[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:01

Dank je Naaltje! :j
Ik sta hier nu bijna 2 jaar op stal en heb nooit eerder drama gehad. Heb een hekel aan staldrama... Stop een stel vrouwen bij elkaar en --> drama 8)7
Zo ben ik zelf dus helemaal niet, zo'n dramapersoontje.

Succes met verzorgster numero 3, driemaal is scheepsrecht!! +:)+ hoop ik voor je

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:14

@Frensie bij mijn paard die zo enorme mok heeft gehad was het dus chronisch geworden dat wil zeggen dat been is nooit meer echt dun geworden en als ze een dagje wat minder deed was het een stalbeen. Het lymfesysteem was volgens DA aangetast doordat het tot twee keer toe werkelijk heel dik (bloedvergiftiging/einschuss) was geworden als gevolg van mok. Ook dat AB spuiten in de bloedbaan hielp bij haar niet trouwens, wil je niet ontmoedigen maar was dus wel zo. Mijn paard is toen niet opgenomen in de kliniek, DA is gewoon dagelijks langsgekomen.
Ik moest ook steeds wassen maar paard bleek allergisch (dacht men uiteindelijk) voor betadine, tja dan schiet het niet op en wordt de huid alleen maar geirriteerder en ellendiger. Maar volgens mij heb ik dat al een keer gezegd...sorry

Heb ook wel een keer een paard opgenomen gehad in de kliniek voor iets waarvan je denkt dat is toch te knullig voor woorden en dat was een wespensteek. Precies op de plaats van het zadel, een enorme bobbel, daar hebben ze toen een drain met AB of zoiets ingedaan, soort infuusje aan de ene kant en 'afloopje' aan de andere kant, echt vakwerk +:)+ na twee weken paard weer terug ze heeft er verder niets aan over gehouden. Veel mensen op de stal waar ik toen stond vonden dat onzin "dat wordt vanzelf weer minder" nou a. had niemand ervaring met zo'n enorme bobbel b. ik moest er niet aan denken dat het niet 'vanzelf' minder zou worden want het was precies op een plek waar het zadel zit. Dus dan maar twee weken naar de kliniek (kosten van stalling en drain/AB vielen nog erg mee) alle goede zorg die je je kunt voorstellen en binnen redelijke termijn weer een heel paard.

Dat gel*l op sommige stallen ~~}> gelukkig bij ons op stal absoluut niet zo en denk trouwens mocht het wel ook maar een beetje die kant opgaan dat stalhouder direct zou ingrijpen _-:(

Wat een pokkeweer was het vandaag zeg!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-09-11 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:20

Ik ben zo blij dat ik niet meer op een pensionstal sta, al die betweters, roddelaars enzovoorts. Werd ik echt gek van.
Frensie: ik wens je heel veel succes en hoop dat het morgen beter is en anders maar naar kliniek. Heeft lang genoeg geduurd. Ik heb gisteren misschien de dierenarts ook wel voor niets laten komen (Rembrand ging al weer beter toen dierenarts aankwam). Maar ja, beter voor niets dan te laat. En dat geldt bij jou natuurlijk net zo. Als het verkeerd afloopt, zegt iedereen straks op stal: had je maar.... Oftewel, je doet het in andermans ogen toch niet goed. Gewoon je gevoel volgen en als dat is: naar kliniek, gewoon naar de kliniek gaan.

Naaltje: ik vind jou wel heel dapper dat je nog een keer een verzorgster gaat proberen. Ik begin er niet meer aan. Een groom zou wel erg fijn zijn, maar dat is hier toch niet te vinden, dus ik begin er maar niet aan.

Bettepet: denk wel dat L eindstation is hoor voor pony, maar goed, staat leuk op zijn CV. Ik weet ook niet hoe lang ik nog met hem kan rijden, want zoontje gaat er ook steeds meer mee doen. En daar is hij uiteindelijk wel voor gekocht. Maar ik hoop wel volgend jaar nog een keer marathon met hem te kunnen doen.

