[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:51

Nou, zoontje is van pony gevallen. Snap nog niet hoe het kan. Pony deed niets geks ofzo. Maar goed, was meer schrik geloof ik dan pijn, dus hij moest er gelijk weer op. Na 1 rondje stappen mocht hij er weer af. Pony stond er heel beduusd bij te kijken.

Zo op naar de dierentuin.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:52

Zag ze net op hyves wat een leuk kopie heeft ie zeg <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:00

oei tine, dat moet 'ie niet te vaak doen, van pony vallen...

veel plezier in de dierentuin!

schaduw, ben benieuwd!

naaltje, en deze kostte nog de helft van die eigenlijk nog fijner zat... :+

zo paarden zijn gevoerd, staan lekker buiten, stallen zijn gedaan, nu eerst bakkie inschenken!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:03

Mooie plaatjes Ollie, ook wel ontroerend (van je paard).
@Schaduw, we zijn benieuwd! Een electrische vouwfiets is echt super handig :j
Krijg die dingen inderdaad zelden weer op dezelfde manier in elkaar :o?
IT waarschijnlijk weer een zware dag vandaag :(:)

Citaat:
Nou, zoontje is van pony gevallen. Snap nog niet hoe het kan. Pony deed niets geks ofzo. Maar goed, was meer schrik geloof ik dan pijn, dus hij moest er gelijk weer op. Na 1 rondje stappen mocht hij er weer af. Pony stond er heel beduusd bij te kijken.

Verloor vast zijn evenwicht dan. Pony beteuterd, agossie. Patrick heeft al wel heel vaak lekker gereden, wil er vast wel weer op hoor :j Veel plezier bij de dierentuin. Wij moeten ook wat gaan doen. Vrees morgen naar zwembad (wordt daar altijd erg moe van :+ ). Vandaag was judotoernooi maar zoonlief is afgelopen woensdag heel hard gevallen, net tegen iemand anders, beetje ongelukkig, en heeft nog een enorme buil op zijn hoofd. Dus toernooitje afgezegd.

En ik moet en naar de kapper en een nieuwe bril uitzoeken -O-

Dat Rizanta zo kijkerig is komt volgens mijn instructeur omdat ze gewoon heel nieuwsgierig is en het heel spannend vindt. Ook als ze in de bak bezig zijn staat ze altijd naar buiten te gluren, op dezelfde manier, :wow: met die oren van d'r. Dat ze zo slingert met haar hoofd komt wel door haar blindheid want als er links (haar blinde kant) iets is waar ze naar wil kijken dan moet ze wel haar hoofd extreem naar links buigen omdat ze alleen met haar rechteroog kan zien. Maar dat doet ze eigenlijk al veel minder dan in het begin.
Dus ik heb er alle vertrouwen in dat het steeds beter te hanteren zal zijn hoor :D

Hier zitten we nu ook :9k

sonjim

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:00

VHU ik dacht alleen maar, lijkt mij vervelend voor een paard als je iets niet kan zien.
Tine, jammer dat hij gevallen is. Hier is puk laatst 3 keer eraf gevallen en dan gaat ze er weer op en zegt harder. Ze wilde draven met 2 pony's tegelijk en dan jutten die 2 elkaar op. tja en ze haalt wel fratsen uit als gaan liggen op het paard in draf en zo, dan val je wel eens zeker zonder zadel. maar zolang als ze geen auw hebben en wel lol gaat het goed.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:15

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:15

Nou ik heb de eer om de foto's te mogen plaatsen van Schaduw(ik moest eerst even nat regenen op het voetbalveld :j )... en ik kan jullie wel vertellen 'IK BEN VERLIEFD' want ik hou zo van vosjes <3

Even kennis maken:
Afbeelding

Hebben jullie mijn 4 mooie witte al gezien en het vlekje onder mijn buik :~
Afbeelding

Ook heb ik een heel lief koppie :~
Afbeelding

Zo ik ga nu ffies bijlezen :o

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:35

Wat een leuk dier.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:44

leuk vosje! <3

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:03

Lief koppie heeft ie!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:47

Schaduw : Wat een leuk paardje !!
Superleuk met die witte voetjes, mijn oude arabier heeft ook witte benen.

