[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:22

keona schreef:
Zijn toch ook groter dan 108cm geloof ik dus dan ook buiten de shet standaard.en waarschijnlijk een scheut welsh loed.vind welsh x shet ook vaker goede combi

Mijn pony's zijn beide boven de 1,10 met een prima stamboekpapier dus volledig shet alleen wat hoog gegroeid.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:39

Yup, Alex heeft vandaag zijn eerste ontmoeting gehad en mijn vader gaat nu in de twee weken dat Alex daar is drainage aanleggen. Verder is dit qua privé nogal een hectisch weekend voor onze familie en ook erg verdrietig.

Alex is zo vriendelijk naar anderen toe dat waarschijnlijk de dominante jaarling tante in het groepje waar hij bij staat( Jori, Jessie(veulens) & Heidi(jaarling)) hem de baas blijft. Ze heeft hem echt al tijdens het spelen de volle laag gegeven, vol tegen zijn borst aan gebokt, gaf meneer geen reactie op, haha(muts die ie is xD)

Alex graast nu op gepaste afstand( max 2 meter) van de andere drie :+
Maar hij is gelukkig niet sociaal gestoord naar anderen toe en vertoond na 8 jaar alleen staan nog gewoon het sociale gedrag dat andere pony's ook vertonen.
Afbeelding

Edit; mijn nieuwe wielen/banden zijn ook binnen! Maar die blijven nog even twee weken in hun verpakking nu Alex er toch niet is :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:01

Toydoll schreef:
ndv74: ohjeej, ongelukje? niets ernstigs?

Nee, niet in de zin van levensbedreigend hoor. Alleen erg vervelend.
Manlief kwam -na een stomme actie van paardlief- ten val (val kwam niet direct door paardlief, wel indirect), kwam verkeerd terecht en zit nu thuis met een tibiaplateaubreuk.

Dus voor mij nu extra druk thuis, dus nog niet eerder kunnen reageren. Wel snel tussendoor meegelezen hoor.

@Barney: hoe gaat het nu met Artist (en zn verplicht rust)?
@Napie: leuk hoor zo`n kudde shetlanders :D En lekker met Laura rondje gedaan.
@Laura: super gedaan met 3wp, shetpower! :D

Ik hoop nog steeds deze maand de website voor de mendurance online te krijgen.
Het forum kan wel wat extra aanloop gebruiken ;)
Heb daar een oproepje geplaatst ivm de ontwikkeling van een logo.

Napie

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:42

Vandaag 4 merrie staarten van dreadlocks en poep en pies ontdaan. Twee van de merries hebben echt een enorm dikke staart. Echt prachtig. Ook even gekeken in hoeverre ze al zijn opgevoed. 1 aan de longe gedaan. Bit was ze niet gewend. Longeren ook niet. Linksom ging prima. Rechtsom nauwelijks. Nog aardig wat werk aan

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 21:41

sterkte en beterschap nicole!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:13

Hier nog steeds alles op een laag pitje,zondag gaan we lekker met vakantie en komt mijn moeder de dieren doen en op huis passen.en daarna zal ons vrachtwagentje ook wel langzaam aan klaar zijn

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:18

Aaah lekker op vakantie. Waar ga je naar toe?

@Laura: bedankt, zal het aan hem doorgeven.
Op zich gaat het hartstikke goed met hem, alleen de verveling is toegeslagen. Verplichte rust is echt niks voor hem.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:02

Met een beetje geluk gaat de website deze week nog online!
De site is straks te vinden via www.mendurancesport.nl en later wordt er misschien nog een tweede naam aan gekoppeld (ligt eraan of de naam www.mendurance.nl ooit nog beschikbaar komt).
Zodra het moment daar is, laat ik het weten.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:57

NdV74 schreef:
Nee, niet in de zin van levensbedreigend hoor. Alleen erg vervelend.
Manlief kwam -na een stomme actie van paardlief- ten val (val kwam niet direct door paardlief, wel indirect), kwam verkeerd terecht en zit nu thuis met een tibiaplateaubreuk.

Dat klinkt toch aardig niet best? Geen idee wat een tibiaplateau is, maar gebroken is nooit goed lijkt mij :P

Goed bezig met de website !

Ik heb vandaag ALLEEN een bosrit gemaakt! WOOOHOOOOO. Mijlpaal. 13 km gereden
En die hengst totaal relaxed, natuuurlijk....
Afbeelding

We gaan ons eerste ritje doen 15 nov met shet menritten en ergens in feb wil ik B gaat starten :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:03

Lekker hoor, zo'n bosritje met relaxte pony.

