[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buckje

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:46

Ik scheer wel altijd helemaal kaal in de winter.. Vind het vervelend al dat haar aan de benen en vind het er ook niet uitzien eerlijk gezegt.. Volgens mij merken ze er ook niet veel van.. altijd lekker warm en staan goed in de dekens.

Buck heeft wel een regendeken op met 50 grams vulling. Hem heb ik vorige maand ook geschoren hij had al een wintervacht die te maken heeft met dat hij ziekig is.
Lizzy heb ik vandaag ook een regendeken om gedaan die gaat met van die heftige regendagen helemaal bol staan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:54

VHU: mijn wagens piepen ook wel hoor of het loopt iets aan. Zit er zand tussen. Soms werkt het om remmen half in te drukken, maar soms ook niet. Ik probeer er maar niet meer op te letten. Het meeste last heb ik als ik de karren heb gewassen.

Lanouska: gewijzigd vraagprogramma is onderweg, dus kom maar op met die coupons :D

Tjonge, ik denk dat de paarden morgen maar vrij krijgen. Met dit weer ga ik echt niet erop of erachter. Wat een ellende!!! Ik moet ze zo nog gaan voeren, maar denk dat ik zwemmend heen en terug moet.

Tallechie: nee nog steeds geen oppas. Maar donderdag komt mijn hulp, haar wil ik nog vragen. En anders maar een dochter van een pensionhouder hier in de buurt (haar broertje zit bij P in de klas) vragen. Maar met een hengst heb ik toch liever een volwassen iemand erbij.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:00

Kan ik me voorstellen inderdaad.
Ik heb het geluk dat mijn ouders altijd op de dieren passen als wij weg zijn.

Ik ga voetbal kijken en dan op bed. Morgen weer werken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:17

Ik haal wel de lange haren eraf hoor, vetlok wordt hier recht afgeknipt, langs de pijp worden de langere haren geknipot en ook uit de kootholte en de kroonrand wordt netjes bijgewerkt. Oren werk ik ook altijd netjes bij (dichtknijpen en dan lange haren eraf) en stukje achter oor ook voor waar hoofdstel ligt.

Zou het dan het 'normale' piepen zijn bij mij Tine? Ik heb geen idee wat normaal is :+ , heb geen vergelijking. De remmen bij de wagen van Peter lopen ook wel eens aan maar minder volgens mij dan bij mijn wagen. Nu wordt hun wagen ook meer gebruikt, misschien dat het daaraan ligt? Of dat ik iets moet smeren op de remschijven, doe jij dat wel eens? De wagens bij de stalhouderij hadden dit nooit maar die werden ook niet in het zand gebruikt. Ik rij natuurlijk (vrijwel) altijd op zand.

Die wagen van Naaltje loopt als een zonnetje, echt je hoort vrijwel geen rammel. Wat was dat voor spul Naaltje wat je toen bij je had en overal tussen spoot?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:23

Haha, ik knip juist het "derde" oor (waar hoofdstel ligt) weer niet. Laat ik gewoon lang, dat vlecht ik mee met de voorpluk, zodat hoofdstel toch netjes ligt.

Geen idee wat normaal is bij piepen, maar hier piept het ook regelmatig. Ik smeer niets. Een keer per jaar krijgen ze bij wagenmaker een onderhoudsbeurt. Heb geen verstand van die dingen. :o Ik rijd meestal in zand (bak) of op gras (zit ook zand). Heel weinig maar op asfalt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:33

@VHU; het geluid wat ik jouw wagen toen heb horen maken vond ik geen ''gewoon gepiep'' := maar ik moet niks zeggen :') Mijn remmen zijn gewoon stuk _O- die remmen zo goed dat ze niet meer los gaan zonder klauwhamer :+

VWB scheren, ik doe het niet. Knip ook niks bij m'n peerd. Ja, z'n staart
en z'n manen laatst O:)

Ik hoop eigenlijk dat het rotweer óf doorzet, of wegblijft.. Half half koop ik niks voor. Wil die deken eraf.. Maar dat gaat niet als het kouder wordt->weer warm->weer kouder->weer warm...

