[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eefielover

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:07

Rhine en Maisie: Leuke ponys zeg!! Altijd leuk om bezig te zijn met het kopen van...

Verder lees ik over wel of geen dekens.. Eef heeft gewoon lekker dr wintervachtje.:+
Gaat de bokt dag bij jou nog door VHU? Of heb ik daar ergens overheen gelezen.. Lees steeds zoveel dat het niet helemaal netjes regeltje voor regeltje gaat..;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:10

@eefielover; wat ik het laatste erover las was dat de datum nog afhing van de stalhouder :)

@tine; jeetje wat vreemd die plekken! :oo

Ik zit nu 2 tussenuren te overleven. Ben een pesentatie in elkaar aan het knutselen :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 13:41

goedemiddag ik ben er ook weer

gisteravond weer 2 span les gehad. nu bij het rechter paard de buitenleidsel een gaatje strakker gezet zodat ie wat meer moest inbuigen en op links niet teveel steling zou pakken, dit ging eigenlijk best goed. het span liep alweer een stuk beter als vorige week

morgen ben ik lekker vrij om nog even uzma te rijden en dan alles schoon te maken voor de marathon in zuidwolde van zaterdag. ik mag heerlijk alles zelf doen want H is op de mendag van horse event in deurne en s'avonds nog parcour lopen in zuidwolde.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:13

:wave: Goedemiddag!
Na twee heerlijke vakanties en een drukke periode, heb ik eindelijk weer even tijd om te reageren.

Alle nieuwelingen welkom!
Tass, wat een super mooie kat heb je daar.
Tine, gefeliciteerd nog met je zoon zijn zwemdiploma.
Naaltje, wat een leuk projectje heb je daar. Balen van je verzorgster. Zulke meiden heb je niet zoveel aan. :(:)
VHU heeft haar eerste bosritje gemaakt.
Bettepet heeft een hele goede wedstrijd gereden laatst!
Janouk, wat een leuke foto’s.
Biancacoo moet nog even geduld hebben tot ze haar twee pups op kan halen.
Ollie, wat een super prestatie zeg! Echt, ik gun het je van harte met je toppony’s. Ooit hoop ik je nog eens tegen te komen op wedstrijd. :)
Avaluna, gefeliciteerd met de prijs van je dochter.
Ipsilonka, super je eerste winstpuntje!

Winterplanning? Hier en daar wat losse indoors rijden. Misschien wel weer mee doen aan de wintercompetitie in Noord-Holland en verder gaan we meedoen in Nijkerk! *\o/*

Lanouska, niet zo’n fijne les gereden met Uzma. Jammer, hopen dat het de volgende keer weer beter gaat. :j
Tallechie kreeg bijna een tak op haar hoofd. Fijn dat Alwyn zich niet bang laat maken.
Naaltje, wat een stoere laarzen.
Rhine heeft waarschijnlijk een nieuwe pony gekocht (wat een leuk beestje!). Welkom bij de welshjesclub.
Maisie, die van jou ziet er ook stoer uit. Doet me in beweging wel denken aan onze laatste aanwinst, Vincent.

Hier heel wat gedaan de afgelopen weken. Eerst een week naar Zorgvlied geweest met de pony's.
Iedere dag een heerlijke tocht van een paar uur gemaakt door het Drents Friese Wold. Prachtige omgeving, echt een aanrader om heen te gaan met paarden of pony's. Verder ben ik net een paar dagen terug van Gran Canaria. Lekker weekje in de zon gelegen met mams. Dan valt het weer hier wel erg tegen kan ik je vertellen!

