[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:40

Wij gaan binnenkort naar de hooge woeste in Emst. Huisje in bos met paardenstallen en eigen prive weiland. B&b
Aan het Eper knooppuntenstelsel punt 12.zo het bos in en super menpaden en goed betaalbaar. We gaan met het Tiroler duo samen in tweespan
http://www.dehoogewoeste.nl/beschrijving/

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:59

@Belker we zijn al een flink aantal keer op http://www.camping-boszicht.nl geweest. Ideaal als je paarden en honden mee wilt nemen. Mensen die camping runnen zijn ook nooit te beroerd om iets voor je te regelen. Paard kan in apart weitje, stal, whatever you want. Mennen kan vanaf daar ook heerlijk, wel wat zwaardere paden dan bijv vanaf wat vroeger Onder de Kastanje (Kootwijkerbroek) was, vond dat ook altijd top adres (totaal andere prijsklasse), weet nu ff niet zo uit mijn hoofd wat er nu zit. Maar daar heb je wel super de super menpaden.

Lijkt me ook een zalig adres Janouk!

Gem geen meerjarenproject maar morgen lekker dagje paardkijken, veel plezier en wie weet...

Vandaag weer op Ber gezeten, zonder zadel, halster met teugeltje eraan. Ging heel goed. Ze was super relaxed :z :D beetje links/rechtsom gestapt, paar keer haltgehouden en weer eraf / erop gestapt. Voor die tijd gelongeerd met zadel en er ook weer op gehangen, ging nu al stuk beter. Geen druk op de mond/neus scheelt dus ook al een heel eind.
**we puzzelen lekker verder**

Wat een weertje he {:} we hebben nog geen goede opstelplaats voor de BBQ willen we van het weekend ff regelen :Y)
:wave:

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:19

Hier geen mooi weertje, helaas.

Wat ontzettend geweldig, Janouk! Geweldig dat het weer kan!!!

Vhu lekker weer op Ber gezeten!

Ik heb lekker bonbons gegeten, hahaha.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:35

Rectificatie; toch mooi, hier. Dochter had een weekendje vol met leuke dingetjes gepland met haar vriendinnen, dus echt geluk!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:12

Janouk kan me goed voorstellen dat je even potje hebt zitten janken :(:) nogal ellendig geweest, best wel lang ... maar nu eindelijk weer de weg omhoog echt top!

Hier nu noodweer, donderslagen en enorme regen. Hartstikke donker. Vind het altijd maar niets de pony's op de wei met dat noodweer, maar ja Ber raakt compleet over de jeweetwel als ik haar binnen zou zetten dus tja...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 19:08

Pfff, ben behoorlijk ziek en beroerd, maar zitten we dus wel goed, hier. Wil dan nooit lastig zijn, maar wordt goed verzorgd en in de gaten gehouden, jammer begon net een beetje "bij te komen", maar meestal gaat het ook snel weer stuk beter; moet ook wel, want morgen komen mijn ouders; wil niet dat ze zich nog meer zorgen maken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 19:55

Janouk <3 *\o/* <3 <3 *\o/* wat zul je genoten hebben, en Janouk ook ! Superfijn zeg.
Gem, ...lijkt me vreselijk om een project-paardje te laten staan,..je wilt zo'n diertje toch ook helpen....heel moeilijk..soms wel beter om ze niet te kopen idd....maar toch, blijft een besluit met dubbel gevoel, lijkt me..
Vhu, wat heerlijk met Ber aan de slagroom geweest superfijn.
Ava, dochter die leuke dingen doet, jij weer ziek en beroerd....hoop dat je je snel wat beter voelt, zeker als je ouders op bezoek komen...en bonbons eten,..jummie!
baudyh..we reden langs Dalen...zagen vreselijke zwarte wolken....hoop dat t meevalt voor jullie hooi...

