[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:36

Afbeelding

Zou wat zijn als mijn ratje lekker bij me zou mogen liggen

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:58

VHU dat heb ik ook. Door de chemo is het nog eens extreem verergerd....... Niet fijn maar ik red me. Zonder pijnstillers. Het is heel belangrijk om je spieren sterk te houden.

Heftig Ava.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:12

@belker; idd jij was niet in te stellen, ook nog eens.

Blijft bij veel; in beweging blijven en spieren versterken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:00

Ahhh wat een schattige foto <3 Als je bezoek hebt kunnen ze haar dan meenemen dat je even buiten met haar kunt zijn?

Bij ons staat sinds gisteren een vrouw die een weiland heeft gehuurd voor haar 5 paarden waar ze kleine handel mee heeft. Staat een droom van een Armani bij (merrie, 4 jaar, plm 1.65 nog wat ielig maar echt zo'n plaatje en lopen *D ). Was ik jong en weer blond en rijk dan was dat hem wel zeg :~

Goed om te horen Belker dat je er zo mee om kunt gaan, ik heb echt geen idee wat en hoe nu verder... dat ik artrose heb weet ik sinds jaar of 10 (heb ik op en af gaand meer / minder last van) maar dit komt echt als een bliksem bij heldere hemel.

Hoe dan ook vandaag heerlijk gemend met Piet in de grote paddock. Hij pakte heel goed aan. Was hier en daar best nog zwaar en hobbelig maar hij gaf er niets om. Na kwartiertje uitgespannen en nog flink stuk met hem gewandeld. Wilde met hem langs de koeien maar de koeien lagen allemaal aan het andere eind van het weiland _O-

Daarna nog 2 kruiwagens mest weggehaald, 5 zakken houtsnippers verspreid in de tuin en 3 zakken tuinaarde dus we hebben onze krachttraining wel weer gehad.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:32

VHU, mijn schoonzus kreeg ook diabetes op latere leeftijd. Sommigen kunnen het af met pilletjes, anderen moeten spuiten zetten maar ook dat valt in de praktijk wel mee. Ik heb begrepen dat er wel risico's aan verbonden zijn. Bij (voor diabetes) slechte eetgewoontes moet je meer spuiten en meer spuiten betekent grotere kans op slechtere ogen en afsterving van tenen. Heb jij type 1 of 2?

Tine, haha dat heb ik als overblijfmoeder ook. Je bent overblijfmoeder... punt. Dat je daarnaast ook nog een schip hebt, of boodschappen moet doen in de supermarkt kan echt niet in hun ogen.

Ava, fijn dat je je wel weer op je plekje voelt daar en dat de iron lady weer de spirit heeft om meer te kunnen doen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:41

Ik weet nog niet of het 1 of 2 is. Heb morgen gesprek met huisarts. Pillen of spuiten maakt mij allemaal niet uit .... maar er vallen als het zo is wel een heleboel puzzelstukjes op de juiste plek heb al jaren klachten die terug te voeren kunnen zijn op diabetes blijkt nu dus maar omdat ik dus ook artrose heb weet ik niet hoe het met elkaar zit qua klachten ... Ik weet alleen wel dat ik nu als bijverschijnsel die handen en voeten heb/krijg en dat is vervelend. Ik weet niet hoe progressief dat is. Heb geen zin in van die kromme handen ;(

Het is in ieder geval niet omdat ik te dik ben :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:59

Gem, last van ogen, niere, afsterven tenen is niet afhankelijk van hoeveel insuline je spuit, maar van hoe goed je ingesteld bent, oftewel hoe stabieler je suikerwaardes blijven. Des te stabieler, des te langer het duurt voor je complicaties krijgt.

Wat zul je haar missen Ava. Is het een vlinderhondje?

Lekker bezig VHU.

Biancacoo, hoe is het daar?

Tine lekker bezig ook. Strenge juf voor kleine 'terroristen' :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:05

Oh okee, dan heb ik dat niet goed opgeslagen in mijn grijze massa! Dacht dat schoonzus het zo uitlegde.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:16

Vhu was waanzinnig actief!

Het is idd een Vlindertje.
Ook nog 2 Labradors, maar die laten zich slecht het ziekenhuis insmokkelen.