Verder ben ik dinsdag naar de kaakchirurg geweest, omdat ik een doorverwijzing kreeg van m'n tandarts.
De kaakchirurg had volgende maand al een gaatje, dus ik was door het dolle heen. Gisteren direct de tandarts opgebeld en zijn assistente zei dat het in principe zou kunnen. Kom ik gisteravond bij de tandarts, zegt hij doodleuk dat hij nog wel minimaal een halfjaar bezig is voordat ik geopereerd kan worden. Ben ik daar dus voor niks geweest, heb ik voor niks bloed laten prikken (ben echt als de dood voor naalden) en ben ik blij gemaakt met niks. Dus gisteren was niet zo'n leuk dagje.. _-:(

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:37

poeltje: bedankt voor de samenvatting :j dat valt zeker tegen als je net van gran canaria terug komt(ben er 3 x geweest,zo lekker daar) <3 en dan die kaakchirurg :(
hier dus ook nog een eczemer,pfff wanneer is het nou eens klaar voor ze met die mugjes,vind het zoooo zielig voor sun, ik heb haar rondom stroom staan(wei en in de stal) jammer het moet echt, ze schuurt zich tot grote wonden aan toe,tiamo heeft de helft van haar manen eraf gebeten :( (ha ha hoef ook maar de andere helft te vlechten) ondanks de eczeemdeken,graasmasker blijft het zielig :j
morgenochtend mijn spaarpot legen......ik hoopleuk te shoppen op horse evement *\o/* ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:15

:evaw:
He Poeltje, wel fijne vakantie gehad? Welkom terug weer :D Kaakchirurgen, hellup, daar wil niet vrijwillig heen :=
Colleges vanochtend gingen lekker, studenten waren zelfs erg serieus...dat is wennen -:) Maar heb wel slecht geslapen :o
Meeting gaat vast wel door maar door bepaalde omstandigheden (heeft niets met stal/mij te maken maar wil het niet op internet zetten) wil ik nog geen datum afspreken.
Happytime gaat heftig shoppen <<)

Zo ben wel blij want mijn auto maakte afgelopen week niet alleen een rammelend geluid (wat hij al langer doet, maar ik was eraan gewend :+ ) maar met schakelen ging 't ook niet zo jofel .... dus vreesde enorme reparatie of dat ik hem de deur uit zou doen want het is al een oude auto en daar wil je niet honderden Euro's in investeren. Maar .... rammelende geluid is (Naaltje je zei het al he) opgelost met iets te lassen en dat andere was kwestie van nieuwe olie in versnellingsbak. Oftewel 60,- Euro en hij rijdt weer als een zonnetje :D

Hier gelukkig geen excemers of erge schuurders. Snuit heeft alleen achter twee bokhoefjes, moet ik goed bijhouden. En dus bij zijn pluk schuurde hij wat maar dat is nu weer afgelopen.

Tine, wat naar van Rembrand. Als het zo op de nek zit vermoed ik toch 'speel/bijt-plekken' eerlijk gezegd... arnica druppeltjes een idee?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:56

Rhine wat een plaatje van een pony <3 hoop voor je dat het wat wordt en dat jullie veel plezier van elkaar gaan hebben! Lijkt me wel type pittig ding :+
Maisie ook wilde plannen :j lijkt me lastig als je een pony die je zo leuk vindt zo dichtbij huis steeds ziet!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:34

Nu de wonden wat langer zitten, lijkt het toch een bijt wond. Lijkt alsof ene wond onder kaak is, andere wond bovenkaak. Maar ik vind het toch vreemd. En zooo dik. Maar ze staan echt weer heel de tijd bij elkaar, dus ga ermaar vanuit dat het spel was en geen vechten.

Vanmiddag met pony, zoontje en een vriendinnetje naar de binnenbak gegaan. Zoon heeft weer klein sprongetje gemaakt. Vriendinnetje is daar nog neit aan toe. Zometeen met man en Thabor naar de menles. Ben benieuwd. Een andere menvereniging heeft van half 9 tot half 11 de andere rijhal gehuurd. Ben heel benieuwd hoe onze paarden daar op gaan reageren. Wordt wel druk denk ik. Manlief vond dat ik ook halve les moest mennen, maar ik denk dat hij deze les even mag doen. Ben niet zo'n held.

