[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:58

Ik vind 1 euro per kilometer een beetje zot. Het is een anderhalf uur rijden heen, en anderhalf terug. Dan ben je 3 uur onderweg. En dat is natuurlijk wel wat kilometers bij elkaar. Maar ik vind het gewoon duur om dan 1 euro per kilometer (128 volgens mij alleen maar heen) te vragen, en dan inderdaad nog de vraag of ze ook nog terug rekenen.

Ik vind het echt niet erg om benzine te betalen en daarnaast nog een bepaalde vergoeding maar ik vind 1 p/km gewoon te duur. Kan ik prima wagens hier in de buurt ook van kopen ;)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:02

Als je een auto moet huren ben je dat ook kwijt.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:07

Dat is inderdaad ook waar :j Daarom wilde het alweer bijna opgeven maar ik denk dat het gaat lukken :D

edit

heb mailtje terug gehad van het sulky'tje met tuig. Laten we het erop houden dat het boven mijn prijsklasse is :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:40

[quote="marrianne@tine, fijn dat ze allebei goed hun best deden, ik denk wel degelijk dat zo rit met de wagen invloed kan hebben, vooral psychisch en veel stukken rechtuit kan ook geen kwaad.[/quote]

Ik denk het ook. Probleem is alleen dat mijn man alleen in het weekend thuis is en mee kan. En dan moet het ook nog droog en boven de 20 graden zijn. Ook weer niet te warm, maar dat is voor de pony. Hopelijk lukt het zondag, maar volgens mij komt er slecht weer aan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:36

Mijn langboom van mijn wagen is verdwenen. Lag bij de wagen, en die staat buiten. Heb er een tijd niet naar gekeken want wagen al poosje niet gebruikt. Ik baal er vreselijk van. Weet morgen wat een nieuwe langboom kost. Hoop eigenlijk dat ik hem nog ergens vind. Wie heeft er nu wat aan een langboom? Poos geleden zijn er allerlei mensen op het land geweest ivm nieuwe waterleiding die doorgetrokken moest worden, is mijn wagen ook verplaatst, zijn ze er vast mee bezig geweest. Aannemer gebeld, wist van niks. Gelukkig had ik het lamoen binnen staan, was ik aan het bijwerken. Stom he.

Anders een keer je instructeur meenemen op de bok? Of iemand anders? Stel je voor dat je eens in de week / twee weken een lekkere buitenrit met Amerigo kunt maken en hij knapt daar zo van op zou toch heerlijk zijn?
Je boft nog ik krijg manlief echt niet op de wagen :+ Misschien dat ik hem een keer kan verleiden straks met ons tweespan :D

Ik ga zaterdag even een tweespantuigje tweedehands bekijken. Als dat wat is koop ik dat voorlopig. Als het dan allemaal een beetje loopt ga ik kijken voor een nieuw tuig.

@Milanka, een verhuisbusje huren en daar het wagentje inzetten? Of van iemand een busje lenen?
Auto's huren is erg duur. En met een trekhaak al helemaal want dan heb je een joekel van een auto.
En inderdaad, Limboland is een beetje uit de richting }:0

Moet nog een trailer zien te regelen voor donderdag. Vollebregt waar ik altijd trailer huur is op vakantie ... kan echt niet wachten tot het zover is.

Freddy en Alwyn net nog bevrijd van mega veel vliegen op hun hoofdjes, zo zielig. Van Freddy had ik nog een vliegenmasker (zeer charmant met paars afgezet B-) , voor Alwyn gelukkig laatste XS modelletje bij Divoza vandaan gehaald. Zit niet zo goed als de supermasks van de paardendrogist maar goed, die vliegen zitten nu niet meer in hun ogen. Nieuwe besteld voor Alwyn, is er morgen, ziet hij er ook pico bello uit. De wei waarop ze nu staan is helemaal geel. Mijn eigen wei ziet er nu goed uit. Denk eigenlijk dat ik ze allemaal maar naar de stal haal. Hou er niet van van die hele kale weides en al die vliegen....als het straks gaat regenen en ook nog warm wordt het helemaal zo'n vieze bende. Dan maar op de schone paddock plus stalletjes en overdag paar uurtjes de wei op.

