@Bicci, dat werd inderdaad al heel snel een stuk minder... duurt even voordat het testosteron uit het lichaam is maar ik kon ze al na 2 weken weer bij elkaar zetten zonder kleerscheuren
@nouvel; héérlijke plaatjes! En inderdaad.. Alweer bijna een jaar joh. 't lijkt als je eraan denkt veel minder lang, en als je fief nu ziet alsof het nooit is geweest. Top hoor!
Verder heb ik écht bijgelezen. Maar ben pas net thuis van werk/paard voeren. En heb de afwas al gedaan. Ga nu de was opvouwen, er een uit bed trappen en eten maken. Vanavond nog een wasje draaien en aan school aan de gang
ow das mooi en voor NM misschien toch wel een heel goed idee voor dr 2 monstertjes dan
tine10
Geplaatst: 07-04-12 19:41
Ben ik weer. Sorry, ben helemaal uitgeteld, dus reageer lekker even niet.
Wedstrijd is weer goed verlopen en ik geloof dat de winnaars erg blij waren met hun mooie prijzen.
Zelf ben ik ook heel tevreden over mijn proeven. Amerigo reed vorige week wel beter en dat was ook aan de punten terug te zien, maar ik had toch nog 180 en 188 bij 2 behoorlijk strenge juryleden. De vaardigheid had ik helaas 2 ballen, dus ben nog steeds niet officieel M Maar hij deed wel weer heel erg zijn best. Bij Rembrand heb ik iets nieuws geprobeerd, namelijk eerst de vaardigheid en dan pas de dressuur. Ik had helaas 3 ballen, blijft toch lastig die vaardigheid. Waren trouwens maar heel weinig mensen foutloos, vorige week ook al. Is die vaardigheid moeilijker geworden of zijn we allemaal slechter gaan rijden Snel beenbescherming afgedaan en naar de binnenbak gegaan. Moest ik gelijk de ring in. Ik was erg blij met mijn grote vriend. Ondanks het lage niveau aan training deed hij super zijn best. Tuurlijk moet er nog een hoop verbeterd, maar hij deed echt zijn best voor me. Dus ik zat alweer te genieten op de bok. En (bij dezelfde strenge jury) had ik 208 en 207 punten. Dus toch weer met 4 wp naar huis!
Moet eigenlijk nog uitmesten, wei en stallen liggen vol, maar ik laat het lekker liggen. Morgen maar weer. Ik ga nog even op de bank hangen, dan nog paarden hooi en voer geven en lekker bedje in.
Morgen hopelijk een rustige dag. MOet nog wel een stukje voor de krant schrijven over de competitie en de uitslagen plaatsen (nu echt even geen puf meer voor)
Edit: met Amerigo had ik met de eerste proef (180 punten) nog een 2e prijs ook. En ben ik 3e geworden in de competitie bij de klasse L enkelspan
@Tine: goed dat je het even laat liggen , loopt (helaas) niet weg en was vast druk zat! Fijn dat het goed ging .
@Nouvel: heerlijk dat het nu zo goed gaat, heel naar vorig jaar, kan me voorstellen dat je daar nu extra veel aan denkt en dat je dubbel geniet van alles nu. Oh, het strand .
@Ollie: ik moet hier ook snel iets doen..., heb nu alweer lekkers besteld, dat ik zo ga afhalen
@NM: erg lastig, hier had ik echt wat onhandelbaars, heel verhaal, maar bleek dus klophengst te zijn en dat werd hier samen gezet met de merrie van onze dochter... Was niet normaal, heb dus (nog eens) laten castreren en wel flink wat weken uit elkaar, maar gaat prima.
newmom
Geplaatst: 07-04-12 20:03
bicci schreef:
nieuwe omgeving, nieuwe kansen op leiderschap
klinkt logisch... had ik t ze dan toch uit moeten laten vechten?? ben zo bang dat dat fout gaat..
Ollie1
Geplaatst: 07-04-12 20:34
@tine, gefeliciteerd met je mooie resultaten @Nouvel, al weer 1 jaar bijna... het lijkt als de dag van gisteren... wat een impact heeft het gehad en wat super dat Fifi er weer zo goed bovenop is gekomen @Newmom, het ze laten uitvechten zou ik niet doen (aandurven)... ik ben veel te bang voor hoge DA-rekeningen en dat is nog niet het ergste maar wel voor de verwondingen die ze bij elkaar aan kunnen richten . Waarom wil je ze hengst houden ? is casteren geen optie ?