Manlief is met Thabor naar les, ik zit er echt doorheen (wel logisch natuurlijk na gisteren, maar toch) Maar goed, kan hij nog even oefenen voor de demo van zaterdag. Hij heeft gevraagd of ze vanavond een sprongetje gaan maken. Wel jammer dat ik niet kan kijken. Ben zo benieuwd hoe instructrice Thabor vindt springen. Wij vinden hem zelf heel netjes springen en dat voor een boerenlandknol :D

Nou, ik ga zoonlief richting bed brengen, paarden voeren, geiten voeren en masseren en dan zelf naar bed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:40

@Naaltje vind je ook heel dapper, ik begin er ook niet meer aan.
@Tine vind het erg leuk dat je man er weer zo'n plezier in heeft, bloed kruipt toch waar het niet gaan kan, grappig.

Wat voor winterplannen heeft iedereen?
Ik hoop dat het een rustige winter wordt ZONDER sneeuw wel met beetje vorst. Dat we met Snuit in ieder geval aan een indoor marathon mee kunnen doen (liefst meer natuurlijk :+ ) en ik hoop met Bente dressuur te starten onder het zadel.

Morgen eerst maar eens kijken of we een keer in galop kunnen aanspringen hahaha :=

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:10

Ja, op stallen is vaak gezeur en zijn er betweters maar toch alles bij elkaar is er ook veel kennis. En je kunt elkaar helpen, dat zou ik persoonlijk missen als ik paarden "aan huis" zou hebben.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:11

Indoorplannen:
Met Amerigo L starten, met Rembrand veel winstpunten scoren en indoorkampioen worden (we stellen geen hoge eisen hihi) en met Thabor heel veel ervaringen opdoen.

Nou, heb al 1,5 jury voor onze eerste wedstrijd. (0,5: wil maar tot 12 uur)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:18

Mijn winter planning heb ik even niet zo fanatiek.
Doel was met Whit een paar punten in het Z te scoren. En met Roos en Lot vanaf januari (dan is Lotje oud genoeg) indoors te rijden in het 2span. Voor januari met Roos en Whit, enkel of 2span.

Doel is nu Whit en Roos weer fit krijgen. En Lotje hobbyklasse starten. En afhankelijk hoe het loopt vanaf januari officieel (dan wel meteen in het L).
En Benno betuigen, is inmiddels 3,5 en nog steeds niets mee gedaan. Caya (de 1e helft van mijn toekomstige 2span) is ook al 2,5 dus mag volgend jaar ook aan de bak. Daar kijk ik echt naar uit!
Als ik het echt in m'n bol krijg kan ik altijd Marengo nog ophalen om die te starten (op de HK, indoors of dressuur en vaardigheid). Ik denk dat Marengo een gave indoor pony zou zijn, ondanks zijn mini maat (88 cm), hij gaat als een kanon zodra de muziek aan gaat :D. Het is dat het nog een extra pony op stal zou zijn, anders zou ik het zeker zomaar eens willen proberen (hij staat nu al weer vanaf januari stil).

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:26

@VHU de afstand van Wapenveld naar Voorthuizen is te ver voor de dierenartsen om elke dag langs te komen. Daarnaast zijn de voorrijdkosten hoger dan de stallingskosten. Dus wat dat betreft kan ik haar wel wegbrengen. Nu spuit ik zelf elke dag 30cc depo en dat kost best veel kracht van mijn polsen die nog steeds overbelast zijn, dus dat hoef ik dan ook niet meer zelf te doen...
Net de mok weer gewassen en nieuwe korstjes ontdekt verder omhoog die er eerst nog niet waren...
Inderdaad al grote kans dat het een stalbeen blijft, jammer, maar helaas. Maar misschien zijn we er nog op tijd bij.

Geen winterplannen hier. Ga dressuurstartkaart ohz opzeggen, geen zin meer in. Lekker recreatief aan de gang ohz en voor de wagen, maar eerst weer mokvrij worden!

En nu ga ik lekker in bad.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:49

Winterplannen veale een aantal wedstrijden meenemen en misschien aan het einde van het seizoen alwyn als hij het zo goed blijft doen, dan wel eerst hobbyklasse.

Veale heeft ook aan alle 4 de benen mok, is nog niet erger geworden dus behandel het ook elke dag.

vandaag was het aardig plannen, maar weer gered.