En verder heb ik jankbui ^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:45

:(:) jank maar lekker door hoor, lucht vaak op :(:)
Dat geluid hebben we opgelost, die is niet meer terug geweest, was remveer of zoiets die niet meer werkte :+ daarna zijn de remmen ook nog helemaal uit elkaar geweest, schoongemaakt, nieuwe remolie of zoiets erop of erin en dan zouden ze het helemaal weer goed moeten doen. Toen deden ze 3 of 4 ritten uitstekend hun werk. En toen opeens net als je dus een buitenrit wilt maken, zul je net ziet, we rijden weg en de boel loopt weer aan. Gedurende die rit met half ingetrapte rem stukken gereden, dan weer wel aanlopen, dan weer niet. Hard ingetrapt, zacht ingetrapt, bleef maar kwakkelen, zeer irritant. Wagen week weggezet, toch maar weer gaan rijden, alles doet het weer. En vandaag en gisteren deed het ook gewoon weer wat het moest doen. Heb ook niet veel geremd moet ik zeggen maar als ik remde ging het goed. Er zit totaal geen systematiek in wanneer de rem wat blijft hangen en wanneer niet. -:(-

Maar ik denk dat ik Tine's methode maar ga toepassen, zolang het gewoon blijft lopen maar niets aan doen. Hij is nu al 3x bij de wagenmaker geweest, 1x is er niets aan gedaan, want leek het toch goed, dus een keer remveer en een keer alles uit elkaar en weer in elkaar. Ik weet het ook niet meer.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:53

:wave:

hoi hoi allemaal !

@vhu: hm, raar met die remmen hoor :? Mss inderdaad de hoeveelheid zand, klinkt wel redelijk aannemelijk.
@naaltje: aaahhh :(:) Hopelijk luchten de tranen op!!!
@tine: komt helemaal goed met thabor en rembrand dus, hoe kwam het dat 't nageeflijk lopen langer duurde? Last van spanning door de wind misschien??? Mooie gladde benen bij de paardjes <3
@tallechie: fijne wedstrijd (zeggen voetballiefhebbers toch altijd :)* )

en iedereen die op de vorige pagina had gepost Y;(

Drukke dag op 't werk gehad zoals ik al 'vreesde'. En dan nu zo rotweer... bahbah, ik blijf lekker thuis vanavond. Misschien kan ik morgen ook niet naar Har, dan wordt het donderdag schade inhalen <<)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:57

bah bah bah wat een pokkeweer. Keiharde wind en regen hier. Paardjes staan binnen. Gaan morgen
ochtend weer naar buiten. Is ook wel beter voor de wei.

Ik ga denk ik maar theetje maken en puzzelen ofzo.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:42

Het is hier echt heel stil vanavond. Iedereen in de ban van de storm.

Nou ik ga slapen !!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:07

duik ook maar het mandje in :z ,ik word echt niet blij van die regen en wind vandaag :( ,hoop morgen beter weer voor ons allemaal :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 07:27

Goedemorgen allemaal!
Ik lag gisteravond al lekker vroeg in mijn mandje :) Had eerst nog een half uurtje gestapt met Gwin, ik waaide er bijna vanaf! Nog drie reetjes zien staan, schattig.
Nu weer op tijd eruit om de paarden te voeren. Als het droog blijft nog even stappen met Gwin en daarna naar de kliniek.
Ik bedacht me vanochtend; Gwin heeft twee jaar geleden erge koortspieken gehad. Daarvoor moest ze naar Utrecht want hier konden ze er niks mee. Haar leverwaardes waren verhoogd en ze was geel. Uiteindelijk niks gevonden, en op leverecho alleen te zien dat de lever te groot was, kon niet zien of dat oorzaak of gevolg was van de koorts.
Nu dacht ik; mok kan ook komen door leveraandoeningen. Alleen dan verwacht je de mok denk ik aan 4 benen??? In ieder geval even vermelden vanmiddag bij de kliniek. Het houdt je wel bezig zeg...

Iedereen veel plezier vandaag

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 07:54

Goedemorgen :O
Alleen Maisie, HappyTime en Frensie nog binnengestormd hier :+
Het heeft echt gespookt. Bij ons achter staat de partytent nog op, omdat over twee weken de stratenmaker de tuin komt aanpakken en tegelijk komen de hekwerkzetters en de tuinhuiszetters. Wij hebben nog geen schuur en zodoende kunnen spullen even onder de tent, maar jeetje, hij was gisteren bijna weggevlogen joh! De tuinmeubels die eronder staan waren allemaal omgewaaid, bloempotten kapot ^)

Nou, weer richting werk en ik hoop dat ik vanavond beetje op tijd klaar ben want wil echt Har even zien vandaag, ik vind morgen veel te lang duren B-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:01

@frensie; dat is een goede connectie die je gemaakt hebt :) Even navragen is heel slim :)

@prinsjeh; ik hoop met je mee

Gisteravond nog op visite geweest. En nu een ochtendje niet op school zijn. Dus ik ga zo de was even proberen de baas te worden. Heb de afwas al gedaan. En gisteren nog gauw gestofzuigd..