Tine heb je niet zien rijden met A. Wel met R. Zag er goed uit en toch goed dat je gestart bent.
Ik heb trouwens nog een m en een zz proef voorgelezen, wat moet je dan snel voorlezen. Volgende week mag ik hem weer voorlezen.
Volgende week moet alwyn aan de bak, 2 dressuurproeven en 1 vaardigheid. Start eerst dressuur, dan lees ik de ander voor en daarna vaardigheid. Ben benieuwd hoe hij het doet.
Newmom, nieuwe omgeving, nieuwe leiderschap, ik zal gewoon de optie overwegen om de castreren. Dan heb je de meeste kans dat je ze weer samen kan zetten.
Net even een uurtje op bed gelegen, daan is helaas ook al weer wakker. Nog even spelletje doen met mijn ouders en dan op tijd naar bed
wij zijn vandaag hindernissen wezen lopen in rijssen. die zien er niet verkeerd uit, maar zijn toch 2 hindernisen die helemaal niet makkelijk zijn.
wij zijn volgende week ook in westerbork. rijden met het voorspan L. met het achterspan B en met het 4 span nog een x L en daarna weer snel naar huis want harry moet s'middags nog een wedstrijd volleyballen
janouk
Geplaatst: 08-04-12 07:10
@bicci ; mooie dagcijfers!! @tine en Simba mooie punten! Gefeliciteerd. De vaardigheid is sinds vorig reglementswijzigingen vind ik sowieso lastiger nu de ruimte zoveel smaller is. En vanaf 1 april is ook de afronding er nog af; scheelt voor ons weer 2 cm: op snelheid is dat toch een hoop, zeker als het veld hobbelt en de kar meespringt. @ht ; wij proberen 8 km/u te halen; dat is 5 km/u in stap en in draf 14 km/u ongeveer. In de marathon volgend weekend moet Janouk 13 km/u halen in het wegtraject dus zijn we daarvoor aan het trainen.
Vandaag heeft HRB rust, terwijl wij eieren zoeken. Morgen 20 km op de hei rondje met paaslunch. Er wordt alleen veel regen verwacht; dat is jammer.
Voor de wei en de bak is de regen wel fijn. Gisteren zo gelachen. Paul wilde kunstmest strooien op de paardenwei (met de hand), dus de dames en heer moesten naar de paddock. Paul is van de gemakkelijke en doet het hek alleen dicht zonder het op de sluiting te doen. Tsja dat moet je natuurlijk niet doen. Ik zie de paarden vanuit huis en ik zie ze rotzooien bij het hek en kijken naar Paul op de wei. De fjord heeft het het eerste door dat het hek niet op slot zit. Hij trekt het hek naar zich toe en ontsnapt richting de wei. Het hek klapt weer dicht. Ik hoor Paul schreeuwen op de wei. hahaha
Dan zie ik de dames hun hersencellen werken. De KWPN heeft goed gekeken en trekt het hek naar zich toe en schiet door het hek. De Haflinger is het slimste; haha ze perst zich nog net door het hek voor het weer dicht valt. Buik in en gaan.
Daar staat arme Paul handen vol kunstmest, voorbij gerend door de balorige paarden, die van alles van plan zijn, behalve zich weer te laten vangen.
Dan toch een bakje brokken gaan halen en 3 touwtjes en Paul gaan helpen. Zo ben ik dan ook wel weer
Hahahah wat een humor die paarden van je Janouk! Toch lief van je dat je ging helpen
Tine mooie punten! Wat een superpaardje die Rembrand!
Tallechie fijn dat je tevreden bent met je wedstrijdresultaat! Dat is het allerbelangrijkste!
