[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:56

Gaaf Janouk
Tine, mooie trui. Knap gedaan.
Biancacoo, jij bent ook al zo knap aan het breien.
Gem, hoe gaat het met Miepje, nog gestart ergens?
HT, hoe is het met jou?
Ips, hoe is het na de Corona?
Jorex, druk aan het trainen?

Ik had vandaag de eerste les met Aaf in Brummen. Eerste keer alleen mee op de trailer en op vreemd terrein. We vonden het beiden spannend maar het ging goed. Fijn aan het werk en mooi ontspannen geeindigd. Volgende week gaat ze in training en ik ben heel benieuwd hoe ze zich ontwikkeld.
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:08

Wat leuk Janouk!
Lekker gereden dus tine!
En fijn zo'n ervaring Belker!

Zo hier gisteren de heren netjes gemaakt. Alles eruit behalve enkelsokjes en hoofd. :D
Afbeelding
Afbeelding

En toen 's avonds meteen Jorie mee op les. Ik had wel verwacht dat hij explosief zou zijn, maar het viel reuze mee. We hadden een vaardigheidsparcours met schrikobjecten zoals de blauwe en rode zeiltjes die we praktisch dit seizoen niet geoefend hadden erin. En hij liep er in 1 keer overheen, hij heeft veel geleerd tijdens de xtreme trail wat betreft omgaan met vreemde objecten en hij past het onderzoek ook keurig toe op de zeilen. Stukken beter dan eroverheen springen. Hij liep ook wat te flierefluiten dus ik hem wat aansporen om wat vlotter te draven en toen besloot meneer ineens dat racen een beter idee was. Gelukkig ben ik zelf ook snel van reactie en ik zette hem meteen op een 10 meter volte zodat hij geen vaart kon pakken. Wel diepe sporen in de net geslepen bak gereden, zo vlot gingen we ff. Maar goed ik hem weer bij me, steeds iets sneller dat parcours door. En omdat hij ook gewoon normaal moet kunnen galopperen ipv "Joepie, ik ben weg!"-stand het gewoon in galop geprobeerd. Dat was even vechten de eerste drie poorten waarbij hij telkens ervandoor wilde spurten en ik hem tegenhield, maar ik ben erdoor gekomen. Daarna viel hij terug in draf en ik heb hem de laatste poorten weer in de galop gezet en toen snapte hij al beter dat een rustig galopje ook wel kon. Dus uiteindelijk lekker gereden, zelf heel relaxt gebleven met zijn streken.

En vandaag Alex gemend, ik denk dat ie al klaar is voor Epe. Het was de bedoeling dit in 4 uren te rijden en hij was compleet oké naderhand qua ademhaling. _O-
Afbeelding

In het bos, veel recreanten tegengekomen. En iedereen vindt hem altijd zo geweldig leuk. Hij krijgt ook bijna iedere rit wel kusjes van een kind onderweg en hij vindt alles helemaal leuk.
Afbeelding

En een nieuw pad ingeslagen een keer, want normaal kom ik daar niet vanwege de steentjes. Maar hij had vandaag zijn schoentjes aan. Zat een erg donker tunneltje in waar hij gelukkig niks om gaf. En het is kennelijk onderdeel van ruiter/menroute B in onze omgeving.
Afbeelding

En oh ja, de xtreme trail heeft 16 april weer een shetlanderdag met ditmaal meer obstakels erin, dus we gaan er weer heen. :P

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:20

Wat leuk dat je weer haat. Hoe laat ga je? Misschien sluit ik aan.
Nette rit.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 00:15

Belker schreef:
Gem, hoe gaat het met Miepje, nog gestart ergens?

ff kort (bedtijd en een uur korter slapen dan normaal): morgen de vierde poging voor het debuut in de M. Hoop maar dat het dit keer lukt, want de auto geeft een alarm. Na overleg met de garage wagen we het er morgen maar op := .
Tijdens trainingen gaat Miepje heel stabiel. Nog niet perfect, maar wat goed is, is goed en wat niet goed is, niet. We gaan het morgen meemaken.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:18

Succes Gem.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 15:59

Leuke foto's Jorex, en ze zien er weer netjes uit !
Succes gem.
Belker, met Aaf aan de slag geweest, super zeg.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 23:23

Er valt een hele last van me af ... na een dag die begon alsof er weer een annulering naderde (hoe is het mogelijk .... stalhouder is enkele dagen afwezig en op 'mijn' wedstrijddag valt de stroom uit zodat de rolpoort van de stal niet meer open ging en ging bovendien het alarm af :oo ). Nou ja, lang verhaal kort: ik controlfreak, lag dus om 08.30 uur al 45 minuten achter op schema. Daar word ik héul zenuwachtig van en dat komt meestal niet meer goed gedurende een wedstrijddag. Maar dit keer wist ik mezelf te herpakken, kwam ik op tijd op het wedstrijdterrein, en in plaats van als een koploze kip rond te lopen heb ik mezelf 'gereset' . Resultaat: een heel brave merrie. twee redelijke proeven tijdens mijn M - debuut en met twee winstpuntjes weer naar huis. Heel tevreden! *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 05:55

