[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:36

VHU volgens mij heb je veel lol met je twee paardjes, ik geniet altijd van jouw verhalen.
Frensie ik hoop dat de mok ook snel verdwijnt als het been nu al dun is, is het begin er in ieder geval.
Op een stal staan ik ben er niet geschikt meer voor hoor. Geef mij maar lekker mijn eigen stekkie.
Tine leuk dat Thabor meedoet op de dag om de groninger te promoten.

Ik ben momenteel een keer of 4 per week aan het mennen met Billy en Wieneke, dus alle twee achter elkaar, ik heb weer ouderwetse ochtenden van 8.30 tot 12.30 bij de pony's vandaag met wieneke Latifa van school gehaald, van te voren met Billy gemend en daarna chicko nog gelongeert, oftewel lekker druk bezig met hetgeen wat ik het liefste doe.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:37

Hier is het prut. :(:) Image is toch opnieuw hoefbevangen. |( Gelukkig kan ik morgen op de kliniek terecht. Dus morgenmiddag naar Roosendaal.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:41

IngridM: helemaal uit de kom gelukkig niet, heupen soms bijna eruit, bekken staat weleens scheef en wervels/ribben gaan vaak vastzitten, dus vaste klant bij de manueel therapeut.

Gwin staat in de kliniek.
Ze hoeft geen antibiotica meer te hebben. Ze heeft nu een nat verband om met heel veel hibiscrub erop. Dat laten ze een paar uur om en dan gaan ze proberen om alle hele harde hardnekkige korsten eraf te halen, eventueel onder verdoving. Dat herhalen ze nog een aantal keer en hopelijk is ze vrijdag korstvrij en kan ze dan weer naar huis.

Weet denk ik waarom stalgenootje/collega wat raar doet tegen me. Ze vindt het heel vreemd dat ik wel op stal rondloop maar niet aan het werken ben. Tja... zit toch wel een wereld van verschil tussen even lekker met je paard bezig zijn en een avond werken. Maar zodra de revalidatie op gang is wil ik kijken of artsen daar het verantwoord vinden dat ik weer aan de gang ga. Ik ben wel wat huiverig want als ik weer teveel doe dan ben ik weer terug bij af en zit ik nu voor niks al 11 weken thuis. Dus eerst maar de revalidatie op de rit krijgen.
Collega/stalgenootje vond het egoistisch dat ik thuiszit terwijl de rest hard moet werken. Tja... moeilijk, maar daar moet ik me maar even voor afsluiten. Het gaat nu om mijn gezondheid en ik hoop later nog een hoop met mijn polsen te kunnen doen.

Ben nu moe, dus ga even lekker slapen :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:42

He bah Janouk! Sterkte!

Paarden... best leuk hoor... als ze niks hebben...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:43

Frensie als collega ziek is komt ze niet naar haar paard?? Als ik niet ga moet er echt iets ergs zijn want dan moet ik mijn ouders met 4 pony's opzadelen en alle bijbehorende werkzaamheden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:44

Kan het een beetje voorstellen van je stalgenootjes :) heb dat gevoel ook wel eens met collegas :)
Wel het gehele huishouden kunnen doen en weet ik het wat allemaal, maar een paar uurtjes op kantoor muziekluisteren en af en toe muisklikken tussendoor is dan weer te zwaar. Sorry hoor, kan er soms ook niet bij :)
Maar dat is geen commentaar op jou hoor :) ieder geval is anders natuurlijk :)

Janouk: balen van Image, gelukkig kan je snel op de kliniek terecht :)

Sandra lekker aan het mennen met de ukkies :) klinkt leuk. Volgende keer als ik in Limburg ben moet ik echt langs komen hoor :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:59

@ frensie kan het me ook wel voorstellen van je collega/ stalgenoot maar ze kan beter aan jou vragen hoe het met je gaat. En niet zomaar een oordeel vellen maar dat gebeurd helaas wel vaker.

Janouk balen zeg!!! Hopelijk kunnen ze op de kliniek helpen.

Zo nog even doorbijten dan mag ik naar huis. Vanavond naar les heb ik wel zin in omdat ik gisteren ook niets kon doen met de regen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:04

:wave:

@janouk; hopelijk kunnen ze helpen op de kliniek
@vhu; lekker bezig geweest! :D

nou... ik heb echt helemaal ^) de balen...
Kan gewoon alweer wel janken, dit wordt echt niks meer... stomme school...
Even een mailtje sturen nu. En dan eten maken

En heb net nieuwe laarzen gekocht, vond dat ik dat verdiend had!! :=
Afbeelding
Net joppers met chaps :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:25

Evelli schreef:
Kan het een beetje voorstellen van je stalgenootjes :) heb dat gevoel ook wel eens met collegas :)
Wel het gehele huishouden kunnen doen en weet ik het wat allemaal, maar een paar uurtjes op kantoor muziekluisteren en af en toe muisklikken tussendoor is dan weer te zwaar. Sorry hoor, kan er soms ook niet bij :)

