[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:10

@lacuna transportbeschermers maat shet? wekle kleur?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:22

@VHU: grappig, heb ik ook met Amerigo. Super braaf met tractoren, bussen en dergelijke, maar een vreemd geluid is toch wel heel eng.

Hopelijk zondag weer een bosritje met pony. Moet het wel droog zijn hihi. Verder denk ik dat we dit weekend weinig doen met de paarden, want mijn gezondheid is even minder.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:13

Tine: beterschap dit weekend

VHU: Fijn dat de reis helemaal goed gegaan is en dat ze elkaar heel laten :D

Lacuna: Leuke spulletjes gekocht :)

ivy: Mijn menwagens staan inderdaad in de trailer. Maar als het goed is mag op mijn nieuwe stal de menwagen apart in een droge schuur staan. Al moet ik dan wel extra betalen, maar op deze manier is het gewoon niet handig voor mij.

Woensdag gesolliciteerd voor een functie, had blijbaar niet goed gelezen dat het al om een functie ging van afdelingseindverantwoordelijke, maar ben toch uitgenodigd voor een gesprek. Over 1,5 week wordt ik uitgenodigd voor een 2de gesprek :D

Deze week zijn de pony's nog niet in span geweest. Vergeet steeds te bellen voor een afspraak hihi.
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 23-07-10 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:13

ik ben zo benieuwd hoe ze het doen in 2 span voor de wagen :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:15

hihi ik eigelijk ook :D.. maar vergeet van alles tegenwoordig en dan ook om te bellen voor de les. Zeg het nu even tegen me ma dat ze me even kan helpen herinderen :D

Volgende week ga ik verhuizen met de pony's :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:21

spannend!

effe een foto spam!
Ik wilde eens kijken of rafiki zijn manen echt niet gingen hangen...
als ik ze een beetje zou ontklitten met riders magic en dan plat zou duwen.
dat ging wel redelijk.
maar heb daar geen foto van.

Ik had ineens een gek idee en dacht laat ik er maar aan beginnen.
de foto's zijn van slechte kwaliteit door het uploaden (ze zijn met m'n telefoon gemaakt)

Hier nog zonder zijn voorpluk gevlochten, enkel een hengstenvlecht
Afbeelding

Hier zowel zijn manen als zijn voorpluk ingevlochten
Afbeelding

Nog eentje
Afbeelding

Zijn koppie
Afbeelding

en dan... tadaa............!!!
zonder vlechten in zijn manen en voorpluk
Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:34

Leuke foto's :D.. hij heeft al best veel haar om een hengstenvlecht van te maken zo te zien :D.. knap kereltje :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:21

aaaachh rafiki met gevlochten manen, zoooo lief<3

ik heb magic en misty vandaag aan de longe gehad met bijzet, altijd leuk om ze zo te trainen vind ik :)

pff jongens (dames eigenlijk :o) pff ik heb weer een date vanavond :o

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:33

marrianne schreef:
@lacuna transportbeschermers maat shet? wekle kleur?

Nee, transportbeschermers maat cob. De lage van premiere in storm blue. :) zodat ze qua kleur dus precies een setje zijn met mn dekentjes... :+
Een vriendin van me gaat ze netjes aanpassen zodat ze keurig om de pootjes passen. Deze lage komen bij mijn shetties dan uit als half-hoog tot hoog, dus er moet even het een en ander aan versleuteld worden, maar gelukkig is zij dus heel handig ;)

Groetjes, Lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:52

Marianne nog steeds dezelfde date :P?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:43

Ben benieuwd hoe je date is gegaan marianne!!

Sil is vandaag weer voor de kar geweest :) Stukje door de springwei en naar buiten!!

En sil mist een stuk uit zijn manen ;(
Vorig jaar ook, en het heeft een jaar geduurd voor het weer een geheel was..
en nu is er weer een stuk uit!!!
Heb er echt om gehuild :o leek wel een klein kind hahaha

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:58

dat heb ik ook gedaan hoor.. nadat riv ook kaalgeplukt werd aan zijn manen en 2 dekens kapot gemaakt waren (van puur paard in de paddock :()

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:24

Lacuna, heeft nieuwe spullen gekocht
Tine, veel beterschap
Laura die gaat verhuizen
Rafiki die echt alles toelaat
Marianne die op date gaat
Jenkins is een stuk van de manen kwijt :(:)

Ik ben vandaag een rondje gaan rijden: eerste keer sinds Petra terug is. Eers 10 minuutjes gelongeerd met bijzet (ze liep super) en dan een ritje met de koets door het bos. Ik merk echt dat ze nu qua voer meer krijgt: het derde putdeksel dat we tegenkwamen was opeens heel eng: stilstaan, briesen, nek erop,...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:41

Citaat:
het derde putdeksel dat we tegenkwamen was opeens heel eng: stilstaan, briesen, nek erop,...
_O- maar daar komen ook echt monsters uit :P
Rafiki is echt een mooi mannetje zeg. Ga je met hem naar een / de keuring of iets dergelijks? Hij maakt vast een goede kans. Heeft ook super afstamming, leuk hengstje om op te fokken. En dat paars staat hem trouwens erg goed ;)

Moeten we allemaal even duimen voor Marianne :D

@Jenkins, goed zeg, lekker naar buiten!! Zonde he van die manen. Bij Simba is ook een heel stuk weg, blijven hangen achter een stuk afrastering zo zonde... :( En zijn manen werden ook heel stug. Heb nu van Groomers conditioner gekocht met UVA/B bescherming. Het moet niet gekker worden, heb zelf niet eens conditioner :o misschien kan ik het ook in mijn eigen haar smeren :))

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:05

haha ja dat heb ik nou ook meer smeersels voor mn paard dan voor mezelf.

