[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:05

goeieochtend.. Ga zo maar een paraplu uit m'n auto halen, schijnt putjesweer te worden vandaag he...
hopelijk rijden de treinen gewoon optijd, en als klap op de vuurpijl zou internet op school ook geweldig zijn.. :+

leuke winterfoto hierboven :D
En een les met uzma die slecht ging :(:)
Ik ga gauw m'n boterhammen klaarmaken en m'n tas inpakken. Lekker wat drinken, en dan brengt m'n lieve ventje me naar 't station :D (komt ie langs naar zijn werk :D dus dat scheelt me een ritje met een bus )

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:07

Goedemorgen allemaal
Ik zie weer een mooi winterplaatje voorbij komen, schitterend hoor.
Jammer dat je les niet goed ging Lanouska!

Ik ga zo naar stal, voeren en Gwin haar medicijnen geven. Daarna snel door naar de manueel therapeut. Mijn nek zit niet goed, mijn rug ook niet en misschien staan mijn heupen wat scheef. Genoeg werk voor hem dus :) Ik kom nu al 10 jaar bij hem. Vroeger behandelde hij ook paarden, ging weleens mee, erg interessant. Nu heeft hij daar geen tijd meer voor.
En als het been van Gwin dik is ga ik sowieso naar de kliniek met haar, als het niet dik is overleg ik even want gisteren met wassen heb ik nieuwe plekjes hoger op het been ontdekt, dat zint mij niet.

Iedereen veel plezier vandaag met werken en school etc.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:55

Dames, al over de winter praten, ik zit eigenlijk nog steeds op de zomer te wachten......... :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:55

Goedenmorgen, kom weer even snel langs.

Zeg...winterplannen, jajaja, veel sneeuw !!! sorry....wil graag husky's in actie te zien krijgen !!!hahaha :j *\o/*
Uzma die er een potje van maakt in de les....balen.
Tine die nog de geit moet masseren, knapt ze er al wat van op ? of nog helemaal niet, hoe is de les gegaan van je man en Thabor ?
Ik heb paardjes thuis staan, en ben daar erg blij om, dus geen gekeuvel van andere mensen over wat ik het beste met mijn paardje zou kunnen doen...
Frensie succes met Gwin's been, balen dat het zo lang duurd...
Tallechie, ehm....emiel voest is wel goed idd...verder zou ik in deze buurt zo even niks weten.
Fijn dat je stage goed bevalt, en dat je moe bent s'avonds...na zo'n hele dag, kan ik me goed voorstellen... :j
Prinsjeh...hahaha, Har die watermonsters ziet...die zijn voor ons volledig onzichtbaar, dus echt wel logisch hoor !! :+
vhu komend weekeinde druk met verjaardag van manlief !! gezellig toch het zou wel iets beter weer worden in het weekeind dus wie weet ??
Veel plezier iedereen vandaag, en werkze

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:34

Goedemorgen, ook een bliksembezoekje van mij...

Balen van de les met Uzma
Een supermooie winterfoto in het bos met oortjes van paardje mooi naar voren <3
Naaltje succes met treinen en internetverbinding op school
en Biancacoo hoopt op superwinter ivm de husky's (lijkt me echt prachtig om te zien!!!)
Ingrid wacht nog op de zomer (ik vond ook dat het licht gisterenavond al belachelijk vroeg uitging buiten :D )
en Frensie is scheef in de heupen, succes met behandeling !!!

Zo, klaar om naar het werk te vertrekken nu ik zo lekker bijgelezen ben :D
Fijne dag allemaal

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:34

lanouska schreef:
@ tine geen 4 span voor de hele wedstrijd? we hebben vorig jaar ook bij jullie gestart en dit beviel heel goed. er zijn namelijk maar weinig indoor bakken van 20x60 dus die gene die er zijn willen we graag rijden. wij komen namelijk alleen voor de punten en niet voor de prijzen die hoef je voor ons niet te bestellen.