Ik duik nog in mijn studieboeken en niet al te laat naar bed

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:53

Hoe bevalt je stage Tallechie?
Ik hoop voor je dat de mok van Veale snel weer over gaat!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:57

Het is zwaar maar wel erg leuk om te doen. Krijg al ontzettend veel complimenten. Maar ben 's avonds wel moe en dan ga ik eerst nog naar de paarden en dan nog aan de studie.

De benen zijn niet dik en hij is niet kreupel, dat scheelt al veel. 1 voet is erg, de rest is al bijna weg

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:57

Weet iemand trouwens als er ook bepaalde waterbaktraining wordt gegeven.

Je hebt ook trailerlaadproblemen en ben op zoek naar iemand die dat doet, maar dan met de waterbak

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:08

Ik zou als ik jou was eens contact opnemen met Emiel Voest, zit in Roden volgens mij niet zo ver bij jullie vandaan. Het probleem uitleggen en vragen of hij wat voor je kan betekenen. Veale paniekeert en wil dan niet verder, als je die paniek eruit kunt halen, loopt hij er misschien gewoon door. Ik heb jaaaaren geleden (1999/2000 :P ) trainingen bij hem gedaan en er ontzettend veel van geleerd vwb leiderschap en hoe 'om te gaan met' lastige zaken (zowel van jezelf als van je paard). Maar zou dan dus gaan voor een individueel traject, gericht op jullie vraag.
Veale is een heel groot paard dat zich bewust is van zijn kracht ik denk niet dat op basis van kracht, overvallen met dingen, of wat dan ook hij te overtuigen is. Je zult op een of andere manier slimmer en handiger dan hem moeten zijn, op basis van dat hij met jou meegaat en het niet zelf bepaalt. Het maakt ook niet uit als hij het met iemand anders wel zou doen (ik betwijfel het trouwens of dat iemand anders lukt) maar dat hij het met jou doet.
Geen idee wat de kosten van hem zijn hoor :=

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:12

ruinerwold en beilen zijn beide te doen.

kosten valt me nog mee, maar is wel prijzig. Weet niet als vriendlief akkoord gaat, maar kan altijd even informeren.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:15

:wave:
zo, weer terug van stal... Las hierboven verschillende topicgenoten over geroddel en betweters op stal, gelukkig is dat bij ons helemaal niet het geval, ben blij. Het is er heel rustig en naar mijn gevoel alleen maar mensen die elkaar willen helpen en - wat ik heeeel belangrijk vind - die elkaar in hun waarde laten, ik ben blij met stalhouders en stalgenoten +:)+ +:)+ +:)+

vanavond gewandeld met Har, het werd al schemerig en ineens vond hij plassen eng :? Blijft maar een maf ding, maar goed, toen ik het 'voordeed' en midden in een plas ging staan, durfde hij wel te snuiven en te briesen en uiteindelijk neusje erin en zowaar... hij durfde er met de hoefjes in :D Wat zijn ze soms toch heerlijk onvoorspelbaar :+:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:25

Ja maar weet jij wel dat er in die plassen enorme monsters kunnen zitten :j :+
We hebben ook wel hele flinke plassen als oefenobject op die laan :7
Klopt wij hebben het super getroffen op onze stal :D

@Tallechie misschien weten anderen andere mensen bij jullie in de buurt maar hij is de enige die me zo in mijn hoofd schiet.

Zo ik ben moe, heb enorm na zitten denken over dingen die ik moet maken voor mijn werk, hoofdje is er klaar mee voor vandaag %) :O :evaw:

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:30

arm hoofdje... lekker wat drinken en let's call it a night is de uitdrukking geloof ik :D
monsters minimaal van formaat lochness }:0

Trouwens, waar is de zomer? Het was om acht uur gewoon al aan het schemeren en bij terugkomst op stal om negen uur moesten de lampen aan! Ik wist niet eens waar de lichtknopjes zaten, dus moest ff op zoek :)*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:35

Ik heb ook geen idee waar die zitten :P
Zit nu aan een rood wijntje & stokbroodje :9
Vind het echt bizar slecht weer, het stortregent hier alweer niet te geloven.
Komend weekend is manlief jarig we gaan zondag met wat vrienden & kids 'iets' leuks doen, maar als het zulk baggerweer is parkeren we de heel zooi achter de DVD speler en gaan we gewoon in de borrelstand :7

I call it a night indeed :evaw:

