Ziet er goed uit AR... maar inderdaad leer direct met cap rijden.
Ik ben nu al flink stijf, dus wil niet weten hoe het morgen is. Knie kan ik niet meer buigen. Ik zou woensdag weer moeten werken, maar weet nu nog niet hoe ik dat moet gaan doen. Maar even zien. Anders maar 2 weken langer stage lopen.
Mijn moeder heeft trouwens filmpjes gemaakt van de hindernissen. Hoe kan ik die plaatsen?
Biancacoo
Geplaatst: 09-04-12 20:37
AR, geweldig dat fayegale het zo goed doet met Simba,...en wat superstoer dat jullie zelf mennen ! ziet er gaaf uit ! ben het met janouk eens..kinders een cap op ook met mennen... Tallechie....sterkte en beterschap !! Janouk, supergave foto's, wat loopt janouk er lekker relaxed bij ! en wat een leuke fjord....heb een zwak voor fjorden. Ollie..knap van je met je dieet...ik moet ook beginnen, maar weet even niet hoe !! en op voetbaltoernooi geweest ! bikkels ! Maisie..wat lastig dat je opa maar zo langzaam verbeterd....sterkte!!! paasbult is in de hens gegaan hier...en zoontje wilde gelukkig na een vette regenbui meteen naar huis.... het land heeft het water nodig...maar je bent het idd snel zat !!
Morgen weer werken..een paar uurtjes maar !!
tallechie filmpjes kun je uploaden op youtube en dan de link hier plaatsen.
Grappig maar over een cap met mennen heb ik nooit over nagedacht...terwijl de kinderen hier zelfs zonder zadel met even naar het land brengen nog een cap ophebben, laat staan met rijden... Mennen jullie altijd allemaal met helm?
De laatste tijd ik wel. Zeker buiten wel. Na alle verhalen doe ik het nu eigenlijk standaard.
Ik ga nog even op de bank liggen. Tot morgen
Biancacoo
Geplaatst: 09-04-12 20:53
na mijn ongeluk altijd met helm....daarvoor niet...maar geloof me....een kar op je hoofd is errug pijnlijk en je bent echt even van de wereld...dus...ieder kind dat bij mij op de wagen kwam helm op ! en nu met de shet en de wagen nog steeds, waarom niet ???
tine10
Geplaatst: 09-04-12 20:55
Tallechie: pechvogel
Ik men al jaren met cap, binnen of buiten. Ohz rijd ik ook al een eeuwigheid altijd met cap. Ben ooit eens van een paard gevallen dat koliekaanval kreeg tijdens de les. Als ik toen geen cap op had, was ik er niet meer geweest. Mijn zoontje moet ook altijd een cap op, of dat nu op of achter zijn paard/pony is. Manlief doet het niet op de wagen, ohz gelukkig wel.
Ga nu snel naar bed, ben erg moe, keel doet vreselijk pijn.
Met cap mennen.. Hmm hier eigenlijk niet. Als ik al men. Zou het nu wel kunnen doen, vorige cap kreeg ik daadwerkelijk hoofdpijn van, die van nu gelukkig niet. Rijden doe ik in beginsel wel mét cap. Alleen wil het nog wel eens voorkomen dat ik er naar/van de wei even op klim
Zo net terug thuis. Had auto van vriendje dus kon daarmee naar stal. Hoefde ik niet te fietsen. En dat was mooi, want als ik niet terug hoef te fietsen kan ik rijden (Anders trek ik dat niet...) dus ik ben erop geklommen. Gisteren de bak gesleept door ons, was nog niemand in geweest Rijden deed na 10 minuten goed zeer.. Maar hij liep zo lekker! Heb een aantal keer een stap-draf overgang gevoeld die omhóóg ging ipv naar voor!