In dit geval inderdaad heel anders. Ik kan namelijk ook mijn huishouden niet doen, daarvoor komt mijn moeder _/-\o_
En ik heb geen kantoorbaantje, ik heb een baan waarbij we allemaal keihard moeten werken, en dat heb ik ook altijd gedaan. Té hard zelfs, want door het werk zit ik nu met overbelaste polsen en kan ik een hoop dingen niet die ik wel graag wil doen. Geen tegenaanval op jou hoor Evelli, maar heb wel altijd het idee dat ik mijzelf moet verdedigen.

:(:) Naaltje... wel hele gave laarzen!!!

@ Sonjim: stalgenootje gaat zelf ook gewoon rijden terwijl ze vindt dat ze te verkouden is om te werken...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:42

Ahhh naaltje balen zeg van die prut school.

Vind je laarzen wel heel gaaf.

Frensie begrijpelijk dat je zwar fysiek werk niet meer kan. Raar dat je stalgenootje dat niet snapt. Je bent neem ik aan niet iedere dag 6 stallen aan het uitmesten.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:46

Nope Maisie ik mest nooit uit. Behalve afgelopen zondag even de drolletjes uit de stal, kon even niet anders. En tja, dat heeft ze gezien...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:03

janouk, balen van image zeg!

frensie, hopenlijk slaat de behandeling op de kliniek aan bij gwin

naaltje, wat een gave laarzen! is inderdaad net een jodphur met chap :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:06

@Frensie dat omgaan met mensen die niet begrijpen wat je beperking is is lastig, ik hoop dat je revalidatie je daar ook meer houvast voor kan geven. Er zijn hier in dit topic meer mensen met beperkingen, zichtbaar of niet zichtbaar. Die hebben daar allemaal mee te maken.
@Sonjim jij bent fanatiek bezig! Was het wel lekker weer bij jullie dan? Hier echt op en af met regenbuien.
@Naaltje als ik je kan helpen, laat het me weten :(:)
vind het wel mega-gave laarzen *D

Nou ik ga nog even aan het werk :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:45

Evelli schreef:

Tja, dit zou dan wel op mij van toepassing zijn. Kan wel met de paarden aan de slag en een stukje huishouden doen, maar niet werken (kantoorbaan; maar dat was geen muziekluisteren en af en toe muisklikken. Dat vind ik wel erg denigrerend). Het grote verschil is, dat als ik thuis mijn dingen doe ik kan rusten op momenten dat het nodig is, of zelfs niets doe. Als ik werk, ga ik voor de 100% en dus direct over mijn grenzen heen. Bovendien kan ik me niet lang concentreren. Kan bijv ook niet langer dan max 30 minuten autorijden. Met paardrijden (zeker in de bak) maakt het niet uit als mijn concentratie minder is. Dan is het ook nog zo dat ik tussen de middag 2 uur moet slapen. Geen baas die dat ziet zitten.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 19:00

Ik ben inderdaad fanatiek bezig en hier pas in de middag regen dus daar had ik geluk mee. Vanaf komende woensdag krijg ik menles, eerst enkelspan en daarna ook tweespan. Van Stan ter Eijk wel bekend bij Avaluna denk ik zoon van Rick.
Sommige mensen kunnen niet werken maar wel thuis nog enigsinds functioneren, moeten zij dan gaan werken en daardoor thuis niks meer kunnen. Kijk als je een been breekt thuis het gips af doet en gaat rijden daar vind ik wel wat van, maar overbelaste polsen, dan mag je niet computeren, niet met de honden lopen niet naar je paard, geen boek lezen of alleen zittend aan een tafel waar het boek op ligt, en niets tillen, als je een butler hebt kan dat, maar wie heeft hier een butler ik niet. Ik heb vorig jaar door een ongelukje in de wei mijn knie open liggen gehad, tja dan kun je geen auto rijden en dan kan je niet naar de paarden, maar ik ging wel werken, omdat ik anders gek werd van het vervelen, als je werk de klachten veroorzaakt kan dat niet, en wordt je psychsich gestoord als je niks meer mag lijkt mij.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 19:01

Tine: heb het ook over collega's op mijn eigen werk ;) was geen algemeen voorbeeld. Er zijn collega's bij mij die echt alleen maar hoeven te luisteren en te klikken ( ik werk in de muziekbusiness, ons werk is muziek/ audio luisteren en identificeren) dus was niet denigrerend bedoeld ;) hoop dat jullie dat begrijpen. Ik luister ook de gehele dag audiofragmenten bijvoorbeeld ;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 19:06

Hahaha, dan is het inderdaad echt muziek luisteren en een beetje klikken!

