[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 08:11

Oke gem,maar als nu nog wat veranderd,dan zou je het toch nog steeds moeten kunnen omzetten ga ik van uit.dus ben benieuwd wat nicol te melden heeft.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 08:14

Aan die datum van 1 dec kan ik ook niks veranderen hoor. Ik kan veel maar dat niet :+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 08:21

NdV74 schreef:
Aan die datum van 1 dec kan ik ook niks veranderen hoor. Ik kan veel maar dat niet :+

Nee,maar ik weet niet wat jij gaat vertellen.als er na die datum nog dingen veranderen in de startpassen.dan mag ik ook nog switchen.ik vind goed met knhs.dan moeten hun alles klaar hebben voor 1dec dus ik wacht af wat je te melden hebt.ik vind wel belachelijk dat gerediseerd dus 4 wedstrijden alleen voor onder het zadel is.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:37

Ja dat is inderdaad wel krom. Geen idee waarom ze dat alleen voor ohz doen en niet voor menners. Zou voor veel menners een uitkomst zijn.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:53

Gister knhs gebeld,en net een onbeantwoord gesprek.bel ik terug blijkt het de knhs te zijn,maar wat en waarom weet ik niet want kreeg natuurlijk iemand anders er weer aan.wel jammer dat ik die oproep gemist heb,en helaas ook geen mail van hun

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:17

Dat is dan wel vervelend ja. Maar wie weet bellen ze nog wel een keer of mailen ze alsnog.
Misschien aanvulling op je eerdere gesprek over de gelimiteerde startpas?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:46

NdV74 schreef:
Dat is dan wel vervelend ja. Maar wie weet bellen ze nog wel een keer of mailen ze alsnog.
Misschien aanvulling op je eerdere gesprek over de gelimiteerde startpas?

Ja denk het wel,want kan me niet voor stellen dat het ergens anders over zal gaan.hoop dat deze ook voor mennen geld en ik als nog over kan.want zoveel mendurance wedstrijden zijn er niet en vaak gaan ze niet door.dus als ik er al eens 4 kan rijden ben ik al heel blij.en voor de andere mendiseplines heb ik ook weer andere wagen nodig want deze voldoet niet aan de eisen.en dat ben ik zeker nog niet van plan,want sgmw trekken me niet zo en dressuur al helemaal niet.dus hoop dat ze nog bellen of mailen

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:22

Jeeeeej, ik heb een chocoladeletter gekregen van Bokt <:) :){

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:39

Barny geen 2 span meer voor jou,kwam net de advertentie op bokt markt tegen.?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:47

Hun. ..Pip te koop? Van Artist was ik wel op de hoogte maar ik had eigenlijk niet verwacht dat je het tweespan zou opsplitsen. Als ik het geld had.. dan had ik het wel geweten.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:56

Klopt, we gaan door met Barney en een rijpaard. We hebben door het avontuur Artist diep nagedacht en conclusie was dat we op deze manier verder gaan. Pip is een toppony maar we willen graag rustig verder met Barney en een paard om te rijden voor zowel Martin als mij.

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:35

[quote="NdV74"]
Heel erg jammer, maar wel zeer begrijpelijk.
En mocht je het missen, je kunt altijd nog inschrijven voor een klasse 1 ;)
Wie weet zie ik je nog wel eens aan de start verschijnen van een van onze andere wedstrijden.

De mendurancekalender begint aardig vorm te krijgen. Inmiddels vier data definitief en twee wedstrijden onder voorbehoud. Van een wedstrijd heb ik nog niks gehoord maar stel dat die ook weer meedoet en de twee onder voorbehoud gaan definitief door, dan hebben we toch maar mooi 7 wedstrijden op de kalender.
Alle info staat op de website en het forum.
[/quote
waar kun je de info vinden en inschrijven evt?? BVD

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:14

Zou mooi zijn 7 wedstrijden die ook echt door zouden gaan.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:27

Alle info is te vinden op www.mendurancesport.nl
Op dit moment alleen nog wedstrijddata maar dat wordt aangevuld zodra de info beschikbaar is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:14

ff_stud schreef:
NdV74 schreef:
Heel erg jammer, maar wel zeer begrijpelijk.
En mocht je het missen, je kunt altijd nog inschrijven voor een klasse 1 ;)
Wie weet zie ik je nog wel eens aan de start verschijnen van een van onze andere wedstrijden.

