[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 03:33

NdV74 schreef:
En we zijn online!
http://www.mendurancesport.nl

Morgen flyer maken met reclame voor de website. Kan ik die mooi uitdelen tijdens P&K (met dank aan Nanda voor de tip).
Wilde eerst voor onze eigen wedstrijd doen maar ga nu voor de website (en daarmee indirect ook voor alle wedstrijden).

Mooie website!!!!goed bezig, nu hopen op meer deelnemers volgend jaar

L_Rivaldo

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 19:21

Leuk dames!
Dit jaar helaas niet gegaan, maar hoorde van vriendin dat er meer plek was gister bij de clinics (iets wat vorig jaar totaal niet mogelijk was om te kijken) zeker als je zo klein bent als mij. Ook meer kraampjes enzo, leuk leuk!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:48

Leuk dat paard en koets weer echt op het mennen gericht is. Ik mis wel een beetje de stamboeken met hun stands + pony. Ik heb mijn laarzen. Verder werd ik steeds gelokt Door een trui en een jas maar moest me inhouden.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:47

Hihi die trui riep mij ook steeds.
Maar mijn portomonnee vond dat 'ie moest blijven hangen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:20

Laura: dat vond ik ook! Vorig jaar kon ik echt niets zien van die grote ring. En de 'markt' vond ik toen ook tegen vallen. Dit jaar heb ik ruim zittend clinics kunnen kijken!

Napie: Mee eens! Zou het wel nog leuker maken inderdaad, stamboeken. Miss iets voor volgend jaar?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:31

Stamboeken willen ze absoluut niet meer.
Vriendin van me regelt dat soort dingen altijd voor het stamboek van het Groninger Paard.
Ze willen zich echt alleen richten op de mensport/menners en er is daarom geen plaats meer voor stamboeken.
Wil je je ras promoten, dan zul je moeten overleggen met de organisatie voor een demo/clinic waarbij je je ras voor de koets presenteert.

Die extra tribune was inderdaad erg fijn. Daar was vorig jaar veel commentaar op, dus dat hebben ze goed opgepakt.

Ik heb ook eens gekeken voor een stand ter promotie van de mendurance, daar werd ik niet vrolijk van.
Tarief voor 2015: € 690,= excl BTW voor de kleinste stand (4x3m), inclusief electra maar moet je zelf verlichting regelen. Voor verlichting komt er nog € 30,= per duoset bij.
Dat is voor ons echt niet op te brengen -O-

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:09

Ik snap het ergens wel, maar er zijn genoeg rassen die vrij specifiek gebruikt worden voor de mensport? Dan denk ik even aan hackney/tuigers/friezen/welsh/shet; dat voert qua rassen volgens mij redelijk de bovenhand?

Die standprijzen zijn absurd idd voor promotie, dan moet je eigenlijk delen met iemand en/of iets gaan verkopen ofzo.

Eigenlijk zou organisatie voor de verschillende takken in de mensport een stand moeten geven, immers bij een volledige beurs over mensport hoort ook wel een weerspiegeling van de verschillende sporten?

Een clinic over mendurance wordt een beetje raar denk ik, of je moet iets met de hartslagmeter gaan doen?

Clinic trainen met hartslagmeter dan meteen de mendurance er in verwerken.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:33

Een clinic zou best kunnen hoor, maar dan buiten. In de grote buitenbak kon je nu ook tandemrijden, dus daar zouden we best iets kunnen laten zien. Maar een stand met informatiemateriaal, promofilmpje op een beeldscherm, dat is goed te doen. Maar goed, dan moet je wel aan een stand kunnen komen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:34

Nou zal mij benieuwen hoe het met de mendurance gangers af gaat lopen volgend jaar.
De startpas voor het mennen word als je 1 paard of pony start min 25 euro duurder. Heb je meerdere startpassen word het goedkoper.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:44

Ik ben ook heel benieuwd.
Maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor de mendurancerijders. Alle menners lopen daar tegenaan.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:56

Ik heb mijn startpas opgezegd per 2016.