Ik ben redelijk te vergelijken met Tine, behalve dat ik wel wat langer kan autorijden. Ik slaap ook 's middags, doe wat in huis maar niet de wekelijkse schoonmaak zoals badkamer en dweilen enzo, en ga dus naar mijn paard. Computeren zou ik eigenlijk niet moeten doen, maar als ik dat ook niet kan doen, word ik gillend gek thuis want heel veel meer kan niet. Ik wil zooooo graag weer quilten... maar dat gaat echt nog niet.

Volgende week is teamleidster terug van vakantie, maar even babbelen met haar dan over dit gebeuren. Zij heeft veel liever dat ik 2 weken te lang thuis zit dan dat ik 2 weken te vroeg al ga werken en het weer mis gaat.

Sonjim; jullie pas in de middag regen? Hier de hele dag allemaal buien.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 19:24

Over het werken: ik zou echt niet weten wat ik later met mijn handicap zou kunnen, tips altijd welkom :j

Sonjim fijn dat je kleintjes (ja ze zijn klein :+ ) het zo goed doen!!

Ik heb waarschijnlijk een nieuwe pony gekocht, ben er nu al heel blij mee maar het is nog niet zeker of het doorgaat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 19:29

Ik heb inderdaad een hele tijd gehad, dat ik wel werkte, maar daarnaast dus echt geen leven had. Kon er echt niets naast doen, en dan nog was het werken te zwaar/vermoeiend. Volgens mij is het niet goed als je leven alleen uit werken bestaat. Ik had toen geen relatie, alleen de zorg voor mijn 3 honden, maar ook dan wil je een priveleven.
Voor het huishouden heb ik 1x per week een hulp, de keuken (ca 70 m2) doe ik zelf, maar dat is altijd een enorme opgaaf. Maar ik vind dat ik toch iets zelf moet blijven doen. Bovendien is de keuken het meest vies, daar speelt kind in en dat is de enige plek waar de honden binnen mogen zijn. Vind ik dan ook weer zo banketstaaf om aan hulp over te laten.

Probleem met mijn gezondheid is dat mensen die mij niet kennen en helaas ook veel mensen die me wel kennen, niet aan me kunnen zien of ik goed of slecht ben. Mijn man kan het aan de telefoon al aan mijn stem horen als ik erg moe ben, maar sommige mensen zien het niet eens als ik half zit te slapen tegenover ze.

Maar goed, ik ga nog even op de bank hangen, voor we zo nog vergadering hebben.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 19:33

Leuk Rhine! Nog een shetlander?

Bij mij ook helaas het probleem dat er aan de buitenkant niets te zien is. En daarnaast zeg ik nooit waar ik last van heb. Als je aan mij vraagt hoe het gaat, zeg ik altijd dat het goed gaat :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:12

@ Frensie: dat oordeel vellen gebeurt inderdaad ook steeds vaker. Ik zou zo eigenlijk 24/7 de scan van mijn rug bij moeten hebben, anders gelooft niemand dat mijn rug versleten is. Als ik het zeg, liggen ze tegen de grond van het lachen en krijg ik een reactie van "Ja hoor, zeker jij, een meid van 21, komaan hé, blaas het toch eens niet zo op". Op zulke momenten kan ik echt beginnen huilen, dan wou ik dat ze mijn pijn eens voelden.
Onze vaatwasser is kapot, ik heb net dus 5 borden afgewassen, 3 keer bestek en 2 kommen, ik had tranen in mijn ogen van de pijn. (bij het afwassen sta je lichtjes voorover gebogen om met je handen in de wasbak te kunnen, dat is een hel voor de rug)
Mensen die zo een oordeel over je vellen zijn echt zielig. Naar de paarden gaan en werken is wel nog een verschil. Je paard kiest er niet voor dat zijn baasje iets heeft, moet je hem daarom in de steek laten? Zolang de eigenaar het gevoel heeft dat de verzorging nog gaat, dan zal die dat ook blijven doen. Er zijn uiteraard mensen die het gewoonweg niet kunnen (er zijn in dit topic mensen die veel meer aan de hand hebben dan ik, dus ver hoef je al niet te zoeken naar mensen die de verzorging niet altijd aankunnen), maar die zullen ook hun uiterste best doen om voor hun dieren te zorgen. Je stalgenoten hebben gewoon niet meer verstand, wacht maar tot zij eens iets aan de hand hebben, dan piepen ze wel anders.
Het is altijd gemakkelijk om oordelen te vellen zonder te weten wat er gaande is.
Sorry trouwens voor de lange tekst, maar ik word gek van zulke mensen (of verhalen over zulke mensen) en ik wou me even afreageren :Y)

Edit: ik zie net in je profiel dat je het hypermobiliteitssyndroom hebt, dat heb ik ook. Ik weet er zelf wel niets van, het moe zijn en de blauwe plekken wist ik bijvoorbeeld niet dat het daarvan kwam. :o Dit syndroom is grotendeels de oorzaak van mijn rugproblemen.

