[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

newmom

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:17

VHU bedankt.. nee ik geloof ook niet dat ik het ze uit zou laten vechten.
Staan sinds gisteren apart, dat gaat prima.
Van de week komt mijn enkelspantuigje binnen en ga dan eerst eens apart aan het werk
als ik ze dan voldoende naar mijn zin op mijn stemhulpen heb dan ga ik ze weer in 2span proberen.
Maar voorlopig even niet.
Heb ze gister met de zweep uit elkaar gehaald, de witte trok de zwarte aan de manen over de grond (t zijn net vrouwen) maar even serieus, t ging veel te hard. Gelukkig niet meer schade dan een paar schrammen en een bloedneus, maar toch... vond het meer dan genoeg.

nu apart gaat het prima, even aan kijken en anders toch maatregelen nemen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:19

oh enneh, ik heb een trimsalon gehad, dus weet waar ik over praat.
Pas alsjeblieft op met de furminator, vooral bij langharige vachten, t snijdt deels de bovenvacht af en op den duur word het er niet beter noch mooier van.
Korthaar gaat (met beleid) prima, langhaar zou ik persoonlijk de Coatking adviseren en dan eens in de 3 weken een uurtje aan de slag en verder met een slicker.

Maar het is ieder voor zich natuurlijk.. ik waarschuw alleen even ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:09

Ben weer terug van verkennen. Leuke hindernissen. Alles wel bij elkaar dus je komt elkaar wel tegen. Hopelijk reageert veale niet te veel op de andere fluitjes. Moet alleen nog kijken als mijn vader wel achterop kan, hij is door zijn knie gegaan.
Echt tijd voor een andere groom dus

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:11

Zo wij zijn ook weer terug. Het was vandaag inderdaad heerlijk paarden / menweer, stuk aangenamer dan gisteren. Fijn dat het parcours er goed uitziet, wat vervelend voor je vader....

Heerlijk gemend met tweespan Rattan en Snuitmans. Ze gedroegen zich behoorlijk voorbeeldig O:) Wat tussen de hindernissen geoefend, mooie s-en draaien waarbij ik daar toen ik net met ze begon niet aan durfde denken (alleen heeeeele grote voltes anders kon ik ze niet houden / werden het wel enorme stuiterballen :+ ) nu bleven ze er mooi aan lopen. Heeft ook alles te maken met mijn eigen stuurkunsten natuurlijk, het is zo'n kwestie van juiste afstemming van ophouding en weer laten gaan, maar dat maakt het ook zo leuk om te doen. Ook nog rondje naar buiten geweest, zijn ze toch zo leuk, kan er dan zo van genieten van die pony's. Han was mee als groom, stoer proberen te hangen in de bochten bij de s-jes oefenen 8-) erg grappig.

Daarna ook erg fijn gereden met Bente op de wei (onder het zadel) lekkere galopoefeningen gedaan, dan doen we verkorten, strekken, verkorten e.d. links/rechts met paar mooie drafpassen ertussen. Zulk fijn werk, worden ze zo fijn te rijden van. Daarna nog heerlijk rondje uitgestapt. Dus helemaal top.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:16

Ik kom gauw even uit de meeleesmodus hoor...

Ik heb namelijk een paard te koop die misschien wel interessant is voor iemand van hier (of viavia).
Het gaat om een 3 jarige friese hengst van Ielke x ster v. Leffert. Stoer paard, zeer goed bewegen in alle gangen! Is Zadel-, tuig- en verkeersmak. Wordt al aangespannen mee gereden door de bebouwde kom.
Paard is nu nog hengst maar niet voor lang.

Dus mocht er interesse voor zijn, pb dan even!

