[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:39

Zal ik meenemen Keet, dank je.

Vind het echt heel fijn dat jullie allemaal meedenken +:)+ dus blijven jullie daar vooral mee doorgaan :*

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:59

Klopt, feeling control is fijn spul.
Ik ben nu met Bruno met de wraps van Linda Tellington Jones bezig. Ook mooi om te zien dat dat ook ontspanning geeft.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:17

Waar Ber gewoon super relaxed van wordt is grondwerk, 1 : 1 met mij in de bak zonder andere mensen of paarden eromheen. Maar ja zonder andere mensen is niet altijd mogelijk dus ze zal er toch aan moeten wennen (en ik ook :P ).
Ga volgende week bij andere trailer kijken, wil graag 1.5 paards en nieuwere, heb mooie gezien en wil weten hoeveel ik voor die van mij krijg als ik hem inruil.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:55

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:04

Vhu, leuk nieuwe trailer kijken, altijd mooi om uit te zoeken, hoop dat je er een vind die je bevalt.
Tine, mooi zeg!

Wat een rust hier....
Hier een beetje aan verandahek geknutseld,...begint ergens op te lijken..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:13

Als Ber niet zo groot was geweest, was mijn trailer wel wat voor je geweest VHU ;) de tweewieler past er perfect voorop :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:42

Prachtige foto Tine. Rozen zijn zo mooi.
Nou echt balen, trailer bleek net verkocht die ik al paar weken op het oog had... nee dat gaat idd niet passen Keet :)

Piet heeft vandaag zijn corvee weer gedaan, heb de grote paddock met hem gesleept. Zijn we toch wel half uur mee bezig geweest. Het was erg mul met flinke kuilen dus 't kereltje heeft hard gewerkt. Goed voor de spieropbouw :+
Daarna met Ber aan de gang geweest. Ze was stuk rustiger dan gisteren en ja, het was ook stuk rustiger op stal / er was niemand }:0 heeft er dus toch ook mee te maken (kan er zelf ook slecht tegen die drukte :o ). Had tip gekregen over longeren met halsverlenger en ben daarmee aan de slag gegaan, vond ze heel moeilijk maar ze bleef erg goed haar best doen. Dus braaf. Toen ik haar op de wei zette rende ze heel hard bokkend weg hahaha =:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 05:42

Ik vind het zo leuk om te lezen dat je zo fijn met Ber en Piet aan het werk bent, Vhu; heerlijk.

Prachtige roos, Tine!
Mooi dat Wit. Had hier een nieuw witte Hortensia alleen heeft dochterlief per ongeluk de bloem zelf watervgegeven; dus nu hebben we een bruine, hahaha.

Ik heb toch nog wel last van de ingreep van gisteren en vandaag staat een vervelend onderzoek op, ook maar even verder geen bezoek vanmiddag, behalve mijn schoonmoedet( wil haar even uitleggen wen vragen spulletjes voor dochters verjaardag te halen; ze willen graag gourmetten en chocoladefonduen.
Denk dat ik haar het eenvoudigst uit kan leggen wat we daar graag voor zouden hebben.
Helaas niet warm genoeg om naar de plas te gaan.

En ik kan wss, ook tussendoor, niet ff een dagje weg. Arme manlief; afgelopen weekend had hij ook al flink wat meiden en over 2 weken komt de hele klas kamperen op de wei, maar goed dan ben ik wel weer thuis.

Binnen de vereniging is van een waanzinnig lieve meid het paard aan koliek gestorven. Ik kan vreselijk slecht paarden delen, maar ik dacht eigenlijk meteen fat zeij wel echt bij de Koningin zou passen... Erg hè? Ik had vroeger meer contact met haar moeder en ik heb haar eens heel voorzichtig uitgenodigd om straks eens op bezoek te komen. Misschien wel goed, wel paarden, maar een heel andere omgeving. Zou wel iemand zijn die ik Charlotje-waardig zou vinden en die mij ook zou respecteren etc. Ach wie weet, loopt vast heel anders.

