@tine: wat leu, die twee . Hier ook de planning van wei slepen, maar moet dan ook maar wachten.
PeerAppel
Geplaatst: 01-02-14 15:18
@VanHuisUit Wat leuk, zo'n midweekje Duinrell. @tine10 Vind het al erg knap hoor! Leuke combinatie. Ik stuur je even een pb'tje, denk niet dat iedereen het waardeert om zomaar genoemd te worden op internet. Bokjes zijn ook hier normaal als pony moet doorlopen van mij. Tikje met de zweep is zwiep met de staart en als ze durft zelfs een klein bokje. @Biancacoo Ik duim mee!
Ik ga zo lekker even naar de binnenbak met stalgenoot. Even aan de slag met alle tips van vorige week. (wedstrijd)
VanHuisUit
Geplaatst: 01-02-14 17:53
Bedankt voor de tip Janouk Ik zou trouwens wagen niet meenemen hoor, zou dan gaan rijden met Ollie, 't is daar zo prachtig (en endurance-technisch erg mooi oefenterrein).
Spannend Biancocoo kijkers
Wat een water vandaag zeg, het hagelde hier net ook enorm
Vandaag met zoonlief naar open dag van conservatorium en havo/vwo voor muziek (zit in een gebouw). Wat een talenten waren daar zeg , genoten van optredens en open lessen, erg leuk.
Hier is Mischa, onze husky van 12, weer erg slecht. Maandag maar afspraak maken bij DA. Ik heb er weinig vertrouwen in eerlijk gezegd. Had ik van de zomer ook, ze is toen weer aardig opgeknapt maar ze is nu sinds een paar dagen weer onzindelijk en piept nu ook vaak, ik weet het niet
Biancacoo
Geplaatst: 01-02-14 20:12
Vhu..arme Mischa, ik duim dat ze opknapt...maar 12 is al best een hele leeftijd.
leuk lekker weekeindje weg..superfijn ! mooi die open dag,lijkt me bijzonder al die talenten daar..
tine10
Geplaatst: 01-02-14 20:51
VHU: sterkte met Mischa. Blijft altijd moeilijk die oudjes. Bianca: we duimen
Vandaag op Rembrand gereden (morgen heb ik deel 2 van de flexchairtraining, daarbij moet je dus ook paardrijden), ging redelijk. Thabor zijn been wordt steeds beter, dus ik kijk morgen ochtend nog even hoe hij eruit ziet. Als been goed is, gaat hij alsnog mee (moet ik wel alles opnieuw inruimen, ander zadel en dergelijke), want hij zit veel lekkerder. Ik vond Rembrand na 2 maanden toch wel heel raar zitten eigenlijk hahaha. Dat ik daar ooit winstpunten in de M1 mee heb gehaald, ik snap het niet haha.
Zit er nu wel helemaal doorheen, want kon tussen de middag niet slapen.
Biancacoo
Geplaatst: 02-02-14 08:03
Goedemorgen Fijne zondag allemaal.
obelix
Geplaatst: 02-02-14 09:17
Goeiemorgen !
VHU, ik duim ook voor je mee dat Mischa opknapt. En leuk een lang weekend weg
PeerAppel, fijn gereden?
Tine, jammer he? Dat de weides zo nat blijven. Hier ook helaas. De mensen waar wij met de paarden staan hebben hout laten bezorgen,maar die hebben dat gisteren proberen weg te halen. Maar de wei was dus ook nog te nat En dat filmpje met je zoontje, dapper hoor ! In welke binnenbak is dat?
Maisie, hoe is het gegaan in Houten?
Janouk,ga zo eens naar de beschrijving van het boek kijken,maar klinkt interresant iig
Verder wel bijgelezen maar niet alles onthouden
Gisteren is de masseuze weer geweest voor Lodewijk en E. zijn pony. lodewijk is in 2 weken tijd al zoveel verbeterd,is echt leuk om te zien Nu na deze behandeling heeft ze alles helemaal los gekregen. Heb wel gemerkt dat mijn zadel niet goed meer ligt,dus ben nu aan het kijken naar wat anders. E. zn pony had niet veel geks, wat we ook niet verwacht hadden,maar keertje controleren is ook niet erg
tine10
Geplaatst: 02-02-14 09:30
Goedemorgen
Obelix: dat is bij de NIOP in Nieuwe Pekela (niet onze vereniging, maar daar krijgt zoon nu dus priveles) Fijn dat de pony zo opknapt. Bianca; weer lekker aan eht trainen denk ik
Nou Thabor zijn been lijkt me goed genoeg om mee op pad te gaan. Dus moest zadel, singel, sjabrak en hoofdstel wisselen. Ahum, zadel dus niet. Blijkbaar gisteren het zadel van Thabor op Rembrand gehad, dat verklaart dan hopelijk waarom het zo raar zat
Vandaag kennen manlief en ik elkaar precies 12 jaar.
Fijne dag allemaal
Biancacoo
Geplaatst: 02-02-14 11:42
hier kort rondje gedaan met de hondjes..herstelrondje. ging prima, mooi kalm aan vandaag.
obelix masseur voor de paardjes gehad. Tine veel succes en plezier bij zitlessen. onze jongste..lekker luieren binnen.
