[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:19

@Silfie: dat maakt het dan idd extra "spannend" lijkt me, al heb ik een beetje een rem; ik probeer altijd te blijven zitten, ik durf er helemaal niet vanaf te springen.
Meisje dat ik ken is van het paard af gesprongen in een "noodsituatie", niks aan de hand mooi geland, omdat ze bang was dat het paard misschien zou uithalen heeft ze zelf nog d.m.v. een sprong weer achterover laten vallen en heeft hierbij haar rug gebroken.
Tja, ongelukken zitten in een klein hoekje.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:58

pffff net parcour wezen verkennen is toch een eind lopen 6 hindernissen.

Maar het ziet er weer leuk uit. Aleen wel hobbelig :D wel lekker weer geven ze af voor morgen.

hafjelinger

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:17

Succes Maisie!!
Ik vind het ook altijd knap vermoeiend, vooral omdat ik iedere hindernis minstens 3 keer ren :P

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:21

maisi: heel veel plezier morgen, maak er een leuke dag van,hoor wel hoe het geweest is.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:22

Vanavond was er ringsteken in het dorp. Leuk om te zien.

Morgen menexamen.... spannend....

En volgende week marathon. Heb er nu al zin in.

Succes Maisie

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:30

Lijkt me ook wel leuk, ringstken. Maar wel moeilijk!!

Succes met je menexamen, tallechie!! :) Heb je goed geleerd en opgelet??

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:39

@Tallechie: heel veel succes!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 08:16

Ja heb goed geleerd. Theorie deze week alleen niet meer zo veel. Heb genoeg kunnen oefenen.
Met mijn zenuwen gaat het nu nog goed.

Ik ga nu heen, jullie horen het vanmiddag

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 08:54

heel veel succes,doe je best,je hebt het weer in iedergeval mee, :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:15

Het was heerlijk weer.

En ik ben geslaagd :-)

Theorie vier fout, verder allemaal voldoende en goed. Dus geen minder op het papier. Ik ben blij

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:36

Super tallechie!! Veel plezier met dat papiertje :P

Ik had met mijn examen ook vier fouten, bij het mennen sprong ik van de wagen af.. :P Ik was wel geslaagt. Waren bij jullie allemaal geslaagt?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:18

Nee er 1 gezakt. Wel heel sneu, hij was vorig jaar ook al gezakt.
Nu ging het rijden wel goed, maar deed hij het uitspannen verkeerd. Eerst de strengen en dan de broek en m et het oog op veilig mennen was hij gelijk gezakt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:45

gefeliciteerd tallechie!!

ik ben op de dag van 't aangespannen paard (?) in utrecht geweest vandaag :D als groom van 'n showteam :D

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:48

Was het leuk Naal??

Ik ben vandaag wezen trainen op de manege in Eersel. Ze hebben er een waterbak, en 3 hindernissen. Ook nog een brug. Je mocht er gewoon gratis op rijden als er niks op te doen was!!! :D
Het ging best wel goed, dressuur ging na wat losrijden en gevecht om het bit ook goed. Soms heeft Kelsey zo'n druk tegen, terwijl ik probeer zachtjes te doen. Nou ja, het komt wel goed. Morgen weer les. :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:19

Gefeliciteerd tallechie !!! Ik moet 26 juni spannend hoor.

Vandaag om half 7 stond ik naast een liggende ferro in de wei die echt zoiets had van wat nu weer ??

Hij heeft super gelopen hartslag was ook goed en we gingen in volle galop door de waterbak !!!

Ben weer blij met mijn pony!! Mijn streven was ergens in het midden en dat is gelukt 9e van de 19.
Mijn vriend was 2e.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:22

Gefeliciteerd Tallechie en goed gedaan Maisie. Rondkomen is het belangrijkste. 9 van de 19 is netjes, mijn eerste paar wedstrijden liepen uit op een D omdat ik of mijn groom niet goed oplette en door de zenuwen zomaar door allerlei poortjes heen knalden. Gelukkig nu niet zo veel wedstrijdstress meer (misschien is dat de rede dat ik nu mendurance rij, hoef ik de route niet uit me hoofd te leren)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 23:43

@hafjelinger; eersel.. vlakbij waalre enzo toch?
dan ben ik daar met dids ook weleens geweest :D onder het zadel, opsprongetjes en waterbak gespeeld :))

het was superleuk :j heb over het terrein met de spingkar en het vuurpaard mogen ''uitstappen'' (proberen rustig te krijgen _O- ) en dat was toch wel een heel machtig gevoel :D :):)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:15

Netjes hoor Maisie!! :)

Eersel ligt vlak bij Waalre ja. Het is wel een mooie manege.
Dat lijkt me ook machtig hoor Naaltje, zo'n paard uitstappen. Fijn dat je het leuk hebt gehad!! :):)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:35

@Tallechie: gefeliciteerd met het behalen van je koetsiersbewijs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 11:14

Hay daar ben ik ook weer eens.
Ik heb het aardig druk gehad met voorbereidingen voor de Groninger Oploop bij het Lauwersmeer gebied.
Dit is een mentocht van 25 km in de omgeving van het lauwersmeer gebied.

