[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:10

:wave:

probeer jullie bij te houden met lezen... :+

Rhine_

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:12

Aan twee shet heb ik meer dan genoeg :P Het is een welsh, met als doel eventueel marathon terijden gezien Tabloid te klein is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:17

He wat leuk Rhine een welshje, join the club zou ik zeggen. Hoe oud is hij/zij, kan ze al wat en hoe groot (ben niet nieuwsgierig) en heb je foto's *-:)

Wat ik allemaal de afgelopen jaren wel niet naar mijn hoofd heb gesmeten gekregen over waarom ik niet dit, of zus of zo... en je kon toch zo goed rijden....en waarom niet jong of oud of beleerd of niet pffff :roll:

Lekker gewerkt vanavond ... moet morgen zo vroeg op en altijd weer spannend twee nieuwe klassen, nieuw vak wat ik aan ze geef op een manier die ze niet eerder hebben gehad. Oftewel....ben benieuwd en het betekent dat ik slecht ga slapen :=

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:15

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:48

Goedemorgen.

Hier nog steeds takkeweer. Dus ga zo met Amerigo en Rembrand naar de binnenbak.
Ik wilde eigenlijk pas na de herfstvakantie met dekens beginnen. Paarden vinden temperaturen tussen -5 en 15 het prettigst. Maar nu stond Rembrand dus vanmorgen enorm te bibberen. Tja...... Wilde eigenlijk ook geen dekens voor de oppas, voor het geval ze eens scheef zouden hangen, singel los en dergelijke.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:52

Rhine, die is leuk zeg !!!
En weer pokkeweer vandaag....................gatver de gatver

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:56

leuk beestje rhine. Je hebt het er maar druk mee?

@tine; 't wordt weer warmer he..
@vhu; je leest 't vast niet meer, maar succes vandaag! :)

Ik ga vanavond gezellig Lacuna pesten, maar eerst tot half 6 naar school
Geen Dids vandaag. Die krijgt morgen een dubbele portie mij :+

Oh m'n schnitzels willen aandacht.. :=

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:05

schnitzels om 8 uur 's ochtends ? :-)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:10

Hmmmm schnitzel ontbijt ;)

Wat een geweldig beestje Rhine!

Tine ik heb altijd de stelregel als het 's nachts beneden de 10 graden wordt doe ik een dekentje om (staldekentje) en overdag zoals gister wel een regendeken, maar als het regent en het is 20 graden dan natuurlijk niet. En zodra het overdag minder dan 15 graden wordt begin ik ook met dekens, eerst 0 gram en hopen dat ik de dikste deken zolang mogelijk kan uitstellen.
Snap wel dat je het nog wilde uitstellen voor de paardenoppas. Maar het gaat dit weekend idd weer warmer worden, zaterdag misschien 25 graden.

Alles goed gegaan VHU met je nieuwe les?

Ik ga zo eerst maar eens boodschappen doen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:14

IngridM schreef:
schnitzels om 8 uur 's ochtends ? :-)

nahh, is alvast voor vanavond :Y)
We moeten vanavond weg. En ik ben pas om kwart voor 7 thuis van school, als alles meezit, waarschijnlijk nóg later ivm bussen die niet meer rijden ^)

Maar de schnitzels gingen op hamburgerbroodjes met sla. Dus ik vind dat dat ook koud kan :))

als ontbijt zit ik braaf aan een beker chocomel :+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:43

die van mij hebben nu een regendeken op. Wordt het weer droog gaan die er weer af. Maar nu met die regen vind ik het een beetje treurig. Maar idd als het s'nachts onder de 10 graden is dan gaan bij mij ook de dekens er op. Heb nooit van die hele deikke hebben de pony's niet nodig.

@ rhine leuke pony. Ik heb er ook 1 op het oog staat hier heel dichtbij een merrie van 2 jaar zal zo eens een foto zoeken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:47

Ik zit af te tellen tot ik mag starten met Dids zijn groene leem kuur.
Het is namelijk even afwachten hoe zijn lijf daarop gaat reageren, en of hij daar extra jeuk van gaat krijgen. Anders kan over een week of 2 (als de kuur af is) zijn deken er lekker af.
Kan ik nog een half jaar naar een dekenloos paard kijken, voor ie weer op moet :\

@maisie; hoe gaat het bij jou met de eczeem (ferro had ook eczeem toch? Of ben ik nu in de war?) Bij dids is de jeuk al eigenlijk weg.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:50

Ja bij Ferro valt het nu we lmee. hij heeft wel een regendeken met hals. Maar ik kan het redelijk onder controle houden met deken en af en toe derfen smeren met warme dagen. Maar nu met dit weer heeft ie nergens last van komen ook geen nieuwe wondjes bij op zn hoofd.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:51

Dids zijn koppie is ook alweer mooi behaard :j (en lang ook :') want de rest wordt beschermd door de deken, dus blijft redelijk kort, maar zijn kop is echt pluis :+ )
Ben benieuwd of hij zaterdag weer reageert. Afgelopen (warme) zaterdag had hij wel weer wat jeuk namelijk...

maar jij hebt de eczeemdeken er al af dan? Of nu regen, en als het droog is weer de eczeem?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:13

Ja als het regent de regendeken en met warm weer de vliegendeken weer. Durf het nog niet aan zonder deken. Staan ook veel schuurbomen in de wei dus zn manen zijn dan zo foetsie.

