Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, heb geen vergelijking. De remmen bij de wagen van Peter lopen ook wel eens aan maar minder volgens mij dan bij mijn wagen. Nu wordt hun wagen ook meer gebruikt, misschien dat het daaraan ligt? Of dat ik iets moet smeren op de remschijven, doe jij dat wel eens? De wagens bij de stalhouderij hadden dit nooit maar die werden ook niet in het zand gebruikt. Ik rij natuurlijk (vrijwel) altijd op zand.
Ik rijd meestal in zand (bak) of op gras (zit ook zand). Heel weinig maar op asfalt.
maar ik moet niks zeggen
Mijn remmen zijn gewoon stuk
die remmen zo goed dat ze niet meer los gaan zonder klauwhamer 

jank maar lekker door hoor, lucht vaak op
daarna zijn de remmen ook nog helemaal uit elkaar geweest, schoongemaakt, nieuwe remolie of zoiets erop of erin en dan zouden ze het helemaal weer goed moeten doen. Toen deden ze 3 of 4 ritten uitstekend hun werk. En toen opeens net als je dus een buitenrit wilt maken, zul je net ziet, we rijden weg en de boel loopt weer aan. Gedurende die rit met half ingetrapte rem stukken gereden, dan weer wel aanlopen, dan weer niet. Hard ingetrapt, zacht ingetrapt, bleef maar kwakkelen, zeer irritant. Wagen week weggezet, toch maar weer gaan rijden, alles doet het weer. En vandaag en gisteren deed het ook gewoon weer wat het moest doen. Heb ook niet veel geremd moet ik zeggen maar als ik remde ging het goed. Er zit totaal geen systematiek in wanneer de rem wat blijft hangen en wanneer niet.

Mss inderdaad de hoeveelheid zand, klinkt wel redelijk aannemelijk.
Hopelijk luchten de tranen op!!! 
)
Had eerst nog een half uurtje gestapt met Gwin, ik waaide er bijna vanaf! Nog drie reetjes zien staan, schattig.
Even navragen is heel slim 

en ik hoopte dan dat ze een sprongetje zou doen, van waaruit ik dan zou kunnen doorgalopperen. Maar je zag Bente kijken zo van: ik ben een tuiger, dus ik til mijn benen gewoon even extra hoog op
ze draafde dus keurig met hoge passen over het kruisje
, niets aanraken he, dus geen gerommel. Nog wat hoger gezet.... deed ze hetzelfde. Moet even moed verzamelen om het nog hoger te zetten want nu stond het midden op zo'n 40 cm .... hoger durfde ik nog niet , de zijkanten stonden al best wel hoog. Maar wel lekker rondgestuurd, voelde me net als vroeger als je zat te prutsen met je pony om te leren springen hahaha.
ze werd er ook niet fel van eerder sloom 

(rij sun op dubbelgebroken watertrensje met stang ging ze steeds op haar kont zitten)
ben er stil van
beterschap