[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:36

Alstublieft geen sneeuw..........
Alleen leuk op wintersport of als je geen paarden hebt.

Gisteren weer een priveles gereden met db.Dat probeer ik meestal voor een wedstrijd te doen op even de punten op de i te zetten.Voor het eerst een fatsoenlijke volte met een hand gereden en db heeft zijn eerste passen achterwaarts gezet.We mogen al naar de L maar ja dan moet dat er wel een beetje inzitten vind ik.
Start dus nog maar ff en de B.

@ tine...Maar hoe herken ik jou.Zit je op het secretariaat zaterdag? Ik heb in elk geval een oranje kar dat is niet te missen,voor als jij mij eerder spot...

We zijn thuis aan het klussen de keuken krijgt een opknapbeurt.Nu ff zat van schuren en mega stof.Ga nu eerst db longeren voor het weer gaat regenen..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:01

Baudy: hier al hele dag regen, dus doe maar alles in de regen. Nou ja, doe niet veel met de paarden. Kan nu ook even niet bij ze komen. De graafmeneer is namelijk om 12 uur begonnen en nu bezig met hun toekomstige paddock. Hopelijk kan ik Thabor er straks wel uit krijgen voor de verenigingsles :D Ik zal wel af en toe op secretariaat zijn, maar start zelf 3 keer. Eerst met Thabor, dan met Amerigo en tenslotte nog met Rembrand. Man en zoon zullen wel op secretariaat aanwezig zijn. Zoonlief is de couponloper (of eigenlijk protocolloper) Vindt hij geweldig om te doen. :+

Verder heel duf hoofd hier. Maar gelukkig wel weer beetje nacht gehad.
Heb vanmorgen de menkarren al schoongemaakt voor de wedstrijd. Kan ze toch niet gebruiken thuis. Ze waren vreselijk vies door het rijden in erg natte bak, leek wel of ik marathon had gehad.
Die van Thabor en Rembrand laat ik dan na de les gelijk op de manege. Dan hoeft manlief zaterdag niet met de aanhanger op pad.

Oeps, ik moet snel naar school.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:03

baudyh schreef:
Alstublieft geen sneeuw..........
Alleen leuk op wintersport of als je geen paarden hebt.

Ik heb een paard en vind sneeuw wel prachtig :)

Tine de karren gewassen. Mijn fiets ziet er ook niet meer uit :\
En ik fiets niet eens door een modderige bak ;)

Net terug van stal. Rondje gereden met Dids :) Ging wel goed. Ben met de barebackpad op stap geweest :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:30

@Aks gaat goed bij je nieuwe stal he, leuk! Het is ook heerlijk weer momenteel.....
Ik baal er dus wel van als het weer gaat sneeuwen en vriezen want dan is het maar weer afwachten wat we wel of niet kunnen. En mijn verkoopactiviteiten komen dan natuurlijk ook helemaal stil te liggen... beetje vorst is wel lekker, en dan overdag wat dooi. Afwachten maar. Vertrouw de sneeuw-ijs-voorspellingen niet meer zo :7
@Tine heel familiegebeuren op wedstrijd, gezellig.
@Baudy goed bezig +:)+
@Juanghi hier ook wel soort van policy om zo snel mogelijk toch naar buiten te gaan met jong spul vooral omdat in de bak vaak zwaar is, niet alleen door het zand, maar ook door alle bochten. Lekker rechtuit over de weg is veel leuker voor ze. Wat je zegt over niet in de berm willen lopen e.d. ... dat kan wel zo zijn maar dat beslist hij toch zelf niet?
Maar wij kunnen hier in het topic van alles zeggen, zou vooral ook wel doen waar je je zelf prettig bij voelt, ondersteund door ervaren type.
Het is altijd spannend als je met een pony begint, geldt denk ik toch wel voor iedereen.