In 2015 heb ik welgeteld 1 wedstrijd gereden: de mendurance in Wateren. Als ik volgend jaar mendurance zou willen starten dan start ik wel in de impulsklasse.

Eerder reed ik ook nog wel eens een D+V wedstrijd, maar dat heb ik dit jaar niet gedaan en ik ben het in 2016 ook niet van plan.

EDIT: Voor een losse mendurance kan ik altijd nog een startpas voor een week aanschaffen. Dan kan ik toch officieel klasse 1 starten, maar ben ik niet zoveel geld kwijt.
Laatst bijgewerkt door MarjaR op 09-11-15 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:57

Nee klopt, maar voor menners zijn er veel meer wedstrijden. Ik hoorde dit jaar al dat er mendurance rijders waren die vonden dat ze voor hun startpas te weinig wedstrijden konden starten. Dat word alleen maar erger.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:00

Daar heb je gelijk in. Gelukkig pakken steeds meer mendurancerijders vaker een dressuur-vaardigheid of impulsmarathon mee, dus we hopen dat die dat komend jaar ook blijven doen. Denk dat er anders veel deelnemers in de impuls bij gaan komen.

Tja dat gebrek aan wedstrijden is al langer een probleem. Dat lost zich ook niet 1,2,3 op.
Mensen klagen wel dat er te weinig wedstrijden zijn maar er is niemand die dan zegt "wij organiseren eens een wedstrijd".

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:09

Nou dan hoop ik dat er genoeg wedstrijden gaan komen in mendurance anders weet ik ook niet of ik 2017 er een pak.ik rij geen andere menwedstrijden ook niet van plan.dan ga ik wel overal klasse 0 rijden en met de paarden ook gewoon klasse 0 endurance. Ja sorry voor alleen mendurance rijden en dan 25euro meer.de mensport kost al genoeg je moet vaak met 2wagens en ook nog eens verder weg.dus vind de knhs echt belachelijk.ik heb ook niks gehoord dat duurder werd

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:26

NdV74 schreef:
Tja dat gebrek aan wedstrijden is al langer een probleem. Dat lost zich ook niet 1,2,3 op.
Mensen klagen wel dat er te weinig wedstrijden zijn maar er is niemand die dan zegt "wij organiseren eens een wedstrijd".

Ik heb geprobeerd het bij onze menvereniging op te starten (zit zelf ook in het bestuur als penningmeester), maar dat wordt 'm niet helaas.

Het is een sterk vergrijzende club met een dalend ledenaantal: straks per 2016 zelfs minder dan 20!
En enkelen die nog wel als lid op de lijst staan mennen al niet meer actief omdat ze geen paard meer hebben (paardje overleden, geen nieuwe meer aangeschaft i.v.m. eigen leeftijd menner).

De handvol leden die interesse hebben in wedstrijden willen alleen D+V rijden. Alle overigen rijden alleen recreatieve ritjes door de omgeving.

We organiseren eens per jaar een paarden4daagse en daar zet iedereen met veel enthousiasme de schouders onder. We hebben dan ook veel vrijwilligers die geen lid zijn van de vereniging, maar die het leuk vinden om tijdens de 4daagse te helpen.

Maar de organisatie van die paarden4daagse -- hoe leuk ook -- trekt al zo'n zware wissel op onze kleine vereniging, dat organiseren van een mendurance er voorlopig in ieder geval niet in zit.

Jammer, maar helaas...

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:02

Ik las de mail vandaag over de startpassen, omdat ik nu drie passen heb komt het voor mij voordeliger uit. Maar dat is dus wel een strop als je 1 paard/pony start, dan is het dus behoorlijk duurder. Ik start zelf wel dressuur/vaardigheid/mini marathon en heel soms een marathon. Dus voor mij is het er wel uit te halen. Maar als je dit niet doet dan is zo'n licentie best prijzig.

