeker helpen bij het verwerken. Bekende hond dus op school, bij jullie :(:) :(:) .
Veel sterkte met het grote gemis :*

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:49

@VHU zo te lezen was ze een sterk karakter tot het eind. Een mooie foto ook om haar te herinneren. En inderdaad - zoals avaluna zei - helemaal niet stom, maar juist mooi dat jullie haar alleen cremeren en haar op deze manier haar eigen laatste rustplaats willen geven. Nogmaals sterkte!

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:06

VHU heel veel sterkte gewenst voor jullie!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:10

Tine, we hebben hem overgenomen toen hij 10 was. Met het idee zo'n hondje word een jaar of 13 hoogstens, maar nu is hij bijna doof en bijna blind. Hij blaf zoveel (en hard voor een hondje van 8 kilo) dat is echt vervelend aan het worden. We liggen op de bank, hij waggelt naar de keuken en gaat blaffen naar de keukentafel heel idioot hihi.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:39

Sterkte VHU! Moeilijk om je maatje te verliezen.. Timber (mijn kooikerhondje) is er nu al bijna 2 jaar niet meer, maar mis hem nog regelmatig..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:18

hi allemaal :o

Jeetje wat loop ik hier ver achter zeg!
Het is mij helaas niet gelukt om mee te lezen.

VHU ontzettend veel sterkte :(:) Ook voor je zoontje en je man!
En lijkt mij ontzettend moeilijk om je hond in te laten slapen, helemaal als ze er eigenlijk zelf mentaal nog niet klaar voor zijn. Heb wel ooit mijn kat laten inslapen, maar die vocht er gelukkig niet tegen.

Ips, zo jouw hondje is ook oud!

Hoop hier weer wat meer mee te kunnen lezen en om tips te vragen want ik ben mezelf aan het oriënteren voor een nieuwe menwagen! Dit keer wil ik gewoon een nieuwe kopen :)

Verder gaat het hier z'n gangetje, heb pas geleden een contractverlenging gekregen van een jaar, dus iig nog een jaartje lekker aan het werk! voor degene die het zich afvragen, ik werk op de ecommerce afdeling van De Tuinen en naast webshop werkzaamheden, maak en verstuur ik ook de nieuwsbrieven :) (sinds 5 maanden nu)
Lichamelijk gaat het nog steeds niet goed (voor wie zich nog herinnerde dat ik last van mijn rug/polsen had) Eindelijk is er een diagnose gesteld: Hypermobiliteitssyndroom, waardoor veel pezen/spieren nu ontstoken en verkrampt zijn. Maar heb iig iets om aan te werken :)
Dat is ook een rede dat ik een nieuwe wagen wil, eentje die wat meer klappen opvangt en waarbij ik wat ontspannender kan zitten.

Nog even een fototje van sil erbij <3
Afbeelding

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:52

Sil!!

VHU, heel veel sterkte! Echt vreselijk om je maatje te verliezen. Ik moet er niet aan denken aan de tijd dat Patser mij zal verlaten. Ik denk dat ik dan ook maar ga.

Voor de rest ik lees nog steeds mee, zal morgen wat uitgebreider reageren.
Vandaag waren mijn ogen gedruppelt en kon ik de hele middag amper tot niks zien, lekker bijgeslapen. :D
Concentratie om steeds hele topic bij te houden en reageren heb ik niet, hoop dat niemand dat verder een probleem vind. Want ik kan het helaas ook niet verbetereren hoe graag ik het ook zou willen. Hoort bij mij en de medicatie maakt het er niet beter op helaas.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:01

Goedemorgen, daar zijn we weer. Erg moeilijk vanochtend hoor, dat ze er niet meer is bah |( Vandaag gelukkig aan het werk. Hondenuitlaatster laat Wiske de komende tijd flink lang uit tussen de middag als ik er niet ben, dus dan krijgt Wis ook haar afleiding. Manlief gaat wat later weg en om 15.00 uur zijn we natuurlijk altijd al weer thuis. Dan is ze maar 2x2uurtjes alleen. Rare is dat de katten van slag zijn, die lopen steeds te mauwen.