O, en ik heb oppas voor de paarden tijdens onze vakantie. Eindelijk.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:54

Veel plezier vanavond tine! :)
@VHU; ik zei het toch :)) lekker rustig nu in de auto of niet? ;)

nou, net thuis
Broodjes naar binnen schuiven, kop wassen, eventjes ademhalen, en dan gaan we lekker lacuna pesten :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:24

tallechie, auw! dat zal wel even pijn gedaan hebben die grote jongen op je tenen

naaltje, je hebt dus lekker gereden op een 'vervelende' manier

tine, als ik van vakantie terug kom dan word wobbe geschoren.
en dan zal hij ook al een dekentje op krijgen.
het weer is gewoon anders als vorig jaar.

Maisie wat een onwijs gave pony!!

VHU, je hebt dus geluk gehad met je auto.
altijd prettig als het meevalt he?

Morgen nog 1 dagje werken.
en dan heb ik heerlijk 3 weken vakantie.
dinsdag vertrekken we voor 10 dagen naar turkije.
ik heb er enorm veel zin in! heb echt al de neiging mijn koffer in te gaan pakken, maar daar wacht ik nog wel even mee haha.
heb wel al een lijstje genaakt wat ik mee wil/moet nemen.
volgens mij is het echt veel te veel.... maar ik kan altijd moeilijk kiezen wat ik mee wil nemen en hoeveel ik meeneem (hoeveel korte broeken, shirtjes, hemdjes etc.)
dus vanaf volgende week moeten jullie mij echt eventjes 10 dagen missen.
hoop dat jullie het mij vergeven als ik daarna niet alle bladzijdes bijlees, want denk dat dat er heel veel zijn haha.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:53

sander_lotte schreef:
@ SCW: Gaat het rijden met Luna niet meer goed of wat houdt het dipje in? Ik hoop dat jullie er snel uit zijn!

Het lijkt wel alsof ze voor de kar even niet leuk vind; stilstaan en ik krijg het er maar niet uit ik wordt er moedeloos van... En gisteren rende ze gewoon weg voor me in de wei. Nou dat kan niet anders betekenen dat ze het gewoon niet leuk vind. En ik wil wel dat ze het leuk vind...
En je vroeg nog over het bijbijlen van de hoefjes (sorry vergeten te reageren toen), heb het geleerd van een stalgenoot. Vraag volgende keer wel of ze er nog bij wil blijven maar het is niet heel moeilijk. En als de hoeven te lang worden ga je gewoon een ritje maken over asfalt! Scheelt weer bekappingskosten, en de stralen worden niet mee bijgesneden waardoor de hoeven sneller groeien.
Hoe is't met jouw mooie grijzaard? :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:22

Niet leuk vinden of... heel slim zijn en weten dat ze dan niet aan de slag hoeft... ~~}>
Denk dat ze je in de maling neemt hoor. Ze lacht in haar hoefje als ze wegrent of stilstaat :j
Wat niet wil zeggen dat het niet vervelend is natuurlijk.

Tine, onze Simba kon ook enorm bijten...hij heeft toen Traffor en ook Amigo heel flink te pakken genomen, gevolg echte wonden en dikke huid, precies zoals jij beschrijft. Ik heb het idee dat hengsten gewoon meer 'doorbijten' dan ruinen. Freddy deed dat zelfs ook toen hij hengstje was, bij Alwyn, met z'n twee jaar toen. Snuitje bijt Bente ook, van die 'speelhapjes' en omgekeerd net zo, ik zie wel stukjes bij Bente in haar hals die weggebeten zijn (kale plekjes) en bij Snuit op zijn kont <<) maar dat zijn andere happen, blijkbaar minder agressief /hard want het is niet open en ook niet verdikt (blauwe plek denk ik dan).