heb vanavond weer les gereden met uzma en het ging echt heel slecht -:(- -:(-

Reden is idd de kosten. Kan echt niet uit (inschrijfgeld is 8 euro, eerste prijs 15 euro) bij 1 deelnemer. Morgenavond bestuursvergadering. Als jullie echt zeggen dat het niet voor de prijzen is, kan ik overleggen of we dan toch voor jullie ook 4-span kunnen doen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:26

Even EGOpost!!!
Ik kan maandag a.s. beginnen met de revalidatie!!! Jippie na 4 maanden wachten *\o/*

Weet nog niet wat te doen met Gwin. Been is dun, maar mok zit hoger. Dierenarts belt me zo terug voor overleg. Denk dat het slim is als ik morgen met haar daar heen ga en dan kunnen we ter plekke bedenken of ze moet blijven of niet.

Nu helemaal blij dat ik eindelijk mag revalideren :) _/-\o_

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:56

Super frensie!! :D
Hopelijk nu gwin nog gauw goed :)

tine heeft morgenavond een vergadering

Nou onze les is om. Liep een half uur uit. Nu nog even aan opdracht werken. op wonderbaarlijke wijze is er gewoon internet op school :')

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 13:11

@ tine gaat echt niet om de prijzen (prijzengeld is natuurlijk altijd leuk). wij zij al zo vaak 1ste (we zijn het enigste 4 span over heel nederland dat dressuur en vaardigheids wedstrijden rijden) dat het ons niet om de prijzen te doen is maar de ervaring en de punten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:36

Waai ik net toch zowat van mn scooter af! :o

Winterplannen niet zo... Heb een schurfthekel aan de winter, leidingen bevroren, met emmers slepen, glad, nat, koud... nee, niet aan mij besteed.
Ik wil 1 dag een pak sneeuw zodat ik ff kan sleeen met ab, en dan vind het wel weer goed (aangezien ik ook elke dag op en neer naar mn werk moet, 20 km enkele reis, op de scooter :brr: )

Super Frensie!
Is het trouwens zeker dat het mok is? Is er al een afkrabsel genomen?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:39

Er is een afkrabsel genomen, daarin is niks gevonden.
Ook heeft ze vorige week een injectie tegen de mijt gehad, just in case.
Kreeg ze trouwens vreselijke jeuk van, ze ging toen zelfs op de stenen liggen rollen.

Sneeuw 1 dagje vind ik ook meer dan genoeg, graag op een zondag ofzo, zodat niet meteen het hele openbare leven in Nederland stil ligt :) Lijkt me ook erg gaaf om een keer te sleeën met Gwin.

Morgen afspraak in de kliniek, gaan ze het weer even bekijken. Heb haar net binnen gezet want het begint hier te regenen, was ze het niet mee eens, kreeg d'r amper mee uit de wei, hahaha, dametje.

Nou, even wachten op mijn moeder, die komt zo om me te helpen met de schoonmaak.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:03

Net een hardverzakking gehad.

Ging mennen met Alwyn en het waaide behoorlijk, maar vond de bak te zwaar. Hij gaf nergens om dus gewoon op pad gegaan. Valt er opeens een tak van de boom, vlak voor ons. Alwyn ging zowat op zijn kont zitten, maar liep daarna braaf verder. Topknol

Veale ook voor de kar gehad, die ging ook goed. Mokbeen is nog net zo, andere 3 zijn niet slechter geworden

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:15

@ Tallechie: wow, die Alwyn is wel heel stoer zeg 8-)
@ Frensie: succes morgen. Hoop dat er dan eindelijk een oplossing komt. Mooi dat je met revalidatie mag beginnen.
@ Stef: hier waait het ook vreselijk. Echt niet leuk meer.
@ Lanouska: heb overlegd met de voorzitter en we gaan voor jullie vraagprogramma aanpassen, zodat 4span ook mee mag doen. (voorzitter zit hier naast me :D )

Vanmorgen les gehad met Rembrand. Kostte behoorlijk wat tijd voor hij netjes nageeflijk liep. Maar goed, uiteindelijk liep hij weer fijn.
Man heeft Thabor even gereden (even oefenen voor zaterdag) We hebben ook even het vlechten geoefend, maar dat vond Thabor allemaal best. En even de benen netjes opgeschoren. Ook daar stond hij bij alsof hij niet anders wist. <3 Amerigo krijgt vrij. Waait veel te hard voor kinderlesjes.