Jenkins eindelijk een diagnose, jeetje joh dat is wel wat... :(:) heb je goede begeleiding? Wagens met luchtvering schijnen erg fijn te zijn, alhoewel een goede 'normaal' afgeveerde wagen ook al erg veel scheelt denk ik. Tine heeft zo'n hele fijne wagen bij Amerigo van Cavalier, zit bij jou in de buurt, misschien kunnen ze wat voor je meekijken 2e hands moeten ze ook te krijgen zijn?

LS tuurlijk snappen we dat :(:) hoe is het met je nieuwe Welsh kereltje?

Ol en Hero worden vandaag gelongeerd, dus die krijgen hun beweging gelukkig. Morgen kan ik gelukkig weerheen, ff uitwaaien. Hard aan toe.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:56

Goedemorgen

VHU: Goed geregeld voor Wiske. En de katten van slag. Tja, die kunnen Mies natuurlijk ook gewoon missen.
Jenkins: aan de ene kant fijn dat je nu weet wat je hebt, maar ja, wat moet je er verder mee? LIjkt me dat daar verder niet zoveel aan te doen is. Ellendig. Ik heb inderdaad een fijn wagentje (Pinto van Cavalier), zit erg comfortabel.
LS; ziet het even niet scherp
Ipsilonka: lastig met die oudjes. Kan maar zo zijn dat hij dan ook wat aan het dementeren is, als hij naar keukentafel gaat blaffen.

Zoonlief blijft voor 2e dag thuis. Heeft vage klachten, ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:06

goedemorgen allemaal.
vhu :(:) katten van slag..logisch, wiske kan fijn met de uitlaatservice, goed geregeld, en morgen kun je zelf weer lekker je hoofd leeg maken, dat is wel een fijn vooruitzicht !
tine..beterschap voor je zoontje.
LS: hej, hoe gaat het met je paardje ! naar is dat oogdruppelen..
Tine, hoe gaat het met je hand nu, al iets verbetering ?
Sil, mooie foto, leuk dat je een wagentje wilt kopen, en fijn dat je contract verlengd is !

hier niets nieuws..moet straks onze administratie op orde brengen...
maar eerst even kort rondje met de hondjes doen als zoontje naar school is, zin in ! maar het is warmer, dus zal niet te lange route lopen met ze, dat is wel jammer..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:11

VHU, erg lastig he. En wat mooi eigenlijk dat de katten van slag zijn, die voelen het ook allemaal aan natuurlijk.

Tine, is je zoontje ziek? Beterschap voor hem in ieder geval!
Pinto is ook een leuk wagentje ja, ik ben opzoek naar meer marathon, dus zonder bankjes achter en 1 stoel voorop.
Heb 2 wagens op het oog, maar kan niet kiezen :P

Het hypermobiliteitssyndroom is iets erfelijks en dat heb je dus al vanaf de geboorte. In mijn vingers en linker heup zijn mijn spieren daar al zover overbelast dat ze verkrampt zijn en daarom doen mijn fingers zeer en doet lopen ook zeer (omdat mijn rechterheup nu meer moet doen..) Ga nu 1x per week naar de fysio voor stabiliteitsoefeningen en hoop over een aantal weken weer te beginnen met fitness zodat ik mijn spieren sterker kan maken en ze alles beter op hun plek kunnen houden :P Maar nu mag dat nog niet.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:13

jenkins, toen ik bij de revalidatie bij de fysio in het zwembad oefeningen moest doen voor de fibriomyalgie, was daar een groepje mensen die fysio in het zwembad deden ivm het hypermobiliteitssyndroom, die hadden daar alle 4 heel veel baat bij.
misschien is er ook wel zoiets bij jullie in de buurt ....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:42

Bianca: nog lekker getraind vandaag? al iets van eventuele kopers gehoord? Blijft spannende tijd zo. Ik hoop dat je snel wat meer zekerheid hebt.
Jenkins: klinkt heftig. LIjkt me wel goede tip van Bianca

Ik weet niet zeker of zoon wel ziek is. Verdenk hem lichtelijk van schoolziek zijn, maar heb er meerdere gesprekken met hem over gehad en ik kom er niet uit. Heb nu al een paar keer gehad dat ik hem ziek naar school heb gestuurd, toen had hij ook vage klachten. Blijft lastig.

Mijn hand gaat heel langzaam wel beter gelukkig. Kan inmiddels weer brood smeren. Snijden is nog wel behoorlijk pijnlijk. Donderdag ga ik naar het handenteam (fysio en ergo). Ik probeer wel alweer heel licht het werk met de paarden op te pakken. Heb net een stapritje met Rembrand gemaakt.

