[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:37

Vandaag weer een stukje buiten wezen mennen met wobbe.
in mijn uppie.
Maar gosh wat kan dat beestje goed voelen als ik niet goed in mijn vel zit....
hij was wel braaf met rijden, maar 'zoekend' naar iets... geen idee wat..
voor de rest was ie dus wel braaf, maar je kon duidelijk aan hem zien/merken dat ik niet goed in mijn vel zat.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:52

Mochten er mensen opzoek zijn naar een sulky:
Ik ben rustig aan het overwegen mijn rode dutch 2 wieler te gaan verkopen. Ga hier vanavond even over babbelen met mijn ouders.
Kan er namelijk geen afscheid van nemen, maar mmm hij staat nu al paar maanden ongebruikt in de trailer.

Edit: Knoop doorgehakt hij staat te koop
Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:17

Ga je hem niet gebruiken met een mendurance?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:23

Dat was wel de planning, maar wil graag met het span starten.
Misschien een keertje voor kennismakingsklasse met rivaldo dit jaar. Zolang hij nog niet weg is ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:31

Ik zou mijn tweewieler nooit wegdoen. Vind het ideaal om in mijn eentje mee te mennen. Veel makkelijker en handiger dan mijn wagen. Voor mendurance denk ik dat het hem toch niet gaat worden met de tweewieler, vind dat toch te oncomfortabel (je moet er dan wel zo'n uur of 2,5 / 3 opzitten). Maar voor ritten tot een uur of anderhalf en zeker alleen is hij echt super.

Maar doe je hem ook weg omdat je hem niet in balans kon krijgen?

Wat leuk dat jij ook 'span'-gedachten hebt in mendurance. We gaan elkaar volgend jaar of het jaar daarop vast wel ergens tegenkomen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:38

Jenkins schreef:
Wat een leuke foto van kay voor de wagen!
Is die foto van de 2de keer?!
En dan al zo los naar buiten? :P Of zit er toch een halster om? :P
Bij sil is er tot nu toe elke keer een halster aan met iemand die hem vast houdt hahaha.

Jep de 2de keer. Er zit een halster onder (touwhalster) en daar zit de longeerlijn aan, die houdt mn vader vast. Op de foto stond hij achterop de wagen.
De rest van de tijd loopt hij ernaast, maar het laatste stukje mocht Kay even zelf.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:41

Het in balans brengen ben ik eigelijk laks in geweest en geen goed tijd voor genomen door rond te kijken waar het kan, maar is zeker mogelijk.

Het is straks ook fijner opbergen een menwagen in de trailer.

VHU: zou leuk zijn als we elkaar bij zo'n rit tegen komen.. kan ik jou knappe pony's ook even in actie zien :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:54

He jammer dat ik nou net een andere sulky heb laura!! Kom je lekker laat mee :P
Maar ik zou mijn 2wieler ook niet weg doen, is toch altijd handig?

Mijn concourswagen staat te koop, omdat ik ook denk het nooit te gaan gebruiken.

En ik ben weer gestrest en geïrriteerd van gekomen...
Sil is helemaal door het land gejaagd, zit onder de krassen en op zijn buik en tussen zijn achterbenen was hij zeik nat.. Allemaal door die nieuwe witte :( die dus ook een stuk manen heeft weg gevreten.
Van wat weet ik niet precies.. 2 kindjes zeiden dat ze hem zagen spuiten ofzo, maar dat zou dan vocht moeten zijn...
Dus maar niet gemend met die schat vandaag, heeft al genoeg moeten rennen.
Nu in een ander land gezet, met een 2 jarig klein hengstje. Pittig ding maar die kan sil wel aan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:57

Citaat:
VHU: zou leuk zijn als we elkaar bij zo'n rit tegen komen.. kan ik jou knappe pony's ook even in actie zien

Ik ga er helemaal voor!

Wat leuk Jelleee dat je vader je zo helpt. En zo te zien loopt Kay lekker met zijn oortjes naar voren vrolijk naar huis, super toch?

oliebol Jenkins... dat gedoe altijd met andere pony's / paarden op de wei. Doet hij dat ook bij de anderen op de wei of is Sil gewoon de pineut?

Hier stond dus eerst iets over Sil / merrie / hengst enz maar dat had ik nog gewijzigd....tsss wat gaan we weer snel :+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 25-07-10 19:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:02

haha nee is geen merrie, sil is een ruin :P
Gaat goed nu met het hengstje samen, sil trapt van zich af als het kleintje te druk word, maar staat verder lekker te grazen.

Ik gok dat die nieuwe witte ook gewoon een ruin is, maar echt een erg dominant dier dat wel.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:06

Ow haha je hebt je bericht aangepast :P

Een andere pony mist ook een pluk haar. Maar voor zover ik weet is het vooral bij sil. Komt ook omdat Sil ook vrij dominant is en beetje de grote baas is in de kudde.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:59

Ja inderdaad jammer sil had er denk ik mooi voor gestaan.

