[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:51

Hoop van wel want dat zou dan onze keuze zijn voor wedstrijd die voor ons wel effe rijden is

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:37

Ik ga denk ik voorlopig nog maar niet voor een startkaart. Wat een boel geld. Een nieuwe shet kopen is goedkoper.
Ik wil sowieso eerst wachten totdat Jorie ook oud genoeg is om voor de kar te lopen en dan heb ik een heel gezellig tweespan, maar eerst moet Alex maar weer even aan de bak. Hij is aanzienlijk aangekomen door zijn 3 weken weide+ dagelijks een volle bak brok(waar hij hartstikke klierig van werd)
Enigste probleem is dat Jorie alles al bij elkaar gaat hinniken als ik hen ook maar even scheidt met een draadje en verder is hij nog zeer wild als je even 5 minuten iets met hem wilt. Hij is ook nog maar 6 maanden, dus, maar wennen aan een borstel/hoevenkrabber zou geen kwaad moeten doen. Bij de borstel had ik hem aan het touw vast en toen gooide hij zich achterover op zijn rug(hij gleed ook uit), maar gaf zich daarna wel over(ik kon overal met hem heenlopen aan het touw en hij volgde wel als een mak schaap). Bij het hoef optillen, gebruikte hij mijn kracht als opzetje om te steigeren, maar ik laat niet zo makkelijk los, dus toen gaf hij het ook al op. Dus hij is op zich nog wel vrij makkelijk en een enorme knuffelkont ook. Dus in hem zit mijn werk voornamelijk. Al ga ik zo denk ik even met Alex eruit (wandelen of fietsen)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:02

Voorlopig hier gewoon impuls. Ik hoef niet zo nodig naar de tweede klasse en de punten voor de klasse 3 heb ik nog wel liggen. Doel blijft dan de impuls vlot rijden met een fitte pony.

Hier staat het rijden nog steeds op een laag pitje. Vandaag was het weer er wel naar maar er stonden weer wat klusjes rondom huis te wachten dus ipv mennen heb ik de middag op het dak gespendeerd en de goten schoongemaakt. Daarna de stal voorzien van een dikke vlas laag. Elke dag gaat er een halve baal hooi Door. Binnenkort weer op hooi jacht.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:04

Afbeelding
Pony's kunnen niet samen eten. Met een draad ertussen lukt het wel

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:27

Waarom niet meerdere bakken? en dan een beetje uit elkaar dan blijven ze ook nog in beweging.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:45

Zo gaat het toch ook?

Vandaag heerlijk weer, dus Moos maar weer ingespannen. Ze hebben 2 dagen binnen gestaan vanwege het slechte weer en bagger in de paddocks. Vanmorgen dan wel buiten, maar oefff, Mosel was wel fit! Hij moet toch wel erg wennen aan de andere piepjes en geluidjes van de nieuwe wagen, dus hij piepte er wel een paar keer één of twee passen vooruit. Maar alles went.... :)) .

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:25

Er moet er nog minimaal 1 bijkomen maar dan moet ik weer even een uurtje met de trailer op pad. Ik had gehoopt dat ze liever zouden zijn voor elkaar.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:37

Bij mij eten ze ook zo met 5en uit zo,n bak.ik leg er wel nog een stuk betonijzer op.zodat ze het hooi niet uit de bak kunnen doen,en langzamer eten.soort slowfeeder bak.hier kliert altijd maar 1tje,maar de rest trekt zich er weinig van aan en gaat erna weer door met eten.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:45

Die van mij die staan gebroederlijk samen in een stal van 3 bij 1 meter. Alex doet zelfs zijn kont aan de kant voor Jorie als hij overdwars staat.
Vandaag heeft Alex voor het eerst het commando galop uitgevoerd naast de fiets, een rustige beheerste galop en niet rengalop, dus ik ben supertrots op hem.
Mijn kleine man Jorie bleef trouwens maar hinniken, hij had nog niet eerder alleen gestaan. Ik had m al in het gras gezet, maar zijn vriend is belangrijker dan gras, ach, tis ff een paar keer zo en dan heeft hij wel door dat ik Alex wel terug breng. Hij klit namelijk aan Alex of was t zijn moeder :o

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:57

Ik had er ook van dat gaas op maar zelfs met twee stoeptegels erop weten ze het eraf te krijgen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 05:26

hier kunnen ze ook niet samen van een plek eten rivaldo mept tum echt weg helaas.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:06

Ik heb onder in de bak gaatjes op de hoeken,daar touw door heen met karabijn haak.die ik dus aan de gaasmat klik

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:57

Dat is ook een idee. Degene waar ik hem van kocht bood dat wel aan maar dat koste 20 euro extra.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:44

Barney en Pip kunnen ook niet samen eten, die trappen het licht uit elkaars ogen.

