[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjola

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:28

@claud dat lijkt mij ook wel spannend als je zo laag zit. :j maar fijn dat bubbles het vol hield de hele les.

@baudy toch altijd weer apart hoe verschillend paarden reageren. Goed dat je haar ff heeft toegesproken. Soms vraag ik mij af tuigers daarin gevoeliger zijn, bij die van ons is het ook altijd extreem als er iets aan de hand is. Bij de andere KWPNers van ons is dat lang niet zo erg.

Nou ik ben weer op weg naar huis (leuk rondje NH maak ik met de trein ;)), mag bij beide ongeveer 2 weken wachten op reactie. Ondertussen zoek ik rustig verder.

Zie hier trouwens eindelijk de zon! Vanmiddag Sam weer even voor de wagen zetten. Kijken hoe hij nu loopt. Dinsdag tijdens de clinic heeft hij hard moeten werken. Nu met de nieuwe wagen biedt hij veel makkelijker aan om in de krul te lopen, daar verrast ie zichzelf een beetje mee, want hij schiet er constant in en uit. Maar dat dressuur gebeuren is nog zo raar voor hem, dus de komende maandjes ga ik er aan werken om alles meer bevestigd en stabieler te krijgen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:09

Goeiemiddag allemaal..
Mooie samenvatting van Claud hiervoor..lift ik even op mee..

Fijn dat de menles met bubbles zo goed ging.
Baudyh...konden de paarden maar beter aangeven waarom ze niet eten oid...

verder...druk aan de opruim en poets..want morgen komen er onverwachts nog kijkers voor ons huis..en ik wil dan alles maar dan ook alles aan kant hebben..ieder dingetje wat stoort, word opgeruimd..en we hebben een rotzooi..wil je niet weten.. 8)7

maar schiet mooi op...voordeel is wel dat we nu ook echt dingen weg doen, we willen een kleiner huisje, dus daar past lang niet alles in..dus wat we niet gebruiken en niet aan gehecht zijn..gaat nu eindelijk, of naar de kringloop, of via marktplaats ergens anders heen..werkt prima !!
maar nog lang niet klaar.. :=

Voor de liefhebbers:
Boek Gymnastiek in het gareel van Ilona Mens, zo goed als nieuw, wil iemand van jullie dit boek hebben ? kost je enkel de verzendkosten...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:21

Dat boek is mooi voor mijn boekenverzameling. Als je hem nog niet vergeven hebt hou ik me aanbevolen!
Wij zijn winkels aan het kijken geel bloed voelen

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:33

Mooie samenvatting claud.

Zoo ritje van anderhalf uur met liz gemaakt. Ging geweldig. Kwam een loslopende blaffende jonge hond op ons af en liz deed niks erop uit. Ze keek een beetje en ging braaf wachten tot ik zei dat ze verder mocht. vriendlief heeft ook stukje op de kar gezeten en ging echt zo goed, liz is echt een topknol!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:19

Bedankt voor al jullie steun maar ik heb nog steeds geen bericht ^) word er gek van. Naja ook geen afwijzing... }:0

Of tuigers specifiek moeilijke monden hebben ik weet het niet, bij stalhouderij met allemaal tuigers gereden en ik vond vooral dat ze nogal wisselend waren in humeur en 'menbaarheid'. Vond ik ook met Bente. Heb zelf wel eens het idee dat de wat andere hoofd/halshouding en verhouding in rug/lendenen niet altijd gunstig is voor stabiliteit of zoiets. Maar dat is puur een theorie die ik er op na houd hoor, gebaseerd op dus het rijden met een stuk of 8 verschillende types tuigers, weet afstammingen niet meer precies uit mijn hoofd maar wel dat er geen Fabricius bijzat.
Vond het wel heerlijke paarden, in principe. Gewoon die loop & werklust die er altijd inzat dat vond ik wel gaaf hoor.

@Tine ik ga niet graag met een paard met dikke benen op stap / heb dat nog nooit gedaan.