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:37

haha, lichtknopjes op stal. Ik ben altijd overdag op stal omdat ik normaal 's avonds werk. Nu was ik er vorige week een keertje 's avonds, geeeeeeeeeeen idee waar de knopjes voor het licht in de zadelkamer zitten. Gelukkig geeft mijn telefoon goed licht, haha.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:37

haha, nou ze zitten bij de deur naast Har (altijd handy om te weten :P )
borrelstand = ook leuk :+

trustuh, ik ga ook afsluiten en douchen (en dan nog lekker wat drinken :D )

:evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:46

slecht weer? :oo waar? :oo
Wij hebben heerlijk op stal gekeuteld. Geen drup gehad! :)

winterplannen.. euh.. Lekker sleeen, lekker bosritten maken. De avonden reserveren voor school (Die zijn toch donker) en de dagdelen lekker spenderen in 't bos :D
En genieten van meneer pluis :+:

Verzorgster is een lieve meid! :) We hebben een stukje in de bak gereden. En daarna een bosritje. Dids was heel erg happy met haar, lekker vlug draven buiten, echt helemaal in zijn sas :D
Hopelijk wil ze nog een keer :) Zo leek het wel

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:54

Hopelijk is dit wel wat naaltje !!

Winterplannen. Misschien twijfel nog steeds M dressuur starten met Robijn. Ferro blijft thuis gaat alleen mee naar vaardigheid in de buurt. Maar dan wel in de Z. Ferro mag dan wel weer mee naar de indoors. Ik ga ook geen wedstrijden meer rijden die ik de afgelopen jaren niet leuk vond. Kost allemaal al genoeg geld.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:54

:wave:

waait het bij jullie ook zo hard?
je waait hier bijna weg! :oo :D

lichtknopjes weet ik gelukkig overal wel te vinden, ben door de weeks helaas bijna altijd in het donker op stal...

klein stal, dus weinig last van andere mensen, ben meestal alleen op stal, hooguit met nog 1 iemand samen...

tallechie, kun je niet bij veel stallen terecht die ook menlessen geven en een waterbak op het terrein hebben?

ik weet dat toen gerard nog op de blakheide zat daar ook vaak mensen kwamen, speciaal om de waterbak te trainen...

hier nog geen winterplanning...
of ja, eigenlijk wel, weer lekker aan het mennen en rijden komen, m.a.w. heel rustig aan weer kracht en conditie op bouwen en lekker genieten!
vooral straks in de herstvakantie in de somerse bossen! *\o/*

en ik hoop op...
geen sneeuw deze winter! :+

en nu ga ik gauw wat drinken en richting bedje... :evaw:

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:34

even korte post (ik kan jullie echt niet allemal bijhouden)

frensie ik zou doen wat de dierenartsen zeggen die hebben er tenslotte jaren voor geleerd en jaren ervaring mee. Lat die stalgenotn mar banketstaaf. Natuurlijk als het echt niks opschiet en ze gen andere behandeling voorstellen zou ik ook van aanpak verandern. Mjah ik mag miss niets zeggen ben beetje bevooroordeeld :Y)

Nouvel hier waait het ook heel hard was van het weekend even naar mijn ouders in nederland en dakplaat van schuilhok half afgewaaid zag die vanochtend (gisteravond was het te donker omdat te zien) half nog aan de stal hangen :wow: enfin dat is gelukkig weeropgelost ook was mijn draadje wat elke dag opschuif (strookbegrazing) ergens los en hadden de paardjes dus gat van 3 meter naar vers lang gras mar zijn niet dorgegaan :wow: +:)+ zeer braaf :P

dan nog een kerstmis gevoel foto uit mijn album van vorige winter <3
Afbeelding

nu snel naar bed alweer laat morgen weer vroeg op :wave: :z

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 23:44

@ tine geen 4 span voor de hele wedstrijd? we hebben vorig jaar ook bij jullie gestart en dit beviel heel goed. er zijn namelijk maar weinig indoor bakken van 20x60 dus die gene die er zijn willen we graag rijden. wij komen namelijk alleen voor de punten en niet voor de prijzen die hoef je voor ons niet te bestellen.

heb vanavond weer les gereden met uzma en het ging echt heel slecht -:(- -:(-