Ik heb even een boos momentje. Ik moest vandaag naar Hoofddorp om mijn tweewieler te halen. Hij werd opnieuw gespoten want de lak viel er aan alle kanten af na aflevering.

Maar Cavalier heeft de kunst afspraken altijd verkeerd te maken en er komt altijd wat tussen bij hem. Nu was ik dus met de trailer op pad om hem op te halen. Wordt ik gebeld dat hij er niet is want hij dacht dat ik vanavond zou komen. Dat is echt zo'n onzin want ik ga nooit op vrijdagavond in de file naar Hoofddorp en daarbij moeten we naar Zeeland om parcours te lopen. Dus hoe zou ik dan voor de avond hebben kunnen afspreken. Ik dus voor niets al op de helft van de tot weer huiswaarts gegaan.

Ik word daar zo boos over, drie weken geleden hadden we om 1 uur afgesproken om de tweewieler te brengen. Komt hij om drie uur en stonden wij dus twee uur in de kou.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:26

Jeetje, daar zou ik ook flink pissig om worden zeg! Niet bepaald klantvriendelijk!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:33

Weet ik al dat ik daar niet heen ga,snap ook niet dat se alle wagens gewoon poedercoaten ben je van de zeik af.ben blij met mijn gepoedercoate wagen daar bladert niks van af

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:54

Barney: Dat hoor je dus constant van die man he... Ik snap niet dat mensen daar nog kopen :(

Napie: Hier kunnen ze ook niet altijd samen eten hoor. Als Boost (andere welsh) zo'n periode heeft dan vilt ie mijn ventje levend als er eten is. Stalbaas kwam nu ook alweer naar me toe dat ik ze maar weer apart moet gaan zetten :(

Soms gaat het maanden goed en dan ineens.....

Wat een weer mensen :( Heb deze hele week al 0,0 zin. Moet even wennen aan dit weer hoor

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:12

Toydoll schreef:
Barney: Dat hoor je dus constant van die man he... Ik snap niet dat mensen daar nog kopen :(

Napie: Hier kunnen ze ook niet altijd samen eten hoor. Als Boost (andere welsh) zo'n periode heeft dan vilt ie mijn ventje levend als er eten is. Stalbaas kwam nu ook alweer naar me toe dat ik ze maar weer apart moet gaan zetten :(

Soms gaat het maanden goed en dan ineens.....

Wat een weer mensen :( Heb deze hele week al 0,0 zin. Moet even wennen aan dit weer hoor

Het weer vandaag was goed hier in zuid limburg.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 02:44

geniet ervan dan zou ik zeggen! Ik heb alleen nog maar regen, wolken en koude harde rot wind en temperaturen onder de 5 graden gezien afgelopen week :( Als je het mij vraagt bestaat de zon niet eens meer.

Nu ook weer nachten dus tja, dan slaap ik de 'lichturen'.....

Maar beetje vrijheidsdressuur weer opgepakt, achja, hij is zo jong, weekje minder werk gaat hem echt geen kwaad doen :P

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:00

Nou hier is vandaag het weer ook prima droog en tempratuur is prima

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:11

Afbeelding
Mijn ponyspul staat weer fijn binnen. Tijdens de verbouwing geen plek in de schuur. Vanmorgen fijn een rondje gement met Hero. Ze staan nu onder een winterdekentje.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:59

Nou net gebeld met de knhs,omdat er een gerediseerde startpas zou zijn.dat is voor 4 wedstrijden.en ja die is er maar niet voor het mennen enkel voor onder het zadel.beetje jammer want 4 wedstrijden is genoeg meer zijn er meestal toch niet.maar nee ik moet 108 betalen voor misschien 4 wedstrijden die dadelijk door gaan in 2016.want andere wedstrijden mag je starten maar daar ligt mijn passie niet en dan is mijn wagen ook weer niet geschikt.echt absurt,ik ga dit jaar aan kijken 2016,en anders dag knhs in 2017

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:06

Ik mag/kan er nog niks over zeggen maar ik zou nog even wachten met het aanvragen van de startpas.
Binnenkort kom ik met een uitleg.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:18

NdV74 schreef:
Ik mag/kan er nog niks over zeggen maar ik zou nog even wachten met het aanvragen van de startpas.
Binnenkort kom ik met een uitleg.

Ik heb mijn startpas al lopen want had er afgelopen jaar al een.moet ik hem dan afmelden of wat

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:49

Helaas ben je daar 3 dagen te laat mee, Keona....... je had hem voor 01 december (dus t/m 30 november) af kunnen melden. Nu zit je er weer een jaar aan vast. Tenzij Nicole een strak plan heeft :+ .