[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:20

Nouja menendurance, wat dacht je inderdaad van mensen met maar 1 paard/pony.
Is een prijsstijging van 75 euro!

Leuk dat mensen met meer paarden/pony's (kan me voorstellen met een tweespan, kan je 2x enkelspan rijden, tandem en 2 span; dus 4 startkaarten...) er financieel voordeel van hebben, maar juist vanwege financien toch echt maar 1 pony......

Ze proberen er weer een elite sport van te maken ofzo?

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:22

Toydoll schreef:
Nouja menendurance, wat dacht je inderdaad van mensen met maar 1 paard/pony.
Is een prijsstijging van 75 euro!

Leuk dat mensen met meer paarden/pony's (kan me voorstellen met een tweespan, kan je 2x enkelspan rijden, tandem en 2 span; dus 4 startkaarten...) er financieel voordeel van hebben, maar juist vanwege financien toch echt maar 1 pony......

Ze proberen er weer een elite sport van te maken ofzo?

belachelijk, dat vraagt om n masaal protest!!!!
dus die endurancevereniging was zo gek nog niet

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:21

Uhm ik snap het effe niet.ik moet dus dadelijk 108 euro betalen of wat en dan mag ik 2span ,enkelspan met bijde en bv tandem rijden. Ik zou graag meer uitleg willen want heb niks gekregen of gelezen hier van.voor een pony of paard erg duur.en ook erg duur voor enkel mendurance

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:23

Keona, geef maar ff je mailadres. Dan stuur ik je door wat ik ontvangen heb.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:26

Je startlicentie kost inderdaad € 108,=.
Als je die licentie hebt, kun je voor elk span een gratis startpas aanvragen waarmee je dus dressuur-vaardigheid, marathon etc kunt starten. En daarnaast betaald je € 20,= per jaar voor je lidmaatschap.

Als je alleen mendurance start is het inderdaad erg prijzig maar ik heb de KNHS verzocht om daar nog eens naar te kijken. Dus ik wacht even hun reactie af.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:47

Vind dat ze de mendurance net als de endurance moeten houden daar is het 20€ lidmaatschap en 35€ start licentie

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:09

Maar dan moet je ook nog lid zijn van de endurancevereniging. Er is geen mendurancevereniging. De meeste menners zijn al lid van een menvereniging.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 14:00

k ga toch maar is kijken naar de prijswijziging heb er net een aangeschaft

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:36

Ja ik ben lid van een menvereniging omdat dat moest.als er zo iets als bij de endurance geweest was,was ik daar lid van geworden.ik snap niet dat het zoveel moet gaan kosten en als ik dan onder het zadel wil moet ik nog eens 108 betalen of zo met ander paard. Denk dat veel mensen dadelijk alles op gaan ruimen,dit is toch ook niet normaal. Gem mijn mail is spike_de_keuter@hotmail.com

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:45

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 21:18

wat een geweldige mail keona :+

dat de paard en sport eraf gaat is fijn maar goedkoper word het dus niet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:39

Als ik zondag terug thuis ben zal ik het eens lezen,ja dat mail adres is al oud was mijn eerste.haha spike was de hond die ik toen had.hoop wel dat mijn wagen af is als we terug zijn.kan mijn vriendin ook beginnen met lessen met onze lusitano

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:42

Zo, vandaag weer een heerlijke ponymiddag gehad :D Was wel ff gek toen we aan kwamen rijden, we waren twee weken lang alleen in de avond geweest dus in het donker. Zag er wel ff gek uit toen we ineens alles konden zien haha.
Sabrina lijkt alleen maar massiever te worden, ze heeft een gigantische nek en kan met de beste wil van de wereld haar ribben niet voelen. Begin me een beetje zorgen te maken of ze niet iets anders onder de leden heeft.

Toydoll, ik zag je topic in uitgelicht, ik dacht eigenlijk dat het een schimmel was := Wat een andere kleur heeft Kyano door het scheren! :D

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:21

Vanavond tijdens de najaarsvergadering van de vereniging een mooi kado gekregen omdat we in juni kampioen waren. Een poetstas met borstels en lekkers voor beide heren. Helemaal blij mee.