Nou, ik ga mezelf naar supermarkt slepen, kasten zijn zo goed als leeg, dus moet echt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:16

netjes van alwyn! :)
rembrand was braaf met les, en thabor is getoiletteerd

Ik ben net thuis,. Die opdracht gaat voor geen meter, en die stage wordt ook echt geen succes vrees ik..
Verder heb ik migraine nu, dus ik ga er maar een coctailtje aan pilletjes in gooien in de hoop dat het zich nog even koest houdt...
:\

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:30

Citaat:
Alwyn ging zowat op zijn kont zitten, maar liep daarna braaf verder. Topknol
wat een knapperd is het toch :j Die is echt bom & bomen-proof :D

Stef waait bijna van de scooter ik waaide bij tijden zo ongeveer van de wagen :+ Bente trekt zich gelukkig echt niets aan van wind- of regenvlagen ben ik erg blij om want ik ben er zelf altijd een beetje zenuwachtig om. Daarom ook maar gaan mennen, dan ben ik minder mieperig dan wanneer ik erop zit :o

Doe nu ook soort van 'zweep-aanleg-training' om haar wat minder sensibel te krijgen. Gaat steeds beter. En aan het eind echt 10 minuten gestapt. Ga het nu gewoon timen en dan maar dingen doen als rond de stal / over de oprijlaan en keren en weer terug enzo en dan weer in de bak. Haar stap wordt langzamerhand ook beter. Ze kan dus heel goed stappen, aan de hand en onder het zadel :+ . Maar voor de wagen bouwt ze al stappend spanning op en het is de bedoeling dat dat beter wordt. Halthouden ging ook goed.... dus denk dat we wel op de goede weg zijn :D

Snuit flink gelongeerd gewoon ff 'los' kon hij lekker kei-hard galopperen :)) gaat hij echt plat door de bocht. Is natuurlijk eigenlijk totaal niet verantwoord maar hij vindt het zo leuk en weet heel goed het verschil als hij met halstertje aan wordt gelongeerd (deed ik nu) of met hoofdstelletje. Hoofdstelletje betekent serieus O:) daarna half uurtje met hem gewandeld, lekker ontspannen, was gezellig.

Nu zoonlief ophalen van muziekschool, het is hier soort van herfst, denk dat ze de zomer echt gewoon zijn overgeslagen dit jaar >;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:13

Die van mij zijn gelukkig ook niet onder de indruk van de wind. Ze staan nu lekker buiten met regendeken op. Het is hier echt prut weer. Hoop dat ik vanavond nog wat kan doen. heb morgen en donderdag les dus dat komt mooi uit voor de wedstrijd van zondag.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:14

Ook hier is het rotweer.. Regent zowat horizontaal :=
Dids staat gewoon buiten, ocherrem.. Naja, morgenavond zie ik hem weer :)

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:42

Leuk Tine, wedstrijden in Onstwedde. Mijn doel deze winter is namelijk om Z te gaan starten.

Heb vanmorgen lekker in de binnenbak getraind, 't waaide zo hard. Hier nu al de hele middag hele harde wind en regen. Bah niks aan. Geef mij nog maar even weer de zomer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:43

Zomer schijnt nog even terug te komen / op te komen dagen vanaf komend weekend schijnt het ..... Wel fijn Maisie dat ze zo lekker buiten staan met dekentje om. Heeft Veale trouwens vaker mok gehad Tallechie? Of niet?

Stoere Thabor, Bente vindt benen wassen heel eng, niet zozeer het water, maar die slang :+ vlechten geeft ze ook niet om. Waarom scheren jullie de benen trouwens? Doe dat zelf dus niet ivm mok-angst (zal wel nergens op gebaseerd zijn maar met dat ene paard wat zoveel op dat gedoe bij Frensie lijkt echt mok-trauma opgelopen :o ).