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:05

@frensie: zeker aangeven bij je behandelend dierenarts. Typisch voor mok uit leveraandoeningen is dat de mok voorkomt op de witte benen en niet op de gekleurde benen. Vaak zie je ook korsten op de (witte of roze) neus van het paard. Is er al bloedonderzoek gedaan?
Sterkte voor je paard, hoop dat het snel weer beter is :(:)
En mocht je dat ooit willen: even oppassen met reinigingskuren op chlorofylbasis, daar kun je problemen mee krijgen.
groetjes, lacuna

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:48

Frensie, mag ik vragen wat je hebt omdat je mag/moet gaan revalideren ?
Ben benieuwd of je paardje op de kliniek gaat blijven.....succes!

Stef; 20 km op de scooter ? Dat is best een aardig eindje zeg ! 40 minuten ?

Tallechie; Alwyn ? is dat de alwyn van VHU ?

Lanouska mag meedoen met haar 4 span joepie ! :-)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:59

Gwin heeft 4 witte benen en op maar 1 been mok, dus dat is dan wel weer vreemd, mocht je denken aan het lever verhaal, maar ik zal het wel melden straks. Er is geen bloedonderzoek gedaan. Sommige plekken zien er een stuk beter uit gelukkig. Ik hoop dat ze niet in de kliniek hoeft te blijven.

IngridM tuurlijk mag je dat vragen. Ik heb het hypermobiliteitssyndroom. Kon er altijd goed mee om gaan, ik weet mijn grenzen, maar sinds driekwart jaar zijn mijn polsen overbelast en de laatste 3 maanden kan ik daardoor niet werken. Dat is wel even lastig om mee om te gaan want ik hield altijd al zoveel rekening met mijzelf en dan was het nog niet genoeg. Daarom nu de revalidatie in en dan gaan we alles aanpakken qua lichamelijke klachten, niet alleen mijn polsen. Dus krijg een combinatie van ergotherapie, fysiotherapie, maatschappelijk werk en psychologie. Ben erg benieuwd! En zeer gemotiveerd!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:04

Oh dat is dan wel heel fijn voor je ! Ik ben ook hypermobiel en heb daardoor zeer snel last van overbelasting, peesonstekingen etc, maar zo erg als jij niet gelukkig. Is het een soort van fulltime revalidatie ? En hoe lang moet je ?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:22

Het is gelukkig niet fulltime, dat zou ik niet volhouden, haha.
Zelf vind ik niet dat ik het heel erg heb, er zijn mensen die er nog veel erger aan toe zijn.

Ik moet er op maandagochtend heen en op donderdagmiddag. Ik heb geen idee voor hoe lang, dat hangt er helemaal vanaf hoe het loopt. Het is in het ziekenhuis, niet in een speciaal revalidatiecentrum.

Ze hebben me al wel gewaarschuwd: het zal er allemaal niet heel veel beter door worden, ik zal voornamelijk leren om er beter mee om te gaan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:20

Goedemiddag

Zit hier met zwaarverkouden zombiehoofd. Kan niets met de paarden. Gisteren is er 8 mm regen gevallen, vannacht/vanochtend 25 en het regent nu nog. Oftewel wei en bak zijn niet te doen. Paardjes dus maar vrij (met zo'n zombie hoofd even niet zo erg). Heb wel huishouden gedaan, keuken is weer schoon, zodat we vanavond vergadering wel in fatsoenlijke ruimte kunnen houden.

Straks nog naar zwembad met zoon. Gaan we oefenen voor B-diploma en daarna naar nieuwe judoschool.

Tot later.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:59

https://skydrive.live.com/?cid=a660f298 ... &sc=photos

Staan helaas alleen maar foto's van inrijden van mij bij.

Ik heb even pauze, heb wel bijgelezen, maar moet er weer vandoori

IngridM is inderdaad Alwyn van VHU, die heb ik over gekocht en staat bij mij op stal.

Ik heb ook ontzettende hoofdpijn, wilde vanavond naar stal, maar lukt denk ik niet. waait ook heel erg dus kan ik toch niet veel doen.

