[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:50

Iedereen aan het breien.ips jij ook al begonnen?
Hier goed nieuws: 1ste mammografie gehad en controle en alles was goed,mooi helder en schoon,tjeetje wat was dat spannend :j
Heel gesprek gehad over dat ik veel ( uhhh heel veel) dingen wil maar lijf doet niet mee,tja...ik moet me realiseren dat mijn lijf veel gif heeft te verwerken gehad ( chemo,narcose,en bestraling is ook belastend)en dat er nog nooit iemand binnen een jaar weer als vanouds is opgeknapt! Nou dat weer ik dan ook weer,voelde me bijna een ' aansteller' -O-
Met dit weer wel meer energie...2 staarten gewassen,3x manen gekortwiekt
Jullie ook zo aan het genieten {:}

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:15

Wat een mooi nieuws HT. Gewoon genieten van de dingen die wel gaan. Wij paardenvrouwen zijn erg hard voor onszelf, dat hoeft niet. Het is wat het is, geniet van de mooie momenten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:22

Belker: mooi gezegd
HT: wat een geweldig nieuws
Bianca: ik maak maat L, zou groot genoeg moeten zijn, maar ik denk dat ik nu nog een extra reden heb om af te vallen _O- _O- _O- Het patroon is prima duidelijk hoor. Het gekke is dat ik normaal losser brei dan het patroon aangeeft, dus ik vind dat wel raar. Maar goed, ik ga nu maar gewoon door en zie wel wat het wordt, anders heeft zoonlief straks een mooie trui :D
Marga: ik hoefde maar 14 steken te meerderen.
Afbeelding

Voorjaarsmoeheid... hmm ik was voor de kerstvakantie al erg moe.

Maar nog 1 dag werken en dan lekker weekend en hopelijk goed (uit)slapen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:47

Zo geweldig HT *\o/* _/-\o_ :)F
En wat Belker zegt is zo waar...

Wat prachtig Tine!

Hier bezig met enorm borduurwerk maar vrees dat dat nog wel over de zomer gaat voordat het klaar is :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:14

Die trui duurt ook nog even hoor. Met 2 tennisarmen kan ik niet te lang achter elkaar bezig ;-)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:02

HT super *\o/* *\o/*

Belker wijze woorden.

Tine dat ziet er mooi uit, leuk patroon. Is vast klaar voor de volgende winter.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:21

Afbeelding
Ze waren synchroon stuk vandaag

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:07

Heerlijk Belker!

Wat leuk dat ze zo komen aan rennen Janouk. Bij mij komt Alex wel, maar Jorie blijft gras vreten en die moet ik echt ophalen.

Hier gisteren 2 gemend. Eerst 's middags een blokje om met Alex. Ik doe mee aan een wedstrijd voor HCA sulky's op facebook waarbij ik tickets kan winnen voor de 4daagse, dus Alex moet even meer getraind worden. En 's avonds heb ik Jorie mee gehad naar les. Les is een onderbroken op het moment door alle indoor evenementen in Tolbert en dan ook nog een storm tussendoor. Oftewel hij stond precies een maand geleden voor het laatst voor de sulky. Natuurlijk wandel en fiets ik wel met hem buiten, wat hij ook lekker doet. Inspannen buiten een bak begin ik nog niet aan en het land was veel te nat om te longeren enzo. Hij deed het echt perfect, was makkelijk op een volte te zetten bij uitspattingen en gaf helemaal niks om de obstakels. Hij werd zelfs iets te enthousiast en wilde vol gas door de mini-marathon hindernis, maar ik kon hem nog perfect de bocht om sturen. Al deed dat de instructeur wel schrikken, die sprong alvast aan de kant voor het geval hij rechtdoor zou gaan. _O-