Verder super hoe alle paarden het hier doen. Lees vaak goede wedstrijdresultaten en/of blije menners. Dus ik blijf de boel een beetje volgen, maar ik hou het écht niet bij, meerdere pagina's per dag!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:37

Hihi VHU ik las even: Fijn gereden met Bente op de wei (ZONDER zadel)...
Ik dacht hoe kan je ooit op een tuiger fijn rijden zonder zadel _/-\o_

Werkdagje zit er bijna op. Was lekker rustig, paar dingetjes gehad, weinig bijzonderheden. Zit nu op de post te wachten op collega die het overneemt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:43

vhu...zonder zadel op bente....dat had ik nooit gedacht hoor.....super !!!!!!
janouk en paul en ontsnapte peerdjes....ooohhh, ze zijn zoooooo slim... !!! :Y)
zie janouk al gaan hals erop een buik in en floeps...weg zijn ze..
frensie verharende hond.....lastig....stofzuiger erop ??? ben je rechtstreeks alles kwijt... :=
tallechie, goed gereden met Vaele, weer een ervaring rijker..
Tine mooie punten...goed zo !
prinsjeh..lekker gereden, super.
maisie hoe is het met je nieuwe paardje en het bit ? lukt dat al wat beter ?

mooi weer hier...zonnig en wolken wisselen elkaar af...was wel lekker, nu eten maken..
bloemkool aardappeltjes en ..stukje vlees..
groetjes en fijne pasen allemaal nog !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:48

Hohoho ik heb beslist niet gereden zonder zadel hoor er stond onder het zadel :+ Frensie dacht het, maar ze had het verkeerd gelezen :))

** duikt nu onder de douche want is toch best wel moe & verkleumd **

Klinkt als gaaf paard Royaltjuh hoe is het eigenlijk met dat ongelovelijk leuke vosje van je waar je toen mee mende / waar je mee ment?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:56

:wave:

balen van je vader tallechie!
@VHU; super van rattan en snuitje! (en jou en je zoon tuurlijk ;) )
Bente ook al zo fijn :) Nog enge hokjes tegengekomen? Of blauwe bakken? ;)

Hier lekker de bak gesleept. Daarna nog een rondje bos gedaan aan de lange lijnen. Daar wordt hij zo heerlijk stoer van, helemaal opgepompt en *blaas*
Geweldig :)
Nu thuis, verder aan school en eens verzinnen wat te eten..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:11

Super vhu. Lekker gereden dus.

als het goed is gaat er zaterdag ook een meisje op alwyn. Zij rijdt nu ook welshjes. Zij starten ook in Westerbork en kwamen aan de praat. Dus zal alwyn van de week nog even een paar keer longeren met zadeltje op en dan mocht het qua tijd passen gaat er zaterdag voor de eerste keer er iemand op zitten.

Weer lekkere beweging gehad dus aks.

Moet eigenlijk ook nog wat aan de studie doen, maar geen zin.
Wij gaan straks eten halen. Bekerfinale voetbal komt er zo op.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:15

newmom : Ik vind dat al best wel heftig hoor.. :( Jammer dat het zo moeizaam gaat tussen die 2.

Bij de rest lees ik alleen maar leuke dingen! :D

En ik ben trots op mijn ratjes :+ hihi. Ik spam even.

[BB-ITP] De Ratjes op onderzoek!

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:18

hihi, die foto :+:

@tallechie; hmmm lekker halen :9 hier worden het frietjes :)

Afbeelding
Ik denk dat er een aantal baby-kauwtjes heel zacht kunnen liggen in hun nestje :P

Afbeelding
En hoe goed mijn monster eruit ziet! :)
Ben er heel trots op :D (hij stond zo omdat ik dat gevraagd had, haha, spagaat :P )

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:19

NewMom: ik leen een soort Coat King voor de manen van mijn New Forester :j . Misschien is het zelfs wel hetzelfde merk, geen idee eigenlijk. Ze dunnen die enorme manenbos lekker uit, en wedstrijdknotjes maken is een stuk makkelijker. Er steken wel wat piekhaartjes uit, maar het gemak ervan t.o.v. - tíg smalle, nooit rechtliggende (want ze heeft een paar beste kruinen in haar manen ;) ) knotjes, vind ik daar wel tegen opwegen :) .

