[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:58

oeeh heel mooi! knap hondje hoor.

Lotte ga ervan genieten op de veluwe he.,, voor ons allemaal een beetje :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:18

Mooie foto SL en heel veel plezier op de veluwe (stiekem jaloers hihi )

Marianne: ik weet het maar ik voel me toch altijd weer schuldig hihi.. Maar morgenochtend zien ze me weer :D.. dan ritje met riv maken en tum denk ik longeren :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 06:19

goedemorgen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:11

Geniet ervan SL!!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:14

Goede morgen
SL fijne reis!
Mooie foto van je hond, cht een mooi diertje is het.

Ik ga zo met de fjord weer een rondje mennen, heb er zin in :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:47

Ik ga me nu ook aankleden en opweg naar de knollies. Ben er nog niet uit met welke wagen ik op stap ga. Wil graag met mijn nieuwe wagen, maar als er niemand op het erf is om mij te helpen duwen in de trailer gaat het niet door :P.. Dus denk dat ik maar de concourswagen pak :P Op mijn nieuwe stal staat hij gewoon lekker in een droge schuur :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:29

Vanmorgen Rembrand even gelongeerd, liep heel fijn en daarna met pony een stukje gefietst. Hij deed het weer heel braaf. Morgen krijgen ze vrij.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:08

Hallo daar!!
Ben vanochtend vroeg al vertrokken om een lekker lang rondje te gaan rijden onder het zadel. Vervolgens ergens een ijsje willen halen maar we waren te vroeg dus maar naar het dorp met de ponies bij de ah ijsjes halen. Ponies weer aandacht gehad van heel veel kinderhandjes. Vrijdag 8 paarden en ponies pesten. Wordt een hele drukke dag...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:05

lotte :fine vakantie met romeo, geniet ervan en.....fotoooooo"sssss! :D

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:29

@SL ben benieuwd of je nog bij ons in de buurt langs komt!!!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:58

Zo net weer even een rondje van 25 km gemaakt. Twee uur over gereden, paardje was wel moe hoor bij terugkomst :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:21

Je moet straks gewoon maar meedoen met mendurance ;)
Vandaag zo ongeveer de hele dag doorgebracht in / bij het zwembad.
Mijn instructeur zei dat hij wel heel nieuwsgierig was naar de nieuwe pony en bood spontaan aan dat hij wel een paar keer langs wilde komen om ze in tweespan te zetten. Kijk daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen :D
Nu nog een tweespantuig zien te ritselen en een langboom anders valt er weinig in te spannen natuurlijk :+

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:44

gaaff VHU

@ jouke jij was er al vroeg uit!

@yuri heel goed bezig geweest.

ik zat vanochtend om 9 uur op Voice vond ik al heel wat :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:06

laura, staat je wagen in een trailer dan? omdat je iemand moet hebben die je helpt met duwen in de trailer?

S_L, wat een mooie foto van zhora op de vorige bladzijde!

Vanmiddag was er een kort verfrissend (miezer)buitje.
het was maar weinig wat er viel, maar het was wel even lekker verfrissend.
en in combinanatie met een klein windje was het heerlijk!
dus heb even lekker een klein stukje met wobbe gereden.
en hij had er zin in! leek wel of hij hyper actievertjes had gegeten.
Hij bleef lekker door lopen! en hij was zo vlotjes dat hij onderhand schuin de dijk op wilde draven, mafkees!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:29

De muisjes zijn binnen, ook het terrarium. Daar word erg van genoten door zeven van de acht muisjes, 1'tje, 1 van de nieuwe, heb ik apart gezet. Die is dus zo stekeblind als maar kan... En kan dus niet gekoppeld worden aan de rest van mijn muisjes ;( Ze mag sowieso lekker haar daagjes hier slijten.

Het andere muisje doet het super, mengde zich geweldig in de groep alsof ze er al jaren bij hoorde :D

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:35

Zou ik hier ook weer mee mogen praten? Ben hier al eens eerder geweest, maar toen is er eigenlijk te veel gebeurd om bij het bij te kunnen houden. Heb daarna wel telkens braaf meegelezen.. :j

Eerst even wat samenvatten..
Lotte, heel veel plezier op de Veluwe met je bijna onherkenbaar geworden Romeo, en wat heb je een leuke hond!
Laura, hoe bevalt het nu met 'slechts' 2 pony's? Ze passen wel super bij elkaar hoor..!
IvysToeter die een lekkere frisse Wobbe voor de wagen heeft gehad. Het was inderdaad lekker toen het lichtjes begon te regenen.
VHU die op zoek is naar haar langboom.. Maar wel een instructeur die er ook al zin in heeft!
Jouke die samen met de pony's ijsjes is wezen halen. Hebben zij ook nog wat gehad? :P
Yuri die een lekkere lange tocht heeft gemaakt (en dat met dít benauwde weer, knap paardje hoor!)
En Marrianne die vanochtend vroeg ook al heeft gereden. Gaat het lekker in de L? Ben toch wel benieuwd naar nieuwe foto's met jou erop hoor!