Op je hoogtepunt moet je stoppen en dat gaan wij bij deze dan ook doen. We starten niet meer in de Mendurance, het is mooi geweest. Ze hebben een paar honderd goedgekeurde kilometers op hun naam staan en de klasse drie is ook gehaald.

We gaan verder met de dressuur, vaardigheid, mini marathons en af en toe een marathon.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 01:01

Groot gelijk Barney....
Ik vrees dat er meerderen zo over denken. Ik heb de startkaart voorlopig opgezegd. Eerst paard maar eens goed fit krijgen, daarna zie ik wel verder. Heb in de afgelopen 3 jaar 4 startkaarten gehad (één jaar dubbel omdat ik Ster in januari verkocht en Moos eind februari kocht) en in totaal maar 3 keer gestart, waarvan 1 impuls.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 08:14

Jammer,maar veel plezier met de andere disseplines.ik laat de startkaart dit jaar eens lopen ga eens kijken hoe me dat nieuwe systheem bevalt en anders stop ik ook in 2017 met de kaart en rij ik wel impuls.want als er dit jaar maar 3 wedstrijden gaan zijn,kan ik beter gewoon in die mnd een mnd kaart pakken.ik ben ook helemaal niet thuis in die andere wedstrijden dusss. Succes barny

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 08:20

Dank jullie wel.

Het is genoeg geweest, we hebben alle klassen gereden en enorm veel getraind en vaak in heel veel kou en ellende. Barney moet altijd harder werken omdat zijn passen korter zijn. In enkelspan heeft hij de kans op zichzelf te lopen en de vaardigheid vindt hij Super leuk. Pip loopt in de dressuur lekker en met de marathons kan ik ze nu goed bij elkaar houden. Het is tijd om dus op dit gebied wat meer te gaan doen en zo beide pony's ook individueel hun krachten te laten zien.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:38

Heel erg jammer, maar wel zeer begrijpelijk.
En mocht je het missen, je kunt altijd nog inschrijven voor een klasse 1 ;)
Wie weet zie ik je nog wel eens aan de start verschijnen van een van onze andere wedstrijden.

De mendurancekalender begint aardig vorm te krijgen. Inmiddels vier data definitief en twee wedstrijden onder voorbehoud. Van een wedstrijd heb ik nog niks gehoord maar stel dat die ook weer meedoet en de twee onder voorbehoud gaan definitief door, dan hebben we toch maar mooi 7 wedstrijden op de kalender.
Alle info staat op de website en het forum.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:00

NdV74 schreef:
Heel erg jammer, maar wel zeer begrijpelijk.
En mocht je het missen, je kunt altijd nog inschrijven voor een klasse 1 ;)
Wie weet zie ik je nog wel eens aan de start verschijnen van een van onze andere wedstrijden.

De mendurancekalender begint aardig vorm te krijgen. Inmiddels vier data definitief en twee wedstrijden onder voorbehoud. Van een wedstrijd heb ik nog niks gehoord maar stel dat die ook weer meedoet en de twee onder voorbehoud gaan definitief door, dan hebben we toch maar mooi 7 wedstrijden op de kalender.
Alle info staat op de website en het forum.

7 wedstrijden zou mooi zijn

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:09

Onstwedde en drentse friesewolde gaat hem weer niet worden is op zaterdag.helaas
die 7 zie ik niet staan is dat boxtel toevallig

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 21:27

nope boxtel niet meer over gehad. Dit wil ik wel weer oppakken maar wel in combi met iets anders om de kosten leuk te houden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:46

L_Rivaldo schreef:
nope boxtel niet meer over gehad. Dit wil ik wel weer oppakken maar wel in combi met iets anders om de kosten leuk te houden.

Dan ben ik benieuwd naar nr 7 op de agenda.zou mooi zijn als het weer brabant of limburg is of gelderland.hihi en jammer dat de andere 2 op zaterdag zijn want dat gaat dan echt niet lukken met mijn werk

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 09:09

ik zag someren er bij staan onder voorbehoud

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:04

L_Rivaldo schreef:
ik zag someren er bij staan onder voorbehoud

Ja met alle onder voorbehoud kom ik op 6 wedstrijden.dus mis een 7de plaats

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:17

De 7de zou Hellendoorn zijn maar het is nog niet bekend of die komend jaar georganiseerd wordt.