Ik merk bij ons zelf dat onze interesse wat wordt verlegd, zeker nu we er ook nog een rijpaard (eigenlijk nog pony) bij hebben. We gaan het komend seizoen weer zien wat we allemaal kunnen gaan starten. Voor nu staan er drie mini marathons en wat dressuur/vaardigheidswedstrijden op de planning de komende drie mnd. In maart zal ik Ysselsteyn denk ik niet starten, we merken door de komst van Artist dat het niet allemaal te combineren is met trainen. Ik heb ze nu nog in een goede conditie voor de komende wedstrijden maar voor de Mendurance moet er ook nog op de duurtrainingen worden gewerkt.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:30

Ik ga het in elk geval aankaarten bij de KNHS.
Ze zullen er vast goed over nagedacht hebben, over dat hele licentiegebeuren. Maar ze hebben vast niet stilgestaan bij onze kleine groep mendurancerijders.

Artist vraagt nu nog een hele hoop van jullie tijd maar ik denk dat het over een paar maanden wel wat makkelijker zal worden. Hij is dan helemaal aan jullie gewend en jullie aan hem, scheelt wel denk ik.
Neemt niet weg dat het nog steeds een hoop tijd (en geld) kost hoor, drie paarden in training ;)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:59

Ik heb geen idee wat de kosten nu zijn dan voor een startpas? Heb er nog nooit 1 gehad. Moet er 1 gaan aanvragen binnenkort, weet niet eens hoe het werkt.

Ik net les gehad met Kyano, hij staat nu een kleine week op nieuw voer (kentucky lite) omdat ie wel wat meer pit kon gebruiken. Ook heb ik hem geschoren in een speciaal zelf bedacht ontwerp XD Ik noem het het uit-rijdeken model. Haha. Omdat ik geen zin heb om uitrijdekens te gaan gebruiken, zo'n gedoe.
Dus hoofd, hals, borst, buik, benen en tussen zijn billen geschoren. Rug, ribben en kont nog lekker in vachtje. Heb er nu wel een dek om heen..

Maar hij was veeeeel actiever in de les, veel fijner! En amper bezweet achteraf. Ook niet heel zwaar gewerkt, dat moet ik toegeven, maar wel heel nuttig bezig geweest. Werkpuntjes voor overgang draf/stap/halt/achterwaarts.

Had ik vanmiddag 2 nieuwe dekens gekocht bij de Epplejek, in de maat waar hij al 3 dekens in heeft en past; allemaal veelste groot? Het lijkt wel een maat groter dan ik moet hebben. raaaar....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:09

Nicole, ik vermoed dat ze antwoorden dat je niet alleen Mendurance hoeft te rijden, maar ook mee kan doen aan D+V en SGMW.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 00:40

oh wat een hoge verhoging zeg idd kost al genoeg.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 00:48

heb de mail gelezen klopt het dat ik voor tum gratis een startkaart kan aanvragen nu ik er een voor rivaldo heb?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 07:36

Je betaald voor de licentie en dan kun je alle pony's starten die je Wilt. Je moet alleen de startpas aanvragen voor de tweede pony omdat dan de wedstrijden worden geregistreerd. Maar je betaald 108 euro voor de licentie.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:29

Gem schreef:
Nicole, ik vermoed dat ze antwoorden dat je niet alleen Mendurance hoeft te rijden, maar ook mee kan doen aan D+V en SGMW.

Ja dat verwacht ik in eerste instantie ook. Maar daar neem ik geen genoegen mee ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:31

Heel leuk dat je die dan kan rijden,maar daar heb ik geen intressen in.dat ze gewoon losse startkaarten verkopen en dat je bv combi kaarten hebt.ik hoef er alleen voor mendurance met mijn pony,s. En wat houd die lecentie in van 108 hoop toch niet dat ik dat moet gaan betalen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:39

Yep :j . En dan heb jij nog "geluk": jij zou nog 4 verschillende combi's kunnen starten. Twee keer enkelspan, een tweespan en een tandem..... ik moet voor 1 aanspanning meer gaan betalen terwijl ik er "minder" (het blad P&S) voor krijg.