[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:00

Trouwens, iemand hier ervaring met het doorspoelen van traanbuis bij paard of pony?

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:34

nee sorry tine geen ervaring mee.. Is dat ivm een ''snotoog'' bij paardlief? of?

succes met training/les en paarden.. Hier ook regen. Bah..
gelukkig is het tropisch snikheet en zuurstofloos op stage :):)
:\ :')

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:07

Heb ik ook geen ervaring mee tine. Snuit heeft er af en toe ook last n.
Aks je bent erg positief :-)

Echt we hebben een heel ander kind sinds de medicijnen. Niet meer huilen, eten en goed slapen. Wel nog onrustig, maar bijwerkingen zijn krampjes. Vannacht 2 x kort wakker geweest maar wel in bed gebleven.

Zal hem zo naar mijn ouders brengen, dan door naar ziekenhuis op bezoek bij iemand, dan naar stal hopelijk alle drie doen, maar sowieso pony's en vanavond aan de studie. Morgen weer naar stage

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:07

Ik heb voor Pablo wel een keer een zalfje gehad voor zijn traanbuisjes? Hij bleef de hele zomer zijn hoofd schuren, snapte er niks van... Bleek ook een verstopping of iets te zijn en met een zalfje van de DA van 6 euro verdween t.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:16

handig om te hebben dat zalfje lijkt mij Ips, weet je nog wat het was toevallig?

:(:) voor die slecht geslapen hebben of nu in nederland tropische temperaturen ervaren.

hier stukje stem gevonden...
moet onder mn kussen gelegen hebben,
want vanmorgen zag ik m.
nu opzoek naar de andere stukjes, want oke is het nog lang niet.

owjah, ballonnen-bicci-update ; dagscores ligge weer op 0,5-1 op de schaal van 0 is perfect en 10 is schiet mij maar lek.
*\o/* *\o/* *\o/*
zo blij met mn oude medicijntjes :+: :+:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:17

@Bicci: wat fijn *\o/*

@VHU: veel succes en sterkte, vandaag!

@Tine: ik hoop dat het hier nog even droog blijft, kan ik de weilanden iig even slepen.
Hier is de bak echt super perfect, maar heb even geen tijd/geen fut.

@Tallechie: wat super van Daan _/-\o_ *\o/* , hele verademing, lijkt me.

Hier nog wel brak, maar niet meer zo dat ik bijna niks kan, morgen ook een belangrijk gesprek, dus dat zal wel mee spelen.
Net pianoles gehad, echt zo leuk, altijd weer, twee weken geen les gehad, dus wel weer tijd.
Grote dochter is dan wel fijn, die kan toch wat klusjes doen e.d <3 .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:31

Nou, de wei slepen is hier al tijden geen optie en de bak staat ook weer onder water. Heb hier echt heel erg de balen, vooral omdat de voorspellingen zijn dat het de komende 2 weken weer gaat vriezen. Dat betekent dat de training dus weer 2 weken plat ligt. Bak is met al dat water niet vorstvrij te houden.

Thabor zijn halsstuk is WEEEEERRR afgetrokken. Grr. Arme beest staat nu dus weer zonder. Klittenband werkt zo langzamer hand niet meer. Snap niet wat nu toch de lol ervan is dat dat ding er steeds wordt afgehaald. Stomme Rembrand {:)-: Laat het nu maar zo, want is zo langzamerhand geen doen meer. Halsstuk zit meer in wasmachine dan aan deken vast. -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:45

Ipsilonka schreef:
Ik heb voor Pablo wel een keer een zalfje gehad voor zijn traanbuisjes? Hij bleef de hele zomer zijn hoofd schuren, snapte er niks van... Bleek ook een verstopping of iets te zijn en met een zalfje van de DA van 6 euro verdween t.

Ik heb van de zomer met zalf gewerkt, was wel gedoe, 3x per dag. Maar hielp niet echt.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:53

kun je geen alternatieve bevestiging doen tine? (klitteband vastnaaien in lusje en door het lusje een musketonnetje ofzo?)

Klitteband aan paardendekens vind ik sowieso vaag... Rambo sweet itch hoody heeft de hals dicht zitten met klitteband. Snap niet wie dat bedacht heeft, bij mij werkt na 2 weken de klitteband al niet meer... :')

Het is nog altijd tropisch hier... visualiseer: collega's met truien/vesten en lange mouwen. En ik met een blousje met korte mouwtjes en een rooie kop van de hitte :')

Nou, ik heb ongeveer 60 mailtjes de deur uit, nu aan het schrijven :) *zet muziekje aan, met oordopjes*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:59

De ringen aan de deken zijn te klein voor musketon. (Amigodekens) Systeem van HH is beter, maar ja, daar heb ik geen waterdichte winterdeken meer van. Heb nog wel ergens een halsstuk daarvan liggen, dus moet maar eens gaan proberen wat ik ervan kan maken. Nu is het gelukkig nog niet koud, maar met die vorst vind ik het wel wat sneu worden (ook omdat hals deels geschoren is) Oke, hij smelt niet, maar toch.