Citaat:
Lauwersmeer 40 jaren:

Zaterdag 30 mei 2009

Met paard en wagen door het Lauwersmeergebied:

Start: vanaf 10.00 uur Suyderoog

Parkeren: parkeerterreinen Suyderoog + Defensieterrein (vanaf 9.00 uur)

De feestelijke Oploop: 10.30 uur: parkeerterrein vertrek veerboot Schiermonnikoog- Lauwersoog

- Een men- en ruitertocht
Als onderdeel van het feestelijke programma “Lauwersmeer 40 jaren”, wordt een men- en ruitertocht georganiseerd langs het Lauwersmeer voor paarden en pony’s.
Hierin is een extra feestelijk onderdeel opgenomen, de zogenaamde Oploop van Friezen en Groningers - paarden, ruiters, menners, gedeputeerden en wethouders.
Met dit onderdeel willen we de men- en ruiterpaden in Noordwest Groningen feestelijk in gebruik nemen. Hierbij wordt alvast een voorschot genomen op de ontwikkeling van de men- en ruiterpaden in Noordoost Friesland, die naar verwachting aan het einde van dit jaar helemaal in kaart zijn gebracht en dan gedigitaliseerd zullen worden. Als dit allemaal klaar is hebben we een prachtig net van men- en ruiterpaden in het Lauwersland en kunnen we van de stad Groningen, via de ommelanden naar Leeuwarden.
Voor deze tocht zijn de menners en ruiters van Friese en Groninger paarden (via de beide verenigingen) uitgenodigd, maar zijn ook andere paardenliefhebbers onder het zadel en in combinatie met een wagen, van harte welkom.

Met de Oploop, vanaf het parkeerterrein van o.a. het Suyderoog naar de parkeerterreinen van de veerboot naar Schiermonnikoog, wordt de Lauwersmeertocht gestart.
Vlak bij de vertrekplaats van de veerboot zal een korte ceremonie plaatsvinden, waarbij de route in gebruik wordt genomen en waarbij ook een traditie wordt gestart van een jaarlijkse tocht langs het Lauwersmeer.

- Feestelijke tocht in het Lauwersmeergebied
Een route die ongeveer 25 km lang is en:
a. voor de menners langs de verharde buitenkant van het militair oefenterrein gaat en daarmee ook goed te berijden is;
b. voor de ruiters ook voor een stukje over het militairoefenterrein gaat en daarmee veel variatie in zich heeft en daarmee ook heel afwisselend is;
c. qua lengte (onder verschillende weersomstandigheden) te doen is in één dag (ongeveer 3-4,5 uur) voor zowel de paarden/pony’s als hun ruiters/menners,
d. verkeersveilig is, waarbij nog wel met borden melding zal worden gedaan van de tocht voor de overige verkeersdeelnemers (verkeersluw, veilige oversteken, enz);
e. de Oploop tussen de Friezen en Groninger goed te organiseren is, met parkeerruimte, opstelruimte, ruimte voor de feestelijke ceremonie, zodat de veiligheid van alle deelnemers te organiseren is, met medewerking van de Politie te (Groninger) paard;
f. onderweg er ruimte is voor het afstappen voor een slok (water, thee, koffie) en een hap (hooi, koek)
g. afsluitend een lichte maaltijd (soep,broodjes) genuttigd kan worden bij een restaurant/parkeerterrein Suyderoog.

Wij gaan er dus aan mee doen met onze Groningers :D
Hier het resultaat van het trainen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Uitzicht vanuit de huifkar.

http://www.youtube.com/watch?v=Jl9laaLx_dQ&feature=channel_page
Filmpje.

Tallechie gefeleciteerd met het behalen van je koetsiersbewijs.
Hoe zijn de vorderingen met je nieuwe paard?

Voor de rest heb ik gelezen dat iedereen lekker in de weer is met de paardjes.
Leuk...... ik zal het topic weer eens wat beter gaan volgen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 11:31

Ziet er leuk uit Ilegra.

Momenteel staat het even een beetje stil, omdat ik het druk had met de mencursus.
Ik hoop dat ik het nu weer kan oppakken.
Alleen heb elke keer hulp nodig met opstappen en da tis een beetje lastig

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 11:31

Goed gedaan hoor maisie.
Naaltje leuk hoor. Ik vind groomen ook zo leuk om te doen

Wij hebben 30 mei weer marathon

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 11:58

Hallo allemaal! Ben ik ook weer even... tallechie gefeliciteerd met je koetsiersbewijs....

Ik ben dus nog steeds aan het kijken naar een marathonwagen..... Nou zag ik dus deze advertentie, en ik vind het echt een supermooie wagen, alleen of ik het nou helemaal kan vertrouwen.... Misschien iemand ervaring.....

http://link.marktplaats.nl/252054336

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:56

Dat is volgens mij een wagen van Bakker. Weinig service omdat je altijd via Polen moet handelen. Hij heeft ook veel poolse onderdelen dus moeilijk wat te vervangen als er wat stuk is.

Vandaag het laatse trainingsrondje voor de mendurance van volgende week gedaan. Gisteren een km of 15-20 gemaakt en vandaag bijna 30. 2,5 uur gereden, pony's waren wisselend in snelheid. Ene moment leken ze in te kakken en het volgende moment gingen ze weer als de brandweer.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:35

Ziet er leuk uit, hoor Ilegra!! Veel plezier!!

Tallechie, ik heb 30 mei ook een marathon-vaardigheid, in Leende.

Vandaag weer les gehad. Het ging geweldig!! :):) Dressuurles gehad. Ze liep heel mooi verzameld.