Verder ga ik graag met alle samenvattingen mee +:)+

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:21

@Biancacoo, Ik zou het boek ook graag willen overnemen als deze nog niet vergeven is :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:29

boek is in principe voor iemand gereserveerd !!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:12

http://www.mediaboek.nl/product/28634_P ... %20Higgins

Vandaag mezelf deze dvd kado gegeven pilates voor paarden, veel stretchoefeningen doe ik al vaak met janouk en image.Maar nu zijn alle spieren geverfd op het oaard, zodat je goed ziet welke spieren gerekt worden, echt gaaf. Ook de botten zijn geverfd.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:37

Prut. Paul wil net janouk laden, is ze kreupel. Grrr ze heeft vanmorgen nieuwe ijzers gekregen, maar blijkbaar iets niet goed.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:03

@Janouk: oei, :(:) :(:) , lijkt me interessant ""pilates voor paarden"

@Baudyh: nou Nenny nog :(:)

@Claud: dat is idd wel spannend.

@VHU: vervelend dat ze je zo lang laten wachten.

@Marjola: veel plezier, alvast, morgen.

Pff, ik ben echt nét klaar met werken op kantoor, pfff, ben dat niet meer gewend, ben helemaal stijf en brak van deze week, maar wel heel veel werk verzet, nu nog even snel aan het koken en beetje opruimen, want dat is er bij ingeschoten, dan nog even fysiek in de weer met hooi en de inloopstal := . Morgen komen dochters vriendinnen oefenen voor hun Carnavalsoptreden, erg gezellig en ze verheugen zich er helemaal op, hoop wel dat ik tussendoor nog eventjes iig met 1 van de paardjes wat kan doen... Fijn weekend, allemaal!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:29

Jij ook fijn weekend inclusief carnaval oefenen

Komt net Michael lachend binnen met een krom lollystokje. Weg lolly..........hij liep langs de stallen te dicht langs Janouk. Tsja haflingers lusten alles. Ook zwart wit lollies blijkbaar.Maflinger en niet meer teruggeven. Zwartwit is lekker en nu op.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:56

He balen janouk kreupel.

En jammer dat je nog niets hebt gehoord verder VHU.

Hier staat alles klaar moet nog even broodjes smeren en dan kunnen we er tegen. Morgen rond
een uur of half 6 weg denk ik.

Is idd een sterk deelnemersveld ollie maar scheelt weer dat ze niet allemaal voor het district
rijden.

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:57

Maisie schreef:
He balen janouk kreupel.

En jammer dat je nog niets hebt gehoord verder VHU.

Hier staat alles klaar moet nog even broodjes smeren en dan kunnen we er tegen. Morgen rond
een uur of half 6 weg denk ik.

Is idd een sterk deelnemersveld ollie maar scheelt weer dat ze niet allemaal voor het district
rijden.

succes he in houten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:58

Leuk Claud! Da's wel een lange dag :oo
Oeps da's balen Janouk .... Janouk neemt een troostlolly :))

Ik heb eigenlijk de keus uit twee trajecten, een meer begeleid en een 'vrij'. Ik dacht dat ik graag het begeleide traject zou doen, maar ze zijn steeds zooooooo sloom met reageren, vind dat echt niet opschieten, het werkt bij mij erg demotiverend. Dus ik weet het nog niet wat ik ga doen ook al zeggen ze volgende week dat ik kan beginnen .... andere traject staat minder vast, maar mensen zijn wel heel betrokken en begaan .... duszzz..... twijfeldetwijfel.
Naja, komt tijd, komt raad -:)
Zit nu lekker aan de wijn hahaha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:12

Even spam

http://youtu.be/ZU2-T9exobE

Zoonlief heeft vandaag voor de 2e keer dressuurles gehad van deze juf. En dus ook pas voor de 2e keer les gehad in het aan de teugel rijden. Omdat hij hier nu erg mee bezig is, gaan andere dingen helaas wel weer even wat minder (zit iets te ver naar voren), maar goed, dat komt vanzelf wel. Hij is zo vooruit gegaan. Deze juf geeft mij sinds een half jaartje menles met Rembrand. We zijn erg blij met haar :D

VHU: nog spannend en dus ook best moeilijk
Janouk: balen dat janouk kreupel is. Ik had er vorige week 2 kreupel na bezoek van de smid. Is nog nooit gebeurd.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:23

Wat balen zeg, van Janouk! :oo
Veel plezier alvast, Avaluna!
Succes met opruimen en de kijkers morgen, Biancacoo!
Ik zag een leuk filmpje van Liz, lekker gaat zij zeg. :D
Succes morgen, Maisie!
Tine, wat ontzettend schattig! Vind het al erg knap voor de 2e dressuurles. :j Ik zie trouwens dat jij een stalgenoot van mij op Facebook hebt. ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:25

Janouk, lijkt me heel gaaf die dvd ! Interessant en leerzaam.
Ik hoop dat janouk snel weer helemaal in orde is...balen zeg..
ik kijk voor de honden ook vaak filmpjes van lange afstand mushers en wat ze doen bij bepaalde blessures, handig om te weten.