Maar hij luisterde perfect ook op die snelheid, volgens mij heeft hij er echt schik in om hard te gaan gewoon. En hij was de enige pony die in 1 keer zonder aarzelen onder de sliertjes doorliep. Dat is zeg maar van dat afzetlint, rood-wit, alleen dan van boven opgehangen als een vliegengordijn. Nu hing het de eerste keer ook wel zo hoog dat ie er gewoon zo onderdoor kon gaan zonder aan te raken. Maar daarna werd hij wat lager gehangen en alsnog ging meneer er zo onderdoor. Ik ben echt blij om te zien dat hij lekker op mij vertrouwt. Ik denk dat de extreme trail hem daar echt in geholpen heeft om op mij te letten en rustig aan in vertrouwen dingen te ontdekken. Hij doet het ook nog steeds goed op de trailer. Hij weet nu waar hij zijn hoeven moet neerzetten op de klep om rustig naar boven of naar beneden te lopen.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 17:16

Haha Janouk die hebben haast. Wel makkelijk zo.

Hier staan ze al te wachten aan het draadje voor hun voertje, vrouwtje is zooo langzaam. (voer in de wei)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 00:11

Wat een boef jorex
Hier als ik roep uhhh "hey" zeg....gehinnik en dan komt het zooitje aan,meestal in hoge versnelling.heerlijk van die pratende ponys :j

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:54

Oh ja hier komen ze ook wel met zo'n huhuhu geluidje aanlopen als ik met voer kom. Zo lief.

Vandaag en gisteren druk bezig geweest. Echt fijn dit weer! Gisteren gewandeld in het bos. Alex was druk en Jorie vrolijk en het was wat een uitdaging met alle plassen nog. De spartelvijver was voor ons nog onbereikbaar door grote plassen aan de ingang. Dit is geen plas waar we aan staan, het was echt nog nat daar. _O-
Afbeelding

Verder vanochtend privé lesje dressuur gehad met Ursela. Ursela is de grootste die ze hebben. Ik ga volgende week mijn dressuur proef op haar rijden. Ze is heel lief en goed aan de hulpen dus aan haar zal het niet liggen als het wel mis gaat.
Afbeelding

En vanmiddag Alex maar weer gemend voor het geval we wel tickets winnen voor de vierdaagse. Ik moet nu echt hem al meer oppakken zodat zijn conditie weer goed is. Ik doe op Facebook mee aan de actie van HCA.
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 11:42

Jorex, lekker bezig !!
Hoop dat je de kaartjes wint !!
Wha Janouk..bijna onder de voet gelopen..
Belker wat een fijne kudde zo bij elkaar.
Tine is begonnen aan haar trui, hij word vast heeel erg gaaf !!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:33

Hoe is het met iedereen? Allemaal aan het genieten van het mooie weer?
Las op buienradar van het weekend beetje regen dus kunstmest strooien,tjeetje niet alleen benzine omhoog....pavo kunstmest nu ook flink omhoog,vorig jaar tussen de 15- 18 euro een zak nu 24 euro. :( dat is flinke verhoging of zuinig strooien _/-\o_

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:35

Ik zit binnen met een positieve zelftest, tot zover mijn training met Alex voor nu. :+
Ik ben flink verkouden, nu in afwachting van de testuitslag van het GGD.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 11:46

Ht, goed bezig met kunstmest strooien.
En Jorex..beterschap, hopelijk ben je snel beter.. +:)+
Ik heb long covid te pakken gehad..nu nog naweeën van... ^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:54

Heftig Biancacoo... veel van mijn collega's ook ... op wonderbaarlijke wijze ben ik zelf nog steeds niet ziek geweest of laat ik het zo zeggen positief getest. Terwijl ik al 2 jaar lang elke keer weer met (veel) positief geteste personen in een zelfde ruimte heb verkeerd via mijn werk... heb al wel heel veel zelftesten gedaan en onderhand geloof ik al 7 of 8 keer via de GGD.