Ik ga met Lika toch nog maar de vervolgcursus doen, ze doet het thuis zooooo goed. (op cursus absoluut niet, echte poolhond hahah) Wil nu proberen iedere dag naar een vreemd terrein te gaan om daar dan even te oefenen. Zondag bij de manege geoefend, gisteren op de dijk, morgen proberen haar mee te nemen naar winkelcentrum. Tot nu toe doet ze het op de vreemde terreinen heel redelijk. Niet zo goed natuurlijk als thuis, maar in ieder geval niet totaal-niets zoals op cursus

Nu even wat drinken en dan nog uitmesten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:24

Lastig met je zoontje Tine....heeft hij misschien wat problemen op school, te weinig uitdaging of misschien met de Cito toetsen...wat te zwaar ??
hier is zoontje ook niet blij..gaat met veel tegenzin naar school, gisteren weer een gesprek met juf gehad, hij is in de klas vrolijk en doet alles goed mee en scoord op de cito toetsen overall goed ! dus ik ben al weer wat blijer voor hem.
ik hoop dat je eruit kunt komen voor je zoontje..niets is zo vervelend als vage klachten enzo...bah !
Idd lika zal thuis anders zijn als op vreemd terrein..haha..herkenbaar, maar komt vast goed.
fijn dat je hand al wat beter gaat.

en ik heb heerlijk getraind, een bos helemaal voor onszelf, niets en niemand tegen gekomen, heerlijk hoor, een korte ronde gedaan van 5,6 km ivm de iets warmere temperatuur, de jongste had het best warm toen we bij de auto terug kwamen..maar moet zeggen die zwoegt en trekt ook als een dolle..hond..dus dat is wel logisch, harde werker !
zonnetje schijnt..en ik ben bezig met de administratie..ga gauw weer verder.......bahbahbahbahbah..
nog niets van de kijkers gehoord van ons huis...ik blijf duimen...en hopen...zou zo mooi zijn...en balen...dubbel gevoel !!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:45

@Biancacoo en Tine: Lastig zo met jullie zoontjes. Wil jouw zoon (tine) misschien liever thuis blijven omdat jij met je hand zit en hij zich indirect verantwoordelijk voelt om te helpen? Al zit ik nu ook te gissen... Is het ook geen vermoeidheid en extreem veel drinken? Dat had mijn achterneefje en dat bleek toen suikerziekte te zijn.
@Biancacoo hopelijk volgt er een bod op het huis! Je hebt er uiteindelijk maar 1 nodig.
@Jenkins fijn dat je nu een diagnose hebt. Al is het dan niets waar je mee moet leren leven, maar het is in ieder geval iets waar je mee aan de slag kan.

Leuk dat je op zoek gaat naar een nieuwe wagen. :) Ik ben zelf tot nu toe heel blij met mijn Ergonomic met luchtvering. Mijn rug is niet een van de beste en ik kon gelijk het verschil merken tussen bladvering en luchtvering. Veel minder schokken/klappen in je rug. Daarnaast kan je ook nog experimenteren met hoe hard je de vering zet. Ook erg fijn! Toen ik de wagen kreeg stond ie op 2,5bar (dat is vrij hard) en nu heb ik 'm op 1,7bar staan en dat zit perfect. Weet niet of je een Ergonomic of Leica op het oog hebt, maar dat zijn hele vergelijkbare wagens.

Ben je trouwens van plan om wedstrijden (minimarathons etc.) te gaan starten dat je nu graag een sportieve vierwieler wil i.p.v. een sulky? Sulky's zijn er volgens mij ook met luchtvering namelijk.

Heb mijn boktprofiel even een facelift gegeven... nu met filmpjes van vaardigheid van afgelopen weekend. (even alleen in link) http://youtu.be/NmB7V0siKt8 en http://youtu.be/2mYIQJeZSx4

Verder hier ook last van mijn ogen alleen dan mijn oogleden. Allergische reactie van make-up. Juist net nieuwe kleuren gekocht en goede kwast. Ook op advies dit merk aangezien dit 'vriendelijk' zou moeten zijn voor je oog (o.a. Aloe Vera), maar blijkbaar houden mijn ogen alleen van de allerduurste make-up merken....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:49

profiel ziet er mooi uit marjola !