Vhu lastige keuze, maar daar kom je vast uit.
Tine stoer en knap van je zoontje.
Ava carnaval vieren.veel plezier.

Slaap wel.....

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:27

Slaaplekker! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:38

Wat een wereldpony is Amerigo toch Tine, zo te zien vind je zoon dat gepeuter ook leuk :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:35

Zo lekker midweekje Duinrell gepland, hondjes mee, zoonlief in Tiki bad en ik lange strandwandelingen, heerlijk! Manlief moet dan gewoon werken maar kan 's avonds naar ons toekomen (we wonen in Rotterdam, manlief werkt in Den Haag en Duinrell is Wassenaar) Hebben we toch een beetje vakantie met z'n allen :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:06

VHU: lekker vooruitzicht. Gaan de honden ook mee? En Amerigo is zo'n lekker ding. Ben zo blij dat we hem gevonden hebben. Ook al is hij soms super stout. Hij gaf vandaag in de les ook nog een bokje, als protest op de zweep. Hij is wat lui momenteel (ik men natuurlijk al een tijdje niet en zoonlief rijdt ook niet zo vaak), dus hij was echt verontwaardigd hahah, en dan moest hij nog echt aan het werk ook.
En zoonlief vindt het inderdaad erg leuk, maar ook als hij tussendoor even lekker mag galoperen ofzo hoor
PeerAppel: zoonlief heeft wel vaker dressuurles gehad hoor (niet zo vaak, meer springles, maar dat is/was steeds heel erg onregelmatig; bij deze juf is het de bedoeling gewoon echt 1x per week te lessen)
En wie is jouw stalgenoot dan? Ben wel nieuwsgierig :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:28

Ja hondjes kunnen ook mee. Is wel voorwaarde het komend jaar / de komende jaren met vakanties. Vind Mies te oud voor hondenpension (of het moet heel vertrouwd zijn en niet te druk, maar ja, waar vind je dat). Maar bij Duinrell hebben ze dus blijkbaar een paar speciale huisdier-proef-duingalows en stomtoevallig was er nog een vrij :)

Het is toch wel een beetje pony achtig he, dat stoute en bokkerige of zo van bleh ik heb geen zin. Ollie heeft dat eigenlijk elke keer wel als ik met haar men of rij, niet echt gemeen, of doorbokken, maar die kont gaat bijna altijd wel een paar keer zo'n 20/30cm omhoog zo van nou baas, ik vind het wel goed genoeg zo hoor := :* (meer dan dat is het ook niet, knap dat je zoon er niet van onder de indruk is).

Ik wil even kijken of we Ollie nog mee kunnen nemen naar het strand. Maar dan moet ik daar stalling in de buurt vinden, dus als iemand nog tips heeft (stalling in Wassenaar/ Den Haag)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 08:07

http://www.chai-valley.nl/

Je kan kijken of zij een plekje voor je hebben. Vlakbij Duinrel. volgens mij 2 km verderop aan de weg. Dit zijn vrienden van ons. Ze rijden bij onze menclub. Echte aanrader, want ze zijn super met dieren.
Hij kan je vast de mooie menpaden laten zien

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 09:50

Goedemorgen

Oe, VHU dat klinkt wel helemaal super als je Ollie mee kan nemen.

Net Thabor alweer gelongeerd. Zometeen voor de laatste keer naar puppycursus en dan nog heel veel rotklusjes, bleh.

Manlief zou vandaag met een paar mannen het hout van de 12 omgewaaide bomen uit de zomerwei gaan halen, maar de regen is iets te vroeg gekomen. Nu gaan we niet over het gras rijden, want dat wordt door de dooi en nattigheid compleet kapot gereden. Jammer, want wanneer kan het nu wel? Komende tijd veel drukke/gevulde weekenden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:41

zo..rustig hier zeg..
allemaal lekker bezig, ik hoop dat het bij jullie droog is, hier wel..
heerlijk rustige ronde met de hondjes gedaan !
superfijn..
de kijkers hebben het huis gezien..verder geen nieuws..dus duimen maarrrrr..