Hier met waterfiets uurtje op water gedobberd..was super zwaar, maar wel leuk !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:08

Nee viel helaas niet mee bianca. Wolkbreuk. Hooi is weer gras. Gelukkig hebben we niet heel veel los liggen. Maar balen ja. Dit stuk word meestal een baal of 7. Het werd echt al mooi droog. Nou ja er zijn ergere dingen zeg ik maar.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 05:32

^) zjips baudyh......dat is echt klöte. .... Gelukkig hebben jullie niet alles gemaaid, hier ligt ook veel gras los,....maar is het nog steeds droog gebleven...
wel erg relaxed,...dat we zelf niet meer hoeven te maaien en te schudden trouwens....maar ik vond het ook altijd wel weer een mooi gezicht als we dan eenmaal die 500 pakjes hooi en 500 pakjes stro binnen hadden..was een mooi gevoel..."vroeger" ;)
nu zoek ik voor de winter altijd wel 1 pakje stro....voor het transport van de honden....en dat is lastig om te vinden..haha..
hoop dat het nu droog blijft baudyh! :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 07:20

Bij ons bij de Ranzijn verkopen ze losse baaltjes stro. Heb je een Ranzijn in de buurt?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 07:36

Nee geen ranzijn in de buurt. Was idd makkelijk geweest.
Janouk, gaaf lekker 2- spannen op vakantie met jullie schitterende tirolerduo ! Mooi vooruitzicht.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:03

Wat balen Baudyh.

Hoe gaat het vanmorgen Ava?

Janouk, leuke plek. Ik ben aan het informeren. Wij gaan dan met een half tiroler duo. Vrienden zitten in de haflingers en mijn new forest mag hun merrie eerst tweespan maken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:06

@belker; dat zijn goede vooruitzichten! En idd hier wel een aantal ervaringsdeskundigen.

Lief dat je het vraagt; niet zo, helaas, maar heb nog tot vanavond de tijd om verder op te knappen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:21

Baudy extra dagje drogen en schudden komt wel goed hoor

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:17

Flink schudden idd alleen jammer dat dat dan weer op zondag moet eigenlijk (weet niet of jullie zelf schudden of je het laat doen?). Het is in ieder geval heerlijk weer {:}
Gasten gingen vanochtend lekker vroeg de deur uit, anderen komen pas vanavond om een uur of 19.00 dus voelt als dagje vrij :D

Onze poes die vorige week was gesteriliseerd mocht vandaag haar 'pakje' uit. Ze was al die dagen zo stilletjes heel zielig. Nu rent ze vrolijk door het huis en speelt ze weer, ze is helemaal opgelucht *\o/*

Vanochtend grote paniek in de tuin want een jonge ekster was blijkbaar het nest uitgevallen of kon niet meer omhoogvliegen met het uitvliegen of zoiets. Pa en ma ekster gingen enorm te keer, jonge ekster is uiteindelijk via de struiken en takken weer omhoog gewipt en vloog uiteindelijk weer weg. Wat een herrie!

Nou iedereen fijne dag, ik zou zeggen geniet ervan.
Ava kun je met dit lekkere weer ook naar buiten toe, hebben ze daar een tuin of zoiets?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:44

@vhu; ten opzichte van een Nederlands ziekenhuis is hier vrijwel niets; alleen een klein terrasje. Het nieuwe Nederlandse ziekenhuis, hier in de buurt, heeft bijna een compleet winkelcentrum.

Heerlijk voor de poes en gelukkig is de kleine ekster weer in het nest!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:35

Zo, weer thuis van de wedstrijd. Daarna eerst 3 uur geslapen. Voel me nu weer een beetje mens. Wilde eigenlijk nog met de andere twee op buitenrit, maar ik moet maar verstandig zijn en de rest van de dag rustig aan doen. Komt weer een drukke week aan tenslotte.

VHU: ook soort van vrije dag, poes blij en vogel weer veilig. Wat een prachtige foto's van Gretha <3
Ava: jammer dat ze daar niets hebben. Hopelijk knap je nog wat op voor de avond.
Ik las allerlei mooie vakantieplannen. Heerlijk!!! Ik zou nog zo graag een keer een trektocht over de veluwe maken met mijn eigen Rembrand, maar of dat gaat lukken....
Bianca: er is toch vast wel ergens een paardenhouder in de buurt waar je 1 baal stro kunt kopen. Ik heb hier ook mensen die 1 baal hooi voor hun konijn komen kopen. Dat is namelijk VELE malen goedkoper dan zo'n heel kleine baal in de dierenspeciaalzaak.