Complicaties; breek me de bek niet open; wat een stel kneuzen zijn we ook, maar ook toppers, want we proberen er (meestal) gewoon maar het beste van te maken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:34

Precies en daar gaan we gewoon mee door =:) +:)+ :*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:43

Ik weet niet hoe de kennis mbt suikerziekte nu is. Maar mijn vroegere kamergenootje (van het schippersinternaat) is wel tenen kwijtgeraakt. Toen moest ze zich aan dieet houden omdat anders de hoeveelheid insuline niet klopte. Maar ze bleef heel ongezond eten (was niet dik). En ik heb begrepen dat dat dus ervoor heeft gezorgd dat ze tenen kwijtraakte. Zal denk ik dan te maken hebben dat het instellen niet lukt omdat het eten te wisselend is. Maar goed, ik weet er het fijne niet vanaf. Is ook al heel wat jaren terug. Volgens mij is er nu heel goed mee te leven/ goede begeleiding/ goede medicatie. Het blijft natuurlijk heel vervelend, begrijp me niet verkeerd!!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:57

Dat kan Tine. Veel eten, meer dan aanbevolen of snoep, zonder meer insuline spuiten leidt tot te hoge bloedsuikerwaardes. Hierdoor val je af en verslechterd de doorbloeding, met eerder kans op complicaties. Ik heb al 40 jaar te hoge suikerwaardes maar heb nog al mijn tenen. Het hoeft dus niet. Mijn nieren functioneren ook nog goed. Hoewel ik al wel glaucoom en retinopathie heb, heb ik maar een afwijking van +1 in mijn bril. En dat alles met heel lang geen goede waardes.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:58

Ava, ik vind papillons zo leuk. Ik zou er best 1 erbij willen maar vind dat in mijn situatie geen goed idee.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:24

<3 ahhh mooie Coco.
Tja..Iedereen heeft zn eigen uitdagingen en ik vind het mooi om elkaar een beetje te steunen. ..
Vhu, heftig hoor....je goed laten informeren en dan kun je er vast je balans in vinden, je bent zo sterk !
Belker, ik vind het knap dat je alles zo goed doet
.En ook gewoon werken !! _/-\o_
Hier gaat het zn gangetje, ook aan de pijnmedicatie...gaat langdurig iets worden waarschijnlijk. ..maandag weer naar arts.
Zoonlief helpt me met nieuw hek om het terras heen...wel hebben heel veel sloophout wat wel nu hergebruiken, word wel wat...Hoop ik. .
Kan niet zo veel in 1x doen..is een maanden plan...
Vorig jaar zou ik dit in 2dagen even mooi gemaakt hebben. ..mis het klussen en timmeren..maar toch gaat gewoon niet meer...
Andere dingen wel..ben opnieuw muurschilderingen aan het maken in huis..word leuk.

Fijne avond allemaal..
Hoop dat jullie geen wateroverlast hebben.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:57

@belker: was hier ook niet ideaal; ik kon mezelf niet eens redden en dacht haar wel zindelijk te krijgen op een kattenbak, slapen deed ik toch nauwelijks, dus moest lukken, nou zit ik vol met o.a. flinke doseringen opiaten dus eerste nacht lag ik al uit mijn rolstoel; gelukkig sliep dochter beneden (vakantie) en kon zij papa gaan halen om me weer van de vloer te krijgen... Dacht ook wie begint hier in Godsnaam aan, ook nou; 3 honden dus en ik heb eigenlijk maar 1 arm die nog normaal functioneert, maar... Dochter en ik zijn er zo blij mee, ze is geweldig, zo slim, maar ook rustig en blijft uren bij me op bed, zoveel troost, liefde en levenslust; top keus gebleken.

Doe maar rustig aan, Biancao! Mooi ook weer muurschilderingen in de planning!

Bezoek gehad van gezinnetje en Coco; blij!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:31

Wat fijn dat iedereen er was Ava. Altijd goed zo een moment.
Ik zie niet op tegen weer een pup of nog een hond. Meer mijn lichamelijke situatie. De kans is groter dat mijn huidige beestenbende mij overleeft en met dat in gedachte moeten we er geen pup bijnemen. Of juist wel, dan heeft Mss. Jones een vriendin.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:33

Onze eerste die we drachtig hadden op 15 dgn is nu op dag 29 helaas niet meer drachtig. Ach ja dat gebeurd helaas. Begint het hele verhaal weer opnieuw.
En haar veulen is ook niet top fit. In ene heftig diarree. Staat nu op medicijnen en mag geen water meer. Dus waterbakje afgesloten ( mama mag nog maar 40 liter per dag )
Hopelijk knapt hij snel weer op.

Het is wat lastig met het weer maar we hebben toch maar een stukje gemaaid. Hopen op een aantal droge dagen.

