Wat een heerlijke verhalen hier allemaal. Ik heb zaterdag een welshje voor de wagen gezet. Die had ruim 2 jaar niet meer voor de kar gelopen. Ging niet helemaal zoals verwacht Met zijn eigen hoofdstel met oogkleppen, waar hij jaren mee voor de kar heeft gestaan, zette hij geen stap gewoon echt helemaal niet! Uitgespannen, gewone rijhoofdstel in gedaan, en hij liep zo met de kar weg! Iemand dat ooit meegemaakt? Ik neem hem woensdag voor de les, mooie uitdaging voor juffie En ik heb voor Pablo mijn dressuur/vaardigheid startkaart binnen 7 juni ons officiele debuut!
Over de hoeven van Safier: Nu ik zonder ijzers met hem op de straat rij, ik kan sommige stukken écht niet in de berm rijden, beginnen zijn hoeven af te brokkelen. Wat te doen?
Ga zo even bijlezen.. Morgen kan ik denk niet echt meer.
Even alle karretjes schoonmaken, paarden mooi maken en ik denk dat we nog even gaan mennen. En dan vrijdag naar Uden voor de wedstrijden!
Anoniem
Geplaatst: 13-05-09 18:00
nou dan stel ik me ook even voor, samen met mijn zwart bonte shetlander merrie soñador ze is 3,5 jaar nu en heb haar vanaf veulen en heb haar zelf beleerd voor de sulky. er zit 50% americaans minipaardje in haar bloed.
Welkom sonador21!! Wat een gave Shet heb je!! Lief!! Hoe groot is ze?
happytime
Geplaatst: 13-05-09 22:54
zondag 14 juni (vaderdag) wedstrijd in hoofddorp,nu voor het echie! (eerst 1 juni clubkampioenschappen om ff de wedstrijdsfeer weer te proeven) las in de paard en sport dat je voordat je voor de knhs(startkaart) gaat starten,nu willen dat je eerst een rijproef aflegd???!!! weet iemand hier daar iets van? lekker ga ik 14 juni voor het eerst met startkaart starten en nu dit? wilde al op de knhs-site kijken, maar kwam er niet op vandaag.
nog nooit van gehoord. Denk idd dat het iets voor tuigpaarden is ??
happytime
Geplaatst: 14-05-09 09:51
hoop het niet, maar site van knhs lag er gisteren nog uit (werd bijgewerkt ofzo) vanmiddag maar weer eens proberen)
happytime
Geplaatst: 14-05-09 09:52
zou trouwens wel raar zijn, dat je eerst een rijproef moet afleggen voordat je wedstrijden kan gaan starten,is ook niet onder het zadel met wedstrijden.
14 juni had ik ook wel hoofddorp willen rijden, maar doe het niet. Kom die vrijdag terug van menweek, dan mag hij wel een paar dagen van bijkomen
happytime
Geplaatst: 14-05-09 14:38
maar goed ook dat je niet meerijd....is je paardje zo goed getraind dat ik geen kans meer maak ha ha grapje. zou ik ook doen, lekker ff rust na zo"n week,waar ga je heen?
Ik heb weer lekker getraint met Kels. Tging best wel goed Ben nu hard aan het werjen aan de dressuur.
Ipsilonka
Geplaatst: 14-05-09 22:26
happytime schreef:
maar goed ook dat je niet meerijd....is je paardje zo goed getraind dat ik geen kans meer maak ha ha grapje. zou ik ook doen, lekker ff rust na zo"n week,waar ga je heen?
Knhs zomerinstructie menweek Echt super leuk!
happytime
Geplaatst: 14-05-09 23:22
gaaf,ben je daar vorig jaar ook geweest? misschien wat voor volgend jaar voor sun en mij... veel plezier daar
Ik heb een vraag: Wij hebben onafhankelijke burries. Ons tuig heeft gewone lichtogen, dus daar hebben we tijdelijk van die snel-sluitlichtogen opgezet, je weet wel, die je openmaakt. Dat gaat goed. Maar nu de vraag: De riem waar de lichtogen aan vastzitten, die doo het schoftje heengaat, beweegt dus. Als wij nou scherpe bochten gaan maken en de pony gaat wat scheef, hangen heel die buries ook scheef. (Lang verhaal ) Is dat normaal?
heel scheef is niet goed maar een beetje kan idd wel. Maakt het voor het paard ook makkelijker om te draaien.
Ik ga zo naar de paarden ze krijgen nieuwe ijzers. Ik heb ook te horen gekregen dat ik mee mag rijden bij de SGMW in Vrouwenpolder in de hobby klasse. Lijkt me super !!!