Frensie wat fijn dat je met een traject mag beginnen hoop enorm voor je dat het je uitkomst gaat bieden. En toch wel heel gunstig dat been dun is maar dan wel weer meer mokplekjes, is toch niet te volgen zeg ;(

Snap niets van mijn remmen bij mijn wagen. Die waren nu weer 'gewoon'. Heb bijna niet geremd maar de keren dat ik het deed werkte het goed. Rem van Snuits wagen staat gewoon geblokkeerd, dus daar moet wel zeker wat aan gebeuren :7

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:52

Ik scheer de benen ook nooit. Je ziet het wel veel bij OHZ wedstrijd paarden. Ik vind het wel lekker in de winter als ze op de wei lopen en zichzelf aantikken ofzo dat ze nog wat bescherming hebben en ook voor het weer enzo.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:54

vhu veale heeft nog nooit mok gehad. Er zijn 2 paarden weg en veale staat nu naast alwyn, op 50 m van de stal, kan hem nu dus ook wat makkelijker tussendoor behandelen.

Ik moet zeggen heb veale dus zijn benen geknipt en nu heeft hij mok. Daarvoor benen nooit bijgeknipt en nooit geen mok gehad, maar was al aan de betere hand en geen dikke benen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:31

@Maisie doe je het dus ook niet als je scheert? Ik deed dat inderdaad ook niet, ik liet de benen er altijd 'in' zeg maar.
@Tallechie dat is dan wel toevallig....fijn dat ze wat dichter bij elkaar staan!
@Bettepet sta je al bij die andere stal?

Vwb de meeting is het even afwachten voor de datum. Heeft te maken met prive omstandigheden (niet van mij maar bij stal).
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 06-09-11 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:33

Ik scheer altijd de benen, mok heeft geen invloed erop. (komt er niet extra van, maar blijft er ook niet bij weg, voordeel is wel dat het makkelijker te behandelen is. Dit jaar had Rembrand mok terwijl ik benen niet had gedaan, dus zeg het maar) Ik vind het netter staan, anders hangt er zoveel haar aan. Maar goed, ieder zijn ding he? In de winter scheer ik de benen ook. Blijft er veel minder blubber in zitten.

Zomer die terug komt :o? Is ie al geweest dan???? :=

Vrijdag gaan we Thabor wassen, ben benieuwd hoe hij daar op gaat reageren.

Rare remmen heb jij VHU. Maar daar hou ik zelf helemaal niet van, zo onbetrouwbaar. Dan maar beter duidelijk dat ze het niet doen, dan is probleem ook makkelijker te vinden lijkt me.

Bettepet: lekker meedoen bij onze competitie!!! Kun je in totaal 6 dressuurwedstrijden rijden!

Paarden staan hier ook gewoon buiten, nog zonder deken. Pas na onze vakantie in oktober gaat de deken op (ga ik ze eerst scheren). Ik vind het nu nog te vroeg voor deken. Bovendien is dat voor de oppas in de vakantie ook handiger. Geen gedoe met dekens die misschien losgegaan zijn of iets.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:41

Ik heb veale wel vandaag onder een regen deken gezet. Hij was in een paar dagen tijd al behoorlijk teddy geworden en omdat we de 4 daagse nog op het programma hebben staan. Het is wel een 0-grams. Heb het vanmiddag ook pas besloten.

Tine heb je al oppas?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:42

Het is ook maar mijn idee Tine, zo zie je maar bij jou was het helemaal niet zo. Mok is iets heel lastigs net als vaag hoesten of zomereczeem dat soort dingen.

Die wagen van mij, ik weet het niet en mijn wagenmaker weet het ook niet. Enige mogelijkheid die ik zie om het op te lossen is compleet nieuwe remmen. Maar ja als het weer werkt denk je dan weer waarom nieuwe remmen. Dus ben even in dubio, laat het maar even zo. Eerst maar wagen van Snuit weer 'vlot' krijgen. Bij mijn wagen is het nog geen enkele keer zo geweest dat het echt vast zat, maar wel dat ik zo af en toe met een half ingetrapte rem moet rijden anders piept het of loopt het aan. En dan is het opeens weer over :o? en zomaar hoor je het een of twee keer rijden niet en dan is het opeens weer ook al heb je niet aan de rem gezeten er weer nou schiet mij maar lek 8)7