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:07

@VHU.. Sja dat is het juist; (voor de kar) ze doet het altijd bij 1 punt, bij de wei waar ze in staat en waar ze een lichte helling op moet. Ze weet dat ik dan zenuwachtig wordt als ze stopt waarna ik op de rem trap (anders gaan we door zwaartekracht achteruit), waarna zij kan wijken naar rechts en zo probeert om te keren naar haar wei. Maakt niet uit hoe ik haar ook op haar kop geef, tik op haar achterste.. Een kleine bok en ze gaat verder met wijken, ookal trek ik haar kop bij wijs van spreken helemaal naar links.. En als er iemand naast loopt is ze poeslief en doet ze het gewoon. Ik ga haar van tevoren al aandrijven dat ze doorloopt, maar zelfs uit draf gaat ze stilstaan. Als we eenmaal op weg zijn doet ze het niet meer GELUKKIG... Dus dat hebben we al 'verholpen'. Ze rent gelukkig nooit weg! (voor de kar dan :P) Is nooit onbestuurbaar of iets dergelijks. Alleen dat stilstaan.. Nouja, ik ga maandag of dinsdag wel een even proberen en dan ga ik er naast lopen zodat ze sowieso niet stopt en dan maar een snoepje geven ofzo. Maar ik betrap mezelf er nu op dat ik misschien in de omgang met haar ook niet helemaal eerlijk ben dus ik moet weer even afkoelen en zij kan even lekker een weekendje op de wei staan waardoor we aanstaande week hopelijk met een schone lei kunnen beginnen.
Pfoe, lucht op hihi :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:17

Haha een slimme poown die je in de maling neemt, die zijn leuk (en soms zo _-:( ).
Citaat:
Maakt niet uit hoe ik haar ook op haar kop geef, tik op haar achterste.. Een kleine bok en ze gaat verder met wijken, ookal trek ik haar kop bij wijs van spreken helemaal naar links

Probeer de volgende keer helemaal niet te trekken aan haar kop <<) maar kijk of je haar met je zweep kunt laten wijken. Als ze niet wil, gewoon een mep(je :+ ). Kun je anders eerst oefenen aan de lange lijnen. Ga je naar dat punt geef je hulp voor naar links, tegelijkertijd leg je je zweep tegen haar rechterkant, luistert ze niet direct (op een kneepje naar links, lichte aanwijzing naar links) geef je tikje (geeft ze een bok geef jij een mep ze mag NIET bokken }:) ), weer vragen, geen reactie, tikje. Dat vragen niet doortrekken gewoon boven haar 'gedoe' staan en vragen tikje, vragen tikje. Ze mag niet vooruit, ze mag niet naar rechts, gewoon naar links. Stapje voor stapje in jouw tempo.
Gaat dat goed, ga je iets vlotter.
Enz.

Hoop dat je wat aan de tip hebt. Steeds harder trekken, lost namelijk niets op, ze gooien dan gewoon die schouder er tegen aan en je hebt niets meer te vertellen (gaat bij mij ook wel eens fout hoor <<) ).
En heb je er niets aan.... dan weten misschien anderen tips voor je :P

Wat je zegt over dat afkoelen zeg maar heb ik ook met Snuit vooral hoor. Die kan zo het bloed onder mijn nagels vandaan halen... dan ga ik maar gewoon even stappen, adem in, adem uit en dan weer verder.

Bente doet dat niet, die is nog jong en snapt dingen soms gewoon niet. Mijn instructeur had haar vandaag gemend, ze was superbraaf. We gaan haar nu zo langzamerhand wat 'pittiger' rijden, zijn we nu aan toe nu ze ons vertrouwt en wij haar.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:42

:wave:

Sorry, beetje :O , dus ga zo :Z . Voel me beetje %)
Heb alles wel bijgelezen :list:

Morgen hoop ik weer fatsoenlijk te reageren
:evaw: :evaw:

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:35

Dankje VHU, ga het proberen! Zeker weer even aan de lange lijnen had ik niet aan gedacht (slecht :o ) Oja, als ik haar voor de 2e x een tik geef snapt ze niet dat ik dat doe voor het bokken. Haar reactie: "IIEEE" (zo'n hoog ontevredenheids geluidje :+ ) en een grotere bok.
Ik ben inderdaad misschien even te snel met alles gegaan, juist omdat het zo goed ging! Nu maar weer even back to the beginning :) Kan je anders niet een keertje langskomen, als je daar zin in hebt (dan kom ik ook bij jou langs, vind het altijd wel interessant om te zien hoe andere mensen mennen)

als ik op map24.nl rijsbergen typ krijg ik zundert, klopt dat?
als ik rijsbergen, rotterdam intyp kom ik uit bij de lijsterlaan :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 07:20

hier weer een rotnacht achter de rug. De 4e op rij. Daan zijn tandjes komen door en heeft daar behoorlijk last van.