En ook nog het boek Tweespanrijden met Mieke besteld, :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:03

Milanka, Waar moet je het gaan halen? Ik ben van Belgisch Limburg (tegen de grens) Misschien kan ik het voor je ophalen en kan je dan rustig kijken wanneer je het bij mij komt halen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:09

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling advertenties van Markplaats te bespreken, daarom is de link verwijderd. Graag rekening mee houden in het vervolg.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:11

Ik zou mijn instructeur wel kunnen vragen om mee te gaan op de bok. Probleem is dat hier geen bos in de buurt is, daarvoor moet ik half uur met trailer rijden. Ook geen probleem, maar mijn instructeur moet bijna een uur rijden om bij mij te komen (wat hij er al voor over heeft he!!!), maar dat doet hij niet voor 1 uur les. (en terecht) Pony kan echter geen rit maken van 2 uur, daarvoor zijn de bospaden dan echt te zwaar. En een buitenrit hier is alleen maar over asfalt en vrijwel overal langs sloten of vaarten. Bovendien "zit" ik dan nog met mijn zoontje. Die is nu vrij en speelt nu bij de bak. Kan niet van hem verwachten dat hij of 2 uur op de kar meerijdt of 1 uur meerijdt langs het water (dat wil ik dan liever weer niet).

Als het goed is, komt binnenkort nog dat meisje dat graag wil rijden. Als zij nu kordaat genoeg is, kan ik haar wellicht mee nemen op buitenritten. Klinkt ideaal 1x per week naar buiten. Dit doe ik wel met Rembrand ohz, probeer zelfs 2x per week. Maar hangt ook af van wedstrijdschema en zo.

Hoe maak jij dan zoveel buitenritten? Ik durf en wil namelijk echt niet alleen op pad.

Beetje warrig miisschien, maar ik hoop dat je het begrijpt.

Wat raar dat je langboom weg is. Inderdaad hopen dat die mannen hem ergens hebben neergelegd. Wisten natuurlijk niet wat het was, dus weten ook niet waar ze het gelaten hebben.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:13

b485 schreef:
Milanka, Waar moet je het gaan halen? Ik ben van Belgisch Limburg (tegen de grens) Misschien kan ik het voor je ophalen en kan je dan rustig kijken wanneer je het bij mij komt halen.

De sjees is afgelast en ik heb verder ook helemaal niks meer gehoort van de verkoper dus dat is weer heel aardig :D Maar toch bedankt voor het aanbod, vind het super dat jullie allemaal zo met me meedenken!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:05

Citaat:
Hoe maak jij dan zoveel buitenritten? Ik durf en wil namelijk echt niet alleen op pad.

Ik men altijd buiten. Heb geen bak tot mijn beschikking. Is dan geen echte buitenrit vind ik, ik men in de wijk, over / langs de fietspaden, over braakliggende veldjes enz. Niet in het bos, zover kan Alwyn nog niet :+ En Sim's beentjes zijn te kort ;) Er is wel op een km of 8 een heel leuk buitenrij gebied. Dat is onze doelstelling voor volgend jaar
Met de menlessen men ik ook altijd over de weg. Met een beetje fantasie kun je dan ook best dressuurmatig bezig zijn.
Ik denk wel dat als je zoveel over de weg ment als wij doen, je daar ook meer aan went. En de pony's dus ook. Ik vind het al helemaal niet raar meer. Nu heb ik (klopt af op blank hout) ook met allebei de pony's nog geen bizar rare dingen meegemaakt.
Oja, heel, heel soms men ik in de wei. Maar dat is echt niet meer dan 1 : 20 keer of zoiets. En vlakbij onze stalletjes is een leuk veldje, dat voelt een beetje als oefenveld / bak. Maar dat is dus gewoon middenin de wijk.
Tja, je moet wat in de Randstad ;)

Citaat:
hopen dat die mannen hem ergens hebben neergelegd. Wisten natuurlijk niet wat het was, dus weten ook niet waar ze het gelaten hebben.

Tja...mannen :7

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:16

VHU, hoe kan je langboom nou zomaar verdwenen zijn? is ie gejat?

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:26

zo dat is balen, langboom weg :( Hopelijk ligt hij inderdaad gewoon ergens anders, maar hij kan ook gewoon gepikt zijn natuurlijk.

Ik men ook nooit in een bak, in de mijne kun je amper rijden laat staan mennen :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:29

Nou ik snap er ook niets van. Maar ik heb mijn wagen gewoon bij mijn stalletjes staan, op stukje gras ernaast. Nu is daar een week of 6 a 8 geleden een nieuwe sleuf gegraven voor een nieuwe waterleiding. Dat was een enorme toestand want het moest natuurlijk, zul je net zien, door mijn stuk heen :( Dus ik die mannen toestemming gegeven om dat te doen, Simba achter slot en grendel etc. Andere pony's stonden toen al op andere wei. Maar... bij het graven van die sleuf is van alles misgegaan waardoor ze toen ze de waterleiding aansloten er een soort moddergolf over dat stukje is gegaan waar die wagen stond. Ze hebben toen mijn wagen verplaatst (ongelovelijk, zat vast aan twee palen, die twee palen hebben ze uit de grond gehaald) en blijkbaar zijn ze ook met mijn langboom aan de haal gegaan. Wagen hebben ze netjes neergezet, zelfs zeil er weer netjes op, maar langboom dus niet, denk ik nu. Ik heb dat gewoon niet goed genoeg gecontroleerd. Was vooral bezig met het gedoe op mijn landje, stuk afrastering naar de kl*ten, stuk gras weg en naar nu blijkt ook langboom foetsie.
Maar zoiets kan toch niet zomaar weg zijn dus die moeten ze hebben meegenomen of 'ergens' hebben neergelegd. Alleen waar is 'ergens' ????