Zo, en nu eventjes opruimen en aan de studie
Ohja, Ollie geloof ik, je vroeg of het beter ging met sporten... Nee, niet bepaald. Ik heb juist het gevoel dat de uitval serieuzer wordt. Ik loop met links anders dan met rechts en krijg hierdoor ook last nu.. Nouja, nog een maand en dan gaat er een spuit in. Dat helpt misschien
Ollie1
Geplaatst: 09-04-12 21:12
@Aks, dat is knap waardeloos dan
Gem
Geplaatst: 09-04-12 21:15
ARhytmical: nee, nooit met cap . Maar eerlijkheidshalve: ik heb ook nooit o.d.m gereden met cap, behalve met net zadelmakke paarden. Om e.o.a. reden heb ik last van een kleine evenwichtstoornis wanneer ik een cap op heb, en dat maakt dat ik me nou niet bepaald zekerder of veiliger voel. Hetzelfde met een bril . Draag ik alleen in de auto, verder nooit. Vooral bovenaan een trap ben ik bang met bril, bang dat ik eraf val...... voel me dan 3 meter lang .
Tall: auwwwwie ! Hoe komt dat nou zo?
Gave Simba - foto's!
Akshay
Geplaatst: 09-04-12 21:20
Gem schreef:
Vooral bovenaan een trap ben ik bang met bril bang dat ik eraf val...... voel me dan 3 meter lang .
ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Een heel raar instabiel gevoel. Heb dat zelf ook wel eens. Maargoed, ik kan echt niet zonder bril, zou lachen worden (+6,5 beide ogen ), toen ik lenzen had had ik hier overigens nooit last van!
Gem
Geplaatst: 09-04-12 21:27
, stom he.... met lenzen had ik er ook geen last van! Maar toen had ik weer ontzettend veel last van stof, vooral omdat ik 4 á 5 x p/w in een binnenbak reed; vandaar dat ik terug ben gegaan naar De Bril. Laseren durf ik niet..... dat gaat wel eens fout
laseren kan bij mij al niet eens meer Hier terug naar bril in verband met migraineaanvallen die ik weet aan de lenzen... Stupid me Zogauw ik het me kan veroorloven komen er weer lenzen
lanouska
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-12 21:51
goedeavond
ik ben er ook weer.
wij hebben vandaag wedstrijd gehad in rijssen, vandaag voor het eerst klasse 2 gestart. begon vanochtend al lekker met miezeren en regenen en dat heeft de hele dag geduurd eigenlijk... behalve onder onze dressuurproef die liep opzich niet verkeerd maar volgens harry toch nog wat teveel schoonheidsfoutjes. maar toch maar 55 strafpunten (heel goed) toen vaardigheid gereden en dat stond heel krap en kort op mekaar had dus zelf voorspelt dat we 5 ballen zouden rijden . ik had het bijna goed het werden er 4.
omdat we na de dressuur en vaardigheid 9 punten voor stonden en omdat alles nat en soppig was hebben we behouden gereden. maar des ondanks liepen de paarden wel erg lekker, alleen hebben we op H3 even stil gestaan omdat de paarden de verkeerde poort in gleden en hebben we even verderop in H3 een extra rondje gereden omdat de paarden de poort voorbij gleden. en op H5 stonden we even stil omdat de voorpaarden links en rechts van de paal stonden, hier ook weer omdat het zo glad was. maar ondaks deze dingen hebben we heerlijk gereden en hebben we met een super punten totaal van 149 de eerste prijs mee naar huis genomen
zaterdag gaan we heel braaf dressuur en vaardigheid rijden in westerbork
@ bianca ben je ook op de wedstrijd in westerbork?
H1
VanHuisUit
Geplaatst: 09-04-12 22:54
Trouw even bijgelezen na ja even Wat lijkt Simba groot bij jullie voor de wagen AR, geweldig om te zien, superleuk. En hier zoonlief altijd cap op, ik ook altijd cap op. Zowel met rijden onder het zadel als met op de wagen. Ik mag van manlief gewoon niet zonder cap en gelijk heeft hij. De cap heeft mij onder het zadel meerdere malen gered en gelukkig op de wagen nog niet (want dat zou betekenen dat ik ongelukken zou hebben gehad) maar hij gaat gewoon standaard op. Als je van de wagen valt, of verkeerd op je wagen.... da's niet fijn. Elk jaar weer lees je op bokt ongelukken van (soms / vaak zeer ervaren koetsiers) die van de wagen vallen en verongelukken (dodelijk ook!) dan maar een cap op je kop. Dat een cap niet goed zit vind ik geen excuus...sorry ... er zijn zoveel fijne caps te koop. Het is een levensverzekering en nooit te duur want je kunt jaaaaaren met een goede cap doen.