Waanzinnig verhaal van mijn kant, mijn gruwelijke zenuw- en fantoompijn zijn hier een heel stuk minder en wel door het feit dat ik enerzijds veel lig, maar anderzijds grotendeels omdat hier alles rolstoeltoegankelijk is en ik nu een echte rolstoeler kan zijn, thuis is dit (vooralsnog) waanzinnig onpraktisch en blijf ik maar wat "klooien" en schuifelen etc. Heb ook veel minder transfers die me veel moeite kosten.... Erg balen had lieber gezien dat mijn toekomst toch stiekum de andere kant op zou gaan, maar goed.

Ik ga me maar eens verder klaar maken; ze zullen me wel op tijd komen halen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 06:02

Voor iedereen :(:) :P :wow: <3 aleemaal fijn weekend

Wij zijn nu onderweg naar de Veluwe :):) :):) :):)
Met het Tiroler duo in tweespan. Al zolang een droom en........
Gaan we het doen, het hele weekend.

Zo'n zin in

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 06:15

Wat geweldig, Janouk geniet er maar lekker van, saampjes! Stuur je af en toe een fotootje! Heerlijk!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:05

Vhu, super aan de slag met de mini en maxi..heeeerlijk !! <3 <3
Janouk op pad naar de Veluwe, geniet ervan ! :j {:} heel veel plezier, en idd *-:) *-:) *-:) *-:) *-:)

Ava...zal groot verschil maken idd of een huis volledig rolstoelvriendelijk is of niet...scheelt een boel energie van jou kant als alles makkelijker gaat met rolstoel en minder op en neer hoeven bewegen....maar wel confronterend... :(:) wellicht is bij jullie thuis nog e.e.a goed rolstoelvriendelijker aan te passen..uitdaging.. +:)+ heel veel succes en sterkte straks met het onderzoek..
Wat mooi dat je dat meisje een kans wilt geven met Charlotje..wie weet klikt het...maar wie weet loopt het idd ook heel anders, haar de kans geven na zulk groot verdriet is echt lief !! <3 <3
schoonmoeder kan vast spulletjes halen voor gourmet en fondue....en wat leuk een logeerpartij op de wei !!

Hoop dat iedereen toch een goede dag heeft vandaag....succes, sterkte of veel plezier...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:13

Allemaal wat anders ik lig klaar voor de volledige narcose en voor de ok.
Gelukkig wel nog even manlief te pakke kunnen krijgen en nu ook nog kort internet.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:58

Ik kom alweer langzaam bij!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:09

Wauw ava. ..dat is snel...hopelijk is dat goed nieuws !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:13

Niet misselijk Ava? Ik kotste na narcose de hele boel onder :+ . Van welke vereniging bedoel je? Niet van de menvereniging, neem ik aan?

Janouk, heel veel plezier!

VHU, lekker doenerig met de paardjes.

Biancacoo speelt weer voor bouwvakker / tuinman. Volgens mij ben jij de droomvrouw van elke klusman: handig :') !

Keet bijna uit de babytijd, alvast gefeliciteerd! Hier is onze bijna 16-jarige de "kleine man". Dat was zijn bijnaampje omdat de oudste (andere zoon) zo groot was.

Gisteren voor het eerst in een half jaar weer eens menles gehad. Instructrice had haar eigen jonge paard ter beschikking gesteld. Erg leuk, wel weer lastig om de software in mijn hoofd te installeren zodat mijn armen onafhankelijk bewegen. Nu spierpijn in mijn rechterhand; zweep was zwaarder dan mijn eigen zweep.
Vervolgens heeft stalgenootje les gehad met de Anda. Zondag heeft ze haar debuut in de M dressuur. Als ze rijdt zoals gisteren slaat ze geen flater! :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:38

Nee, krijg altijd iets extra's tegen het misselijke, is nu de 2e ingreep tijdens mijn oponthoud, hier en waren beide nu eens geen operaties van uren en uren (die komen nog) hahaha. Maar niet tijdens deze opname. Fladder ook het liefst meteen weer rond, maar daar zijn ze minder gelukkig mee.