Wat grappig Yuri dat jij ook nooit in de bak ment! En gaaf dat jullie zo'n heerlijk rondje hebben gedaan afgelopen weekend.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:39

ik men wel regelmatig in de bak.
de rijbak bij ons op stal is best groot en de bodem is prima te doen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:19

VHU: hebben ze de langboom niet toevallig op je wagen gelegt en toen het zeil erover gedaan? Dus dat je heb vanaf de grond dus ook niet ziet liggen.
Hopelijk vind je hem nog en is hij niet gejat.

Hier men ik eigelijk ook nooit in de bak :).. alleen toen ik nog niet alleen naar buiten ging, wedstrijd oefenen of erachter ga lopen. Meer eigelijk niet :D
Heb in het park bij mijn nieuwe stal al een mooi weiland gevonden die erg groot is en super vlak. Maar ik mag op stal ook mennen in het land :D Kan niet wachten om me spullen alvast over te zetten :D

Vandaag hebben de mannen vrij. Ik ben namelijk eindelijk op goede vacature sites aan het kijken :)
Vind het alleen helemaal niets om niet te gaan, maar ze zullen het vast begrijpen dat ik dit ook voor hun doe -O-

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:18

Ik men ook zelden in de bak. Zou het beter doen. Want het is best nodig.
Ik heb het geluk van echt langs een bos te staan. Na enkele 100m sta ik in het bos. Het nadeel is dat ik er niet overal mag komen, dus rij bijna elke keer hetzelfde rondje. Hier geen geschikt veldje: ofwel ligt het te hobbelig ofwel gaat het te hard bergop.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:25

Ik heb geen bak, en dus gaan zelfs de jonkies meteen naar buiten, maar wandelen en alle voorbereiding doe ik ook buiten, dus ze zijn het gewend.

VHU ligt je langboom in de sleuf van de waterleiding die weer dicht gemaakt is?

Ik men in het veld of in de hei of in de wijk of een combi van 2 van de 3 dingen. Ik ben een bofkont qua uitrij mogelijkheden, zeker vanuit mijn eigen wei, die van mijn ouders liggen dichter bij de hei en dan sla ik het veld vaker over terwijl ik daar liever men.
Longeren doe ik wel in de wei, maar ook wel op een veldje in de buurt.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:54

zou ik morgenmiddag gewoon rustig aan wat met wobbe kunnen mennen?
gewoon wat stappen en een kort drafje.
rustig aan en niet te lang. dat kan toch wel?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:11

Citaat:
VHU ligt je langboom in de sleuf van de waterleiding die weer dicht gemaakt is?
Nou dat vrees ik dus ook.
Citaat:

Ivm de warmte? Ja natuurlijk wel. Hij staat toch ook in de wei? Als je af en toe wat schaduw kunt pakken met een licht briesje erbij vind hij het vast wel lekker!
Citaat:
VHU: hebben ze de langboom niet toevallig op je wagen gelegt en toen het zeil erover gedaan?

Was ook het eerste wat ik dacht maar dat is dus helaas niet zo :n
@Lotte: heel veel plezier op de Veluwe!!!

Vandaag compleet weggesmolten op het strand, niet normaal :roll: :O

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:19

ik zou dan toch dat bedrijf even bellen hoor vhu. Dat je toen niks gecontroleerd hebt maar nu onderdelen mist. wie weet kunnen ze het even opengraven voor je met een graafmachientje>?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:31

Pff weer veel gelezen, maar de kracht om een samenvatting te maken is volledig weg.
Wel een paar dingetjes die me bijblijven: langboom van VHU is verdwenen, een ex-pony van Maisie staat weer te koop, sommigen mennen enkel in de bak en anderen vaker of alleen maar buiten (ik heb geen bak dus moet ook altijd buiten mennen), de sjees van millanka die is afgelast, en IvysToeter die morgen graag wil gaan mennen met wobbe.

@ VHU: dank je! Ik hoop dat het gaat meevallen! Ik ben er helemaal klaar voor! Eerlijk gezegd barst ik van de zenuwen :):) Morgen ochtend om 8 uur komt schoonbroer en schoonzus Romeo ophalen, dan moeten we een half uurtje rijden tot bij de vrachtwagen en dan kunnen we Romeo omzetten.
Hopelijk vind je de langboom terug!