Tibiaplateau is het bovenste stuk van je onderbeen, het stuk onder je knieschijf.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:38

Napie schreef:
Gaat er nog iemand zondag naar Paard en Koets. Ik ga heen maar ga alleen. Hopelijk kom ik daar nog bekenden tegen.

ik ga vrijdag, heb nachtdiensten hele weekend...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:38

Gaat er nog iemand zondag naar Paard en Koets. Ik ga heen maar ga alleen. Hopelijk kom ik daar nog bekenden tegen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:33

Ik zit met hetzelfde. Ik wil ook zondag gaan maar nu manlief niet mee kan, hoop ik dat een vriendin zover krijg om mee te gaan. Dus misschien zie ik je daar nog wel.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:47

Ik ga zaterdag met een stalgenootje :) .

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 16:03

wauw toydoll goed bezig

ik wilde ook wel maar dan vrijdag enige dag dat ik zou kunnen maar ook alleen dus ga mijn andere klusjes doen

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:45

Ik ga morgen en zondag. :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:51

En we zijn online!
http://www.mendurancesport.nl

Morgen flyer maken met reclame voor de website. Kan ik die mooi uitdelen tijdens P&K (met dank aan Nanda voor de tip).
Wilde eerst voor onze eigen wedstrijd doen maar ga nu voor de website (en daarmee indirect ook voor alle wedstrijden).

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:00

Ik heb de site net bekeken, heel mooi en duidelijk geworden.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:28

Ik ga niet, heb genoeg andere dingen aan mijn hoofd op het moment en sowieso geen vervoer erheen.
Het gaat super met Alex(hoef ik me geen zorgen om te maken). Hij is heel vriendelijk naar alle anderen, alleen Heidi mag m niet, maar dat is haar probleem. Zolang t maar goed is tussen hem en Jori :o

@NvdV74 sterkte voor je man, ik snap heel goed dat verplicht rust niks is voor hem. Ik persoonlijk zou er ook gek van worden. Mijn vader had dat ook toen hij zijn been brak en ging uit wanhoop maar de oprit aanvegen toen ie loopgips kreeg :+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:21

NdV74 schreef:
En we zijn online!
http://www.mendurancesport.nl

Morgen flyer maken met reclame voor de website. Kan ik die mooi uitdelen tijdens P&K (met dank aan Nanda voor de tip).
Wilde eerst voor onze eigen wedstrijd doen maar ga nu voor de website (en daarmee indirect ook voor alle wedstrijden).

Prachtige site

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:04

Zo! Vandaag naar paard en koets geweest. Vond de clinics ietsje tegenvallen maaaaaar desalniettemin toch wel redelijk interessant en altijd super gaaf om Bram, Boyd en de rest door de bak te zien rijden/slalommen. En zomaar een verenigingsgenootje tegengekomen, die reed met haar pony mee met de schrik-clinic.

Buit van de markt
Afbeelding

Paarse onderlegger + paarse beenbeschermers (later zag ik die van EMS, die wil ik eigenlijk ook, maar wacht nog wel even of we echt ooit marathons gaan rijden....)
Roze trailer vastzet lijn, reserve/boscross zweep (was goedkoop), roze touwhalster en eindelijk eens zo'n verplichte driehoek voor op de koets haha. En allerlei haakies, altijd een tekort aan en van die hoesjes voor om je marathonsluitingen. Veelste veel geld weer weggepist natuurlijk :+

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 09:46

Lekker bezig geweest Toydoll! Ik wilde ook erg graag gaan, maar moet dit weekend werken helaas.
Sinds deze week hebben we een hele flinke buitenlamp op stal dus kan ook lekker 's avonds na het werk nog longeren etc. Wel jammer dat ze zo hengstig is steeds nu ze bij de mannen staat. :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 10:35

Goed geshopt :D
Ik ga me morgen inhouden haha, heb al genoeg "zooi".

Net een "flyer" gemaakt om de mendurance-website te promoten.
Kijken of ik die morgen nog ergens kwijt kan.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:35

Ik ben toch wel van plan om te shoppen maar weet nog niet eens of ik wel iets nodig heb. Eigenlijk gewoon niet. Mooie thermolaarzen misschien

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:07

Ik ook mooie dingen geshopt: koetshoes, Dominick-nierdeken, Fleck-zweep (20% korting bij Edwin Kelders!), wat ijzerwerk dat in de doorsnee bouwmarkt niet te krijgen is, 5 voor 1 euro). Heb nog een Uvex-cap gepast bij de Lemerij, denk dat ik die bij hen in een andere kleur bestel. (Zie nu wel dat ik niet op zoek ben gegaan naar een koetsslot :( )
En verder clinics gezien. Vond dat de meesten die ik gezien heb, niet zo lekker uit de verf kwamen. Lammert was weer geweldig op dreef, die van Gerard / Imke was heel vermakelijk en de halve begin-clinic met Jacques Poppen en een jong mennertje dat Jens heette was ook leuk. Een aantal had ik misschien te veel van verwacht.