Afbeelding

Pony waar ik wel wat in zie. Is nu 2 en ongeveer 1,30 hoog.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:15

Dids heeft inderdaad ook schuur-objecten genoeg :)) De waterbak (= boeren-aanhanger) en de hooibak :=

wat een ontzettend knap ponietje!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:01

@ Maisie: knappe pony!

@ Naaltje: Alvast smakelijk voor vanavond ;)

@ VHU: hoe is de les gegaan? Heb je wat kunnen slapen?

@ Rhine: leuke pony, leeftijd en grootte vallen ook goed mee. :j Welcome to the welsh club :D (als de koop doorgaat tenminste ;) )

@ SCW: Gaat het rijden met Luna niet meer goed of wat houdt het dipje in? Ik hoop dat jullie er snel uit zijn!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:08

jakkes. Trein alweer +10. Sta je met je hele hebben en houden op t station. Lees;laptop ook bij. Dus zwaar.
Vind t nu al n rotdag,haha

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:59

Dat klinkt als lekkere broodjes met die schnitzel ! :-)

hier ook ponies met zomerexceem, wat voor dekens hebben jullie op ? een Boett of een andere ?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:11

@Rhine: wat een leuk Welshke, ik ben benieuwd.

@Maisie: leuke pony!

@Sonjim: doe ze maar de groetjes, daar.

*kruipt terug in meeleesmodus*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:19

Ik ga ze toch maar regendeken op doen, want dat gebibber is ook niet goed.

Ik doe normaal rond 15 graden (overdag) een regendeken aan (dag en nacht), en vanaf 10 graden (of minder) een 200 grams. Nu is het dus nog wel
rond de 15 graden, maar op zich moeten paarden zich daar prima mee redden zonder deken. Nu is het natuurlijk wel zo dat het veel regent en waait en ze wel kunnen schuilen onder bomen, maar niet helemaal droog kunnen staan (bomen druppen nu ook natuurlijk)

Maar dat is momenteel niet mijn grootste probleem. We hadden ze vanmorgen uit de wei gehaald, Rembrand dus bibberend en met wat bijtwondjes. Maar ja, dat hebben ze wel vaker, ze spelen veel. Maak ik me niet zo druk om. Dus ik gooi er een zweetdeken op dat hij kan drogen. Zie ik hogerop de hals (verstopt onder zijn manen) 2 hele dikke bulten/wonden. Geen open wonden, maar wel heel stuk kaal. Ziet er eigenlijk niet uit als bijtwonden, maar wat het wel is...... Het doet hem flink pijn. Dus toen maar even thermometer, want stel dat hij bibberde van de koorts. Maar 37 dus dat zit wel goed. Hij eet ook gewoon, maar bulten doen hem erg pijn. Heb hele hals maar gewassen met betadine en daarna acederm erop gespoten. Kan in ieder geval geen kwaad. Toen dus maar alleen met pony naar binnenbak gegaan.

Weer terug Rembrands zweetdeken eraf en de regendeken (zonder hals, want dat zou hem erg pijn doen. Gaat precies schuren op die bulten) op. Ze blijven nu nog op stal. Is nog steeds slecht weer, kan ik hem even in de gaten blijven houden en vanmiddag hebben we pony nog nodig voor zoon. Daarna mogen ze weer naar de wei.

Bah, is de ene zorg over, komt de volgende weer. Zit ook te twijfelen over da. Maar ja, die kan er wsl ook niet veel mee. Ze zouden moeten kunnen praten, wil wel weten hoe het gekomen is. Hebben ze (ruw) gespeeld, gevochten of iets heel anders?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:23

@ingridm- ik heb een rambo sih erop liggen
Nu op school,joy

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:28

@ Avaluna: :wave:
@ Rhine: ik ben benieuwd.
@ Maisie: ook al met nieuw spul bezig
@ Naaltje: doet aan krachttraining op het perron 8-)
@ Lacuna: sterkte met Naaltje :D

Nou, ik ga zo proberen even te slapen. Hoop dat dat lukt.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:59

Wat raar zulke bulten! En met dit weer denk je ook niet zo gauw aan insectensteken. Hopelijk trekken ze snel weg!
Ik ga zo ook even slapen :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:01

@ ingridM Ik heb een amigo mio vliegendeken en heb ook een boett liggen maar daar moet nog wat aan verranderd worden buikflap zit te strak. En ik smeer met derfen.