*\%/*

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 08:25

Wat gooooeeeedddd, gefeliciteerd Gem. *\o/* _/-\o_

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 08:42

Dat zijn dus meerdere overwinningen op 1 dag Gem! Top *\%/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:25

Wow Gem, van een rampdag naar een topdag *\o/*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:42

Afbeelding
Uhhh horen we het goed? De wei op?
Wat een begin van he dag Gem,tjeetje wat goed dat je jezelf zo kon resetten en ff punten scoren,top zeg

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 16:34

Gem, heel knap herpakt !!
Happytime.. <3 wat een heeeerrrlijke koppies _/-\o_

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 16:48

Oh HT ze passen wel bij mij achterin mijn bus. Neem ik er stiekem 2 mee *\o/*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 16:58

Ips dat is goed,krijg ik ze volledig beleerd weer terug,kunnen daarna de andere 2 :j

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 17:25

Mooie oplossing Ips. En HT.
Fijn dat ze weer de wei opmochten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:19

Fijn de wei op. Hier durf ik dat echt nog niet met torenhoge fructaan.

Ik heb mijn trui klaar en jaja, hij past ook nog. Heel blij mee
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:37

Gefeliciteerd nog Gem!

Ht, leuke koppies hebben ze <3

Tine, die trui staat je mooi!

Even bijlezen terwijl ik toch vast zit met een kat op schoot. Ik ging twee tellen op de bank zitten in Roland zijn hoekje en nu ligt Kiki op me. Ik moet nog afwassen en douchen. Ik heb hier geen tijd voor. _O-
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 10:46

Heeel gaaf Tine !! Wat een fijn gevoel dat hij dan past he ?!!
Jorex gezellige katten :j

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 16:19

Gem gefeliciteerd met de transformatie van rampdag naar geluksdag.

Tne de trui is mooi geworden.

HT heerlijk 4tal.

Jorex katten weten wat goed voor je is, b.v. rust. Dus gewoon blijven zitten als die op schoot ligt, en vriendlief de koffie e.d. inlaten schenken. (is hier al jaren de regel, helaas is de huidige kater niet zo'n schootzitter).

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:23

Zo het is vandaag echt weer van de zomer de winter in brrrr. :brr:
Buien(leugen)radar zei dat het vanochtend hier nog droog zou zijn, nou niet hoor.
Ging rijden met het span en onze gaste als groom, begon het te miezeren, naar regen, naar natte sneeuw en hagel.
Gelukkig wel mijn goede (waterdichte) warme pak aan.
Naja je weet, maart roert zijn staart.
Blij dat ik mijn wolharige mamoet alleen de borst eruit geschoren had toen het zo warm was, die liep gister fris en fruitig voor de sulky, en heeft het nu niet koud.
Mafje verhaarde al wel stevig en die leek het wat koud te hebben dus maar weer extra hooi in de bakken gedaan blijft het kacheltje goed branden.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 23:07

Zeker een verschil van temperatuur,brrr
Tine,mooie trui,die kan je mooi aan nu <3
Ips: hoe gaat het met jou breien? Lukt het?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 15:47

Mijne liep vandaag lekker zo voor de sulky. Hij stond me toch een partij te rillen tijdens het inspannen. En dan stonden we al in de garage.
Afbeelding

Ik wil de lente terug |(

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 08:59

Jorex...hij zal erg blij zijn geweest met zn deken.... het was ook echt waterkoud. :brr:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:26

Nou dat gaat helemaal goedkomen Jorex met de Eper vierdaagse. Super dat je bent ingeloot!
Prachtige trui Tine, vind ze altijd zo mooi die truien. En weer een winstpunt +:)+
Wat ontzettend leuk Belker dat het zo goed gaat met de ijsco!
En Gem, wow, heel knap van je.En jezelf zo herpakken en maar liefst 2x winst met jouw Miepie _/-\o_

Voor de rest ben ik het even kwijt :+
Druk met mijn werk. Niet qua uren maar wel in mijn hoofd. Zit met twee zware casussen. En wil daar vanaf. Slaap er soms niet van. Dat is niet goed. Het is ook niet mijn taak feitelijk, maar zijn typisch van die gevallen die tussen wal en schip vallen en tja... Dus ik vrees dat er ook niet zo 1-2-3 een oplossing is (wel voor mij, ik kan het laten vallen, dat zal ik ook wel te horen krijgen als advies (for what it's worth) maar niet voor die mensen, want die hebben dan niemand, letterlijk).