Zal me nog eens voorstellen voor degene die hier pas zijn bijgekomen:
Ik ben Jolien, 22 jaar. Ik ben in het bezit van 2 shetlander ruintjes van 14 jaar en 85cm en een kruising merrie van 5 jaar (1.16) welke heel veel weg heeft van Sil van Jenkins! Met die merrie Jenna ben ik dit seizoen gestart in SGMW klasse 1. Sindsdien 1 officiele wedstrijd gereden waarbij mijn tuig was geknapt en 1 oefenmarathon waar ik geheel onverwacht 1e van de 13 enkelspannen ben geworden. Ik zou eigenlijk ook in Varsseveld hebben gereden als alles goed was gegaan... Ik heb eigenlijk om de anderhalve maand een (oefen)wedstrijd gepland. Ik wil dat zij het leuk blijft vinden en genoeg tijd heeft om te herstellen. Hoewel dan 1,5 maand best lang is :)
Ik ben bij 2 mensen een vaste groom: een met een vierspan shetlanders die klasse 2 rijd en die de Shetlandmendag organiseert, en bij iemand die met vierspan Welsh klasse 4 en internationaal rijd. Ook spring ik af en toe eens bij anderen op als die in nood zijn, zoals in Varsseveld.

Maar goed, wat er dus mis is gegaan: Sinds de eerste wedstrijd in april vind ze het genoeg geweest als ze het hoofdstel op krijgt. Het optuigen is geen probleem, maar zodra het hoofdstel in beeld kwam wilde ze gewoon weg. Dus gauw de kar erachter, het liefst met 2 man ervoor die ze aan de bakstukken én de leidsels vast hebben en ik gauw op de bok. Dan was de eerste 50 meter doodeng omdat ze enorm wegsprong en omhoog kwam, maar daarna was er niets meer aan de hand, ik kon doen wat ik wilde, ook stilzetten was geen probleem. Maar voordát, en dat vonden we (mijn moeder en ik) steeds enger worden. De oefenmarathon waar ik 1e werd was dan ook de laatste keer dat ik met haar heb gereden.
We zijn eens flink gaan nadenken en heb ik een hoofdstel zonder oogkleppen gehaald, maar ook losse bakstukken met halve kleppen. De oude was toch aan vervanging toe. Daarna heb ik die man van de vierspan Welsh (Jan) erbij gehaald voor hulp. Hij heeft ervaring genoeg dunkt me. Maar zelfs met hem ging ze aan de haal. Na een tijdje steeds opnieuw in en uitspannen werd het iets beter, en had hij het probleem gevonden.
Ik heb er een chiropractor bijgehaald en die is nu net vorige week voor de 2e en als het goed is laatste keer geweest. Ze zat inderdaad vast, bovenop haar schoft. We denken dat dit vorig jaar al is gebeurd toen we haar op haar rug in de trailer vonden, met alle vier de benen in de hooinet. Maar daarna liep ze als een zonnetje en heb ik nooit wat aan haar gemerkt.
Maar ondertussen was mijn vertrouwen tot onder het vriespunt gedaald en durfde ik haar eigenlijk niet meer op te pakken. Ik moet nu gaan longeren, man die 1e keer scheet ik echt 7 kleuren. Ik durfde haar niet eens te laten draven! Ik heb daarom mijn zus om hulp gevraagd die zelf aardig wat ervaring heeft met moeilijke beessies, maar zo moeilijk is die van mij niet. Alleen ik durf niet. Toch heb ik gister de stoute maar vooral stoere schoenen aangetrokken om haar weer in mijn eentje te longeren en met heel veel moed/vertrouwen het gewoon gaan proberen. Ik heb voor het eerst geen zenuwen in mijn buik gehad en heb haar lekker laten draven.. Jeeej wat een overwinning! Er was een trekker met aanhanger in de wei naast ons bezig hooi ophalen. Mét oogkleppen keek ze er ieder rondje een tijdje naar en liep daarna netjes verder. Nu zonder oogkleppen reageerde ze er totaal niet op! Wauw! Maar ik wil het zo graag weer, dat meisje kan het zo goed! De dressuur laat nog al wat te wensen over, maar met een paar lessen van Jan ben ik alweer een heel eind verder. De vaardigheid vind ze helemaal het einde en de hindernissen gaan ook steeds fijner. De laatste keer liep ze in alle hindernissen heel mooi constant door en daardoor zijn we met een beste afstand 1e geworden. Maar ik denk dat als ik nu zonder oogkleppen ga rijden, dat ze in de hindernissen ook goed mee kan denken, net als ze in de vaardigheid doet.