@gem: nee idd van de Duitse rijvereniging. Weet ook niet of ze zou willen, maar haar zou ik het gunnen en zij zou mijn koningin wel waardig zijn.
Heb veel reacties, maar allemaal mensen die hun eigen paarden hier ook willen zetten; nou nee of haar samen met eigen paard mee op concours; beide niet; hier staan paarden genoeg, net lekker rustig en sowieso verdient de koningin het de nummer 1 te zijn en die mens moet wel al heel bijzonder zijn, want anders blijft het zoals het is!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:03

Gelukkig iets tegen misselijkheid.
Hahaha. .iemand die Queen waardig is. ....lijkt me zo moeilijk. ..om iemand te vinden die je paard goed verzorgd en rijd.... ik heb toch nooit nodig gehad...

Gem. ...vooralsnog vind mijn man alleen maar dat ik teveel doe.. :+ maar kan niet stil zitten...en wilde graag een veranda rand om het terras zodat als ik een hond in huis heb en de tuindeur open. ..ik niet meteen een hond kwijt ben...Want die gaan meteen op jacht....wel hadden zoveel houten planken en balken uit het huis gesloopt, dat heb ik nu hergebruikt. ..nu nog schuren en schilderen...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:02

Mooie foto Tine. Ik ben gek op rozen.

Fanatiek bezig Biancacoo. Altijd fijn als je grote klussen kunt afvinken.

Zou fijn als de koningin wat aan het werk kan Ava. Ook al kun je niet zelf rijden, het kijken kan ook fijn zijn, zeker als er een klik is. Zeg ik uit ervaring.

Veel plezier Janouk.

Mijn rondjes hobbelen vandaag.
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:42

Wat een leuk paardje Belker! !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:34

Gaaf Belker!

Ergens wil ik het niet, maar ze geniet zo van aandacht! Wat doen is nooit verkeerd en ik heb het allemaal onderschat; ik kan gewoon niks en nu ook nog 2 verrassingsoperaties erbij.
Mijn rijexamen schuift dus ook een maand op en dan rijd ik eens naar een gehandicaptenmanege; kijken of zij tips hebben, Chris Haazen bezoeken en een zadelmaker of er niet toch mogelijkheden zijn.

Ik zou ook heel graag met de pony's willen beginnen iig zodat dochter ermee zou kunnen mennen.

Hoop dat ik straks wel wat meer energie heb.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:02

Ava: ik snap je gevoel dat je twijfelt. Maar als ik zie hoe Rembrand opbloeit nu hij weer vaker aan het werk is, denk ik dat je geen spijt krijgt. En ik denk dat het je ook heel goed zal doen om te kijken naar je werkende paard. Ook al zal het ook wel moeilijk zijn natuurlijk :(:)
En mooi dat je toch nog openingen ziet om te proberen mogelijkheden te zoeken. Zo DAPPER

Belker: leuk paardje
Bianca: doet te veel. Foei toch! Maar ja, stilzitten is ook erg moeilijk!
Gem heeft weer eens gelest en heeft spierpijn.
Janouk en dhr Anton kunnen aan de bak op de Veluwe. Heel veel plezier. Geweldig dat dit weer kan (nou ja, weer .... 2span is voor het eerst, maar ik bedoel natuurlijk met Janouk)

Hier heel veel rozen in de tuin. Genoeg mest om ze te laten groeien ;-). Ik vind ze prachtig dus paar jaar geleden heel wat struiken/klimplanten geplaatst, stuk of 20)

Totaal gesloopt. Heel zware dag (en eigenlijk wel hele week) gehad. Vanmorgen eerst zoonlief heel vroeg naar school gebracht ivm schoolreis naar Lauwersoog, daarna doorgereden naar de 1e school. Groep 2 (was ik al eens geweest) liep wel lekker. Daarna haastend naar Winschoten voor een groep 8. Pffffff. Wat een druk zooitje ongeregeld. Hondsbrutaal, gingen gewoon dwars door mij en klasgenoten heen, dus maar heel saai armen over elkaar en stil zitten, voor 20 minuten lang }:) . Daarna ging het een tijdje goed, maar aan het eind weer erg druk. Nu is vrijdagmiddag natuurlijk sowieso al een lastig moment om in te vallen, zeker in groep 8, maar helemaal als ze van maandag t/m woensdag op kamp zijn geweest. (rare planning lijkt me). Toen zoonlief weer ophalen bij school.