HIer vanochtend al vroeg bij paardjes, spul laten uitspringen en daarna naar school. Fijn college gegeven en me voor de rest nergens mee bemoeit / gedaan. Ben echt hondsmoe :O %)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:42

@VHU; Dids is weer zichzelf :) Alleen hij heeft moeite met de pannenhoef.. Die blubber etc.. Vandaag struikelde hij, een pas of 8 was hij aan het vallen zegmaar.
ik was er uiteindelijk vanaf gesprongen maar hij stond alweer. (hij heeft niet op de grond gelegen, maar.. naja, je kent het misschien wel)

Maar verder is het wel fijn op nieuwe plekje, moet nu alleen ontdekken hoe lekkere rondes te rijden (VHU? ) want het rondje bos daar is 6,2 km en dan ben ik terug op stal :))

Zo.. de kat hing hier net in m'n schouder.. Hij sprong.. kwam mij tegen, en haakte even in.. :\
AUW :\

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:52

Argh, ik ben vandaag gewoon maar weer buiten gaan rijden... Ik ben zo boos.geworden op Det. Stom hengstig beest.. De pis vloog me om mijn hoofd heen zoooo goor! Toen nog 6 km buiten gereden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:15

Ahhhh getver wat een lellebel die Detje. Dat doet Bente niet hoor :P , die staat zowiezo niet te piesen je ziet er eigenlijk niets an. Of er moet een hengst naast staan te bleren dan laat ze wel iets zien, maar eigenlijk nauwelijks, preuts typetje O:)

Aks, je kunt flink slingeren door hele Pannenhoef en eromheen hoor. Af en toe stukjes weg meepakken. Gewoon omgeving gaan verkennen er zijn behoorlijk veel 'verborgen' paadjes.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:16

@Ips: :(:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:22

@VHU; stukjes weg durfde ik nog niet ivm Dids zijn hum de afgelopen week. Al was ie vandaag bijna perfect :D
Maar dat ga ik maar zsm doen :))

Heb me ook voorgenomen weer te gaan hardlopen :) 1x per week alleen, en 1x in de week met Dids een rondje :) (niet dat het hardlopen voor hem trainingswaarde heeft ;) Maar wel gezellig :P )

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:26

Vhu, haar liefde staat naast de bak. Gevalletje wel gecastreert, maar hij heeft t nog niet zo door. Ze zwiept elke keer met haar staart als we langs hem komen. Dan pakt ze t leidsel, eerst zei ik streng he! Maar hielp niks, toen een tik onder haar pens, dat vind ze gewoon lekker. Toen vloog de pis me echt letterlijk om de oren. Gelukkig morgen naar de vereniging in de les met alleen merries :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:45

Hopen dat die niet allemaal hengstig zijn hahaha.
Leuk idee Aks je kunt daar ook zo prachtig wandelen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:54

Ipsilonka schreef:
Vhu, haar liefde staat naast de bak. Gevalletje wel gecastreert, maar hij heeft t nog niet zo door. Ze zwiept elke keer met haar staart als we langs hem komen. Dan pakt ze t leidsel, eerst zei ik streng he! Maar hielp niks, toen een tik onder haar pens, dat vind ze gewoon lekker. Toen vloog de pis me echt letterlijk om de oren. Gelukkig morgen naar de vereniging in de les met alleen merries :)

zo hoe bedoel je ik ben verdwaald in dit topic :oo
ik zat me echt te bedenken hoe jij onder de paardenzeik kwam als je óp een paard zat... :7 }:0

Euro'tje is gevallen hoor ;) Als je erachter zit dan ben je eerder het haasje ;)

@VHU; ik moet nog wennen aan de omgeving :) Wil zsm de doorsteek naar achtmaal proberen te maken :) Heb het paadje alleen nog niet kunnen vinden... Dus dat wordt een keertje over de weg en vanaf de andere kant het pad nemen _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:00

Paadje is ook wel wat verborgen. Maar er staan bordjes ruiter/menroute :j Die brede weg Pannenhoef rij je af tot bij dat huis rechts, voordat de weg weer verhard wordt. Heb je rechts weiland, links akker. Daar moet je langs. Is graspad. En ligt in bijna in verlengde van het daar ook weer op staande ruiterpad, wat die brede weg kruist.
Snap-pie-het-nog :list:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:06