Ja het is echt bizar hoeveel de prijzen op van alles omhoog schieten momenteel...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 11:00

Hej Vhu... wie is het paard op je profielfoto *-:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:30

Ohhh dat is gewoon Jenn hoor. Tenminste denk dat je die bedoelt?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 00:44

Hier ook heel voorzichtig wat corona betreft maar....mijn vriend is positief getest,daaaaag midweek landal volgende week :( ik mankeer niks en ben doordeweeks niet bij hem O:)
vhu : nog op verzorgpaardenspeurtocht?
Jorex beterschap

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 08:34

Haha vhu...dacht dat het een ander was... _O-
Ht..oh bah..hopelijk is je vriend snel weer fit,.en word jij niet ziek...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 11:30

[VN] Tine10 aan het woord: dressuur met een IJslander

HT wat balen zeg!! Hopelijk is hij er niet echt ziek van.
Jorex, positieve zelftest. Hopelijk negatieve GGD test
Ik heb het ook nog steeds niet gehad, terwijl ik met mijn werk natuurlijk echt geen 1,5 meter afstand kan houden. Maar goed, ik heb genoeg andere klachten, dus hoef er even niets bij.

Afgelopen woensdag naar overgangsconsulent geweest en na enig aandringen gaat de huisarts erin mee en ben ik gisteren begonnen met hormoontherapie. Hopelijk geeft dat verbetering.

Fijn weekend allemaal!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 12:57

Ik hoop het voor je Tine. Wat een leuk stuk over jou en Thor +:)+

@Biancacoo nee nog geen 'echt' verzorgpony/paard.
Wel wat leuke bezoekjes aan leuke paardjes/pony's gebracht en er staan er nog wat op het programma. Maar moet wel goed opletten waar ik aan begin want de benzineprijzen staan zo hoog... dus het wordt of combineren met mijn werk of dicht in de buurt dat het aan te fietsen is.
Of ik ga gewoon af en toe ergens paarden of pony's snuiven :+ zo staat er een bezoekje aan Cathey op het programma :)

Ben trouwens bezig met het uitzoeken van een elektrische fiets. Zodat je minder vaak met de auto hoeft en ik ook mijn werk in de wijk gewoon op de fiets kan doen. Als ik dat nu met de fiets zou doen is niet te doen met niet elektrische fiets (rij op een dag ongeveer 50, 60 soms wel 70 km). De onkostenvergoeding van mijn werk weegt met de huidige prijzen echt niet op tegen de kosten die ik maak.
En ik vrees dat we hier nog lang niet vanaf zijn.

He bah wat een tegenvaller HT. Maar heel verstandig want jouw weerstand zal momenteel niet optimaal zijn... :(:)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 13:29

Beterschap nog Bianca! Hier was het gelukkig zo heftig niet, ben vandaag al weer bijna de oude. Ik moest helaas wel mijn wedstrijd op de manege voorbij laten gaan, die is vanmiddag. Maar een rit met Alex moet kunnen, is veel minder risico dan tussen alle mensen op de manege te gaan staan. GGD was ook positief en die meldden dat ook vrij vlot aan me. Maar ik had eigenlijk dinsdag het heftigste gehad, daarna woensdag en donderdag lang niet fit en sinds gisteren gaat het weer snel bergopwaarts.

Beterschap voor je vriend HT! Ik snap dat je er heel voorzichtig mee bent, ik had alleen mijn moeder kunnen besmetten buiten mijn gezin. Aangezien ik daar maandag nog was geweest na een negatieve zelftest.

Ik heb er wel even zin in, gewoon ff lekker kilometers rijden met Alex vanmiddag, niks geen poespas. :D
Voordeel is wel dat ik in quarantaine al verblijf heb uitgezocht voor het geval we wel tickets winnen voor de 4 daagse.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:33

Vhu,ik hoor goede ervaringen om me heen van de stellafiets,zelf heb ik er spijt van dat ik een gewone fiets heb genomen 3 jaar geleden! Oja en janouk heeft ook een electrische fiets :j