Ik duik zo de dekentonnen maar eens in om te zien wat ik nog allemaal heb.

Ennuh, kan je wat van die oververhitte thermosstaat van je eigen lichaam aan mij geven. Ik heb het namelijk heel erg koud.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:06

Hmm, balen dat mijn lumineuze idee niet werkt :)) Ik heb aan mijn sweet-itch-hoody een hele ijzerwarenwinkel vastgenaaid. Klitteband dichtgenaaid en clips eraan. vond ik ook veel fijner dan klitteband..

en inderdaad, als ie gewend is met z'n sjaal om te staan is het niks om die met naderende vorst af te moeten laten!

die oververhitte thermostaat van mij mag je hebben.. Hoe warmer ik het heb hoe eerder hoofdpijn en inkakken... Je kunt je voorstellen dat dit dus gewoon niet succesvol is ;)
word er zo suf van.. :\ (oke, komt ook omdat er gewoon een zuurstoftekort is..)
(en 't is hier een graad of 22 geloof ik. Voor veel mensen normaal, raak ik oververhit.. hoezo ik lijk op mijn paard? :') )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:50

Nou, kan je vertellen dat je je ook niet beter gaat voelen als je heel de tijd zit te trillen van de kou.

Probleem van halsstuk is dat de voorkant dus ook heel snel losgetrokken is. Heb een ander halsstuk gevonden (die had ik met tape vastgemaakt aan regendeken), maar de verbindingsstukjes zitten op heel andere plaatsen. Maar ga vanmiddag toch maar eens knutselen. De voorkant van dat halsstuk (weather beetha, al flink wat jaartjes oud) is veel degelijker, dus dan wordt hij in ieder geval niet meer opengetrokken.

Nou, wij zouden toch een 30x60 bak in de wei laten graven. Zou ergens in februari gaan gebeuren. Ik had de man vorige week gebeld, of hij eerder zou kunnen komen. Hij was nog met klus bezig, maar als die klaar was en wij de palen uit de wei hadden zou hij komen. Dus wij afgelopen weekend de palen eruit en noodpalen op de nieuwe plaats gezet (arme paarden hebben nu dus wel een veel kleinere winterwei). Alleen de waterleiding moet nog uitgegraven, rest is klaar. Dus hem net gebeld, dat hij wat ons betreft volgende week aan de slag kan. Komt hij vanmiddag al langs om kraan te brengen. *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

We laten het eerste deel van de wei ook afgraven, zodat dat soort paddock wordt (is nu heel dikke blubzooi). Als dat nu toch eens klaar is voor het gaat vriezen... dat zou geweldig zijn. Hij zou voor het totale werk ongeveer een week nodig hebben, dus heel theoretisch kan ik eind volgende week mijn kur gaan proberen ;)

Wel overdreven he, twee rijbakken aan huis

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:54

haha! 2 bakken is wel heel erg ja :') Doe mij er eentje op m'n nieuwe stal ;)

laat je 'm afgraven en dan met nette zandsamenstelling terug volstorten? :)

succes met deken-knutsel!
ik moet m'n SIH ook nog doen.. zit scheur in, eventjes aan elkaar proberen te binden met naald en draad... seizoen begint al bijna weer..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:55

decadent hoor tine :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:01

Nou, Amerigo mag maandag naar de kliniek voor zijn ogen. Hopelijk lost dit het probleem op. En hoeft hij s zomers ook niet meer altijd met kap op.

We hebben hier prima zand in de grond, op een halve meter diep. Maar voor de goede doorlating van water, wordt hij 2 meter diep afgegraven. De aarde (wat daarvan over is, we laten een wal rondom de bak leggen) gaat dan onderin, daarover heen het zand. Voorlopig laten we het dan zo. Drainage was volgens de graafman (die hier in omgeving veel bakken aanlegt) absoluut niet nodig, in ieder geval moet de bodem eerst helemaal inklinken voor je dat gaat doen, anders gaat het toch scheef. Mocht het nodig zijn dan doen we er nog weer houtsnippers over. Die bevallen ons erg goed. Maar kost weer heel wat (zeker voor zo'n formaat bak), dus voorlopig laten we het zo. De pony kan mennen in de kleine bak, daar hadden we die snippers vooral voor gedaan. Rembrand en Thabor zijn groot en sterk.

Moet nu weer naar school . Bah, moet brigadieren en het komt hier nogal stevig naar beneden.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:13

Tine wat een luxe een bak erbij!
Aks lekker tropisch aan de slag!
Avaluna pianoles gehad, leuk!
Tallechie super dat Daan het zoveel beter doet.

Hier ook kleddernat geregend van en naar de les. Ben met bijrijdpaard naar de les geweest, voor het eerst sinds jaren dat hij weer in de les liep. Hij vond het wel spannend, maar het is een binnenvetter, dus pas op de terugweg kwam de spanning eruit; hinniken, beetje schrikken van vogeltjes en beetje hupsen. Maar zodra we bijna bij stal waren ging hij weer ontspannen. Hij is zo leuk!
Vanmiddag nog even eigen stalletje doen en daarna helpen met tijdswaarneming bij de vaardigheidswedstrijd.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:26

Tine super van de bak.
Pianoles, niks voor mij. Heb hier nog een saxofoon liggen, ooit gedacht dat ik het wel kon, maar helaas.
Frensie super, jammer van je natte pak

Hier liep de planning anders. Was mijn tas vergeten met mijn portomonnee er in dus Daan bij mijn ouders gebracht en toen weer naar huis.Zou eerst rechtstreeks naar huis gaan was dichtrbij, maar dan had ik geen geld en geen huissleutel.