Ja en nu doorzetten... Morgen weer! Ik werk met haar altijd om de dag. Net als ik al zei, ik wil dat ze het leuk blijft vinden. En longeren is al niet zo leuk in zo'n saaie bak. Misschien moet ik toch eens met haar gaan fietsen. Als ze morgen ook nog prima loopt dan bel ik Jan weer voor een afspraak om haar weer voor het eerst in te spannen.. Dan zullen die zenuwen er wel weer zijn denk ik!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:09

Millanka schreef:
De muisjes zijn binnen, ook het terrarium. Daar word erg van genoten door zeven van de acht muisjes, 1'tje, 1 van de nieuwe, heb ik apart gezet. Die is dus zo stekeblind als maar kan... En kan dus niet gekoppeld worden aan de rest van mijn muisjes ;( Ze mag sowieso lekker haar daagjes hier slijten.

Het andere muisje doet het super, mengde zich geweldig in de groep alsof ze er al jaren bij hoorde :D

Vast een domme vraag, ik heb geen ervaring met muizen. (ja, als ongenode gasten in ons huis, maar niet als huisdier) Waaromkan die blinde niet bij de rest?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:11

Welkom (terug) Lienepien.

Wat een verhaal zeg. Kan me goed voorstellen dat je heel trots op jezelf bent dat je zo hebt doorgezet. Wat heerlijk dat je zoveel ervaren mensen in de omgeving hebt. Hopen dat je snel vertrouwen weer helemala terug hebt. In ieder geval heel fijn dat je de oorzaak hebt weten te vinden.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:07

tine10 schreef:
Millanka schreef:

Vast een domme vraag, ik heb geen ervaring met muizen. (ja, als ongenode gasten in ons huis, maar niet als huisdier) Waaromkan die blinde niet bij de rest?

Ze reageert heel heftig en aggressief op de andere muisjes omdat ze ze niet ziet aankomen. Ze trapt ze weg enz. Ik zit er wel aan te denken om 1 ander muisje erbij te nemen of iets dergelijks zodat ze nog wel iets heeft. Maar ze kan niet bij mijn grote groep. Die gaan allemaal aan haar snuffelen en dan raakt ze in paniek en overdonderd en slaat ze ze allemaal weg... Ze raakt ook compleet in de stress dan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:47

@Milanka, wist niet dat je dat ook nog met muizen had, integratieproblemen ;)

@Lienepien610 wat knap van je dat je zo door bent gegaan en nu toch weer op de goede weg zit. En wat heerlijk dat je die ervaring om je heen hebt om je te helpen, wat Tine ook al zei. Ik denk dat we allemaal wel op een bepaald moment op een of andere manier van die worstelingen meemaken met de paarden/pony's als je daar dan weer door bent heb je zoveel geleerd (en ben je als combinatie weer een stuk verder). Leuk dat je weer meekletst.

Zo straks op pad om Amigo op te halen. Altijd weer spannend zo'n heel eind met de trailer en een vreemde pony :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:07

@ vanhuisuit spannend !!! Veel plezier !!!!!

Enne foto's he.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:09

Het andere muisje is weer een schoolvoorbeeld van hoe iedereen het wel zou willen dat het gaat. Ik heb geen één piep gehoort, ze liep erbij alsof ze er al jaren bij hoorde. Ik denk dat ze het gewoon heel erg gemist heb om in een echt groot leuk groepje te zitten. Echt leuk :D Ik hoop dat het blinde kippie er nog is een keer bij kan, anders word het nog een muisje erbij halen en bij haar doen, of dat ze voor de rest van haar tijd alleen zit...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:39

Lieve mensen, ik ben weer thuis na twee weken in Spanje. Kom echt niet meer bijgelezen hier.

We zijn bij Janssen en Whisper geweest in Frankrijk. Janssen doet het super, Whisper heeft nog veel last van zijn blote voeten nu de ijzers eraf zijn en loopt heel voorzichtig. Zijn krampenbeen geeft hem daardoor meer problemen dan verwacht. Hij heeft echt zijn tijd nodig om te wennen!

En verder: wij hebben een huis gekocht in Spanje, ben er zo blij mee!

Zie mijn blog: http://www.nieuwenoord.nl/?page_id=1524

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:47

Kan je het blinde muisje niet geleidelijk aan in de groep introduceren?
Eerst het blinde muisje alleen in het hok, dan 1 muisje er bij, dan een volgende,... dan kan ze aan muisje per muisje wennen.
Ofwel een stuk van het hok afzetten voor het blinde muisje zodat ze wel kan ruiken aan de anderen als die bij de afscheiding zitten, maar ze niet aan elkaar kunnen.

Lienepien, wat knap van je dat je die stap terug durft te nemen. Vooral je tijd nemen. het is nu het belangrijkste dat jij en je pony terug vertrouwen krijgen.

Ik ben gisteren voor het eerst met de nieuwe tweewieler een stukje het bos ingegaan. Wat ik vooral zalig vond is dat ik geen gepiep en gekraak meer heb.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:48

@ Monique: tof dat je al zo snel een nieuw huis gevonden hebt en al op bezoekt bent kunnen gaan bij je mannen. Ik ga je blog lezen.