@ tine: inderdaad, ik kan ook véél langer met Romeo bezig zijn dan achter de computer zitten. Ik zit nu een uur achter de computer en ik zit me in allerlei bochten te wringen om geen pijn te hebben (tevergeefs). Dus nu moet ik zo dadelijk in de zetel gaan liggen en tv kijken ofzo, want zelfs zitten in de zetel is doet me tranen in de ogen krijgen van de pijn.
Maar ik neem het de mensen die het niet begrijpen ook niet kwalijk, ze weten nu eenmaal niet hoe het voelt. Ik denk dat als ik dit niet zou hebben, zou ik ook niet begrijpen hoe het kan.

@ Rhine: een pony gekocht? Een shet? Gaat dat lukken denk je? Ik vond het al knap dat je het met 1 pony gedaan kreeg, maar nu ga je met 2 beginnen :D Heel veel succes en natuurlijk ontzettend veel plezier! (als het doorgaat tenminste)

Ik ben vandaag weer een ritje gaan maken met Romeo, vriend was mee geweest. Maandag zijn we ook gaan rijden, maar Romeo had niet veel zin en hebben we dus maar een klein ritje gedaan (ik voelde dat het zijn dagje niet was, dus ging ik hem niet pesten met een lange rit) Vandaag ging het véél beter, Romeo was fijn wakker en reageerde heel goed. Mijn vriend heeft de laatste 5 km gemend, hij had nog nooit eerder de leidsels vast gehad :D Het sturen ging verbazingwekkend goed, zelfs de bochten gingen super! Ik vind het zo heerlijk om een vriend te hebben die ook geïnteresseerd is in mijn hobby's en het zelf ook wil leren :D
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 07-09-11 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:14

Janouk, dat is niet best.........hopen dat het snel beter gaat !

Frensie; succes op de kliniek, ik hoop dat je haar vrijdag weer mee terug kunt nemen!
Op zich kan ik me het gevoel van je stalgenoot wel voorstellen; als je niet exact weet wat iemand heeft en dus wel of niet kan, dan kunnen mensen soms denken van 'huh, dat kan ze wel maar werken lukt niet'
Weten zij veel, lekker boven staan !

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:38

Hier is mokbeen zo goed als genezen, 3 benen zijn over, andere bijna.

Net veale los gelaten in de bak, even rennen en spelen. Alwyn gelongeerd.
daarna met beiden plassentraining gedaan, inclusief mezelf. Veale liep gewoon achter me aan. Deed hij een maand terug nog niet. Dus misschien toch wat meer vertrouwen.

Alleen ging hij op mijn voet staan... en had toevallig geen stalen neus aan, voel mijn voet nu wel, hopelijk voel ik hem niet te veel.

Daan was net weer aan het krijsen, worden momenteel er een beetje moedeloos van, maar ik denk dat ik weet wat de boosdoener is, want hij had een spuitluier en hij zal dus wel last van tandjes hebben

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:13

Bah, nare verhalen over mok, hoefbevangen en lichamen die niet helemaal meewerken.. Y;(

Hier ook een "naar" verhaal.. Even een dipje in mijn 'relatie' met Luna. Dus maar even grondwerken. Maarja, ze moet ook aan het werk om een beetje dun te blijven, maar dat vind ze dan weer niet altijd leuk omdat ik haar dan los moet 'longeren', maar vind ze niks aan maarja.. moet toch even wachten tot de hoefjes nog wat langer zijn voordat ze weer voor de kar kan (vaker). Of even met haar fietsen.. Dan kan ik van de week wel doen. Ik stap er wel eens op voor een galopje (goed ingestapt/gedraafd uiteraard) en dat vind ze wel heel leuk maar dit doe ik uiteraard niet te lang. Maar dat is wat ze leuk vind... (Ben benieuwd wat voor een negatieve reacties ik hierover krijg haha) Ga wel vaak met haar wandelen maarja, echt slanker wordt ze daar ook niet van.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:40

@tallechie; succes met je voet. En fijn dat veale je achterna de plas in ging! :) Hopelijk doet Daan gauw weer kalmpjes
@rhine; leuk nieuwe pony!
@SL; lekker gemend :)

Ik ben net terug van stal :) Heb met dids in de bak gereden. Dat was gaaf! :D Het regende :') Dus hij dook met zijn koppie in de krul, weg voor de regen :+ Maar hij kan dat niet zonder die rug meteen te ontspannen en dat kontje eronder te zetten. Full package dus :9 dat ging héérlijk! :P
Alleen jammer dat het daarvoor moet regenen...
Daarna met stalgenootje rondje over de weg uitgestapt. Dat was al heel lang geleden, stiekem best trots op ons :D