[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:15

@VHU: hahaha, dus Bente werd een beetje unheimlich gevonden, nicht so ganz geheuer, also? Hahaha, beetje aparte mensen, dus.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:24

Inderdaad dat zeiden ze ook iets met geheuer, wist niet wat dat was :P

Poeltje

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:31

Schade..

De volgende kijkers wel gewoon NL, VHU? :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:43

Ja gelukkig wel :=

Bente was echt heel braaf. Maar ja ze heeft haar koppie er wel bij en oortjes erop plus dat ze gewoon snel reageert. Maar eigenlijk vond ik haar best wel slomig/rustig vandaag }:0

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:48

I unheimlich
bijv.naamw.

Uitspraak:
[ˈʊnhaimlɪç]

1) unbestimmte Angst hervorrufend - akelig
Nachts ist es auf dem Friedhof ziemlich unheimlich. - 's Nachts is het behoorlijk akelig op het kerkhof.
jemand / etw. ist jemandem unheimlich
2) sehr groß, viel oder intensiv - enorm
Ich habe unheimlichen Durst. - Ik heb enorme dorst.
Das macht unheimlichen Spaß! - Dat is enorm leuk!

Even gegoogled hoor... Mijn duits is ook niet echt goed :') Maar ze vonden haar dus zeer groot/enorm?

Nou ik ben nog niet verdampt (maar wel versuft :') ) Ik heb wel een geknapte ambitiebal :') _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:54

Nou ze hadden het over dat woord wat Ava zei, geheuer of zoiets maar ik had geen idee wat ze bedoelden en toen zeiden ze oa unheimlich, tenminste dat is het woord dat ik begreep :o . Kan me niet voorstellen dat ze Bente te groot vonden }:0
En Bente maar braaf staan kijken hahaha.
Het ging trouwens vooral over haar galop. Misschien dat ze die dan te hoog vonden ofzo? Nou het is een heerlijke galop, haar galop. Zit als een huis.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:57

Galoppeerde ze 's nachts heel akelig op het kerkhof? _O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:00

*googlet geheuer*

Dan kom ik uit op ongevaarlijk, en veilig?
:))

Nee, bente te groot zal wel niet nee, die is mooi maatje :D

baudyh

Zo ik ben er ook weer eens.Na ruim 10 dagen nagenoeg geen internet te hebben gehad wegens een fout in de telefoonlijn hadden we het eindelijk weer tot er zaterdag avond in ene een mega virus verscheen.
Maandag weggebracht en jawel de schade viel mee.Wel weer 108 euro minder maar ja we hebben weer internet met een laptop.

Ik heb veel gemist helaas geen tijd om alles bij te lezen.

Maar de duitsers waren dus niet zo blij met bente.Waren ze niet aan het zeuren over de stap.Ze vinden de stap altijd zo mega belangrijk.

Hier erg druk met onze hengst.Hij moet volgende week vrijdag naar de eerste bezichtiging van de tuigpaarden hengsten keuring.Vind het best spannend worden.Twwe weken terug wilde hij in ene weer helemaal geen hooi eten.Drama zo kort boot de keuring.Maar gelukkig eet hij weer en komt de 18e niet te vroeg.
Tussen door ook nog ff met db aan de gang.Die moet zaterdag weer aan de bak op dressuur wedstrijd bij tine!!
Straks nog een half uurtje prive les.

VanHuisUit

Misschien moet ik haar dat gewoon laten doen 's nachts als bijbaantje, wordt ze lekker rustig van voor een kreupel en gammel type als ik hahaha. Nee totaal geen gezeur over de stap en de draf vonden ze geweldig maar ja toen kwam de galop :') . Lijkt me zwaar stressen een hengst voor de keuring brengen We gingen heeuueueuel vroeger altijd naar Zuidlaren naar de 1e bezichtingen, altijd erg leuk en spectakel met dat jonge spul vooral de tuigpaarden. Ging publiek met hun voeten stampen als ze er een mooi vonden en dan werden ze helemaal *\%/* }:0
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 09-01-13 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Poeltje schreef:

:')
goed, door jou is de serene stilte hier op kantoor verbroken :')
*proest het uit van het lachen* _O-

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:02

Akshay schreef:
Poeltje schreef:

:')
goed, door jou is de serene stilte hier op kantoor verbroken :')
*proest het uit van het lachen* _O-

Pas op, daar krijg je umheimlichen dorst van!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:02

Ach, gelukkig weet je dat dit niks wordt VHU. Het is dat we de stallen vol hebben, anders waren we vast komen kijken. Bente zou super in het span passen met Hilbert.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:04

Wie is Hilbert??

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:05

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:07

Mag ik mij nog melden nadat ik onder mijn steen vandaan ben gekropen? Hier ontzettend druk gehad met school en familie en Bokt behoorlijk verwaarloosd!