Niet leuk VHU diabetis. Ben er ook altijd een beetje bang voor omdat ik te zwaarden. Maar heb het gelukkig niet.
Ben niet hard aan het lijnen op dit moment. Ff pauze zeg maar. Maar het en der val ik toch nog wel af. Zit nu op -18. Kan in ene kleren weer aan die niet meer paste. Dat is fijn.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:36

Knap Baudyh. Wat balen van de merrie en het veulen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 02:08

@baudyh; sterkte, jammer idd.

@belker; ik begrijp het denk ik wel, maar je weet nooit hoe het loopt en dat plezier neemt je ook weer niemand meer af, maar een dikke knuffel, zijn toch dingen die je je nog gewoon niet zou hoeven afvragen, knuffel voor jou en je partner!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 05:58

Goedemorgen.
ava, wat lekker bezoek plus Coco, gezellig !
baudyh, wat onwijs knap zo veel afgevallen !!
hoop veulen snel weer in orde !! Jammer dat ze niet meer drachtig is..
Belker, moeilijke keuze is het dan....wel of geen pup erbij ....snap je gevoel wel. :(:)
Janouk, wat een leuke foto's van jullie nieuwe kitten op fb.

zoontje moest met zere kies naar tandarts, ....wiebelkiesje met ontsteking eronder...tandarts heeft hem eruit moeten trekken....Zoon was toch stoer !! Echt knap,...maar ik vond het erg sneu..verdoving, en dan trekken....bah..
Hij heeft wel een leuk zweefvliegtuigje gekregen van tandarts.

fijne dag allemaal.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 06:03

Stoere zoon, Bisncao en volgens mij goed gedaan van de TA, meen dat jij zelf al niet zo fan bent en als kind meteen iets vervelends moet je dan even goed oppakken. Gelukkig goed uitgepakt voor jullie topper.

Ja, was echt leuk bezoek en nu ook echt blij hier te zijn, ook ff goed voor dochter even kort iets leuks en zien dat het wel gaat met haar moeder. Ze heeft het er erg moeilijk mee.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:16

Stoer van je zoon Biancacoo. Leuk cadeautje ook

Fijn Ava.

Ik ga zo eens op Bruno zitten. Morgen gaan we onze nieuwe wagen halen *\o/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:34

Wat ontzettend leuk, Belker!

Yeah! Goed nieuws gekregen! Er komt een casemanager die voor mij dat hele 2 landen en 2 verzekeringen gaat regelen; pffff daar was niet meer doorheen te komen en dat heeft mij zoveel energie gekost.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:49

Casemanager voor Ava hoppa zet ze maar aan het werk ~~}>
Ben benieuwd naar je nieuwe wagen Belker *D
En ach jeetje toch Biancacoo, stoer van jouw zoon hoor dat hij het goed heeft doorstaan. Is toch altijd heel wat voor een kind +:)+

Nou hier weer heel wat achter de rug. Je wilt het niet geloven, maar de assistente heeft gisteren dus fout op fout gemaakt ,want opeens hadden ze 4 patienten op rij die diabetes zouden hebben. Had ze de teststrookjes verkeerd gebruikt (was stagiaire, zeggen ze, maar ik heb dan zoiets van dat kan toch niet zo zonder toezicht enz :o? }:) ) en ze had nooit mogen zeggen dat ik diabetes heb etc. Dus ik vandaag bij de HA voor gesprek, moest weer nuchter vond dat ook al zo vreemd, hadden ze gisteren over gebeld, urine en bloed opnieuw getest en binnen de waardes :)F Hele opluchting dus.
Maar waar die handen en voeten dan wel vandaan komen... wellicht toch van artrose maar de waarden zijn daarmee niet in overeenstemming en nu is het lastige dat dat dus ook wel kan (dat je geen waarden hebt) maar goed, tijd was te kort, dus wordt vervolgd :list: :O 8)7

Daarna had ik afspraak bij een school voor een traject docentcoaching miv volgende week en dat gaat waarschijnlijk door. Erg leuke opdracht, dus blij mee. Paar dinsdagen, komt mooi uit met de B&B.

Zo lekker naar Ber :wave:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:34

Ava, super een case manager, dat zal heel veel schelen ! Pff goed zeg!
Vhu,..ohhhh echt, wat slecht zeg.....wel een opluchting geen diabetes...maar onwijs slordig....
en nieuwe uitdaging docentcoaching, top.
belker, wat voor auto word het ? Spannend, hoop dat hij bevalt

tandarts was erg vrolijk en blij met zwaar Belgisch accent,..was grappig om te horen, dat leidde zoontje goed af.

Gisteren voor de regen vlierbloesem geplukt...en vlierbloesemsiroop gemaakt, vanmorgen gekookt en in weckflessen, en rabarber in potjes gemaakt...weer geslaagd, nu kijken of ik jam kan maken, ben benieuwd .