Ik heb vandaag heerlijk in de tuin gewerkt met hubby én de kinderen :D ! Had bij de Lidl een appel- en perenboompje gekocht en 2 rozenstammetjes. De tuin stond echter nog behoorlijk vol struiken en boompjes waar ik me al jaren wild aan erger, dus vandaag 1 boom tot op de grond afgezaagd (wortels zijn te dik, daar moet iemand voor komen), en 2 struiken uitgegraven. Daar staat nu de Doyenne de Comice :9 . De Elstar moet nog even geduld hebben. Rozenstammetjes staan nu in de voortuin, hoop dat ze het daar wel willen doen, want eigenlijk is het pal Noord :o .

Tall: hier ook een zemelappige halve familie voor de bekerfinale :D .

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:20

Akshay : Ah ik vind dat zo mooi als je die zwarte manen zo kan zien! Leuk! :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:33

En voor wie dacht dat je kon tuinieren zonder Inspectie :n :

Afbeelding

Afbeelding

en de NaControle:

Afbeelding

maar de Lady beziet het allemaal van een afstandje en zag dat "het" goed was.

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:57

:+ vhu,....ook ik heb te snel gelezen hoor.....heb frensie's post niet eens gezien...hahaha..2 x niet opgelet...
zie verder nog ratjes.....brrrrrr....dat vind ik helemaal niets....maar ben er ook niet bekend mee..
verder Aks peerdje helemaal in de wind...ziet er goed uit..
Gem...superfoto's !! mooie katten hoor !!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:51

Haha, dus Biancacoo dacht ook dat er zonder zadel stond, hihi.
Gem lekker in de tuin bezig geweest!! Leuke foto's! Wijsneus kat.
Aks super foto van ponybeest!
Tallechie hopelijk wordt het wat leuks met dat meisje op Alwyn.
Tine heb je ooit nog wat gehoord van de bijrijdster?

Ik was net bezig met taart decoreren toen mijn werk belde. Er was een storing met de telefoon met het doorschakelen naar de mobiel, waardoor er iemand op de post moest zijn om de telefoon te beantwoorden. Collega die dienst had vond dat hij niet op de post kon blijven omdat onbekend was hoe lang het zou duren. Dus... belden ze Francisca, die kan toch geen nee zeggen ;) En inderdaad, ik zei dat ik wel even kon, maar uiterlijk tot 22.00 uur. Gelukkig heb ik er maar een uurtje gezeten, van 18.30 tot 19.30 uur, toen deed de doorschakeling het weer en nam collega de dienst weer over. Leidinggevende zei dat hij wel een paar mooie uurtjes voor me zou schrijven. Net de taart afgemaakt, die is voor kennissen die wel een hart onder de riem kunnen gebruiken, dus heb een taart gemaakt met een hart erop en daaroverheen een riem gemaakt. En met de tekst: 'Hart onder de riem'. Geen meesterwerk, maar het gaat om het gebaar, toch?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:51

Frensie: Wat ben jij toch lief voor je collega's. Bijrijdster heeft laten weten dat ze na Pasen weer langs wil komen. En ik heb viavia wel begrepen dat ze heel graag weer wil komen en dat ze bang is dat ze door de slechte start niet meer welkom is. Ik wacht het gewoon af, alle hulp is erg welkom, dus als ze wel weer komt, ben ik heel blij.
Bianca/VHU: ik had het in eerste instantie ook verkeerd gelezen :o? Maar dacht echt dat dat niet fijn zou zitten, dus nog een keer gelezen, en toen viel het kwartje
Gem: tuinieren met inspecteurs
AKs: ziet er goed uit!! +:)+ en lekker rondje bos gedaan
Ronnie: ratjes vind ik ook maar niets. Zie ze hier te vaak in de buurt buiten.
Tallechie: zou mooi zijn als je iemand hebt voor op Alwyn. En verkend met leuke hindernissen
Royal: men je nog wel? Zie je nooit meer op wedstrijden.
VHU: leker paardendagje gehad.

De rest weet ik even niet meer.