Nu druk bezig met de voorbereidingen voor morgen, want we krijgen eters. Wilde eerst de bbq aansteken, maar ja, daar wordt het veel te koud voor, dus dan maar koken. Toetje staat op te stijven, voorgerecht heb ik al wat voorbereidingen aan gedaan en hoofdgerecht staat te pruttelen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:16

Idd druk, Tine en dan die groep achters.

Dochterlief wilde ook naar het meertje voor haar verjaardag, maar ze gaan vanalles doen en gourmet en chocoladenfondue.

Vervelend om te moeten missen als moeder.
Wel komen et regelmatig groepjes vriendinnen logeren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:01

Lijkt me ook lastig Ava om dat te missen :(:) maar je hebt met je ideeën en regelen al heel veel bijgedragen _/-\o_ goede ideeën om bij gehandicaptenrijden te gaan kijken om te zien wat jij toch misschien kunt gaan doen. Toen ik zo met mijn benen zat ben ik daar ook wezen kijken. Totaal niet vergelijkbaar met jou hoor, zo bedoel ik het niet, maar meer van dat je de stap neemt, dat vind ik al heel wat, want het is nogal wat, en het is zo fijn als je nog wel iets met je paardje zou kunnen doen wat het dan ook kan zijn. Dus vind dat heel dapper van je +:)+ Uiteindelijk ben ik toen niet bij de lessen beland, maar heb toen wel het idee gekregen met de kleine pony's iets op te gaan pakken (toen heb ik Freddy gekocht, zat ik nog niet op bokt ja, dat is heeeeeeel lang geleden :+ ).
Ja het is idd erg leuk met Ber en Piet bezig te zijn. Anders van de wedstrijden met Ollie en het trainen daarvoor, dat maakt paardensport zo leuk, dat je op zoveel verschillende manieren plezier kunt hebben.

Dat is een heftig dagje Tine, twee verschillende groepen op een dag :(:) hoop dat je vanavond / van het weekend wat kunt ontspannen...

Wat een prachtige foto Belker, wat een mooie poown, hoe groot is hij? Wanneer komt je wagen nu ook alweer?

Biancacoo toch aan de klus, wordt vast mooi je ballustrade :j en oppassen jij ~~}> ;)
En Janouk met Herr Anton op de Veluwe, wat ontzettend leuk en fijn dat dat kan, genieten jullie er maar lekker van +:)+
Rest ben ik ff kwijt als er een rest is Y;(

Hier vandaag hele dag training gegeven en ernstig in de files gestaan }:) vandaag en hele weekend ook nog full house vwb B&B, plus morgen en overmorgen etentjes, verjaardagen en koffievisites dus eigenlijk veel te veel in een weekend. Maar goed, rustig doorademen wordt het vanzelf weer maandag }:0 hoop dat ik nog iets kan doen met de poowns tussendoor.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 04:38

We gaan lekker vroeg op pad zo. Eerst uitgebreid ontbijt. Het tweespan loopt super. Echt een droom. Meneer Anton gedraagt zich als een hengst haha wel heel mooiom te zien. Hopelijk vandaag wat meer op zijn gemak
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 06:38

Ava. Heel mooi dat je blijft kijken naar nieuwe mogelijkheden, super.
Tina. .klas vol pubers....whaaa ik zou hard weg rennen. ...
Vhu. Succes met training geven vandaag.
Janouk, super zeg lekker genieten met jullie knappe duo..Anton is natuurlijk ook heel stoer...haha. ..hopelijk komt hij vandaag wat tot rust .