Vandaag hadden mijn mannetjes lekker vrij :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:55

Wat is er weer een hoop gepost. Zag mooie (recht lopende) pony voor de wagen, gelezen over beschadigde pony (balen!), wagens die te koop staan, 2-span gedachtes en nog veel meer.

Vanmorgen weer met de pony een heerlijke bosrit gemaakt. Nu een heel uur. Hij had er veel schik in. Moest wel een keer een stuk terugrijden, omdat de slagbomen met een hangslot dicht zaten. Vanmiddag heel kort paard even onder het zadel in de bak gereden, met alle "hindernissen". Hij wilde niet onder de afzetlintjes door (die mijn man omhoog moest houden, omdat hij er niet onderdoor kon), dus maar afgestapt en na een paar keer aan de hand nog een keer onder het zadel. Net bij al het afval een paar flinke stokken gevonden, zodat ik de linten voor Rembrand hoger kan hangen.

Morgen wil ik eerst met Amerigo in de bak gaan oefenen. Omdat ik alleen ben, eerst even aan de hand en erachter lopend en als dat goed gaat, ook nog met de kar erachter (maar moet wel echt goed gaan, want ben wel alleen met een klein kind. Moeten geen ongelukken gebeuren). En daarna Rembrand zelfde, maar onder het zadel. Als ik de puf kan opbrengen tenminste, want energieniveau staat op een heel laag peil.

O ja, vwb de lessen. Voor de verenigingslessen betaal ik 32 per maand (dus zeg maar 8 euro per les; daarnaast komt er nog lidmaatschapsgeld), maar daar doe ik niet meer aan mee ivm tegenstrijdige ideeen met die instructeur. Voor privelessen betaal ik aan de meninstructeur 25 euro per uur (daarvoor komt hij aan huis; hij moet voor mij bijna een uur rijden!!!) en aan mijn "gewone" (onder het zadel, maar geeft ook menles; dressuur is dressuur tenslotte) 20 euro voor een half uur in de manege en 25 euro voor een half uur aan huis. Omdat het mij heel veel werk, tijd en gedoe scheelt heb ik tegenwoordig voornamelijk les aan huis. Zeker met mijn zoontje erbij veel handiger.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:27

Poe zeg wat zijn er weer veel pagina's bijgekomen!! Mag dan wel vakantie zijn voor de schoolgangers en sommige anderen maar jeutje ;)

Heb nog een aantal hele mooie plaatjes langs zien komen!!

We zijn vandaag 3 uur wezen mennen met een tandem paard, waarvan ik ongeveer 1,5 uur gemend heb. Kan mijn linkerarm nou bijna niet meer bewegen. Rij normaal a) niet zo lang en b) niet met achenbach maar met 2-handensysteem. Is toch een stuk makkelijker.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:38

Ik rijdt meestal ook gewoon met 2 handen, voegt mij veel beter :D

En tine die lekker naar t bos is geweest, heerlijk.
En laura heeft een wagen te koop staan. Mooi ding hoor, je kunt hem vast wel kwijt!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:49

Leuk hoor, die mensen die bieden op je spulletjes. #) Neem er helemaal een avondje voor vrij, omdat ze vandaag dan zouden komen. Nou, niks meer dus. Reageren niet eens meer op mijn mailtjes. Geen probleem als ze niet meer willen, maar wees dan ook zo beleeft om even af te mailen. :r

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:05

@Jouke, sorry :o manlief in buitenland en dan heb ik zelf ook nog vakantie, raak helemaal bokt-verslaafd }:0
Gaaf zeg met een tandem mennen (staat ook nog op mijn verlanglijstje, ooit :z wie weet met A&A :D ).
Ik men alleen maar Achenbach en mij lukt het met twee handen dus echt helemaal niet. Ben dan continue van alles kwijt...
Als ik gewoon in gebruikshouding ga zitten doe ik mijn linkerhand ontspannen en afwisselen met rechterhand...in enkel/tweespan dan....maar hoe het moet met een tandem, geen idee, want dan heb je toch twee sets leidsels in je handen :o? Ik vind het zo gaaf als die twee paarden zo mooi achter elkaar lopen en wenden enzo. Eigenlijk vind ik het nog mooier dan vierspan.

Wat natuurlijk absoluut niet wil zeggen dat ik ook wel eens met een kramparm / kramparmen / vingers / polsen vanachter 't peerd kom :oo
Niet vanachter de pony's trouwens, tenminste tot nu toe niet.