@vhu Succes met de verkoop! Unheimlich, dat klinkt toch wel een beetje akelig! Heb je al veel kijkers gehad?
@akshay: Beterschap met je hoofdpijn! 60 mailtjes?! Jeetje! Creatief gebruik gemaakt van je fiets zo te zien! Kon je nog wel sturen? Ik heb het ook een keer gedaan en toen klapte tijdens het fietsen mijn stuur zo om...
@tine: Wat een luxe, 2 bakken! Echt heerlijk joh! En fijn dat hij over 3 weken al klaar is, nog redelijk snel! Hopen dat de kliniek wat voor je kan doen aan de traanogen!
@tallechie: Zo, lekker bezig geweest zeg! Gelukkig werken de medicijnen zo goed! Wel wat krampjes dus, maar liever dat dan de hele dag huilen!
@Frensie: Gelukkig ging de les zo goed! Kwestie van wennen denk ik! Rijd je hem al lang?
@bicci: Gelukkig heb jij je stem weer! Is anders ook echt dramatisch!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:07

@Poeltje, die is leuk :=

Ze staat nog maar een paar dagen te koop (vanaf zondag), dit was al mega snel om te kijken eigenlijk. Zou het ook wel raar hebben gevonden als ze nu al weg was eerlijk gezegd -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:09

Mijn Duits is ook intriest van niveau. Weet ook niet wat geheuer of iets betekent.
Citaat:
Galoppeerde ze 's nachts heel akelig op het kerkhof?
Deze is wel geweldig _/-\o_

Baudy: je moet me wel even aanspreken hoor als ik het niet in de gaten heb.
Avaluna: de kleine bak blijven we gewoon gebruiken, in ieder geval voor het mennen met Amerigo en ook voor zoonlief ohz, omdat de nieuwe bak niet helemaal omheind wordt (kant van de wei wel en om hele bak komt walletje met beukenhaag, maar duurt even voor die dichtgegroeid is)
Bovendien is dat wel erg zonde van de dure bodem. :+

Heb Rembrand niet meer gelongeerd, mijn lichaam kan het even niet meer aan. Niet zo vreemd natuurlijk na zulke "fijne" nachten. En Thabor staat weer met halsstuk op de wei. Zit wel beetje vreemd vast, maar goed, hij staat er weer warm en droog bij.

Nu ga ik even stoeien met vraagprogrammas voor volgende wedstrijden

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:11

*zwaait naar juangi die onder d'r rotsblok uit kruipt*

En mijn stuur, dat kon niet meer omklappen _O- Kon dus ook maar heel minimaal meer sturen :P

@tine; goed geknutseld!!

@poeltje; ja lach maar om mij :') _O-
Nog een uurtje :D
*foei*...
Ik kom er net achter dat ik een hoop gegevens mis.. Dus maar nóg een mailtje gestuurd om daarachter te komen.. :+

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:20

@Tine: Succes met stoeien! Verstandig dat je het longeren even laat voor wat het is.

Hier hebben we trouwens ook een 3 jarige New Forest hengst. Gisteren heeft er iemand voor de tweede keer opgezeten. En spannend dat 'ie het vond.. Held. :Y)

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3988_n.jpg

Afbeelding

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:20

Vandaag (eindelijk!) goede bakstukken en een menbitje gekocht! Is een liverpool geworden, wel een veilige keus,dacht ik! Dus meneer mocht vandaag wennen aan oogkleppen en een stang in zn mond, ipv dubbelgebroken.

Ging erg goed, was wel erg kauwerig. Oogkleppen was flink wennen voor hem, uiteindelijk ging het goed. Totdat ik op de terugweg GOEDZO riep (liep naast een drukke snelweg) en hij schrok, gelukkig 1 huppeltje op zn plaats en hij stond stil.

Met wat voor menbit rijden jullie? En ook met oogkleppen?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:21

Poeltje schreef:
@Tine: Succes met stoeien! Verstandig dat je het longeren even laat voor wat het is.

Hier hebben we trouwens ook een 3 jarige New Forest hengst. Gisteren heeft er iemand voor de tweede keer opgezeten. En spannend dat 'ie het vond.. Held. :Y)

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3988_n.jpg

[ Afbeelding ]

Wat een ontzettend knap ding zeg! <3 ZIet er braaf uit!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:23

Liverpoolstang. Iedere pony heeft wel een andere uitvoering.
Kokkie heeft bijv. een liverpoolstang met tongboog. Verder hebben ze allemaal oogkleppen op.

Mooi dat het goed ging en dat hij zo rustig bleef ondanks dat hij schrok!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:24

hier ook een liverpool :) met lichte tongboog.
En kleppen :)

Maar Dids heeft nog steeds als ik de groom naar voor stuur dat ie zich helemaal wezeloos kan schrikken :') Dus ik laat de groom kletsend naar voor lopen :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:26

Juangi: ze rijden hier allemaal met oogkleppen. De paarden op lichtgebogen liverpoolstang met pompwerking en Amerigo op gewone watertrens
Poeltje: had graag in ieder geval iets met de paarden gedaan, qua training voor de wedstrijden verloopt het nu al een maand heel erg bagger. Maar ja, kan even niet meer. Lichaam zegt HO, nou ja, schreeuwt het eigenlijk en de bak is gewoon erg slecht. Vandaag weer zeker 10 mm gevallen. Sloten zijn ook al weer flink gevuld. -O- Wat een plaatje, zeg die 3 jarige.

Nou, dacht goed bezig te zijn door vraagprogramma's al aan te vragen, maar kan nog niet. Tenminste niet voor wedstrijden na 1 april. Ivm reglementswijzigingen.