Vanmiddag de stal opgeruimd......je wilt niet weten wat voor rotzooi ik allemaal verzameld had.....
Wat een troep, dus weer lekker de ruimte nu in het voerschuurtje.

Straks nog even Melody aan de longeerlijn en een stukje wandelen langs de weg, even ontspannen....
We eten lekker ongezond Mac......... :o

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:50

Mooi vosje ollie!

Tine, is je zoontje nog al van de pony gevallen? Goed dat je hem er terug op hebt gezet, heb ik vroeger ook altijd gemoeten (vaak met tegenzin). Er is maar 1 keer geweest dat ik er niet terug ben op gegaan, toen zijn de ambulanciers mij met de ziekenwagen komen oprapen van de grond :o
Het is in ieder geval wel goed dat de pony er niets bij deed. Geeft ook weer meer vertrouwen aan je zoontje.

Zouden de ruiters onder jullie dit eventjes kunnen lezen aub?
Het zit namelijk zo: zoals jullie wel weten, ga ik een zadeltje kopen voor Romeo. Ik heb een afspraak gemaakt dat ik volgende vrijdag (4 maart) met Romeo naar de paardenwinkel ga, zij hebben ook een zadelpasservice. Ik wil namelijk geen zadel kopen zonder er zeker van te zijn dat het perfect past.
Ik heb reeds de zoekfunctie gebruikt, maar ik raak er niet echt wijs uit. Ik vind persoonlijk de wintec 250 wel een mooi zadeltje, maar ik had op bokt gezien dat dit zadel giga snel slijt... De wintec 500 leek wel beter mee te vallen, maar ik heb nog niet echt uitgesproken reacties gehoord.
Zouden jullie mij aub wat raad kunnen geven? (Mag ook via pb als je dat liever hebt...)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:59

goed hoor bianca zo aan het opruimen!

lotte, helaas geen wintec types ervaring...
gewoon kijken wat past en wat in jouw budget valt denk ik...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:05

Mijn laatste zadel was een thorowgood ??
Was een fijn zadel, voordeel vond ik dat het leverbaar is in allerlei maten, en pastte destijds perfect op mijn arabier, en mij fjordje !! :j

Wintec heb ik ook gehad, maar weet niet meer welke, de kniewrongen waren binnen een half jaar doorgesleten := dat was wel zonde hoor !!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:21

Mijn oudste Wintec 500 is nu zo'n 8 jaar. Zaten kunststof stoten op, die zijn vervangen door leer, verder is het een top zadel. Heb nu 3 Wintec's 500 liggen (2x veelzeidigheid en 1x dressuur). 2x een Thorowgood (een Maxam en een duurdere Griffin), beide nette zadeltjes, maar krijg van beide een zere kont.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:46

@ Biancacoo: Heb je dan zo harde knieën? :P Maar is het erg als de kniewrongen doorgesleten zijn? Die zijn toch gemakkelijk opnieuw te verkrijgen (of vergis ik mij?), die zitten toch met een velcro klittenband vast?

@ Dennis: Die zere kont krijg ik ook op ieder zadel, heb nog nooit op een zadel gezeten waarvan ik geen zere kont kreeg na een uurtje rijden. Wel zijn er zadels waarvan ik veel sneller pijn krijg (na 15 minuten), zelfs zadels die véél duurder zijn :D
Leuk om te horen dat je de wintec 500 een top zadel vindt. In de ruitershop zeiden ze dat ze voor pony's erg vaak de wintec 250 verkopen en hier ook goede reacties op krijgen. Op bokt las ik helaas andere reacties...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:06

250 heb ik ook 1 van gehad, maar die kreeg ik niet passend (heeft geen verwisselbare boom).

Kans is groot dat de andere zadels ook in de loop der jaren vervangen worden voor Wintecjes 500. Heb ook een 2000 gehad, zat heerlijk, maar vind de 500 makkelijker schoonhouden (pony die met de 2000 liep is verkocht en het zadel toen ook omdat ik er geen pony voor had).