Zal zijn fles geven en hem weg brengen.
Dan kan ik naar stal tuig poetsen, fietsen halen, aan de studie en vanmiddag parcours verkennen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 07:36

Goedemorgen

HIer ook een rotnacht, kon niet slapen, vreselijke hoofdpijn.

@ SCW: je schrijft dat ze het niet snapt en een ontevredenheidsgeluid geeft. Volgens mij snapt ze het prima, is ze gewoon dominant en wil ze haar eigen ding doen. Wat VHU eigenlijk ook al een beetje schreef. Een pony die je in de maling neemt.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:21

Goedemorgen allemaal :wave:
Heb gisteravond alles bijgelezen, maar niet meer gereageerd. Met dit natte weer krijg ik altijd meer gewrichtsklachten, dus ook meer pols pijn.

SCW ik denk ook dat je pony je in de maling neemt. Vooral als ze na je tikje vanwege haar bok een gilletje geeft en nog een bok, gewoon dominantie. ~~}>

Vervelend Tallechie dat Daan moeilijk wil slapen, maar ook heel sneu voor hem dat zijn tandjes doorkomen.

:(:) Voor Tine d'r hoofdpijn.

IvysToeter fijne vakantie alvast!!! +:)+

Vandaag gaat de dierenarts uit Wapenveld bellen, ik hoop dat paardlief naar huis mag! :j
En ik moet even weer naar de manueel therapeut. Dinsdag is mijn bekken rechtgezet, maar ik loop nu kreupel :') Ik hoop dat het gewoon spierpijn is, maar het lijkt alsof mijn heup niet goed zit.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:30

xSCWx schreef:
Dankje VHU, ga het proberen! Zeker weer even aan de lange lijnen had ik niet aan gedacht (slecht :o ) Oja, als ik haar voor de 2e x een tik geef snapt ze niet dat ik dat doe voor het bokken. Haar reactie: "IIEEE" (zo'n hoog ontevredenheids geluidje :+ ) en een grotere bok.
Ik ben inderdaad misschien even te snel met alles gegaan, juist omdat het zo goed ging! Nu maar weer even back to the beginning :) Kan je anders niet een keertje langskomen, als je daar zin in hebt (dan kom ik ook bij jou langs, vind het altijd wel interessant om te zien hoe andere mensen mennen)

als ik op map24.nl rijsbergen typ krijg ik zundert, klopt dat?
als ik rijsbergen, rotterdam intyp kom ik uit bij de lijsterlaan :+

dat kreetje wat je terugkrijgt is denk ik meer om jou te vertellen dat je moet oplazeren met die rotzweep omdat ze vindt dat ze dat niet verdient.. :=

overigens klopt het. Rijsbergen (dorp) is onderdeel van de gemeente zundert :)

@vhu; ik ga jou pben over wat dingen

@tine; hoe is het met rembrand?

nou, gister om half 1 thuis :o was gezellig, tenminste, dat vond ik ;)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:33

Sterkte tine :(:)
IT Alvast een heel fijne vakantie!

Poeltje hoe groot is henkie eigelijk?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:49

Goeiemorgen allemaal.

Tallechie, vervelend dat je zo weinig slaap krijgt. Arme man met z'n tandjes.

Tine, :(:) voor je hoofdpijn.

Rhine, Henkie is denk ik 1.19/1.20 :j

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:51

Poeltje durf jij met henkie een SGMW te rijden?
Dat is mijn bedoelen met Lente de welsh, ze is 127cm.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:57

Waarom niet? :)
Henkie is goed beleerd voor de kar, maar ik heb er op dit moment nog niet voldoende tijd voor.

Is Lente beleerd voor de wagen?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:34

ik rijd ook met mijn Ferro 1,22 gewoon sgmw. Niet te veel en tegen de grote pony's kan je meestal toch niet op. Was dit jaar 2e in de marathon achter een hele goede D pony.