We hebben een hele drukke groep vandaag, en was er al om half 5 af, omdat Daan niet meer wilde slapen. Ben om 1730 vrij, Daan halen en hopelijk kan ik dan even een uurtje bijtanken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:38

Vanochtend had ik echt geluk, tussen twee enorme buien door lekker kunnen rijden.

Had balkjes neergelegd en daar zijn we tussen / overheen / omheen enz gedraafd. Deed ze erg braaf, totaal niet kijken of struikelen. Toen dacht ik ... nou dan kan ik er ook wel een kruisje van maken := en ik hoopte dan dat ze een sprongetje zou doen, van waaruit ik dan zou kunnen doorgalopperen. Maar je zag Bente kijken zo van: ik ben een tuiger, dus ik til mijn benen gewoon even extra hoog op :)* ze draafde dus keurig met hoge passen over het kruisje <<), niets aanraken he, dus geen gerommel. Nog wat hoger gezet.... deed ze hetzelfde. Moet even moed verzamelen om het nog hoger te zetten want nu stond het midden op zo'n 40 cm .... hoger durfde ik nog niet , de zijkanten stonden al best wel hoog. Maar wel lekker rondgestuurd, voelde me net als vroeger als je zat te prutsen met je pony om te leren springen hahaha.

Had het hindernismateriaal gebruikt zodat we gewoon wat ontspannen kunnen rondrijden en ze ook went als er wat tegen haar benen komt of iets omvalt enzo. Omdat ze zo heftig reageert als ze over een pion heen gaat met de wagen. Alleen tikte ze niets aan en viel er dus niets om :+ ze werd er ook niet fel van eerder sloom }:0

@IngridM ik heb Alwyn en Freddy verkocht omdat ik niet het geld heb om voor alles pensionstalling te betalen. Ik wil ze in de winter niet meer op mijn eigen landje/stalletje, dat vond mijn man vooral niet meer verantwoord en hij heeft geloof ik gelijk. Daarbij zal het stuk weiland wat ik heb/had kleiner worden en op termijn vervallen. Helaas konden Snuit en Alwyn en/of Freddy niet bij elkaar in de box, qua ruimte had dat makkelijk gekund maar ze ... waren nogal vervelend naar elkaar. Met elkaar in tweespan was ook niet echt een succes, te verschillende pony's. Voor beiden Freddy en Alwyn heb ik een heel fijn plekje gevonden. Snuit heb ik gehouden, want hij heeft toch wel een gebruiksaanwijzing, maar zoals ik het nu bekijk denk ik dat ik de juiste keuze wel heb gemaakt. Snuit en Bente vinden elkaar heeeeel lief, ze staan heel schattig bij elkaar op de paddock / in de wei. En Snuitje is voor mij een heerlijke pony voor fijne bosritten en misschien van de winter mini marathon. Alwyn is prima op zijn plek bij Tallechie en van Freddy weet ik dat het ook goed gaat.

Dus tja, zo gaat het dan he :7

Heftig & lang dagje Tallechie!
Ik moet straks weer werken tot 22.00 uur en morgenochtend moet ik alweer om 6.00 uur op >;)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:07

zo ook ff wezen uitwaaien...wel blij dat het even droog is,sunrise maar ingespannen,nu met nieuwe hoofdstel met stang :j (rij sun op dubbelgebroken watertrensje met stang ging ze steeds op haar kont zitten)
en.....ging best goed,niet meer met haar hoofd omhoog en op de kont gaan zitten, gewoon braaf aan het werk :j ben er stil van <3
VHU: moest wel lachen om je stukje,bente draaft er als een tuiger overheen, benen omhoog en gaan.. :D
voor alle zieken en snotteraars,hoofdkloppers: :(:) beterschap

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:13

@HT wat heerlijk dat het goed ging met Sun! Fijn is dat dan he, als je zo lekker bezig bent geweest.

Moest zelf ook lachen om Bente, gek beest. En volkomen relaxed he, echt zo van hop hop hop zo doe je dat pfff piece of cake :P

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:33

Frensie; heb je ook dat je gewrichten snel uit de kom vliegen ? dat heb ik gelukkig niet. Maar succes met je therapie!

Wat leuk Tallechie, dat je Alwyn hebt gekocht, zo'n gave pony!! Fijn toch VHU dat je ze fijn hebt kunnen onderbrengen !