Einde preek
Vandaag alleen maar in de auto gezeten bliksembezoek aan opa's oma's in Groningen en Drenthe pffffff wat een afstanden allemaal maar we hebben het weer gehad.
Tine wat heerlijk dat je even buiten hebt gereden, super! Lanouska wat een geweldig klasse 2 debuut van het vierspan, helemaal top! Ollie als voetbalmoeder, toch erg leuk dat ze zo knap hebben gespeeld. Biancocoo bij de Paasvuren, we hebben er onderweg meerdere gezien ik vond het vroeger in 't Noorden toch altijd erg gezellig, we hebben er nu geen een 'live' meegemaakt maar vorig jaar nog wel, altijd wel leuk sfeertje Kiss komt even langs PrinsjeH met kater, dacht een 'figuurlijke' kater, maar blijkt een letterlijke kater, grappig. Akshay enorm aan de sport, studie en tijd voor peerdje, da's knap lijkt me dat je je eerst brakker voelt hoor met dat extra sporten, je merkt meestal pas later dat het beter voor je is (maar uitval klinkt als niet fijn ) Tallechie l*llig half van de wagen gedonderd (thank god half!) bah naar. Hoe ging het voor de rest trouwens? Gem heeft last van ogen/hoogtevrees
Ik ga hier even aan de wijn ff chillen
janouk
Geplaatst: 10-04-12 06:56
@lanouschka ; strakke rit. Top gedaan. Gefeliciteerd met de overwinning.
Die Wiske; die ligt er lekker ordinair bij op de achterbank
Bij ons op de club is een cap verplicht voor ruiters, menners en grooms. Het geeft af en toe wat gepruttel bij de oudere menners, want vroeger ................. maar alle wedstrijdmenners dragen sowieso een cap op wedstrijden, dus vinden hetgeen bezwaar om het ook te doen op de club in de menlessen; goed voorbeeld voor de jongeren. Zeker met kinderen die op en af de kar springen, net gaan staan als je aandraaft, haha etc. Hier thuis geldt ook de regel"op de koets is cap op. Laatst zat Oma op de koets achterop en mopperen dat ze van onze kleinzoon een cap op moest. haha 70 jaar was volgens hem geen excuus.
Gisteren was bij de buitenrit Enjoy the Ride vanaf het federatiecentrum Ermelo een cap ook verplicht voor menners/grooms. Paul draagt alleen een hoed in de dressuur, omdat hij dat mooier vindt
En klopt wbt het sporten. Vanavond ga ik weer, met ma. Dan gaan we aan de slag met de krachttraining én de cardio. Van de acties gisteren geen spierpijn, alleen rugpijn.
Zometeen naar school toe, heb een overleg gepland om te bespreken of ik geen andere stoel kan krijgen op school omdat die stoeltjes die we hebben nou niet bepaald geschikt zijn om heel de dag op te zitten, laat staan als je een gare rug hebt
Buiten met de dressuur is het afhankelijk wat het weer doet. Is het winderig rijdt ik met cap. Is veale druk rijd ik met cap, anders met hoed.
Ik ben gisteren nog 4e geworden Het liep dus wel goed en de tijden waren ook stukken beter als vorig jaar.
Ik ben vooral stijf in mijn onderrug en mijn linkerknie doet zeer. Maar valt mij 100% mee hoe ik me voel.
Ook een redelijke nacht gehad. Daan was om half 2 wakker ,maar bij ons neergelegd en is hij verder gaan slapen tot half 7
Biancacoo
Geplaatst: 10-04-12 08:18
Goedemorgen allemaal lanouska super gedaan dan in rijssen, het was vast echt wel glad met die regen ! @ westerbork...daar ben ik vast niet meer welkom.....dus dat ga ik mezelf niet meer aandoen. durf daar niet meer naar binnen hoor.. Tallechie gelukkig valt het mee met je spierpijn. haha...zie wiske..uitgeteld.. Aks...balen dat je geen verbetering voelt ..... en een goede stoel zou wel fijn zijn idd. een hele rit even naar groningen vhu.....