Hier vandaag overdag weer dienst. Ondertussen alles klaarmaken voor de wedstrijd van morgen. Onze labrador Bubbles is echt MEGA aan het verharen. Dus elke ochtend ligt de woonkamer bezaaid met haar. Dus stofzuigen, stofzuigen en nog eens stofzuigen, maar dan ben je daarmee klaar, je draait je om, liggen er weer mega plukken haar, heeft ze eventjes zichzelf gekrabd....
janouk
Geplaatst: 08-04-12 08:10
Frensie; geen furminator op stal? Die werkt super op labradors. Je bent zo van de haren af; scheelt een hoop stofzuigen. Ook geschikt voor de katten haren.
Frensies woef valt uit elkaar sterkte, hopelijk is ze daar snel vanaf (en jij ook)
En janouk heeft zich krom gelachen om haar slimme paarden
nou, ik ga weer aan school beginnen
VanHuisUit
Geplaatst: 08-04-12 08:19
zie je man zo staan Janouk. Wat een prachtige resultaten Tine, super! HT tempo met de wagen ligt bij ons meestal zo rond 10/11 km/uur, zowel met Snuit als met Bente. Tallechie ook tevreden.
We zouden vandaag naar Noorden des lands maar het is zulk mooi weer, heb geen zin dan hele dag in auto te zitten dus we gaan morgen. Maar nu al wel heel Paasontbijt op (we waren er al erg vroeg uit) zelfs honden al gewandeld en ready for action
@Newmom ik heb er helaas een zeer slechte ervaring mee met twee hengstjes. Had Simba, ons appaloosa'tje die er nu helaas niet meer is en had daarbij een prachtig ander hengstje gekocht, Traffor. Waren halfbroertjes. Hadden zowaar zo'n 3 jaar bij elkaar in de wei gestaan. Dus je zou zeggen dat kan. Nou mooi niet, Simba sloopte Traffor gewoon. Uit laten vechten, ik geloof er niet in ik denk dat ze elkaar gewoon doodmaken. Of in ieder geval dat een van de twee zwaar beschadigd uit de strijd komt. Ik heb Traffor toen weer terug gedaan, gelukkig kon dat. In het begin leek het prima te gaan, maar na een paar weken was het echt drama. Zo jammer want ze leken precies op elkaar. Dit was mijn spannetje to be... Ik heb ze ook nog een poos apart gehad. Met lijntjes ertussen. Toen ene in de paddock, andere in de wei, Simba bleef aan het ijsberen en drammen. Het is zelfs zo erg geworden dat mede hierdoor volgens mij Simba zijn knie toen zo kapot heeft gelopen (want daarna is hij gaan kreupelen) dat ik hem uiteindelijk af heb moeten laten maken.
Nou we gaan eens kijken wat we gaan doen. Iedereen succes met alles incl het gevecht tegen de haren van Frensie (onze Mies gaat binnenkort verharen....wat een haar is dat zeg!), fijne Pasen!
waren wel 2 prachtige stippies bij mekaar vhu, kei zonde dat zo gelopen is...
ow, verharende hondjes, ik heb altyd groenendealers gehad, en als die er zo min of meer mee begonnen met dat verharen, waste ik ze met baby-shampoo, opdrogen in de tuin, en zodra droog, uitborstelen, dan had ik er allee die ene dag last van
Ik heb even gegoogled op de furminator, maar ik heb hier een kam die er heel erg op lijkt. Komt ook heel veel haar mee los, maar ze verliest er ook nog heel veel. Achja, gewoon goed stofzuigen.
Gefeliciteerd met de winstpunten Tine en Fayegale met Simba Nouvel: even stilstaan bij hoe bijzonder het is dat je met Fief weer op dit niveau bent na afgelopen jaar, wat een geweldig wonder dat ze zo goed uit alles is gekomen! Frensie met harige hond, idd de furminator is super, gebruik 'm ook met ruien bij de paarden Lanouska moeilijke hindernissen voor de boeg morgen, maar vooral heel veel plezier Tallechie gaat hindernissen verkennen
Bic, ik zag Stippel zo mooi staan vanmorgen, wij kwamen langs met de kar! We zijn lekker vroeg vertrokken, heerlijk zonnetje en temperatuur was het toen. Bij de boswachter in het Liesbos lekker bakje koffie gedronken naast paard en daarna door buitengebied van Prinsenbeek terug naar EttenLeur gegaan. Hij had er zo'n zin, liep heerlijk, het bos was echt een uitje voor allemaal!