Echt zwaar K Milanka, heb er ook zo'n hekel aan als ze dan niet eens even mailen of bellen dat ze niet meer komen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:24

hier nog 1 met een concours-recreatie wagen te koop,ik kan er geen 2 tegelijk rijden, die ene staat maar te staan,heb er in die jaren dat ik hem heb, maar 10 x mee gereden.
hier momenteel weinig mennen,veel aan het klussen in en om de wei, stallen weer eens witten,boxen weer eens groen maken :Z
en dan zeggen ze dat paardensport geen sport is...... ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:32

Ik verkoop mn karretje niet hoor ben er veels te blij mee.

Vandaag met Ferro een goede 4e plek behaald. Robijn was iets van 9e ofzo. Die
had nog enige twijfel over de waterbak maar is er toch doorheen gegaan. 2e manch ging
stukken beter.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:58

Gaan er mensen mee doen in spaarnwoude 3 oktober hihi (beetje vroeg van te voren miss) maar wij gaan waarschijnlijk met riv meedoen en als tum er klaar voor is mag hij gelijk mee :D heb mijn pa zo ver gekregen om miss groom te zijn op de wagen :D (niet bij vertelt dat er een waterbak is :Y) )

http://www.manegespaarnwoude.nl/eveneme ... 1022df7a6a

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:44

Even een snelle update van vandaag:

Dressuur en vaardigheid gingen goed met tandem. Hindernis één ging een paal om, werd de eigenaar gelanceerd, was het tuig geknapt en moesten we improviseren om verder te rijden. Hindernis twee was de Peppie nog een beetje over de zeik dat hij niet goed te sturen was, gevolg: Peppie sprong voor een paal aan de kant en de achterste pony, Sjors, knalde vol op de paal. Uiteindelijk ook nette hindernissen gereden, totdat de eigenaar de F van de verkeerde kant nam. Ik zei het tegen hem, maar hij knalde zo door de finish. Later baalde die flink..

Daarna achterop gestapt bij enkelspan paard. Hadden wegtraject gehad en waren bij de rust, doen de dierenarts vond dat hij wel flink stond te pompen. We moesten een extra pauze nemen van 10 minuten om te kijken of het later beter was. Helaas was dat niet het geval. De dierenarts hoorde een piep bij zijn longen, dus we moesten stoppen..

Geen geslaagde dag helaas. 14 augustus start ik zelf met Kokkie, ben benieuwd hoe dat gaat.

Ga nu douchen en bedje in, heb vandaag helaas twee ontstoken ogen gekregen, dus ik loop nu met rode kijkers. :\

Slaaplekker dames, zal morgen even bijlezen. :wave:

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 08:43

ik ga over een paar weken tandem proberen met mn eigen pony's. Als ik het erg leuk vind dan ga ik zelf de spullen aanschaffen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:50

Hier ben ik ook weer eens.
Ik heb gelezen over tweespannen, tandems, minder goede marathons, wagens die al dan niet verkocht worden, goed lopende pony's,...

Zelf niets beleefd op mengebied dit weekend. Het was weer druk op onze bouwwerf. Vanavond als het weer goed is longeren.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:50

Poeltje: wat jammer zeg dat het niet helemaal lekker ging
je hebt vast de 14 augustus wat meer geluk!

Maisie: Leuk :D.. Lijkt me erg leuk, maar laat voor de safe tum nog maar eerst in het span lopen :P

Wilde vandaag vroeg naar stal en ja hoor het komt hard de lucht uit :(..

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:27

zo ben ik ook weer eens, heb een druk weekend achter de rug.

lees wat over tandem, dat wil ik ook zo graag proberen maar denk dat mijn ene pony er niet geschikt voor is, alhoewel, misschien als hij achterop staat, dat hij wat rustiger is.....

tine heeft alweer een lekkere rit met de pony gemaakt :)
maaike heeft fijn gereden met beide pony's.
milanka is niet blij met bieders.
laura gaat de tweewieler verkopen.

zo even over de date :P
was die jongen waar ik vorige week mee op terrasje heb gezeten, dacht zal hem toch maar een kansje geven....
dus vrijdag lekker bij hem op de bank film gekeken( alice in wonderland, echt een geweldige film) en was wel gezellig :o
maar ik denk niet dat et wat wordt, hij begon er al over dat ie naar mijn wedstrijd wilde komen kijken, en daar kreeg ik het een beetje spaans benauwd van :Y)

gister wedstrijd gehad met Voice, ging opzich wel fijn, maar ik verwachte ook geen punten( jury was type, oude dakduif die nooit punten kwijt kon, en ze kan et niet zo goed vinden met eigenaresse van Voice, dus ik had al verwacht dat ik niets had, en idd 177 en 179, ik baalde wel heel erg, gewoon heel duidelijk dat het me niet gegunt werd, maar ach volgende keer beter :)