Maisie
Geplaatst: 02-02-14 12:27
Even ego spam hoor
Gisteren ging om kwart over 4 de wekker. om 5 uur stond ferro in de trailer en zijn we naar Houten gereden. Daar waren we om 7 uur. Snel verkennen nog even een bakje koffie en toen ferro ingespannen. Lekker lang kunnnen los rijden veel gestapt en hij was er klaar voor.
2 super manches gereden zonder fouten en ferro deed goed zijn best. Stond toen 2e maar er kwamen nog wat hele goede waardoor ik 7e werd. Er gingen er 8 door naar de finale dus ik zat erbij!!!
Snel een stal geregeld en ferro mocht in kamp zeeland staan bij zijn vriendjes waar hij heerlijk zijn brokjes en hooi kon eten. En toen begon het wachten op de finale (half 8 s'avonds ).
Veel andere spannen kunnen bekijken er word daar echt hard gereden. Mijn ouders kwamen ook naar de finale kijken en nog een paar vrienden dus aan de support kon het niet liggen.
Moest als 2e starten in de finale en heb echt alles gegeven en ferro ook!! We gingen hard maar niet hard genoeg. Nog wel 7e gebleven. De andere zeeuw in de finale heeft de 1e plaats en de districtstitel mee naar huis genomen. Om 2 uur waren we weer thuis dus was een lang dagje!
@VanHuisUit Wat leuk zo'n conservatorium! Wil hij daar graag heen? Beterschap voor Mischa! @tine10 Veel plezier met de flexchairtraining! @obelix Nee, niet zo heel fijn gereden. Pas toen mijn stalgenoot me ging helpen werd ze weer fijn. Volgende keer maar even kijken of langer indraven aan de lange teugel gaat helpen. Fijn dat het nu zo goed gaat met Lodewijk! Lekker alles weer los, met dank aan de masseuze! @tine10 Gefeliciteerd met jullie jubileum! @Biancacoo Leuke foto! Mooie hond zeg! @Maisie Goed gereden zeg! Netjes!
@Bicci, Ziet er uit als een heerlijke rit! Ook grappig dat filmpje van die zwijnen. Ze lopen gewoon achter jullie aan. @Biancacoo, erg leuke hond! Loopt die ook al voor de wagen of is hij/zij daar nog te jong voor?
Ik heb Abby net even opnieuw gevlochten. Heb het helemaal gevonden met die dubbele hengstenvlecht zo! Ik had het gezien bij een Haflinger op google en vond het toch wel erg mooi. Stalgenoot heeft toen geholpen met de manen in tweeen delen en vlechten voor wedstrijd vorige week. Het zat er nog heel goed in (een week later en geloof me, dat is een record voor een hengstenvlecht met die dikte en lengte van Abby haar manen) maar het was een beetje pluizig en dat staat niet zo mooi op de foto. Even in de paddock en lekker veel foto's maken, heb erg genoten van haar.
Ze kan toch zo lief kijken
Biancacoo
Geplaatst: 02-02-14 18:49
Zij is 1,5 jaar en loopt mee in het team.
Leuke foto, met die vlechten.
Die varkentjes in dat filmpje..haha..geweldig..wat een maffe dieren...mijn oude ponytje van vroeger had een varkensangst van hier tot tokyo..haha..die was zeker aan de kletter gegaan..
janouk
Geplaatst: 02-02-14 19:42
@bicci wat een gave rit!! compleet met varkens.
Gezellig boktmeeting vandaag in Barsingerhorn
Vrijdagavond was Janouk na de hoefsmid kreupel. Gatver. Maar zaterdagochtend liep ze beter. Alleen gaan stappen met haar aan de hand. Vanochtend opnieuw stappen aan de hand en toen was ze baldadig en fit en liep ze goed. Dus alsnog besloten de auto in te ruimen en te gaan starten in Barsingerhorn.
Top pony, want Hare majesteit was super in de Z vaardigheid mennen. 1e omloop foutloos en binnen de tijd. Barrage 1e plaats foutloos. 2e omloop 1 balletje. Overall 1e bij de enkelspan pony's L, M en Z vaardigheid. Mafkees heeft weer geld voor haar spaarpot gewonnen. :thmup: en een oranje lint en 3 winstpunten.
VanHuisUit
Geplaatst: 02-02-14 20:28
Mooie resultaten van Maisie en Janouk en super gave rit van Bicci knappe foto van hengstenvlechten
Hier ook erg leuke rit gedaan met drie aanspanningen en daarna snert en brood . Vanochtend wilde ik eerst afzeggen omdat ik Mies niet vertrouwde. Maar na het uitlaten oogde ze vrolijk dus toch maar op pad gegaan.
Bij thuiskomst toch dienstdoende DA gebeld, röntgenfoto toen echo en helaas er is niets meer aan te doen (groot gezwel op foute plek). Ze heeft dus echt last, pijnstillers om het wat comfortabeler te maken mee en morgen ga ik onze eigen DA bellen om haar zsm in te laten slapen ...