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:15

De 250 ligt nu in de ruitershop met verwisselbare boom, dat is ook wel een voordeel...
Hoe groot was jouw pony en welke maat had jij erop liggen? Romeo is namelijk 1.25m, de wintec 250 ligt in de winkel in 15" en de wintec 500 ligt er in 16,5". Zou een 16,5" te groot zijn voor een welsh van 1.25m?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:30

Ik heb 15" zadeltjes op pony's van 94cm tot 103 cm.
De 2000 was een 16" en lag maar redelijk op 1 van mijn pony's (kwa boom lag hij super, kwa lengte was hij eigenlijk te lang, maar na een zadel of 15 geprobeerd te hebben liep Trendy onder dat zadel veruit het fijnst, dus heb het toen maar zo gelaten).

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:56

Ik heb voor de pony's twee 16 inch zadeltjes liggen. Voor Brutus een Thorowgood en die ligt écht super op hem maar die heb ik toendertijd 2de hands kunnen kopen. Voor Simba heb ik een heel mooi Euroriding zadeltje kunnen scoren op de 2de hands beurs bij ons op de vereniging. Persoonlijk ben ik geen Wintec fan, mijn vriendin heeft voor haar dochtertje ook een wintec gekocht op haar 1e pony maar na een half jaar al weer ingeruild. Ik moet zeggen dat ik met mijn zadel toendertijd nooit een zere kont heb gehad maar dat was een Hulsebos Endurance met buffelleer en soufflekussens :o ;)
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 26-02-11 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:57

Ok heel erg bedankt! Het zou dus misschien wel kunnen dat een 16,5" past op eentje van 125 cm. Ik was eens op de 15" gaan zitten, was uiteraard wel aan de kleine kant, maar op zich ging het nog wel. De 16,5" zal dus zeker beter gaan zitten... Als die zou passen, ga ik toch voor de wintec 500. Maar dat is afwachten tot vrijdag :)

@ Ollie: Hoe groot zijn jouw pony's? Waarom had die vriendin het zadel ingeruild na een half jaar?
De zadels waarvan ik een zere kont kreeg waren Kieffer en Ideal. Andere nooit geprobeerd :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:13

ik heb ook een 16 inch op cindy gehad en die was 1,22 hoog. Op ferro had ik een barefoot maar ik rijd nooit op m dus die heb ik verkocht.

Zelf ook wel een wintec gehad vond ik geen vervelend zadel. Heb ook een kentaur gehad voor sjors heerlijk zadel daarna een ideal alleen heb ik daar niet vaak mee gereden helaas.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:15

Mijn pony's zijn 1.30 en 1.32 cm. Mijn vriendin heeft ze ingeruild daar haar dochter er niet lekker op zat en stevigheid miste. Ze ging haar voeten naar buiten draaien om zo grip te krijgen met oa doorzitten. Nu heeft ze een ander lederen zadel en het kind zit écht veel beter.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:15

leuk vosje zeg!

tine, vervelend dat je zoontje van pony is gevallen.
hij wil later vast wel weer proberen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:41

wat een knappe pony staat er hier :)

verder heb ik ook bijgelezen, verspreid tijdens het werken ;)

Was optijd klaar, heb om 3uur uitgeklokt en toen nog tot half 5 (!!) aan m'n eigen auto staan schrobben!!
Heb heel de binnenkant gedaan, helemaal spik en span. Heb zelfs gordels gevonden achter (wij dachten dat die er niet in zaten, oude auto enz) Maar ze zaten onder de zitting achter verstopt. Ben je dan grondig aan 't schoonmaken of niet? ;)
Binnenkant gesopt ook
en toen de buitenkant nog gedaan :)
vind het alleen zó jammer.. dat je dan door de regen moet rijden, door een plas rijdt en dus weer van die sliksporen over de zijkant hebt, en dat je op stal loopt en meteen weer zandpoten maakt op je mat.. ^)