Ik heb een ongelofelijk drukke dag gehad. Vanmorgen naar de bank geweest om voldoende geld af te halen. Toen heb ik Romeo ingespannen, dan een eindje verder weer uitgespannen(waar ze de wagen morgenvroeg komen oppikken) en te voet teruggekomen met Romeo. Toen heb ik Romeo helemaal gewassen, jeetje wat een ander beest kwam daar onderuit! Het fototoestel steekt al in de koffer, dus heb geen foto's kunnen nemen ervan. Jezus maar wat is hij wit geworden!! :wow: Schoonbroer vroeg: "wat heb jij met Romeo gedaan???" en mijn moeder bleef maar zeggen hoe mooi Romeo nu is (doet ze anders werkelijk NOOIT :Y) )

Er was wel een klein ongelukje gebeurd, voel me er ontzettend schuldig over. |( Ik had alles gewassen, enkel het hoofd en de voorpluk moesten nog gewassen worden. Ik ga altijd heel voorzichtig langs boven zodat ik nooit recht in zijn oren of ogen spuit. Maar Romeo besloot ineens erg veel schrik te hebben en tegen te werken. Ik ging dus langzaam met mijn hand naar boven, en Romeo geeft een kopstoot tegen de sproeikop. Jeetje wat had die pijn. :(:) Hij bleef maar schudden met zijn hoofd en hij hield zijn linker oor naar achteren geduwd(in zijn nek). Toen hij een paar keer had geschud, bleef hij zijn oor in zijn nek geduwd houden, dit vond ik best wel vreemd. Maarja, als ik een tik krijg, duurt het ook wel even voordat de pijn weg is. Ik heb gecontroleerd of hij nog goed ziet en gevoel heeft in zijn oor, dit is allemaal in orde. Na een kwartiertje ging zijn oor ook af en toe terug naar voren en begon hij terug te hinniken, maar toch vond ik het zielig.
Nadat Romeo opgedroogd was, heb ik hem netjes opgesloten in de propere stal zodat hij zich niet weer kan vies maken :o

Daarna heb ik mijn tuig uit elkaar gehaald en netjes gepoetst. Pff maar dit kostte wel wat tijd, want ik was echt helemaal kapot.
Zulke dagen als deze zijn echt een marteling voor mijn rug! -O-
Ik ben ook nog naar mijn oma geweest, zij verjaarde vandaag. Het is de oma die zo ziek is en opgegeven is door de artsen. Het gaat de laatste tijd wel beter met haar. Ze heeft nu 5 achterkleinkinderen (2 zijn in maart geboren, dus nog erg jong, de oudste is 4 jaar), gisteren had de 6e geboren moeten worden maar die laat nog even op zich wachten :o Vorige week hebben we ook vernomen dat ook het 7e achterkleinkindje op komst is. *\o/*

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:46

zohee wat een verhaaltjes allemaal.
balen VHU ik zou even het bedrijf bellen;)

@ laura, ach de mannen gaan niet dood van een dagje vrij.

@Sl mooi dat je lekker gereden hebt, ach dat soort dingen kunnen gebeuren, niets aan te doen, wel leuk dat hij weer mooi schoon is :)

zo ik heb net even lekker met misty gereden, weer even een ander bit erin gedaan, nu zonder tongboog, wilde aangallopperen, ging nu zo mooi helemaal mooi in de aanleuning mooi naar voren gesprongen, al blijft ze wel wat terughoudend op het bit, dus ik had de kinketting wel even een stuk losser gedaan, dat ging al een stuk fijner. heb maar een half uur gereden, maar madam was echt helemaal nat over haar hele lijf, dus lekker gedoucht en daarna gepaneerd :)

ik men met mijn pony's( zeker magic) alleen in de bak, met misty ga ik nog wel eens de weg op, maar hier op de oude leede is dat niet echt een pretje, ik zou gewoon eens lekker naar de veluwe moeten gaan :)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:50

Lotte amuseer je op de veluwe. We verwachten wel een fototopic als je terug bent.
Ik had gisteren na het longeren Petra afgespoeld. Natuurlijk ging ze rollen. Ik had dus uiteindelijk een zwarte pony ipv een witte

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:54

lotte veelplezier op de veluwe!!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:55

@ Yuri: dank je!

@ babs: dat fototopic komt er wel ;) Ik trek heel graag foto's, helaas doet mijn vriend dit niet graag, en wil hij ook nooit even de leidsels overnemen zodat ik foto's kan trekken, dus zijn er nooit veel foto's. Maar foto's komen er! :))

Ik wou absoluut voorkomen dat Romeo zoals Petra ging doen, dus heb ik hem netjes opgesloten in een proper stalletje :Y) Nu maar hopen dat hij morgen nog steeds wit is :o

Ik heb trouwens een mooie foto van Zhora op de cross afgelopen zondag.
Afbeelding