Ja! :D Ik dacht al wel dat ik abuis was... Ik was bij die schapen aan het zoeken..
En dids maar kijken alsof die beesten gingen ontploffen intussen _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:20

Weet je toch dat die ontploffen }:0
Paadje moet je volgen, over twee bruggetjes (of drie?) heen, weg oversteken, dan stukje rechtdoor (kun je via het veld doen, is / was aarbeienveld, gewoon aan de zijkant of over ruiterpaadje maar dat is wel erg kronkelig / liggen grote plassen als het nat is). Kom je op deze weg...aardbeienveld zie je hier links liggen
Afbeelding
die rij je uit totdat je naar rechts kan over deze weg
Afbeelding
en die volg je dan ...
Afbeelding
en dan kom je hier, bij 'de paters'
Afbeelding

Grappig he.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-01-13 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:20

:D
:):)

Wacht, :)) Ik heb zo ook nog een stukje wat jou vast bekend voorkomt :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:24

Voor de anderen in het topic, aan deze weg staat Diddle :j
Afbeelding

Nu zal ik ophouden hoor :7

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:28

Wauw :') Die foto was uit tijdperk dat het zand stoof! :oo
:D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(bij dit punt kreeg ik een halve hartverzakking.. het was op een paar meter van de plek waar ik jaren terug met Dids een koprol maakte na een boomstammetje... :\ En nu lag er een niet te ontwijken boomstam :') )

Afbeelding
Bewogen foto van mijn destijds crash-site (daar tussen die bomen :) )

Afbeelding

Afbeelding
:D En deze foto is het uitzicht op Dids zijn merries :+:

Goed, nu hebben jullie er ook een rondrit Pannenhoef opzitten! :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:31

Zulke zandpaden wil ik hier ook :+:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:53

Zitten af en toe wel hele gemene kuilen in hoor :7
Die 2e foto was een van onze galoppeer paadjes :)
**hoop toch wel dat ik met Blondie of wat maar op onze weg komt weer fijne lange buitenritjes kan gaan maken**
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-01-13 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:53

Dat zou ik dan voor lief hebben.. :D Hier een bos, maar daar mag je niet met je paard komen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:54

De inhoud van mijn fotos was voor een paard type Diddle niet meer dan stappen hoor.. En zelfs dan moest ik hem regelmatig overeind houden...
Maar het is ook wel extreem nat..

op VHU haar fotos ziet het er allemaal veel voordeliger uit! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:54

Foto's waren van half augustus, was die dag 30 graden of zoiets :+

Meen je dat Poeltje? Da's zunt!

Waar ik nu staan zijn ook super paden :j niet zoveel maar wel heel goed te rijden / mennen.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-01-13 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:55

Ik wil ook :+:

Citaat:
zo hoe bedoel je ik ben verdwaald in dit topic
ik zat me echt te bedenken hoe jij onder de paardenzeik kwam als je óp een paard zat...

:o :o :o ik dacht hetzelfde }:0 :o?

Vanavond met Thabor naar menles. Nou, was duidelijk te merken dat hij hele week niets had gedaan. Gelukkig aan het eind van de les weer een soepel lopend paard. Vraag me nu wel af hoe de andere twee gaan lopen zaterdag. Pony heeft al zo lang niet meer voor de kar gelopen....

Nou, ik ga proberen de paarden nog een krui hooi te brengen. Ze staan nu in achterste stukje van de wei opgesloten, zodat de paddock uitgegraven kan worden (is al bijna klaar). Morgen komt graafmeneer wel. Als hij in dit tempo doorgaat is het morgen misschien gewoon al klaar. Weet niet of het dan ook bruikbaar is, moet misschien nog eerst aangereden worden ofzo.
Zal kijken of ik straks nog foto kan plaatsen

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:57

Ja, erg jammer.. Meneer de boswachter houdt het ook goed in de gaten. Onze pony's staan op een werelderfgoed en ze denken dat we alles kapot rijden. Zelf rijden ze helaas met trekkers rond, waardoor alles modder is.

Maargoed, de toeristen en mensen die er aan het wandelen zijn etc. vinden het wel leuk en maken continue foto's.