Ferro mist ook nogal wat manen. Hoop dat ze snel aangroeien. Voig jaar had ie nog
zo'n mooie bos.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:11

Ik ben weer terug :wave:

Was niet echt een geweldige vakantie. Hotel was wel mooi, maar er was voor mij vrijwel niks te doen. Was echt een hotel voor kinderen tot 12 jaar. De Tsjechische mensen waren zeer onaardig en konden totaal niet lachen. We zijn wel dagjes weggeweest, dat was erg leuk. En we hebben een Nederlands gezin ontmoet waar we leuk mee konden optrekken.
Opzich een ervaring rijker, maar voor ons geen Tsjechië meer.

Ik lees hier over daten, ben zeer benieuwd hoe het was Marianne.

Leuke foto's, IT. Knappe man!

Tine, beterschap! :(:)

Jenkins, jammer van zijn manen. Gelukkig groeit het weer aan.

Mooi dat het zo goed ging, b485! :D

Ik ga vanmiddag verkennen in Welsrijp. Daar hebben we morgen marathon. Vorige week hadden ze ook marathon, maar omdat ik op vakantie was, kon ik niet mee.
Hoorde dat de eigenaar op z'n kant was gegaan (vorige keer toen ik niet achterop stond ook al).
Had hem al een smsje gestuurd, maar je weet hoe mannen zijn. Kreeg terug: 'Wij gaan ook nog wel een keer op z'n kant samen'. :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:47

hihi poeltje inderdaad echt weer een sms van een man :P... blijf maar mooi rechtop staan hoor ;)

Wat zonde van die manen allemaal, moet er niet aan denken dat riv zijn lange manen kwijt is.. al zijn ze wel erg afgebroken en dof.. maar even middeltje kopen ervoor ;)

Vandaag 2 lesjes geven met de pony's en misschien met riv en de kids nog op stap met de wagen :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:50

Bleh ik moet vandaag weer werken nadat ik lekker 3 weken vrij had :P Volgende week werk ik zelfs 6 dagen! :P

jammer dat je vakantie niet geweldig was poeltje. gelukkig zaten er ook leuke uitstapjes tussen. :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:52

VHU, hoe weet je dat Rafiki goede afstamming heeft? (nou zijn vader dan sowieso in ieder geval)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:42

Ik moet dinsdag ook weer werken, zie er al echt een beetje tegenop, haha! Had liever nog een paar weken vrij willen zijn. :D

Druk druk L_R. Wel leuk, veel plezier! :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:49

Echt stom, ik lees je stukje poeltje en reageer maar half :P.. komt vaak voor merk ik. Jammer dat je vakantie niet zo'n succes was :(

Hier nog steeds druk aan het solliciteren. Over een week hoor ik meer of ik aangenomen ben of voor 2de gesprek mag langskomen. Toch maar ook verder zoeken.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:55

Geeft niet. :P

Zou ook gewoon door solliciteren, kun je altijd nog kiezen, mocht dat nodig zijn. Ben benieuwd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:05

Rivaldo: succes met solliciteren
Poeltje: jammer dat het tegenviel.
Jenkins: sterkte met weer gaan werken.

Jammer van al die beschadigde manen. Hier gelukkig niets aan de hand. Zou het ook vreselijk vinden. Rembrand heeft inmiddels ruim een halve meter (op langste punt dan he) en die van Amerigo zijn ook al lekker lang geworden.

Vanmorgen toch maar even moed bij elkaar geraapt en iets met de mannen gedaan. Had wat "enge" dingen en freestylehindernisjes in de bak gezet en daar met zoon en pony wat in rondgelopen. (onder wapperende linten, over zeil, slalom om pilonnen en over balkjes) Heb de boel nu beetje anders opgesteld dat ik er ook aangespannen door/onder/over kan. Dat heb ik nog nooit gedaan, dus ben benieuwd hoe dat gaat. Zal ik morgen of maandag eens proberen.
Daarna een korte buitenrit (30 min) met Rembrand gemaakt. Zijn we toch weer even samen bezig geweest.

Moest trouwens nog erg lachen om mijn knollies. Er moest een tractor door de wei (om onze nieuwe wei te maaien. Staat alleen maar onkruid, zo komt er geen gras, dus iemand geregeld om het allemaal eraf te halen). Dit zijn ze wel gewend, gebeurt wel vaker. Normaal stappen ze rustig opzij en gaan verder grazen. Nu bleef pony pontificaal staan en keek achterom, zo van, je rijdt maar om me heen. Ik ben hier even bezig. <3 Lag echt helemaal in een deuk. Chauffeur keek me vertwijfeld aan. Doorgaans rennen (andere) paarden heel hard weg. Hij wist echt even niet wat te doen. Toen hij 2 uur later terug kwam, moest ik Rembrand echt opzij sturen.
Nou ja, in ieder geval goed tractorproef hahaha :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:13

werkt onregelmatig, 7 dagen per week in de ochtend- en middagdienst. Indien nodig kan je opgeroepen worden om te komen werken.

Als je dit leest bedoelen ze dan 7 dagen in de week of ?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:22