De mendurancekalender begint aardig vorm te krijgen. Inmiddels vier data definitief en twee wedstrijden onder voorbehoud. Van een wedstrijd heb ik nog niks gehoord maar stel dat die ook weer meedoet en de twee onder voorbehoud gaan definitief door, dan hebben we toch maar mooi 7 wedstrijden op de kalender.
Alle info staat op de website en het forum.
[/quote
waar kun je de info vinden en inschrijven evt?? BVD

Welke is de nummer 4 dan die door gaat.want staan er 3 definitief op de site en 3 onder voorbehoud

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:52

Westerwolde (Onstwedde) gaat niet door. Stond wel op de kalender voor 2016 maar ze hebben besloten te stoppen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:55

NdV74 schreef:
Westerwolde (Onstwedde) gaat niet door. Stond wel op de kalender voor 2016 maar ze hebben besloten te stoppen.

Oke,dus die wat nu op de site staan,zijn dan nog eventuele wedstrijden. Dus dat zouden dan 6 zijn voor 2016

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:02

Wateren is op zaterdag,dus valt af voor ons.

etten leur,ysselsteyn staat al op kalender. Hoop dat someren en teteringen door gaan en ook op zondag zijn dan rijden we die ook.
en als hellendoorn door gaat en op zondag is dat we deze ook proberen te rijden.ligt ook aan die startas als gereduseerd ook voor mennen is dan rij ik er 4

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:43

NdV74 schreef:

Jammer johh, wordt allemaal wel ver voor ons noorderlingen

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:46

NdV74 schreef:

is daar bij evt genoeg deelnemers niet meer over te praten??? zou wel leuk zijn

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:48

Misschien dat ze daar best voor open staan maar voor komend jaar verwacht ik eigenlijk nog niet.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:59

ff_stud schreef:
NdV74 schreef:

is daar bij evt genoeg deelnemers niet meer over te praten??? zou wel leuk zijn

Of er genoeg deelnemers zijn om een evenement door te laten gaan is in veel gevallen pas kort voor het evenement zelf bekend.
En tegen die tijd moet heel veel van het voorbereidende werk al door de organisatie gedaan zijn, anders lukt het niet meer.

En als iets zuur is, is het wel heel veel werk verzet hebben voor een evenement om dat vervolgens te moeten afblazen i.v.m. te weinig deelname.
Ik heb er zelf ervaring mee bij het organiseren van dressuur-/vaardigheidswedstrijden. En geloof me, leuk is echt iets heel anders!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:43

Ik weet hoe het werkt, organiseer ook meerdere wedstrijden per jaar.
Daarom zeg ik ook, zou er nog niet op rekenen in 2016 maar wellicht valt er voor 2017 wel weer over te praten. Eerst maar eens kijken hoe 2016 gaat verlopen voor de mendurance.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 03:41

Ik weet dat het niet echt mendurance is, maar ik zit er weer even doorheen hoor.

maandag avond bij menles kwam instructrice naar me toe, dat het haar toch wel opviel dat Kyano erg blijft 'zwoegen', ondanks mijn erg lichte wagen. Of mij dat ook opviel. Tja best wel; hij trekt alleen maar door te hangen in het borsttuig.
En er zit ook (nog?) geen verbetering in. Hij is jong, natuurlijk, misschien gewoon echt nog niet sterk genoeg, misschien kwestie van rustig doortrainen. Maar ze uitte haar zorgen iig over hem.
En nu heb ik die zorgen ook in mijn hoofd ;(

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 06:47

Toydoll, hoe loopt hij dan op het harde met de wagen en buiten met de wagen als het onverhard is?.

Pip vond het ook altijd lastig om onverhard met de vierwieler te lopen en moest hard zijn best doen. Pip was toen ook nog jong en uiteindelijk werd het wel beter. Maar Barney was toch de pony die meer body had en op 1 of andere manier dit beter aan kon. Daarom les ik met tweewieler ipv vierwieler, zodat de focus niet op het trekken ligt maar op de dressuur omdat het lichter is.

Ik zou het nog even rustig aankijken, buiten veel holletjes stappen, overgangen rijden waarbij hij zijn achterhand goed moet gebruiken en zo kijken of hij sterker wordt.

Als de combi echt te zwaar is dan zal je dit wel blijven houden, daar bleef ik met Pip ook meer last van houden dan met Barney.