Vanmorgen moest zoonlief als allereerste starten. Bij jury die niet van kleintjes houdt. De vaardigheid ging niet goed, heel veel tijdoverschrijding, dus was wel jammer. Maar goed, ook weer heel veel geleerd, en problemen heel goed opgelost, dus super trots op het stel.

Hier een foto van het losrijden. Toch wel heel stoer, met zijn 10 jaar gewoon zo los tussen alle volwassenen.

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:39

Jammer van de uitslag, maar stoer van je zoon.

fijn VHU, het blijft toch een grote ingreep voor zo een diertje.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:58

Jammer, Tine, maar toch weer een leuke dag gehad. Hier moeten de dieren echt aan het werk, niet dat ze voorheen vol in training stonden allemaal, maar nu is het wel echt erg en funest, maar ja; hoe gaan we het doen? Pfff, hoop dat dochter iig Liesje weer beetje oppakt, extra onhandig dat we nu ook moeten oppassen met weidegang etc.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:22

Afbeelding
Nou vind het super knap van Patrick, vond dat altijd maar eng met al die aanspanningen :oo
Dan hoop ik dat het vanavond zo lekker is dat ze even met je naar buiten kunnen gaan Ava... lig je alleen op je kamer of heb je gezelschap? Ja ons natuurlijk :P
Krijg maar een foto geupload, waar Tine het over had, dus zal de mooiste even pakken voor je, omdat je geen Facebook hebt.

Nou Ber is bezig met een charme offensief kon vandaag zowaar zonder protesteren haar neus insmeren met zonnebrandcreme en zelfs haar mond open doen / lip los (het is tot nu toe drama geweest om er een wormkuur in te krijgen maar misschien dat dat zelfs ooit normaal gaat worden dus :D ).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:03

Nee hoor, helemaal niet jammer. Ze hebben heel veel geleerd en het ging netjes. Volgens fb had winnaar bij paarden enkelspan 3 ballen. Dan zijn de 2 ballen en tijd helemaal niet zo slecht :-) net nog bezig geweest met onkruid weg knippen langs de bak. (Tussen de struiken ) wat een k..klus. maar het knapt wel op. Moet eigenlijk nog ramen zemen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:07

Knappe Gretha, ze is in d'r oren gegroeid _/-\o_ !!! haha..en Ber die het allemaal zo goed doet !
Ava...in kaal ziekenhuis....ik hoop dat je toch beeeetje bent opgeknapt voor dat je straks bezoek krijgt.. :(:) ! en de paarden...is er niemand te vinden die een paard zoekt om te rijden ?..als verzorgpaard...is ook niet ideaal, maar misschien als je de juiste persoon treft..een oplossing....
Tine, heel knap van je zoontje !
Belker, leuke vooruitzichten met 2-span.
Vhu..paniek in de tuin met de ekster....zullen de honden leuk gevonden hebben.

We hebben net relaxed..buiten gegeten.....btje vroeg..maar was lekker. :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:10

Prachtige foto van Greta!

Idd veel werk, altijd, Tine, hier is de bak om te huilen... Telkens ook geen weer om te spuiten oid; vreselijk als ze niet gebruikt worden.

Hier weer wat onweer; hopelijk straks weg.
Ik lig hier verder wel prima; kan ineens blijven slapen; misschien nodig en belangrijkst dat dochter me nu ook alleen eens ff op goede momenten hoeft te zien.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:15

*\o/*
Behoudens keuring ben ik vandaag geslaagd :D !!
Na de keuring laat ik foto's zien.

(sorry, ff ego)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 05:24

Gem, wat gaaf, ik duim voor je dat ze ( merrie toch?) Goedgekeurd word. Spannend *\o/*

Fijne dag allemaal.

Avaluna. Hoop dat je ondanks alles, toch gezellig bezoek hebt gehad. :j