Toen de afwas weggewerkt, wasopgeruimd, gezogen. Nu even rusten, arm doet weer lastig en dan riching ziekenhuis en stal

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:47

Tine: ik heb 3 nieuwe ringen aan de deken genaaid, en musketonhaken aan het halsstuk vast geknoopt met elastiek. Werkt prima :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:49

Elastiek heb ik vroeger ook wel eens geprobeerd, maar hield geen manen over -O-

Moet paarden gaan longeren, maar het komt nog steeds met bakken naar beneden.

Graafmeneer is geweest. Begint wsl pas vrijdag en als het gaat vriezen heeft hij werk bij boeren, dus ga er maar vanuit dat het pas over 3 weken klaar is.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:59

nog geen versag wbt de kykers by vhu ?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:05

Aloha!

@Bicci: Jeeeej, weer je stem terug! Dat moet fijn zijn! *\o/*

@Tallechie: Lol is het belangrijkste en dat heb je wel, top dat A en S het zo goed doen. +:)+

Buiten galopperen doe ik ook. Op dit moment alleen niet met Peppie, want die wordt dan veel te fanatiek. Heb afgelopen zondag met Henkie een rondje gedaan en bij hem kun je rustig een galopje meepakken. Die kan zo verzameld galopperen en is zo fijn in de hand.

@Tine: Een nieuwe bak erbij, luxe hoor. Zou wel fijn zijn als je een bak hebt die gewoon continue goed blijft onder deze weersomstandigheden.

Gisteren voor het eerst weer ohz gereden. Bak is hier ook niet heel goed te doen, hoefslag is zeiknat, dus een beetje gehobbeld en een klein sprongetje gemaakt. Er is hier vandaag al zoveel regen gevallen dat de bak voorlopig vast weer knudde is om in de rijden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:26

bij poeltje ook veel water.. Hier motregent het inmiddels.. maar da's nogsteeds nat..

@tallechie; drukdruk :(:)

@tine; al geslaagd in het deken-handwerken? :)

Ik ben ook benieuwd naar hoe het gaat bij VHU. :(:)

Pff... Ik heb hoofdpijn, maar gewoon van duffigheid.. Ik voel het gewoon, geeuw me suf en voel me suf.. Hoe ongezond wil je 'm hebben..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:50

Thabor mag eerst even drogen op stal, dan ga ik prutsen. Moet alleen nog Rembrand longeren, maar moest even zoonlief en vriendje van hapje en drankje voorzien.

Amerigo wel geprobeerd te longeren, maar arme beest kwam haast niet door de gaten, gemaakt door de grote jongens, heen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:52

@Aks: :(:)

@Tallechie: :(:)

@Tine: gaaf, hier bevalt dat formaat bak meer dan prima *\o/* . Kun je de kleine bak niet ook als paddock in gebruik nemen?

Idd regen -O- en natuurlijk zonde van de energie, maar heb dus niet meer de weien kunnen slepen -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:11

:evaw: hier zijn we weer.

Bente was volgens de kijkers 'unheimlich' of zoiets als ik het goed begrepen heb, Duits is niet mijn sterke punt zeg maar :o en ze was nog wel superbraaf O:) :+
Na 't gekijk zelf nog lekker klein rondje bos gedaan. Was al lang geleden maar ze was absoluut niet 'unheimlich' wat mij betreft.
Ze zouden me nog laten weten hoe of wat maar denk zelf dat dit geen geslaagde combi is :))
Vrijdag komen er dus weer mensen kijken.

@Tine wow gaaf zeg zo'n mooie grote rijbaan .... even geduld dan kun jij alles oefenen wat je wilt :j
@Aks ben je al gesmolten / verdampt?
@Bicci beetje stem terug nu niet direct te veel praten he <<)
@Poeltje Snuitje galoppeerde in het bos ook altijd heel braaf waardeloos zeg al die regen en dat water in de bak

'Onze' bak is nog goed te berijden gelukkig. Voor met de wagen is het erg zwaar. Hier geen ervaring met doorspoelen traanbuisje. Snuitje had altijd een beetje een traanoog, maar zo'n kap werkte bij hem juist averechts, werd het nog erger van. Ook wel eens een zalfje voor hem gehad, maar hielp niet echt. Maakte het wel eens 'netjes' met wat koude kamillethee moet zeggen als ik dat regelmatig deed dat het oogje dan ook weleens een paar weken niet traande. Maar als je er dan weer mee ophield of vergat omdat het weer goed leek kwam het toch weer terug. Freddy had ook altijd van die traanoogjes. Appaloosa'tjes hebben vaker wat lastigere ogen.