Vanmiddag hebben man en zoon (na elkaar) les gehad. Ze deden het allebei erg leuk. Ben echt zo trots op zoon. Die was eraf gevallen. Hij moest op gegeven moment in galop over balkje. Pony ging springen ipv gewoon eroverheen. Dat was niet verwacht, dus lag hij ernaast (viel wel keurig met een judorol). Hij wilde er wel weer gelijk op, maar niet meer in galop over het balkje. Aan het eind van de les toch nog voorzichtig gevraagd om het nog eens te doen, en jawel, boven verwachting, wilde hij het nog een keer proberen. gelukkig ging het toen goed! Na hun lessen ben ik op Rembrand nog even in de bak gaan rijden. Ik kreeg "les" van zoon. Na 20 minuten ben ik nog een klein rondje naar buiten gegaan. Ben zoooooo blij *\o/* *\o/* *\o/* Was wel een ieniemienie rondje, maar toch. Het is weer een begin.

Nu ga ik nog even op de bank hangen en dan naar bed.
Vandaag een rustig dagje gehad, morgen weer wat klusjes doen, maar ook nog relaxen. Heerlijk zo'n lang weekend met hubbie thuis.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:13

Iris voor de wagen. Hebben nu een les of 9 gehad. Zijn bezig om de ontspanning erin te krijgen waardoor ze goed haar lijf gaat gebruiken.
Iris is een merrie van ongeveer 12 jaar en sinds een halfjaar in mijn bezit
Afbeelding
Afbeelding

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:19

jullie blijven maar kletsen, kan het echt even niet bij houden.
in ieder geval allemaal een vrollijk pasen +:)+
ik ben lekker aan het rijden met mijn jonge paardje Chic, gaat goed.
en lekker trainen met pink. morgen doen we gezellig mee met een puzzeltocht, dus ik hoop maar dat het dan niet gaat regenen :(

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:23

Ik hoop met je mee kiss! Hoewel het gras wel wat water lust!
Maar ik wil morgen zo graag een rondje bos proberen... (kan nu al amper lopen, maargoed, wat kan er dan nog fout gaan he :P )

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 02:14

Op dit tijdstip is het erg rustig hier :')
Nou, ik heb mijn verslag afgerond vind ik zelf, dus ik ga mijn nestje opzoeken. Wekkertje gaat gewoon om kwart voor 7, vriendje moet werken en ik heb een ontbijtje beloofd.. Stupid me :D
Ga lekker morgenochtend naar de sportschool. Mezelf vermoeien en daarna leren thuis :)
:evaw: goodnight

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 06:07

Zo regenpakken liggen in de auto, paarden staan even buiten om de benen te strekken. Nu ontbijten en dan bedenken wat ik aan ga doen: skibroek met thermo ondergoed of rijbroek met regenbroek. Lastig, skibroek zit lekkerder, maar blijft bij veel regen waarschijnlijk niet waterdicht. Dan toch maar regenbroek.
Ach..........lastige keuzes zo vroeg op de morgen :D :D :D

Fijne dag allemaal, wij gaan Enjoy the ride doen :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 07:03

Veel plezier Janouk!
Aks ook als je een rondje gaat doen!

Tine *\o/* *\o/* *\o/* Gewoon kleine stapjes in de goede richting en super van je zoontje!

Dianalamboo je bent welkom om mee te kletsen, maar misschien kan je jezelf dan nog even voorstellen? Kan me niet herinneren dat je dat gedaan hebt.

Ik ben klaar om naar de wedstrijd te gaan, dagje secretariaat. Manlief zou gister alles voor me in de auto zetten maar helaas... alles staat nog op tafel :x En nu regent het... -:(-

Fijne dag allemaal!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 07:29

stoer hoor janouk! Toch gaan in de regen!!!

Frensie; succes met alles overladen, manlief kouwe klets water geven voor straf :P

Sliep pas iets voor 4u :') Toen was die vieze energy-rotzooi pas uitgewerkt...
En nu er al weer uit, broodjes zijn al bijna klaar :D Dan lekker een uurtje relaxen en naar de sportschool :D